Relaties
Damoontje
09-08-2021 om 22:41
Tinder voor dummies
Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd.
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen).
Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken.
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold.
Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'.
Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt.
Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?
Damoontje
30-05-2022 om 10:34
Haha Mamali, het is niet altijd zo... maar ik kwam weer een stapje hoger qua leeftijdscategorie en vond het opeens wel meevallen bij NMLK, de mannen.
Mijn broer en schoonzus kennen elkaar via Tinder. En binnen hun vriendengroep kennen de meesten elkaar via 'online'. Ik viel echt van mijn stoel. Ik hoor alleen horrorverhalen.
Hier is het leven weer op gang gekomen na Corona, het is echt een enorm verschil. Ik heb me ook echt ellendig gevoeld in die twee jaar. Mijn hobby is weer op gang gekomen. En vorige week werd ik uitgenodigd voor een feestje en ik heb daar weer nieuwe mensen ontmoet en die gaan elke week wel even de stad in...
Er begon zelfs iemand uitgebreid te flirten op dat feestje maar dat is wel zo'n popie-jopie die bij alle vrouwen zijn best doet. Wel een aardige gast hoor.
Mamali
30-05-2022 om 11:39
Damoontje schreef op 30-05-2022 om 10:34:
Haha Mamali, het is niet altijd zo... maar ik kwam weer een stapje hoger qua leeftijdscategorie en vond het opeens wel meevallen bij NMLK, de mannen.
Mijn broer en schoonzus kennen elkaar via Tinder. En binnen hun vriendengroep kennen de meesten elkaar via 'online'. Ik viel echt van mijn stoel. Ik hoor alleen horrorverhalen.
Hier is het leven weer op gang gekomen na Corona, het is echt een enorm verschil. Ik heb me ook echt ellendig gevoeld in die twee jaar. Mijn hobby is weer op gang gekomen. En vorige week werd ik uitgenodigd voor een feestje en ik heb daar weer nieuwe mensen ontmoet en die gaan elke week wel even de stad in...
Er begon zelfs iemand uitgebreid te flirten op dat feestje maar dat is wel zo'n popie-jopie die bij alle vrouwen zijn best doet. Wel een aardige gast hoor.
Dus nmlk bevalt jou wel? Los van of er wel of geen leuke mannen bij zijn?
Ik vind het best wel lastig om de stap te nemen om echt te gaan....
Damoontje
30-05-2022 om 13:37
Mamali ik gebruik het nu nog heel weinig. Eigenlijk voor specifieke dingen bijv als ik naar een bepaald concert wil of bijv afgelopen Koningsdag dat ik eigenlijk niks gepland had.
Ik ben volgens mij in 2012 voor het eerst mee geweest en heb er enorm veel gedaan. Maar dan puur voor de activiteiten hoor, ik kwam daar niet voor de mannen.
Waarom vind je het lastig?
Mamali
30-05-2022 om 19:46
Om ergens alleen naartoe te gaan waar ik niemand ken. Ik klets al gauw met mensen en ben ook niet verlegen maar het is toch even een drempeltje..
Damoontje
30-05-2022 om 21:12
Ja dat is ook wel te begrijpen. Misschien kun je als eerste activiteit iets kiezen waar je ook makkelijk weer weg kunt, iets dicht bij huis.
Overigens krijgt de organisator een berichtje voor wie het de eerste of tweede keer is om diegene een beetje welkom te heten.
Iedereen heeft een reden om bij NMLK te komen. De één is net verhuisd, de ander heeft energie over... Er zijn ook mensen met puberkinderen die ondertussen hun eigen gang gaan en die zin hebben in iets leuks. Het zijn echt wel leuke mensen meestal.
Ik ben nu niet meer zo actief, maar hoorde vaak hetzelfde. De vriendenkring was druk met kleine kinderen en degene die geen kinderen had sloot zich aan bij NMLK. Rond de 50 zijn denk ik iets vaker mensen met relatiebreuk of scheiding, maar iedereen staat in ieder geval open voor contacten.
Het is echt veel minder erg dan een date, haha. En NMLK maakt zelf al een soort van scheiding zodat er niet allemaal zielige gevallen bij komen.
Zusterclivia
31-05-2022 om 09:23
Mamali schreef op 11-04-2022 om 11:10:
[..]
Middenin een stadswandeling of als je aan het bowlen en borrelen bent doe je dat ook niet zomaar, tenminste ik niet.
Ja, maar het kan wel. Indien dringend telefoontje. Maar je moet het idd wel durven...
Koekie1980
31-05-2022 om 18:36
Damoontje schreef op 30-05-2022 om 21:12:
Ja dat is ook wel te begrijpen. Misschien kun je als eerste activiteit iets kiezen waar je ook makkelijk weer weg kunt, iets dicht bij huis.
