Relaties Relaties

Relaties

Tinder voor dummies


Eigenwijze schreef op 11-02-2023 om 12:33:

Dus wat wil jij eigenlijk? een week een chat in stand houden is ook niet altijd makkelijk zonder elkaar te zien.

Lukt hier prima hoor!  En ik vind dat ook wel prettig, als iemand niet te snel af wil spreken maar je wel elke avond appt om elkaar alvast te leren kennen laat in mijn ogen zien dat hij niet op één ding uit is.

Nr 2 is trouwens uit the picture nu.

Brabeau schreef op 12-02-2023 om 11:18:

[..]

Lukt hier prima hoor! En ik vind dat ook wel prettig, als iemand niet te snel af wil spreken maar je wel elke avond appt om elkaar alvast te leren kennen laat in mijn ogen zien dat hij niet op één ding uit is.

Nr 2 is trouwens uit the picture nu.

Ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar pas ook op dat de verwachtingen online snel hoog op kunnen lopen.. 

Dat is tenminste mijn ervaring, ik wil toch wel graag binnen 2 weken afspreken..

Een meelezer hier (die zich nu genoodzaakt voelt om even te reageren haha)

Heb in dit topic al eens gereageerd, maar even het geheugen opfrissen. Ben zelf een jongeman in de dertig, en ook (passief) lid op tinder. Moet heel eerlijk zeggen dat ik met enige verbazing de reacties lees van enkele dames hier. De ervaringen die jullie hebben met mannen, heb ik met vrouwen. Leuk contact, maar als het wat serieuzer wordt en het moment van een date plannen is aangebroken, hoor je niks meer, of geven de indruk dat ze geen date willen. Beetje de omgedraaide wereld als ik hier de reacties van enkele dames lees. 

Ik zag een vraag voorbij komen wanneer het ideale moment is om een man op date te vragen... mijn antwoord: er is geen geschreven regel hiervoor. Ieder persoon is anders, en je merkt al snel genoeg in jullie gesprek hoe serieus de ander is, en wanneer het moment daar is om eens voor te stellen om achter het scherm vandaan te komen, en kennis te maken met elkaar onder het genot van een kop koffie (of thee). En als je merkt dat de ander wat terughoudender is, wilt dat niet gelijk betekenen dat deze persoon jou niet ziet zitten. Bedenk dat de persoon aan de andere kant het waarschijnlijk net zo spannend vind als jijzelf. Eigenlijk is dat een perfecte situatie, want voor beide is het spannend, leuk, eng etc. Spreek je gevoel uit. Zeg wat je voelt of denkt. Kans is groot dat de andere persoon eenzelfde gevoel heeft, en een last van zijn/haar schouder valt als je hier gewoon open en eerlijk over bent. Ik heb tenslotte nog niemand mee gemaakt die het prettig vond om zijn/haar gevoel uit te spreken als dit een gevoel is van spanning/angst/onzekerheid. Zo zit een mens niet in elkaar. Dus praat met elkaar, dan merk je dat het allemaal wel vanzelf gaat. En daarbij, tegenwoordig kun je ook bellen, of videobellen alvorens elkaar "in real life" te ontmoeten. Mischien vinden jullie dit beide een prima 1e stap? Daar kom je alleen achter door er met elkaar over te praten. Volg vooral ook je gevoel. Je gevoel liegt niet en je gevoel is ook nooit goed of fout. Het is immers jouw gevoel. 

Zelf nog steeds geen succes gehad op Tinder. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet actief ben op Tinder. Inmiddels ook Lexa en Bubble geïnstalleerd, maar merk dat ik moeite heb om mezelf online te moeten verkopen. Zo voelt dat voor mij in ieder geval. Tinder vind ik sowieso minder. Is vooral voor tieners en twintigers en in mijn ogen niets anders dan een "vleeskeuring".

Maanden geleden heb ik me ingeschreven voor een avondje speeddaten hier in de regio. Dat zou vanavond plaats vinden, maar vorige week een mail ontvangen dat deze avond gecanceld is ivm te weinig aanmeldingen. Ene kant balen, maar aan de andere kant ook weer een opluchting. Merkte namelijk aan mezelf dat ik dit toch allemaal wat spannender vond dan ik vooraf had verwacht. 

