Relaties Relaties

Relaties

Tinder voor dummies

Je mag je ook rot voelen over de situatie. Het is een zoektocht om de juiste persoon tegen te komen helaas. Teleurstelling wanneer het weer niet lukt.. Snap het helemaal.

Damoontje

Damoontje

17-12-2022 om 00:14 Topicstarter

Dank je! 
Ik spreek hem nog wel, inmiddels is zijn zus betrokken bij alle huisartsenbezoeken en andere medische afspraken dus hij heeft iig wel hulp. 

Dus qua dating is die persoon wel afgesloten. Ook als hij weer opknapt, zijn we niet wat we zoeken, zeg maar. 

Damoontje schreef op 14-12-2022 om 22:29:

Onee Koekie leuk als tussendoortje maar nu snap ik je wel.

Precies, tussendoortje klinkt oke maar mij lukt het ook niet om een halve relatie aan te gaan met het idee dat het een tussendoortje is. Toen ik weer een maand of 2-3 alleen was heb ik een tijdje een kwartel/fwb gehad. Dat werkte wel prima omdat ik echt nul verliefdheid me had voor hem. Het was echt gezellig, konden hele avonden volop lachen en over serieuze dingen kletsen. Sex was een openbaring 😉 (ahaaa zo kan t ook!) maar beiden nul interesse in een serieuze relatie.

Voor deze voel ik echt iets, maar weet mn verstand dat t geen juiste partnerkeuze is. Dus met hem een fwb dingetje doen werkt niet. Erger nog, we gaan nog vriendschappelijk met elkaar om maar ik heb het idee dat hij nog hoop heeft bij elke afspraak dus misschien is zelfs vriendschappelijk afspreken niet eens handig...
Wat een gedoe he 🤣

Damoontje

Damoontje

21-12-2022 om 20:23 Topicstarter

Lastig he. Het kost ook zoveel energie. 

Ik heb gisteren nog iets teruggebracht wat van hem was. Hij zou niet de deur open doen zei hij maar ik kon het er voor zetten. Ik wilde er wel graag vanaf, en ik wilde het ook niet stuk maken of weggooien dus toch maar bij hem thuis voor de deur gezet. Ben er wel opgelucht over. 

Verder zijn er familieomstandigheden (mijn familie), onverwacht, vrij heftig. Het is fijn om nu geen gezeur van dates te hebben. Van die mensen die wel/niet/wel/niet willen afspreken daar zit ik nu toch niet op te wachten. Of die de hele dag zeuren waarom je niet appt. 

Voor kerst heb ik even een klein cadeautje gekocht voor iedereen, juist nu. We doen nooit cadeaus met kerst maar nu kunnen we het allemaal wel gebruiken. Ik heb wat kleinigheidjes gekocht bij Dille en Kamille en zojuist alles ingepakt en in een schaal gedaan. Het staat best mooi. 

We zijn nu bij elkaar en we hebben het goed, als familie. Liever geen relatie dan eentje die steeds gedoe geeft. Overigens heeft niet iedereen een partner bij ons, dat scheelt al. 

Damoontje

Damoontje

23-12-2022 om 07:14 Topicstarter

De Vakantieman is weer boven water. Hij is me gaan volgen op insta. Ik vind het echt hondsbrutaal om nooit meer wat te laten horen en dan wel via Instagram contact te gaan zoeken of iig in mijn foto’s te willen kijken. 
Ik gebruik het alleen voor kattenfoto’s en sta er zelf nooit op. 
Mafketel. Ik heb m meteen geblokkeerd. Op WA heb ik m nooit geblokkeerd dus hij had dat gewoon kunnen gebruiken. 

Damoontje schreef op 23-12-2022 om 07:14:

De Vakantieman is weer boven water. Hij is me gaan volgen op insta. Ik vind het echt hondsbrutaal om nooit meer wat te laten horen en dan wel via Instagram contact te gaan zoeken of iig in mijn foto’s te willen kijken.
Ik gebruik het alleen voor kattenfoto’s en sta er zelf nooit op.
Mafketel. Ik heb m meteen geblokkeerd. Op WA heb ik m nooit geblokkeerd dus hij had dat gewoon kunnen gebruiken.

Je kan je insta toch op privé zetten, dan kunnen mensen je niet volgen zonder toestemming..