Overigens krijgt de organisator een berichtje voor wie het de eerste of tweede keer is om diegene een beetje welkom te heten.
Iedereen heeft een reden om bij NMLK te komen. De één is net verhuisd, de ander heeft energie over... Er zijn ook mensen met puberkinderen die ondertussen hun eigen gang gaan en die zin hebben in iets leuks. Het zijn echt wel leuke mensen meestal.
Ik ben nu niet meer zo actief, maar hoorde vaak hetzelfde. De vriendenkring was druk met kleine kinderen en degene die geen kinderen had sloot zich aan bij NMLK. Rond de 50 zijn denk ik iets vaker mensen met relatiebreuk of scheiding, maar iedereen staat in ieder geval open voor contacten.
Het is echt veel minder erg dan een date, haha. En NMLK maakt zelf al een soort van scheiding zodat er niet allemaal zielige gevallen bij komen.
Klinkt positief! Leuk dat je daar al ervaring mee hebt. En ook dat t iets vrijblijvender is dan een dat, had t idee dat het een soort halve speeddates-events waren maar dat is dus niet zo.
Damoontje
31-05-2022 om 22:19
Koekie1980 schreef op 31-05-2022 om 18:36:
[..]
Klinkt positief! Leuk dat je daar al ervaring mee hebt. En ook dat t iets vrijblijvender is dan een dat, had t idee dat het een soort halve speeddates-events waren maar dat is dus niet zo.
Nee zo heb ik het nooit ervaren. Misschien dat die grotere NMLK-events dat wel een beetje hebben, daar ben ik nooit geweest.
IK heb ook veel zelf georganiseerd. Bijv als er een concert of theatervoorstelling was die vrij specifiek was, dan lukte het meestal wel via NMLK om mensen te vinden die dat ook leuk vonden. Dat vind ik leuker dan met een vriendin gaan die het 'mwah' muziek vindt en dan geen oppas kan vinden en dat soort gedoe. Veel wandelingen gedaan ook, of met Koningsdag de stad in en ook een paar keer samen oud en nieuw gevierd.
En misschien ga ik deze zomer weer met NMLK naar een festival.
AggressiveReindeer87
02-06-2022 om 16:28
Hallo mensen
,
Ik kom even hoi zeggen en mocht er iemand moedeloos worden en denken 'ik blijf single voor altijd' ; heb ik ook gedacht, totdat ik besloot om gelukkig met mijzelf te worden en niet meer afhankelijk van een ander wat betreft geluk. Toen zat ik lekker in mn velletje, en zoals jullie weten besloot ik toch weer te gaan daten en nummer twee was raak. Nu zijn we 3,5 maand verder en het gaat steeds lekkerder tussen ons. Dat was niet heel makkelijk, ik heb heel erg moeten wennen en relaties beginnen als je geen 20 meer bent maar het dubbele
is echt een stuk minder makkelijk i.m.o
Maar we gaan lekker!
Ik hoop dat iedereen ok is hier en vooral geniet van het daten en contacten!
Damoontje
02-06-2022 om 17:34
Wat leuk Phoebe! Leuk dat je even langs komt. Hopelijk blijft het goed gaan en leven jullie nog lang en gelukkig
AggressiveReindeer87
02-06-2022 om 18:56
Damoontje schreef op 02-06-2022 om 17:34:
Wat leuk Phoebe! Leuk dat je even langs komt. Hopelijk blijft het goed gaan en leven jullie nog lang en gelukkig
![]()
Dank je! Ik gun een ieder dit ook maar blijf vooral lief voor jezelf..!
Damoontje
02-06-2022 om 19:52
Dank je wel!
Ik ben zelf nu niet online aan het daten. En gewoon het idee dat de mensen weer naar buiten gaan en dat je ook in de stad iemand kunt tegenkomen, geeft ook wel rust.
Daarnaast was de laatste zo verschrikkelijk dat ik er ook even niet aan moet denken, blech.
AggressiveReindeer87
02-06-2022 om 20:12
Damoontje schreef op 02-06-2022 om 19:52:
Dank je wel!
Ik ben zelf nu niet online aan het daten. En gewoon het idee dat de mensen weer naar buiten gaan en dat je ook in de stad iemand kunt tegenkomen, geeft ook wel rust.
Daarnaast was de laatste zo verschrikkelijk dat ik er ook even niet aan moet denken, blech.
Heel erg herkenbaar....
Mamali
02-06-2022 om 21:06
Wat leuk Phoebe dat het nog steeds zo goed gaat!
Ik heb ook weer een leuke match, en we zijn volop aan het appen en al gebeld ook..
Ik word er blij van..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.