Mijn advies voor iedereen hier: blijf vooral lekker jezelf. Ga je niet anders voordoen dan dat je in werkelijkheid bent. Heb dit namelijk meegemaakt met m'n laatste gesprek welke ik via Lexa had met een dame. Ze vond alles leuk wat ik leuk vond en praatte mij naar de mond. Heb haar uitgelokt met een paar gerichte vragen te stellen, en toen bleek dat ze haar gedrag niet aanpaste, heb ik vriendelijk bedankt. Jammer, want denk dat ze zichzelf hiermee flink tekort heeft gedaan. En geniet dames (en heren) van de aandacht die je krijgt. Aandacht doet een mens altijd goed, dus geniet hier van en ga vanuit je eigen ik het gesprek aan, en wie weet waartoe dat zal leiden....

Limburg2022 schreef op 14-02-2023 om 04:24:

Een meelezer hier (die zich nu genoodzaakt voelt om even te reageren haha)

Heb in dit topic al eens gereageerd, maar even het geheugen opfrissen. Ben zelf een jongeman in de dertig, en ook (passief) lid op tinder. Moet heel eerlijk zeggen dat ik met enige verbazing de reacties lees van enkele dames hier. De ervaringen die jullie hebben met mannen, heb ik met vrouwen. Leuk contact, maar als het wat serieuzer wordt en het moment van een date plannen is aangebroken, hoor je niks meer, of geven de indruk dat ze geen date willen. Beetje de omgedraaide wereld als ik hier de reacties van enkele dames lees.
 aan, en wie weet waartoe dat zal leiden....

Ik denk ook zeker dat vrouwen ook zo zijn hoor, met dat negeren etc. Maar goed, ik heb geen ervaring met vrouwen dus kan moeilijk daar over gaan klagen 😂

Wat een verschil zeg zeg, er was er eentje die binnen een uur naar een date vroeg. Ik dacht toen dat dat snel was, maar een dag later vroeg er eentje binnen 20 minuten. Vraag me dan toch af wat je daar nou echt mee wil bereiken.

Brabeau schreef op 17-02-2023 om 18:48:

Wat een verschil zeg zeg, er was er eentje die binnen een uur naar een date vroeg. Ik dacht toen dat dat snel was, maar een dag later vroeg er eentje binnen 20 minuten. Vraag me dan toch af wat je daar nou echt mee wil bereiken.

Tja, dat heb ik laatst ook gehad, ze vroeg binnen 20min of we die avond een biertje zouden drinken. Ik had die avond niets gepland dus gegaan. Super gezellig en het lijkt er heel sterk op dat het wat gaat worden ♥️

voordeel is dat je elkaar direct ziet en direct weet of het wat wordt. Minder investeren, ik vind het erg vermoeiend om een week of langer te appen en dan af te spreken waarbij je binnen 5 min weet dat het niks wordt.

stokstaart schreef op 17-02-2023 om 19:38:

[..]

Tja, dat heb ik laatst ook gehad, ze vroeg binnen 20min of we die avond een biertje zouden drinken. Ik had die avond niets gepland dus gegaan. Super gezellig en het lijkt er heel sterk op dat het wat gaat worden ♥️

voordeel is dat je elkaar direct ziet en direct weet of het wat wordt. Minder investeren, ik vind het erg vermoeiend om een week of langer te appen en dan af te spreken waarbij je binnen 5 min weet dat het niks wordt.

Ik zit er nu ook steeds meer aan te denken om de volgende keer wel gewoon ja te zeggen, ook al is het wat snel. 

Ik hoop dat het wat wordt! Hou je ons op de hoogte? Wanneer is jullie volgende date?

hahaha, vanmiddag afscheid genomen na 20u en morgen vroeg gaan we samen ontbijten

stokstaart schreef op 17-02-2023 om 19:58:

hahaha, vanmiddag afscheid genomen na 20u en morgen vroeg gaan we samen ontbijten

Brabeau schreef op 17-02-2023 om 18:48:

Wat een verschil zeg zeg, er was er eentje die binnen een uur naar een date vroeg. Ik dacht toen dat dat snel was, maar een dag later vroeg er eentje binnen 20 minuten. Vraag me dan toch af wat je daar nou echt mee wil bereiken.

Vertel eens, wat zijn de secret rules om dit voor elkaar te krijgen? Kan ik een snuffelstage komen lopen bij jou? 🤣

Limburg2022 schreef op 18-02-2023 om 07:11:

[..]

