Relaties
Beterlaat2021!
15-07-2026 om 16:11
VOORBIJ!
VOORBIJ!
Lang verhaal, ik probeer het kort te houden.
Mijn vriend en ik (beiden 70+) hebben sinds ruim 20 jaar een stabiele prettige LAT-relatie, voornamelijk in het weekend.
Wij doen veel leuke dingen samen, maar hebben ook een eigen omgeving. Nogal wat lief en leed gedeeld.
Rond de jaarwisseling nog een prachtige reis van 2 maanden gemaakt, de reis van ons leven naar Down Under.
Ongeveer 6 weken daarna zag ik per ongeluk, toen ik zijn tablet verplaatste een berichtje daarop, met daarop de tekst :
“ Over twee weken kunnen we weer knuffelen. Duurt wel erg lang”
Geconfronteerd, hij bekende een relatie met een oude studiegenote, waar hij in groepsverband al een paar jaar mee omging. Het groepje werd kleiner, uiteindelijk bleef ## over. In een opwelling waren ze recent met elkaar in bed beland.
Ik heb direct mijn spullen gepakt. Hij zei te zullen kiezen en dat dat ‘moeilijk’ werd. Twee dagen later kwam hij vertellen dat hij voor haar gekozen had….
Ik heb hem gedag gezegd, geen scene gemaakt en afgewacht. Na een 2 weken via de mail verzocht spullen naar mij terug te brengen, o.a. mijn huissleutel en dergelijke.
Direct antwoord, met als middelste zin : ‘Ik heb de verkeerde keus gemaakt.” !!! Hij begreep NIET wat hem bezield heeft.
Hij heeft spullen in mijn berging gezet en zijn eigen spullen meegenomen, want ik was met opzet niet thuis.
Ik heb me stil gehouden en afgewacht. Geen scheldpartijen of wraaknemingen.
Weken later weer eens gemaild en uitleg gevraagd. Hij had enorme spijt, maar nog wel contact met .
Weer later meldde hij het ‘te willen terugdraaien’. Hij meldde nu een Friends With Benefits- relatie met ## te hebben.
Ondertussen was ik ziek van liefdesverdriet en rouw, maar werd gelukkig in mijn omgeving heel goed opgevangen. Een goede buur is veel beter dan een verre vriend.
Terugdraaien zie ik niet zitten, ik zal hem nooit meer vertrouwen en ben ‘geen draaideur’..
Gisteren heb ik hem voor het eerst in ruim 3 maanden ontmoet en gezegd dat ik geen prijs stel op ‘voorzichtig opnieuw proberen’ met hem, wat hij voorstelde.
Het is voorbij. Ik voel me sterk en moet alleen verder. Dat valt niet mee.
Wat wil ik met dit verhaal? Geen idee. Ik moest het even kwijt.
Beterlaat2021!
16-07-2026 om 08:49
Dank dank dank voor jullie reacties en medeleven. Doet zo goed.
Er is ook nog wel leedvermaak, sinds de breuk heeft hij
Longontsteking gehad
Gekneusde heup gehad
Kilo's afgevallen (staat hem goed)
En nu een trombosebeen!
Hij zit blijkbaar goed in zijn vel, hahaha.
Euphoria
16-07-2026 om 10:01
tja, karma is a bitch. En die FWB is ook een bitch.
Het is hem allemaal te veel, groeit hem boven het hoofd.
Had ie zich eerder mogen bedenken.
MarindaH
16-07-2026 om 10:20
Als ik ooit voor zo'n dilemma kom te staan, hoop ik dat ik hetzelfde reageer als jij. Het is inderdaad rouwen, tot je erachter komt dat je aan deze man niets mist.
Ze verdienen elkaar.
Veel sterkte! Je wonden likken en je weer richten op de toekomst.
MRI
16-07-2026 om 10:47
MarindaH schreef op 16-07-2026 om 10:20:
Als ik ooit voor zo'n dilemma kom te staan, hoop ik dat ik hetzelfde reageer als jij. Het is inderdaad rouwen, tot je erachter komt dat je aan deze man niets mist.
Ze verdienen elkaar.
Veel sterkte! Je wonden likken en je weer richten op de toekomst.