Damoontje

Damoontje

23-12-2022 om 15:46 Topicstarter

Ja dat kan idd. Vond het tot nu toe geen probleem, soms ook wel leuk als onbekenden even een kijkje kunnen nemen. Er staan eigenlijk geen mensen op, alleen katten en abstracte dingen.

Internet koppelt zelf natuurlijk van alles aan elkaar. Vakantieman wordt in ieder geval geen kerstvakantieman.

Hoe vieren jullie kerst? Wij in ieder geval tweede kerstdag met de familie. We zitten even in zwaar weer dus extra fijn om dan bij elkaar te zijn.

Damoontje schreef op 21-12-2022 om 20:23:

.

Verder zijn er familieomstandigheden (mijn familie), onverwacht, vrij heftig. 

Sterkte 💕

Hebben jullie nog mooie plannen voor 2023 in het verschiet? Zelf doe ik niet aan goeie voornemens, misschien een Dry January maar mezelf enigszins gezond houden probeer ik t hele jaar door te doen.

Volgend jaar wil ik met het stap-budget een werkgerelateerde opleiding doen. En heb een fysieke uitdaging gehad afgelopen jaar door naar Santiago de Compostela te wandelen. Dat wil ik komend jaar weer doen.

Hier nog een mooie omgekeerde bucketlist- wat je juist niet moet doen. Duiken en skydiven vond ik juist fantastisch en ja, een tattoo plan heb ik al, nu nog lef vinden om er eentje te durven laten zetten. Ben benieuwd naar jullie mooie plannen

https://www.boredpanda.com/anti-bucket-list-things-people-refuse-to-try/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=boredpanda&utm_term=stories&utm_content=style_1&fbclid=PAAaZhzMJsagrzNYQiyk3y6HFtwTWuci_gXf76xZ1eD-WG--60zBEjv67w7tQ

Hier ook rustig met de Feestdagen. Kerstavond en eerste kerstdag was bij een van mn ouders, de andere ouder is overleden en dat maakt deze dagen voor ons beiden wat verdrietig.

Single 😉 sinds een heel jaar eigenlijk al en dus sneu alleen - de vragen of er nu eindelijk al iemand op mn pad gekomen is... Nope Nope. Vandaag tweede kerstdag met een vriendin die ook alleen is. Geen toestanden met eten, gewoon pyjamadag en Netflix met afhaal meuk.

En afgelopen week afscheid genomen van een dierbaar iemand waar morgen de uitvaart van is. Soms zit het ff tegen. Maar wijn helpt. 😜 Hopelijk wordt 2023 een beter jaar. Fijn dat we ook elkaar op afstand hebben om eens je hart bij te luchten

Damoontje

Damoontje

26-12-2022 om 23:33 Topicstarter

Koekie dat klinkt als veel afscheid nemen... Sterkte morgen.

Wij hebben het heel gezellig gehad. Wel druk omdat er kleine kinderen zijn en op een gegeven moment overal treintjes lagen en kleurboeken en weet ik veel wat allemaal. Het was niet een diner waarbij iedereen op de stoel zat want er moest ook in de keuken nog veel gebeuren.

Een familielid (niet binnen ons gezin) zou waarschijnlijk niet meer beter worden maar nu is er misschien toch iets mogelijk. Dus het is een beetje raar heen en weer slingeren. Zeker voor diegene maar ook voor de mensen er omheen.

Ik heb zin om in een hutje op de hei te gaan zitten. Santiago de Compostela klinkt ook als een goed idee Staat ergens nog wel op mijn lijstje.

Je hebt wel goede voornemens!Ik besef eigenlijk dat ik er niet eens over na heb gedacht.

Ook mensen die dan vragen stellen of je iemand hebt ontmoet. Ze denken dan ook niet na of ze iemand kunnen kwetsen denk ik dan.

Danoontje ik snap dat het frustrerend is dat hij je opeens wil volgen. Maar voor de rest niks gehoord dus?

Een update vanuit mijn kant: Een leuke man gedate afgelopen weekend ! Hij heeft al vanaf het begin gezegd dat hij geen apper is. Ook tijdens de date heeft hij dit duidelijk gemaakt. Ik krijg heel weinig appjes van hem en dit is best jammer. Hij heeft wel aangegeven dat hij het leuk heeft gevonden.

