Relaties Relaties

Relaties

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 06:15

Vragen over daten.


Dutchgirly schreef op 13-08-2021 om 08:31:

[..]

Dan hoop ik dat dat voor degene met wie je hebt afgesproken duidelijk is. Echt, de hoeveelheid keren dat ik verhalen hoor van vriendinnen die dan zijn gaan daten met een kerel waarvan ze dan denken dat die echt geïnteresseerd is en dan blijkt achteraf dat die geen relatie wil... wees gewoon eerlijk.

Dat geldt natuurlijk ook andersom. Niet voor iedereen gaat daten over een relatie, dus ze moeten ook zelf hun verwachtingen uitspreken.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 08:43

Lollypopje schreef op 13-08-2021 om 08:04:

[..]

Als je doel seks is, is daar niks mis mee, maar wees dan wel van te voren duidelijk.

Als de ander vooral iemand zoekt voor een relatie en jij vooral iemand om te n*qen, kan dat voor beiden bij een hoop frustratie zorgen en de date flink tegen vallen.

Hoe kun je daar duidelijk over zijn? Als ik direct zeg dat ik eigenlijk vooral  uit ben op seks en niet echt leuk relatiemateriaal ben nu lopen vrouwen meteen weg

Je zoekt naar iets casuals zo te lezen. Vermeld dat in je dating profiel. Dan krijg je ook mensen die naar hetzelfde zoeken.

Ik vind niet dat een man moet betalen op de eerste date, maar om de een of andere reden heb ik ook nooit betaald op de eerste date haha. Sommige mannen deden het echt supergalant. Die dingen dan naar de wc en ondertussen snel afrekenen, zodat ik niet eens een bonnetje had gezien. 

Doe drankjes. Niet uit eten. Dan kun je zelf bepalen hoelang je wil blijven. Als het niks is, sta je na 1 drankje alweer buiten. 

Praat over dingen die jij interessant vindt. Het doel van een eerste date is ook om je leuke persoonlijkheid zo snel mogelijk op tafel te gooien (eerste indrukken wegen zwaar). Dus haak lekker in op wat zij verteld, vraag door. Vertel anekdotes uit je eigen leven die raakvlakken hebben met haar verhalen. In mijn ervaring heb je dan altijd leuke gesprekken. Ik zie daten juist wel als een sollicitatiegesprek, of als een vaardigheid die je kan ontwikkelen. Zodat je op een date ook verder komt dan de standaard vragen. Zelfs als ik besluit geen tweede date met iemand meer te willen, dan bereik je toch dat je een gezellige avond met iemand hebt gehad. 


En nee, niet over seks beginnen. Als er chemie is, komt seks vanzelf zonder dat je er vantevoren allerlei toespelingen op hebt moeten maken. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

13-08-2021 om 08:48

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 08:43:

[..]

Hoe kun je daar duidelijk over zijn? Als ik direct zeg dat ik eigenlijk vooral uit ben op seks en niet echt leuk relatiemateriaal ben nu lopen vrouwen meteen weg

Je gebruikt de standaard eufemismen. 'Ik wil op dit moment vooral plezier maken' 'ik ben niet op zoek naar een relatie' 'ik wil het graag casual houden' etc. En je geeft eerlijk antwoord op vragen die gesteld worden over je intenties. 

Lopen ze dan weg? Goed voor hen want dan zoeken ze niet hetzelfde. Je wil toch geen vrouwen manipuleren om seks met je te hebben terwijl zij dat helemaal niet zouden willen als ze de waarheid wisten?

Je hoeft niet te zeggen dat je geen leuk relatiemateriaal bent maar ik zou wel in je profiel of in het gesprek aangeven dat je niet op zoek bent naar een relatie. Wel handig als je beide met dezelfde intenties gaat daten.
Als je niet weet hoe je dat erin kunt gooien kan je in een gesprek ook aan de ander vragen wat die zoekt/hoopt te vinden/van daten verwacht. Zo zwengel je zelf het onderwerp aan en kan jij jouw insteek ook benoemen.

Maree schreef op 13-08-2021 om 08:40:

[..]

Dat geldt natuurlijk ook andersom. Niet voor iedereen gaat daten over een relatie, dus ze moeten ook zelf hun verwachtingen uitspreken.

Terechte opmerking. Ik heb dit natuurlijk ook aan hun gevraagd.  Of ze zelf wel duidelijk waren. Maar echt hoor. Die mannen schrijven doodleuk in hun profiel dat ze een serieuze relatie zoeken. Of vertellen aan hun dat ze echt op zoek zijn naar iemand om mee samen te wonen. Allemaal om ze maar in bed te krijgen. Ik kan zo tientallen verhalen opnoemen. En achteraf heb ik ze dan weer huilend aan de telefoon. Ik word er echt moe van hoe mensen met elkaar omgaan om hun zin te krijgen.

Dutchgirly schreef op 13-08-2021 om 08:50:

[..]

