Relaties Relaties

Relaties

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 06:15

Vragen over daten.

Vinden jullie dat de man hoort te betalen op de eerste date? Of hoe doen jullie dat? 
En wat gaan jullie doen op de eerste date? Als het toch niks is na hoeveel tijd kun je dan met goed fatsoen gaan?  
Waar praten jullie over tijdens de date? 

Gewoon zomaar wat vragen.


Dat een man moet betalen is een beetje ouderwets vind ik.
Splitten,  en dan heb je ook zeker geen gezeur mocht het niks worden.
Ik kan me voorstellen dat het spannend is en je wil bedenken waar je het over wil hebben.
Ik heb helaas geen inhoudelijke onderwerpen tips. Bij mij loopt dat meestal wel (als ik date)
Vertel zelf niet steeds, maar luister en stel (oprecht) geïnteresseerde vragen.

En als je vooraf al bezig bent en wil weten na hoeveel tijd je met fatsoen kunt gaan als het niks is, dan zou ik me al afvragen of ik wel zou willen gaan. Juist wanneer je hebt afgesproken om die eerste keer te gaan daten zou je iets moeten heben van. Jeetje leuk en spannend, ik kijk er naar uit!

Mok

Mok

13-08-2021 om 07:09

Ik heb jaren gedatet voor ik mijn man ontmoette. Ik had van alles uitgeprobeerd wat dus niet werkte. Wat mij hielp, was het boek Vind je eindman van Carla Ketelaar. Ik geef die tip graag door. 

Haar tips voor een eerste date: Drink één kopje koffie, als het leuk is, spreek dan een tweede date af. Ook als het mwah was, altijd een tweede date, want dan zijn de eerste zenuwen eraf. Alleen bij rode vlaggen direct afronden, zoals hinten op seks, of heel veel over zijn ex praten. 
Succes 🙂

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 07:20

Mok schreef op 13-08-2021 om 07:09:

Ik heb jaren gedatet voor ik mijn man ontmoette. Ik had van alles uitgeprobeerd wat dus niet werkte. Wat mij hielp, was het boek Vind je eindman van Carla Ketelaar. Ik geef die tip graag door.

Haar tips voor een eerste date: Drink één kopje koffie, als het leuk is, spreek dan een tweede date af. Ook als het mwah was, altijd een tweede date, want dan zijn de eerste zenuwen eraf. Alleen bij rode vlaggen direct afronden, zoals hinten op seks, of heel veel over zijn ex praten.
Succes 🙂

Dus vooral niet hinten op seks en niets zeggen over mn ex? 

Dat boek gaat hem niet worden, zo wanhopig ben ik nou ook weer niet, en het is vooral op vrouwen gericht

1 kopje koffie, dan sta je na een kwartier alweer buiten!

Beerlover schreef op 13-08-2021 om 07:27:

1 kopje koffie, dan sta je na een kwartier alweer buiten!

Zo houd je de spanning er een beetje in. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 07:30

1 drankje vind ik ook wel karig. 

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 07:20:

[..]

Dus vooral niet hinten op seks en niets zeggen over mn ex?

Dat boek gaat hem niet worden, zo wanhopig ben ik nou ook weer niet, en het is vooral op vrouwen gericht

Verbaasd?

Je dacht die ga ik er anders in elk geval sowieso even ingooien tijdens de date?

Je opent een topic met wat moet ik doen, maar hinten over seks had je wel al bedacht om te doen?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 07:56

NinjeTurtle schreef op 13-08-2021 om 07:38:

[..]

Verbaasd?

Je dacht die ga ik er anders in elk geval sowieso even ingooien tijdens de date?

Je opent een topic met wat moet ik doen, maar hinten over seks had je wel al bedacht om te doen?

Uiteindelijk moet daten wel naar seks leiden. 

Mok

Mok

13-08-2021 om 07:59

Uiteindelijk wel ja. Waarom zou je daar op date één al over beginnen? Een relatie is veel meer dan alleen seks. 

Doe wat bij jou past. Ik doe van alles anders dan de regels, maar partner houdt daar juist wel van. Als je jezelf bent, dan is een match ook een echte match. Uiteindelijk moet de ander het doen met wie je echt bent, niet met wie je speelt te zijn. 

En wat je ook doet, er is altijd wel iemand die dat fout vind (en daar tegenover staat iemand die je juist daarom waardeert). 

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 07:56:

[..]

Uiteindelijk moet daten wel naar seks leiden.

Als je doel seks is, is daar niks mis mee, maar wees dan wel van te voren duidelijk.

Als de ander vooral iemand zoekt voor een relatie en jij vooral iemand om te n*qen, kan dat voor beiden bij een hoop frustratie zorgen en de date flink tegen vallen.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 08:04

Mok schreef op 13-08-2021 om 07:59:

Uiteindelijk wel ja. Waarom zou je daar op date één al over beginnen? Een relatie is veel meer dan alleen seks.

Ik ben niet echt op zoek naar een relatie. 

Mok

Mok

13-08-2021 om 08:09

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 08:04:

[..]

Ik ben niet echt op zoek naar een relatie.

Dan is het wel handig dat je dat in je OP erbij zet. Je topic staat in de pijler 'relaties'.

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 08:04:

[..]

Ik ben niet echt op zoek naar een relatie.

Dan hoop ik dat dat voor degene met wie je hebt afgesproken duidelijk is. Echt, de hoeveelheid keren dat ik verhalen hoor van vriendinnen die dan zijn gaan daten met een kerel waarvan ze dan denken dat die echt geïnteresseerd is  en dan blijkt achteraf dat die geen relatie wil... wees gewoon eerlijk.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

13-08-2021 om 08:35

BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 08:04:

[..]

Ik ben niet echt op zoek naar een relatie.

Waar ben je naar op zoek?

Ik vind niet dat de man moet betalen op een eerste date. Splitten, zelf betalen, hij betaalt vind ik allemaal prima. Wel fijn als het moment niet heel ongemakkelijk wordt gemaakt.

Waar ik over praat is heel verschillend. Als het aanvoelt als een sollicitatiegesprek (veel cliché vragen en vooral over jezelf en de ander praten) vind ik het meestal geen fijne date. Dan heb ik liever een spontaan lang gesprek over een tv serie of welk ander onderwerp waarin je elkaar kan vinden dan ook. 

Als de klik er niet is zou ik na een klein uurtje weggaan. Eerder vind ik een beetje onbeleefd, tenzij de ander zelf onbeschoft is natuurlijk.

Als de ander over seks begint of allemaal toespelingen maakt op de eerste date dan vind ik dat bijzonder vervelend. Mij geeft dat een onveilig gevoel, ik vind het opdringerig en plat en er zal dan zeker niet nog een date komen. Maar zoveel mensen zoveel voorkeuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.