Relaties
Damoontje
09-08-2021 om 22:41
Tinder voor dummies
Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd.
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen).
Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken.
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold.
Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'.
Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt.
Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?
Damoontje
02-07-2023 om 19:29
Ik weet niet wat iedereen heeft. Een soort collectieve vermoeidheid voor bijna-zomervakantie denk ik. Allemaal chagrijnig en ziek en naar de huisartsenpost.
Was even alleen naar een festival vandaag. Ik heb voornamelijk vrienden met kleine kinderen die niet echt meer tijd hebben voor dat soort dingen. En de twee vriendinnen die misschien zouden meegaan waren niet lekker.
Het was best leuk. Er waren ook marktkraampjes, heb niks gekocht maar wel lekker gestruind. Er is hier altijd heel veel te doen in de zomer. T zou fijn zijn als ik de vriendinnen nog in beweging kan krijgen maar anders vermaak ik mij zo ook.
Ik heb een heel raar jaar gehad, ook qua familiedingen. Niet alles is geschikt voor forum. Het was fijn om alles even te laten bezinken bij goede muziek. Was alleen mijn oordopjes vergeten
Nog 5 nachtjes dan begint de cursus. Hoop dat daar niet de collectieve chagrijnigheid heeft toegeslagen. Misschien ligt het aan het weer. In ieder geval heb ik De Man nog nooit chagrijnig mee gemaakt. Dat biedt hoop, haha.
Limburg2022
05-07-2023 om 06:15
Gisteren bericht ontvangen van de organisatie waar ik mij ooit heb aangemeld voor een speeddate hier in de buurt. Oorspronkelijk stond de speeddate avond gepland in februari (op Valentijnsdag nog wel), maar is toen niet doorgegaan wegens te weinig aanmeldingen. Is toen verschoven naar april, maar ook toen verschoven om dezelfde reden. Heb me toen ingeschreven voor oktober, aangezien daar de eerstvolgende mogelijkheid tot was. Gisteren bericht gekregen dat in augustus een plekje vrij is gekomen. Heb me daar maar op ingeschreven. Ben benieuwd ...
Ondertussen online aan de praat geraakt met een dame, maar gesprek is opeens stil komen te vallen daar ze niet meer reageert. Vraag me af wat de reden is. Voor mijn gevoel hadden we best een leuk gesprek. Een open gesprek in ieder geval waar we elkaar uitnodigen om te e.e.a. te vertellen. Helaas vaker gehoord van andere mensen dat ze dit mee hadden gemaakt. Zelf nog geen "last" van gehad, tot nu....
@damoontje; het is bijna zover voor jou he? De start van je "cursus" haha. Ben benieuwd hoe het je afgegaan is, en of je ook wat hebt opgestoken van de lesstof.... 🤣😉
Damoontje
05-07-2023 om 16:09
Spannend Limburg, de speeddate. Wel prettig dat je dan meteen weet of je de ander aantrekkelijk vindt.
Jammer van het gesprek dat stil viel. Het kan zo veel redenen hebben. Ik heb ook wel eens dat het echte leven weer zo druk is dat ik een paar dagen niet online ben. Of zie je haar wel online?
Ja de man. Het voelt alsof het een soort zomer-fling was en alsof nu de zomer voorbij is.
Ik loop weer in een lange broek, met dichte schoenen. Alsof ik het allemaal gedroomd heb.
Het was een beetje een rare week vorige week met dat suïcide-gebeuren en nog meer gekkigheid. Ik ben er moe van en ook verdrietig.
Ik ben idd benieuwd hoe het is om de Cursusman weer te zien. We zaten eerst helemaal in de drukte van het afronden van het project. Het is even kijken wat we samen delen als het project er niet is.
Hopelijk vrolijkt hij me weer wat op. Vandaag een dip-dag maar komt ook door het weer denk ik.
Damoontje
06-07-2023 om 21:42
Heb je nog iets gehoord van de online mevrouw, Limburg?
