Relaties
Damoontje
09-08-2021 om 22:41
Tinder voor dummies
Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd.
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen).
Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken.
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold.
Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'.
Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt.
Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?
AggressiveReindeer87
02-06-2022 om 22:07
Mamali schreef op 02-06-2022 om 21:06:
Wat leuk Phoebe dat het nog steeds zo goed gaat!
Ik heb ook weer een leuke match, en we zijn volop aan het appen en al gebeld ook..
Ik word er blij van..
Wat leuk! Geniet ervan!
Nou nogmaals het was wel even wennen hoor en af en toe hebben we even gedoe maar over het algemeen gaat het goed en ik ben blij
Mamali
02-06-2022 om 22:18
Damoontje schreef op 02-06-2022 om 22:06:
Wat leuk Mamali! Van Tinder?
Houd ons op de hoogte
Nee Bumble...zal ik zeker doen..
Gaat nog een paar weken duren voordat we af kunnen spreken maar het voelt goed iig
Mamali
02-06-2022 om 22:19
Phoebe1982 schreef op 02-06-2022 om 22:07:
[..]
Wat leuk! Geniet ervan!
Nou nogmaals het was wel even wennen hoor en af en toe hebben we even gedoe maar over het algemeen gaat het goed en ik ben blij
![]()
Doe ik zeker!
Ja maar dat is logisch, maar zolang je er samen weer uitkomt is het goed toch..
AggressiveReindeer87
02-06-2022 om 23:16
Mamali schreef op 02-06-2022 om 22:19:
[..]
Doe ik zeker!
Ja maar dat is logisch, maar zolang je er samen weer uitkomt is het goed toch..
Zeker, er is eigenlijk maar even 1 moeilijk momentje geweest waar we allebei veel van hebben geleerd en waar we beter uitgekomen zijn.
Goed zo
stokstaart
03-06-2022 om 09:13
Ik ben ook druk aan de dating apps. Ik zit op HER (lesbische/bi app) en op tinder.
Via HER had ik een tijd geleden, 3 maanden een leuke date maar zij had hechtingsissues en na 3 maanden vond ze een stabiele relatie krijgen toch veel te eng.
Dus ben ik weer in de dating pool gedoken. Ik word er gestoord van alle vrouwen die een vrouw wel eens willen proberen, alsof ik een vreemd koekje ben. De vrouwen die met een vrouw willen daten maar getrouwd zijn met een vent. En alle stelletjes waarvan de man ook gezellig wil mee doen. Ik val niet op mannen en dus ook niet op jouw exemplaar.
Zeker op tinder is dit nogal intens.
Laatst had ik een date met een prachtige vrouw. Toen we aan ons biertje zaten bleek dat ze nog maar 2 maanden uit de kast was, nog bij haar (ex) man woonde en 4 kinderen had.
2 van 4 kinderen waren (bijna) volwassen maar tjee... Nog niet klaar voor een serieus iets dus. We hadden wel een gezellige klik dus met haar heb ik nog wel contact.
Wat later een date met een andere vrouw. Op de app vertelde ze dat ze uit Brazilië kwam en haar Engels niet super goed was, maar ze redde zich prima, op de app wat spelfoutjes maar ze was prima te volgen. Ik naar Amsterdam, we hebben met google translate moeten praten. Ze sprak maar 3 woorden Engels en ik spreek geen Spaans.
Dat had ik graag van te voren geweten, dan had ik mijn minimale energie daar niet aan besteed.
Ooh, die vrouw op de app van wie ik niet te klein en te dik mocht zijn.
Klein was lelijk en van dik werd zij geplet.
Ik kan ondertussen een boek schrijven over vreselijke dates.
Ik zoek gewoon een normale vrouw van ongeveer mijn leeftijd, liever een paar jaar jonger die het leven op orde heeft en haar issues zelf kan dragen aangezien ik geen illusie heb dat op mijn leeftijd (rond de 40) er nog mensen bestaan zonder rugzak.
Gedoe.
Milala
03-06-2022 om 17:21
Tinder.. zucht.. mannen.. zucht.. maar goed ik ben bi, dat scheelt iets in de keuze maar zo te lezen hierboven gaat het in de v-v daling wereld precies hetzelfde..
-knip- hengelen
stokstaart
04-06-2022 om 09:58
Milala schreef op 03-06-2022 om 17:21:
Tinder.. zucht.. mannen.. zucht.. maar goed ik ben bi, dat scheelt iets in de keuze maar zo te lezen hierboven gaat het in de v-v daling wereld precies hetzelfde..
-quote aangepast-
Toen ik nog niet helemaal uit de kast was en alleen als bi vond ik het echt veel erger. Meer vieze mannetjes die vroegen om een trio ook.
-knip- hengelen
Gister een boek gekocht, Vrouwen versieren voor vrouwen.
Toen ik als hetero naar de kroeg ging hoefde ik alleen maar aanwezig te zijn en een beetje oogcontact te zoeken. De rest ging vanzelf. Maar het gros van de vrouwen die op vrouwen vallen doet dat nog steeds, afwachten tot er iemand naar ze toe komt. Het is een redelijk waar cliché. Een groep lesbische vrouwen die allemaal verzuchten dat ze graag een relatie willen... Niemand onderneemt actie.