Vertel eens, wat zijn de secret rules om dit voor elkaar te krijgen? Kan ik een snuffelstage komen lopen bij jou? 🤣

Geen idee, ik doe ook maar wat 😂 al denk ik wel dat een "normaal" profiel helpt. Van wat ik gehoord heb uit gesprekken, wat mannen niks vinden, heb ik ook toevallig niks van in mn profiel (aka the vrouwelijke tegenhanger van de welbekende vis).

Limburg2022 schreef op 18-02-2023 om 07:11:

[..]

Vertel eens, wat zijn de secret rules om dit voor elkaar te krijgen? Kan ik een snuffelstage komen lopen bij jou? 🤣

Nou dat zou ik ook wel willen haha

Brabeau schreef op 18-02-2023 om 10:02:

[..]

Geen idee, ik doe ook maar wat 😂 al denk ik wel dat een "normaal" profiel helpt. Van wat ik gehoord heb uit gesprekken, wat mannen niks vinden, heb ik ook toevallig niks van in mn profiel (aka the vrouwelijke tegenhanger van de welbekende vis).

Zoals wat dan bijv? 

Ik heb een normaal profiel, normale foto's maar het loopt niet storm met matches en met daten al helemaal niet..

Mamali schreef op 18-02-2023 om 10:33:

[..]

Zoals wat dan bijv?

Ik heb een normaal profiel, normale foto's maar het loopt niet storm met matches en met daten al helemaal niet..

  • Foto's in skipak
  • Foto's met drank
  • Foto's met hip superfood eten. Blijkt dat zij dan vooral het gevoel hebben dat je dat puur voor de foto doet en het dus niet oprecht is (quinoa, acaibowls dat soort spul)
  • Half blote foto's
  • Alleen maar selfies (dan vinden ze je ijdel)
  • Quotes
  • Filters

Do's:

  • 3 foto's of meer
  • 1 foto waar meer te zien is dan alleen je hoofd
  • Ook sowieso een bio. Op internet lees je dat mannen geen bio's lezen maar een leeg profiel werkt niet hoor, tenzij je echt een 10 bent qua uiterlijk. NIET in een bio zetten wat je niet zoekt, dat heeft een negatieve ondertoon. Zet er iets in waardoor een man niet eerst 3 minuten moet nadenken wat hij als eerste zal zeggen, zelfs al is het het meest simpele inkoppertje. Maak het ze makkelijk om te reageren, het zijn tenslotte mannen 😜

Wat helpt: zelf veel swipen. Zodra jij actief bent op de app kom je bovenaan op de stapel. Als je een paar dagen niks doet, zul je ook geen likes hebben. Zodra je gaat swipen "stromen" ze binnen. (Dat kan je zien als je een betaalt account hebt). 

Brabeau schreef op 18-02-2023 om 12:06:

[..]

  • Foto's in skipak
  • Foto's met drank
  • Foto's met hip superfood eten. Blijkt dat zij dan vooral het gevoel hebben dat je dat puur voor de foto doet en het dus niet oprecht is (quinoa, acaibowls dat soort spul)
  • Half blote foto's
  • Alleen maar selfies (dan vinden ze je ijdel)
  • Quotes
  • Filters

Do's:

  • 3 foto's of meer
  • 1 foto waar meer te zien is dan alleen je hoofd
  • Ook sowieso een bio. Op internet lees je dat mannen geen bio's lezen maar een leeg profiel werkt niet hoor, tenzij je echt een 10 bent qua uiterlijk. NIET in een bio zetten wat je niet zoekt, dat heeft een negatieve ondertoon. Zet er iets in waardoor een man niet eerst 3 minuten moet nadenken wat hij als eerste zal zeggen, zelfs al is het het meest simpele inkoppertje. Maak het ze makkelijk om te reageren, het zijn tenslotte mannen 😜

Wat helpt: zelf veel swipen. Zodra jij actief bent op de app kom je bovenaan op de stapel. Als je een paar dagen niks doet, zul je ook geen likes hebben. Zodra je gaat swipen "stromen" ze binnen. (Dat kan je zien als je een betaalt account hebt).

Ik voldoe aan alles wat goed is,behalve foto waar ik helemaal op sta..dus dat is alvast positief haha

En ook als ik dagelijks swipe gebeurt er weinig..

Maar goed de aanhouder wint dus volhouden maar..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.