Morgen cursus idd. Ik heb opeens een beetje moeite met het fenomeen Cursus an sich. Uren binnen zitten, huiswerk… en dat in de zomer.
Aanvankelijk zou ik deze cursus in verkorte versie doen. Dan had je vier hele dagen achter elkaar, zonder veel huiswerk en dat had deze week gekund. Nu is het 8 halve dagen de hele zomer lang.
De korte versie werd gecanceld. Maar ‘zomer’ en ‘huiswerk’ gaan nog ff moeilijk samen.
Morgen wordt vast iets sufs met een voorstelrondje. Terwijl het 27 graden wordt. Ik heb helemaal geen zin, haha.
Wel leuk als de meneer er is. Hoop dat hij zich niet bedacht heeft omdat cursus op vrijdagmiddag in de zomer gewoon een stom plan is.
Beetje bang dat de chemie weg is. Heb dat met een andere opleiding ook gehad, je werkt samen aan een project, hele tijd contact en na de laatste les valt het uit elkaar. Dat was een vrouwengroepje trouwens. Dan is de gedeelde factor weg.
Even ontopic, Tinder stuurt nog allerlei meldingen, alsof ik van alles mis nu ik niet inlog. Ze doen iig hun best 
Damoontje
07-07-2023 om 16:43
Cursus achter de rug voor vandaag.
Met Cursusvriend nog een tijdje op ‘ons’ bankje zitten praten. Het is anders nu ‘het groepje’ er niet meer bij is.
Was een fijn gesprek. Ik ben heel erg eerlijk tegen hem, dat gaat vanzelf. En hij weerlegt wel dingen die ik zeg, t is niet iemand van ja en amen. Hij zegt echt goede dingen, hij is veel positiever dan ik.
Of het iets amoureus-achtig is weet ik niet.
We zien elkaar volgende week weer. Het was een lange week en een intensieve cursusmiddag.
Ben vanmorgen ook erg overstuur geweest over iets in de familie dus vond het al heel wat dat de cursus goed ging incl alle voorstelperikelen. Dat ik mezelf nog kon oplappen 
Limburg2022
08-07-2023 om 07:16
Klinkt toch positief Damoontje. Volgens mij voel jij je wel prettig bij de "cursus man". Wie weet bloeit het op tot iets moois... Hopelijk niets ernstigs in familie sfeer gebeurt?
M'n "match" heeft inmiddels gereageerd. Ze had 't druk gaf ze aan. Prima toch? Hebben 't allemaal druk, en kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt om direct te reageren. We zien wel waar het op uitloopt. Rustig aan ....
pausi
08-07-2023 om 09:13
Ik vind niet reageren omdat je het druk hebt eerlijk gezegd een teken dat je geen prioriteit bent.
Als de drang er is dan vind je altijd tijd namelijk.
Hoe zit het eigenlijk met de succesformule van speeddaten, is dat iets over bekend?
Heb je door laten schemeren dat je cursusman leuk vindt Damoontje?
Damoontje
08-07-2023 om 11:02
Pausi, het was echt een schooljongen-schoolmeisje situatie. Hij was laat, ging een beetje cool lopen doen in die nieuwe klas. En soms even oogcontact met elkaar.
De docenten hadden gezegd dat er iemand later zou komen en iemand pas volgende week. Ik had toen wel gezegd dat ik nog iemand verwachtte die ik van de vorige cursus ken. Maar dat we elkaar al best goed kennen heb ik niet gezegd en hij ook niet.
Ik zal eerlijk zeggen, hij is een heel stuk jonger. Ik vind dat niet erg (wel over nagedacht uiteraard) maar misschien hij wel. Bij de eerste ontmoeting hoorden we elkaars leeftijd en dacht ik zelf: ok dan kan het niet.
Het is fijn, dit echte ‘leren kennen’.
Ik heb allemaal van die situationships gehad (woord dat ik op dit forum leerde kennen) waarbij je continu met elkaar in verbinding bent via de app en vaak onterecht dingen afleidt uit hoe vaak en op welke toon iemand reageert.