Hoezo? Misschien wist die ander niets van haar bestaan als zijnde geliefde en deed hij of hij met een vriend of een gezelschap op pad was. Of spiegelde hij haar voor dat hij 'een goede vriendin' had waar hij zo'n beetje voor zorgde maar wat puur platonisch was. "We zijn meer broer en zus" en dat soort flauwekul. Als hij tegen de een liegt doet hij dat ook makkelijk tegen de ander. Een vriendin van mij had even zo'n man, dacht dat hij alleen was met wel 'een goede vriendin', en ze moest er via allerlei kleine dingetjes achter komen dat dat toch veel meer was. Ze heeft het toen meteen uitgemaakt. Die vent was nog iets hoogs in de kerk waar ze komt ook. Bah.
Yumi
16-07-2026 om 11:29
MRI schreef op 16-07-2026 om 10:47:
[..]
Hoezo? Misschien wist die ander niets van haar bestaan als zijnde geliefde en deed hij of hij met een vriend of een gezelschap op pad was. Of spiegelde hij haar voor dat hij 'een goede vriendin' had waar hij zo'n beetje voor zorgde maar wat puur platonisch was. "We zijn meer broer en zus" en dat soort flauwekul. Als hij tegen de een liegt doet hij dat ook makkelijk tegen de ander. Een vriendin van mij had even zo'n man, dacht dat hij alleen was met wel 'een goede vriendin', en ze moest er via allerlei kleine dingetjes achter komen dat dat toch veel meer was. Ze heeft het toen meteen uitgemaakt. Die vent was nog iets hoogs in de kerk waar ze komt ook. Bah.
Dit
Een vriendin kwam er achter dat haar man al 25 jaar, de boel belazerde. Voor zijn werk was hij veel in het buitenland, dacht ze. Nee hij verdeelde zijn tijd, tussen zijn 2 gezinnen... Beide vrouwen wisten van niets, hadden allebei kinderen waarvan er 2 binnen een paar maanden zijn geboren.
ToetieToover
16-07-2026 om 11:31
Yumi schreef op 16-07-2026 om 11:29:
[..]
Dit
Een vriendin kwam er achter dat haar man al 25 jaar, de boel belazerde. Voor zijn werk was hij veel in het buitenland, dacht ze. Nee hij verdeelde zijn tijd, tussen zijn 2 gezinnen... Beide vrouwen wisten van niets, hadden allebei kinderen waarvan er 2 binnen een paar maanden zijn geboren.
Dat is wel hoogverraad zeg.
ToetieToover
16-07-2026 om 11:33
Beterlaat2021! schreef op 16-07-2026 om 08:49:
Longontsteking gehad
Gekneusde heup gehad
En nu een trombosebeen!
Herkenbaar deze reactie, ik had ook leedvermaak over mijn ex. En toch was ik pas echt losgekomen van hem toen het mij helemaal niets meer deed hoe het met hem ging. Het heeft tijd nodig. Daar kom jij ook, mettertijd.
MarindaH
16-07-2026 om 11:39
Yumi schreef op 16-07-2026 om 11:29:
[..]
Dit
God, dat kan ook nog ja. Maar deze man was in het weekend voornamelijk met TO. Wordt wel ingewikkeld dan.
oudmaarnognietkoud
16-07-2026 om 11:51
Beterlaat2021! schreef op 16-07-2026 om 08:49:
Longontsteking gehad
Gekneusde heup gehad
En nu een trombosebeen!
Idd, karma is a bitch
Valt er toch nog iets te lachen.
Maar het wordt hier door iedereen gezegd. Je doet het goed! Maar na 20 jaar moet het ook een enorme teleurstelling zijn.
Dikke
voor jou!
Yumi
16-07-2026 om 11:52
MarindaH schreef op 16-07-2026 om 11:39:
[..]
God, dat kan ook nog ja. Maar deze man was in het weekend voornamelijk met TO. Wordt wel ingewikkeld dan.
Hoezo, de week bestaat toch niet alleen uit het weekend?
lientje69
16-07-2026 om 12:25
Wat verdrietig TO. Maar wat ben je stoer !. En je hebt helemaal gelijk met je reactie. Ik wens je een goede en vlotte verwerking toe. En een
als steun.
MarindaH
16-07-2026 om 13:30
Beterlaat2021! schreef op 16-07-2026 om 11:43:
Deze nummers heb ik in het begin dágelijks gedraaid.
https://www.youtube.com/watch?v=5gKqbgqF4b0&list=RD5gKqbgqF4b0&start_radio=1
En later ook aan hem doorgestuurd. (Ook voor háár...)
Heerlijke nummers!
Nou wat grappig, ik moet hier altijd aan denken, aan dit nummer. Wilde het noemen, maar dacht, dat heb ik al eens gedaan en toen kende niemand het
Perfect inderdaad!