Ik hoor gedeeltelijk bij dat gros want ik had al wel snel doordat er iets meer actie moest komen. Maar ik vind het dan lastig te bepalen wie op een vrouw valt of hoe het gesprek te openen. Of als ze kletst in een groepje, wat dan. Maar goed, ik hoop dus wat antwoorden te vinden. Ik vind m ook heel goed te lezen voor hetero vrouwen, het geeft een beetje inzicht in flirten en initiëren van gesprek, zoenen en dergelijke. En dan hopelijk meer succes ook!!
Milala
04-06-2022 om 17:40
Mijn tinderprofiel is alleen zichtbaar voor mannen, ik vertel later pas dat ik ook op vrouwen val. Dat is zelden een probleem en zo hou ik idd een hoop vieze mannen op afstand. Flirten met vrouwen kan ik ook totaal niet, en idd.. ik zie ook niet in wanneer een vrouw interesse heeft op dat vlak. Ik ga dat boek eens opzoeken, dat is misschien wel een hele goede.
-knip- hengelen
Damoontje
05-06-2022 om 13:46
Thanks voor je berichten Stokstaart. Ik kan vrouwen ook heel leuk en aantrekkelijk vinden maar het is er nooit van gekomen om met een vrouw te zoenen. Heb wel eens de kans gehad maar die specifieke (bi) vrouw vond ik niet echt leuk. Rond mijn 25e wel geprobeerd via datingsites in contact te komen maar ik wilde wel ALLEEN een vrouw daten en puntje bij paaltje was het altijd net weer aan met hun vriend en wilde hij er toch bij zijn… zucht.
Paar weken geleden heel leuke vrouw ontmoet bij een borrel maar ik realiseerde me ook dat ik het niet kan maken om aan te komen van ‘hallo ik wil een vrouw uitproberen’. Tenzij ze in een lang leve de lol fase zit. Ik had overigens pas laat in het gesprek begrepen dat ze op vrouwen valt. En het was gewoon met vrienden van vrienden dus niet echt flirterig.
Ze was wel echt te gek trouwens. Maar ben blij met je post want zo gaat het kennelijk wel.
Mijn laatste (mannelijke) date was ‘zwart’ of bruin of hoe je dat tegenwoordig noemt. In Afrika geboren iig. Die kreeg ook altijd verzoekjes van mensen die het met een donkere man wilden proberen.
Evaluna
06-06-2022 om 17:15
Wouw, vanmiddag opeens onverwacht toch nog een tinderdate! En het was leuk, gezellig. Waar het normaal altijd zo bleef hangen op een beleeft gesprek, was er hier de klik wel.
En hij is doortastend, begon me halverwege een wandeling in de regen te zoenen. Dat was heel lang geleden, hihi.
Een doosje chocolade gekregen, en nu happy weer thuis. Wel alert op rode vlaggen door m'n verleden, maar het is ook onwijs leuk.
Koekie1980
06-06-2022 om 18:14
Evaluna schreef op 06-06-2022 om 17:15:
Wouw, vanmiddag opeens onverwacht toch nog een tinderdate! En het was leuk, gezellig. Waar het normaal altijd zo bleef hangen op een beleeft gesprek, was er hier de klik wel.
En hij is doortastend, begon me halverwege een wandeling in de regen te zoenen. Dat was heel lang geleden, hihi.
Een doosje chocolade gekregen, en nu happy weer thuis. Wel alert op rode vlaggen door m'n verleden, maar het is ook onwijs leuk.
Oooh wat leuk om te horen !!! Romantische zoen in de regen... Zucht!
Hopelijk zien jullie elkaar snel weer. En geeft ook wat positieve vibes aan ons meeschrijvers waarbij t wat stroever gaat 🤗
Evaluna
06-06-2022 om 19:03
Damoontje schreef op 06-06-2022 om 18:22:
Aaaah leuk Evaluna. Houd ons op de hoogte
Ja doe ik!
De klik is geweldig 🥰 Wel twee twijfels, hij woont nog bij zijn ex en kinderen. Het is hem afgelopen jaren nog niet gelukt een eigen woning te vinden. En hij heeft kanker, waar hij nog voor in behandeling is. Het was heel open allemaal en oprecht, het gaf ook diepte aan het contact. Te meer omdat ik ook mijn rugzak heb, maar het geeft ook twijfels ...
stokstaart
06-06-2022 om 19:12
Leuk Evaluna. Maar dat hij nog bij ex woont zou voor mij echt een no-go zijn. Ga eerst maar op eigen benen staan en de boel goed regelen met je ex en je kinderen. Recept voor een berg drama als je het mij vraagt.
Een paar weken terug heb ik ook zo'n date gehad met een vrouw. Woonde ook nog met ex en kinderen en was niks geregeld nog.
Besloten dat ik genoeg drama heb gehad in het leven en ondanks dat we nog contact hebben is er niks aan gevoel. Daar heb ik weinig trek in.
Mamali
06-06-2022 om 21:36
Leuk Evaluna! Ik zou dat ook wel een dingetje vinden, maar het is natuurlijk ook heel lastig om aan woonruimte te komen..
Ik heb vanmiddag weer gebeld met mijn match en we appen over vanalles, we gaan binnenkort afspreken.
Het gevoel is goed iig..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.