Bovendien wil ik mij dan leuker voordoen. Terwijl ik bij deze man vanzelf heel eerlijk ben.
De familieomstandigheden zijn meerdere dingen. Een paar mensen met kanker, eentje aan het afscheid nemen zeg maar en de ander aan het ‘tijd toevoegen’. Daarbij een zieke ouder en het feit dat daaromheen de zorg niet zo goed loopt en ze ook niks willen. Als oudste van het gezin trek ik mij dat emotioneel meer aan, waar de rest meer praktisch is.
Ik heb over de jonge persoon met kanker al eens van mij afgepraat bij Cursusvriend, toen t nog gewoon een cursusgenoot was die ik van gezicht kende. Hij kwam er nog eens op terug, was fijn.
Verder niets overhaasten. Ik voel me wat overspannen, gisteren dus huilbui in de ochtend. Vandaag iig slaapkamer even schoongemaakt dat is weer fijn. Ik denk dat ik van de suïcidale persoon toch ‘melding ga maken’ bij een vertrouwenspersoon. Merk dat ik moeite heb langs het spoor te gaan waar zij liep. En dat kan er nu ff niet bij.
Brabeau
08-07-2023 om 18:29
pausi schreef op 08-07-2023 om 09:13:
Ik vind niet reageren omdat je het druk hebt eerlijk gezegd een teken dat je geen prioriteit bent.
Als de drang er is dan vind je altijd tijd namelijk.
Hoe zit het eigenlijk met de succesformule van speeddaten, is dat iets over bekend?
Heb je door laten schemeren dat je cursusman leuk vindt Damoontje?
Ineens niet meer reageren is één van de grootste afknappers voor mij. Hoe druk je het ook hebt (als dat de reden is), een berichtje om te laten weten dat je even wat minder reageert omdat je het druk hebt, kost nog geen minuut.
pausi
09-07-2023 om 08:49
Precies.
Zooooo zeg Damoontje, jij krijgt wel wat op je bord.
Is er nog contact met die vrouw of heb je het af kunnen kappen. Wat houdt melding maken in, kun je dan over je eigen gevoel praten? Anders misschien een gesprek met de poh van HA aanvragen, goed om aandacht aan je gevoel te geven voordat de emmer overloopt.
Limburg, alles goed? Lees je altijd graag.
Stap jij wel eens of ga je naar festivals?
Lijkt me zo leuk voor je om iemand in het wild tegen te komen!
Damoontje
09-07-2023 om 19:39
Hey Pausi, dank je.
We hebben een grote familie en het gaat met veel familieleden ook wel goed. Maar zo’n laatste fase van kanker is gewoon iets onwerkelijks. Ik heb iets geleend van tante en wil het wel terugbrengen maar ook bang dat ik net op het verkeerde moment binnen stap zeg maar. (De schoondochter van die tante is zo ziek)
Euhm, die suïcidale persoon. Soms verdraai ik de dingen een klein beetje. Maar ik ken haar via een soort praatgroep en bij de intake is gezegd dat er niet over suïcide gepraat hoort te worden, althans niet waar geen begeleiding bij is.
Het gesprek vond plaats in de pauze, zonder begeleiding. De persoon zou met de leiding gaan praten maar daarna heb ik haar niet meer gesproken omdat ik vlak daarna voor het laatst was.
Het was dus niet zozeer een vriendin, al dacht ik even dat we dat gingen worden. Ik heb geen telefoonnummers uitgewisseld.
Ik zou toch achteraf even bij de begeleiding willen langs gaan omdat ik er nu toch mee zit en moeite heb met dat spoor soms. (Waar zij gestaan heeft)
Die persoon had eerst geen hulp maar nu wel en ze werkt echt hard. Ik had alleen niet verwacht dat ik zelf er twee weken later nog last van zou hebben. Omdat ik ook niet weet of ze daar weer naartoe gaat (en daar ook eigenlijk niet in betrokken wil worden)
pausi
09-07-2023 om 19:48
Ik ben daar wat harder in, ook al gaat ze er naar toe het is jouw verantwoordelijkheid niet.