Terechte opmerking. Ik heb dit natuurlijk ook aan hun gevraagd. Of ze zelf wel duidelijk waren. Maar echt hoor. Die mannen schrijven doodleuk in hun profiel dat ze een serieuze relatie zoeken. Of vertellen aan hun dat ze echt op zoek zijn naar iemand om mee samen te wonen. Allemaal om ze maar in bed te krijgen. Ik kan zo tientallen verhalen opnoemen. En achteraf heb ik ze dan weer huilend aan de telefoon. Ik word er echt moe van hoe mensen met elkaar omgaan om hun zin te krijgen.

Onnodig en zelfs een beetje misogyn van zo’n vent. Niet iedere vrouw die date zoekt een relatie. Je kan prima je zin krijgen en eerlijk zijn. 

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 08:43:

[..]

Hoe kun je daar duidelijk over zijn? Als ik direct zeg dat ik eigenlijk vooral uit ben op seks en niet echt leuk relatiemateriaal ben nu lopen vrouwen meteen weg

Als je het later zegt ook en heb je elkaars tijd verdoen en in mijn geval mij zwaar geirriteerd. Zodra ik het door zou hebben, terwijl ik zelf duidelijk ben dat ik een relatie zoek, zou het einde date zijn en zou jij absoluut degene zijn die betaald.

Jij zoekt wat anders dan vrouwen die een relatie willen, waarom zou je dan met hen willen daten? Dat kun je toch veel beter van te voren weten? 

Als je op een datingsite zit, zet op je profiel dat je iemand zoekt voor af en toe een leuke avond.

Of gebruik okcupid, daar kun je zelfs precies aangeven wat je zoekt. Dus relatie, fwb, scharrel, mono, poly, openrelatie. Ideaal, ook omdat jij dan ook meteen weet dat de vrouwen hetzelfde zoekt.

Mok

Mok

13-08-2021 om 09:06

In mijn scharreltijd viste ik vaak genoeg leuke mannen op op sites als SecretFlirt of SecondLove. Als man is dat wel anders, daar ben je een van de velen, de vrouwen hebben het voor het uitzoeken (en krijgen een gratis abonnement, de mannen moeten betalen). Of Tinder, daar kun je het ook gewoon duidelijk wegzetten. 

Wees inderdaad gewoon duidelijk, want ik kreeg ook een sik van al die kerels die alleen wilden neuken toen ik wél op zoek was naar een relatie. Als vrouwen daarvan wegrennen, alleen maar mooi, toch? Anders ben je gewoon een lul, als jij er de brui aan geeft na één avond lol terwijl de dame in kwestie er meer van verwacht. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

13-08-2021 om 09:20

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 08:43:

[..]

Hoe kun je daar duidelijk over zijn? Als ik direct zeg dat ik eigenlijk vooral uit ben op seks en niet echt leuk relatiemateriaal ben nu lopen vrouwen meteen weg


Dus je laat het in het midden om aan je eigen gerief te komen? Charming 

blueheart, gewoon subtiel aangeven in profiel. Genoeg vrouwen die zo nu en dan of steevast zin hebben in een beetje lusten zonder lasten. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 09:30

Dinah schreef op 13-08-2021 om 08:52:

[..]

Onnodig en zelfs een beetje misogyn van zo’n vent. Niet iedere vrouw die date zoekt een relatie. Je kan prima je zin krijgen en eerlijk zijn.

Maar die vrouwen zijn niet heel makkelijk te vinden, die er wel voor in waren hadden meestal al een relatie. Dat is totaal niet wat ik zoek dus. Vrouwen hebben een stuk meer keus wbt mannen.

Forumster schreef op 13-08-2021 om 09:23:

blueheart, gewoon subtiel aangeven in profiel. Genoeg vrouwen die zo nu en dan of steevast zin hebben in een beetje lusten zonder lasten.

Hier ben ik het helemaal mee eens maar ik hoop wel voor Bleuheart dat hij er goed uit ziet want vrouwen hebben keuze zat. Voor een minder aantrekkelijke man zal het denk ik niet mee vallen om te scoren.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

13-08-2021 om 09:35

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 09:30:

[..]

Maar die vrouwen zijn niet heel makkelijk te vinden, die er wel voor in waren hadden meestal al een relatie. Dat is totaal niet wat ik zoek dus. Vrouwen hebben een stuk meer keus wbt mannen.

Tja, helaas pindakaas

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 09:30:

[..]

Maar die vrouwen zijn niet heel makkelijk te vinden, die er wel voor in waren hadden meestal al een relatie. Dat is totaal niet wat ik zoek dus. Vrouwen hebben een stuk meer keus wbt mannen.

Dus je houdt liever een single vrouw onnodig voor de gek om haar zover te krijgen dat ze met je naar bed gaat, dan dat je kiest voor een bezette vrouw die wel alleen voor de fun met je naar bed wil die al een relatie zit?

Wat zit daar dan achter? Bij die 2e optie is het een bewuste keus van de vrouw zelf. Die single vrouw die op zoek is naar een serieuze relatie die kwets je onnodig. Ik snap dat echt niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.