Damoontje

Damoontje

28-12-2022 om 09:18 Topicstarter

Wat leuk Eigenwijze!

Nee van de vakantieman niks meer gehoord verder. Hij was ook al een beetje uit mijn gedachten hoor. Ik vond het alleen prettig aan hem dat hij zo lekker van het buitensporten was en van de watersport. Ik houd niet van mensen die de hele zomer binnen zitten te gamen. En hij had leuk werk en een rustig karakter.
Maar 'ghosten' vind ik niet kunnen dus ook nu hij via Instagram een teken van leven heeft gegeven heb ik daar geen behoefte meer aan.

IK las nog een berichtenwisseling van mij en een vriendin van toen ik de Zieke Meneer net kende. Dat ik het toen overweldigend vond hoe vaak hij belde en berichten/foto's stuurde. Dat hij bij de eerste date al de hele tijd niet lekker was en dat zo benadrukte. Zelf dacht ik achteraf dat dat 1 of 2 weken later pas begonnen was. Het woord 'zelfmedelijden' kwam in mij op. Want hij is niet alleen ziek, hij praat er ook de hele tijd over. Hij had aan de telefoon al uitgebreid aangekondigd in september dat er weer zo'n 'golf' aan zat te komen en hoe lang dat meestal duurt en hij bleef er maar over door praten.

Dus het geeft veel rust dat dat nu klaar is. Na het terugbrengen van zijn laatste vergeten spullen nog 1 of 2 x geappt maar verder niet.

Mijn moeder zegt af en toe dat het wel goed voor mij zou zijn om een partner te hebben, als diegene een beetje een rustpunt is voor mij. (Zoals mijn vader dat bij hun thuis wel is). Maarja die zoektocht he...

Ik voel mij door verschillende familieperikelen een beetje overspannen, alsof mijn hersenen echt uitgerekt zijn. Gelukkig slaap ik wel lekker. Eerste kerstdag had ik een dagje niets maar kreeg ik mot met een vriendin over geld (via app) dus eigenlijk was dat nog steeds geen prettige rustige dag.

Hier vragen ze gelukkig niets steeds of ik een partner heb. Eén broer is ook vrijgezel. Ze zijn eigenlijk wel zo slim dat als ze geen partner zien, ze er vanuit gaan dat die er ook niet is

Dit soort mannen (en natuurlijk) ook vrouwen vinden zichzelf vaak het slachtoffer. En als er ook nog eens zelfreflectie ontbreekt is het erg lastig. Zelfmedelijden zorgt ervoor dat ze niet verder komen en alleen een bevestiging nodig hebben.

2023 nieuwe kansen denk ik dan.

Hebben jullie met iemand gedate waar je zo min mogelijk app contact mee hebt gehad. En toch wel iets is geworden? 

Damoontje

Damoontje

28-12-2022 om 18:13 Topicstarter

Sommige mannen hebben dat. Ik heb een broer die alleen het hoognodige communiceert en soms pas na drie dagen antwoordt. Veel dingen reageert hij helemaal niet op, als er verder geen vraag gesteld wordt. Dan leest hij het en denkt 'ok'.

Kan me wel voorstellen dat het jammer is als je weinig tot niks hoort. Is er wel over een volgende date gesproken?

Meneer Ziek was ook echt ziek. Alleen mijn dagen begonnen met appjes van 'oh ik ben zo ziek'. En dan de details van kotsen enzo. Was voor mij gewoon geen prettig begin van de dag. Lullig gezegd, ik ken iemand die nog veel zieker is maar die gaat niet iedereen appen dat ze steeds moet kotsen. Die stuurt gezellige dingen de wereld in en dat spugen houdt ze voor zichzelf.
Het is heel naar voor hem. En het is anders als je al lang bevriend bent of relatie hebt en iemand wordt dan ziek. Maar Tinderen terwijl je eigenlijk niet in staat bent energie te geven aan een vriendin, dat is gewoon niet handig.

Ik ga een paar dagen weg met oud en nieuw, dat is wel lekker. Met groep mensen van mijn hobby. Ze hadden vorige keer wel gevraagd wanneer ik eens een leuke man meeneem. Eeeehh.... dit jaar nog niet dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.