Je kunt mensen niet behoeden.
Damoontje
09-07-2023 om 21:51
Als het een ander spoor was geweest, had ik het minder erg gevonden. Bij voorkeur niet op ‘mijn’ spoor. Er zit horeca bij en daar zijn zoveel mooie momenten beleefd. Dan liever een dorpje verder…
Gelukkig waren we nog niet echt dikke vrienden, heeft ze geen nummer of adres van mij.
Toch hoop ik dat ze opknapt. Maar idd ik moet haar ook weer achter me laten.
Limburg2022
10-07-2023 om 06:04
pausi schreef op 09-07-2023 om 08:49:
Precies.
Zooooo zeg Damoontje, jij krijgt wel wat op je bord.
Is er nog contact met die vrouw of heb je het af kunnen kappen. Wat houdt melding maken in, kun je dan over je eigen gevoel praten? Anders misschien een gesprek met de poh van HA aanvragen, goed om aandacht aan je gevoel te geven voordat de emmer overloopt.
Limburg, alles goed? Lees je altijd graag.
Stap jij wel eens of ga je naar festivals?
Lijkt me zo leuk voor je om iemand in het wild tegen te komen!
Snap wat je zegt in je vorige bericht. Niet reageren omdat je het druk hebt.... Tja, zeg 't maar! Zelf zit ik niet zo in elkaar, en vind een berichtje met 'sorry ben ff druk' wel net staan. Aan de andere kant; niet te zwaar aan tillen. Kan me best voorstellen dat ze dacht "nu even niet, ik reageer later". En als je dan tijd hebt, heb je ook niet altijd zin om "met vreemde" te praten. Inmiddels contact, en ze reageert nu best snel. Of het tot een date gaat komen, weet ik niet. Is het contact simpelweg nog te pril voor. Vind het in ieder geval fijn om gewoon weer eens contact te hebben. Dat heb ik ook echt wel gemist, en gaat steeds meer aan je vreten naarmate nieuw contact uitblijft.
Bedankt voor je compliment, doet me goed! Op stap gaan heb ik al bijna een jaar niet meer gedaan. Komt ook door de omgeving en leeftijd. Terassen hier en daar doe ik dan weer wel op z'n tijd, maar is natuurlijk niet de setting om iemand tegen het lijf te lopen.
And what about you? Samenwonend, getrouwd, gescheiden, alleenstaand?
pausi
10-07-2023 om 10:27
Ik zeg dat ik alleengaand ben, vind ik leuker klinken dan alleenstaand.
Wat aktiever.
Heb altijd wel een vriend gehad, platonisch of in een liefdesrelatie en de laatste twee jaar is dit niet het geval en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Ik ben dik 50+ hè dus ben toch in een andere fase in mijn leven aanbeland.
Ik kan mezelf prima vermaken en heb eigenlijk meer contacten dan ooit tevoren.
Eigenlijk zijn dat contacten die al in mijn leven waren en aangehaald zijn en ben lid geworden van Klup, dat is een 50+ organisatie waar je je kunt aanmelden voor aktiviteiten.
In augustus ga ik een groepsreis maken welke trouwens los van Klup staat.
Maar goed, dat zijn in principe geen bronnen voor een potentiële partner dus toen ik jouw leeftijd had ontmoette ik mijn vrienden in de kroeg of op het werk.
Naarmate je ouder wordt gaat dat lastiger is mijn ervaring.
Toch leven we in een tijd met veel allengaanden, in Utrecht geloof ik het meest
Heb je al eens iemand naar je profiel laten kijken?
En hup, een beweging naar voren maken Limburg, like veel vrouwen, zo blijken andere mannen dat ook te doen, je lijkt me veel te beschaafd bezig
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.