Relaties
Damoontje
09-08-2021 om 22:41
Tinder voor dummies
Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd.
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen).
Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken.
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold.
Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'.
Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt.
Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?
Mamali
11-04-2022 om 10:28
Hier ook weinig te melden..
Ik ben weer even op een punt dat ik er moedeloos van word..
Vrijdagavond had ik een gezellig etentje en daarna 2 dagen niks en alleen thuis..
Weet dan soms gewoon niet wat ik met mezelf aan moet.
Vind het vaak ook zo vermoeiend om de gezelligheid altijd maar buiten de deur te moeten zoeken.
Paar drukke weekenden gehad en dan komt dat onvermijdelijke gat weer..
Op insta kwam ik minglethesingle tegen, organiseren activiteiten voor singles maar ik vind dat toch best spannend om aan mee te doen.
Wat als je geen aansluiting vind, zit je daar..
Zusterclivia
11-04-2022 om 11:09
Mamali schreef op 11-04-2022 om 10:28:
Hier ook weinig te melden..
Ik ben weer even op een punt dat ik er moedeloos van word..
Vrijdagavond had ik een gezellig etentje en daarna 2 dagen niks en alleen thuis..
Weet dan soms gewoon niet wat ik met mezelf aan moet.
Vind het vaak ook zo vermoeiend om de gezelligheid altijd maar buiten de deur te moeten zoeken.
Paar drukke weekenden gehad en dan komt dat onvermijdelijke gat weer..
Op insta kwam ik minglethesingle tegen, organiseren activiteiten voor singles maar ik vind dat toch best spannend om aan mee te doen.
Wat als je geen aansluiting vind, zit je daar..
Je kunt altijd weg hè, ze zullen je niet aan de ketting leggen. Desnoods; oh jee, even een spoedtelefoontje gekregen, doeiiii!
Mamali
11-04-2022 om 11:10
Zusterclivia schreef op 11-04-2022 om 11:09:
[..]
Je kunt altijd weg hè, ze zullen je niet aan de ketting leggen. Desnoods; oh jee, even een spoedtelefoontje gekregen, doeiiii!
Middenin een stadswandeling of als je aan het bowlen en borrelen bent doe je dat ook niet zomaar, tenminste ik niet.
Damoontje
11-04-2022 om 16:20
Mamali, ik ken die organisatie niet. Wel NMLK, wat niet gericht is op partner zoeken (maar soms ontstaat er wel iets). Je kunt ook altijd de vrouwen opzoeken, als er qua mannen niks tussen zit.
En misschien valt het mee. Ik denk dat er ondertussen veel mensen zijn voor wie Tinder niet werkt. En die het weer IRL gaan proberen nu er geen Coronaregels weer zijn.
Het alleen voelen herken ik wel. Het gaat nu beter hier, maar soms heb ik zo'n bui dat ik me ook opeens heel raar en alleen voel, voor het slapen gaan bijv.
Ja apart dat iedereen weer een ander doel heeft met zo'n app. Ik heb vaak meegemaakt dat mannen niet uit waren op een IRL date. Of het werden afspraken als in 'ergens volgende week' en dan was het volgende week en dan hadden ze het toch weer druk. Of van die mannen die wel willen afspreken maar dan meteen bij de een of de ander thuis. Dat doe ik ook niet, ik wil niet meteen bij iemand thuis zitten en ook geen vreemde kerel hier op de bank hebben die ik niet weg krijg.
Inmiddels is er IRL iemand met wie ik leuk contact heb. Vorige week hadden we een kleine aanvaring en ik gaf nogal een sneer op app (het kwam ook echt op een ongelukkig moment) maar hij nam alle tijd, zei dat het niet zo bedoeld was en ging doorvragen wat er was. Want mijn reactie kwam uit een opstapeling van iets anders.
Anyway het was prettig. We zien elkaar door een hobby nu regelmatig en ik kijk wel. Prettige is dat je elkaar op de 'ouderwetse' manier leert kennen en automatisch af en toe ziet en elkaar zo leert kennen.
Koekie1980
28-05-2022 om 12:25
Schrijven jullie hier nog mee?
Zojuist Tinder van m'n Telefoon verwijderd, werd een beetje moe van de of hele moeizame gesprekken of de binnen 2 zinnen "zin om te n##ken?" gesprekken. T is ook nooit goed he 🤣
Mamali
28-05-2022 om 17:49
Hier geen nieuws te melden, zit nog wel op de apps maar er gebeurt vrij weinig helaas..
Heb me wel aangemeld voor NMLK maar twijfel nog of ik er iets mee ga doen..
Milala
28-05-2022 om 18:06
ik ontmoet via nmlk best leuke mannen, ze zijn alleen steeds stuk voor stuk aan de oude kant naar dat komt omdat ik aan de ondergrens zit van de veel gekozen leeftijdscategorie.
Ik heb ook weer tinder aangeslingerd.. eerste slinger leverde een gezellige date op maar niet meer dan dat.. de volgende slinger leverde een hoop matches, geen idee waar ik dat aan te danken had, was iets te druk maar goed.. daarvan nog met 2 app contact. 1 van hun vandaag gebeld.. daardoor werd ik wat minder enthousiast..
Mamali
28-05-2022 om 18:17
Ja toch wel? Ik hoor er wisselende verhalen over dus vandaar de twijfel..
Jammer dat het telefoongesprek tegenviel, altijd lastig hé om online een inschatting te maken..
Milala
28-05-2022 om 18:42
Mamali schreef op 28-05-2022 om 18:17:
Ja toch wel? Ik hoor er wisselende verhalen over dus vandaar de twijfel..
Jammer dat het telefoongesprek tegenviel, altijd lastig hé om online een inschatting te maken..
Wellicht nmlk toch naar eens proberen?
Vandeweek zo'n leukerd aan de telefoon maar dat was met woon/werk/afstand situatie gewoon niet te doen.. Deze moest na elke zin hard lachen en kwam steeds meer dingen te weten waarvan ik dacht.. huh? Dat matcht echt niet. Heel apart dat je dat er door te appen niet uit haalt.
Mamali
28-05-2022 om 19:43
Ja gewoon een keer doen denk ik...
Ja klopt , ik probeer altijd zo snel mogelijk te bellen of af te spreken dan weet je het pas echt..
Milala
28-05-2022 om 19:49
Bellen helpt echt enorm, dat ga ik voortaan echt eerst doen voor afspreken.. vorige week had ik afgesproken voor de dag erna en toen dacht ik.. ik wil toch eerst ff bellen. Ik kwam er tijdens het bellen achter dat hij rookte, dat is voor mij een no go, en dat hij dat eigenlijk bewust wilde achterhouden tot na de eerste date.. uhm, dan denk ik, wat komt erna nog allemaal?
Koekie1980
29-05-2022 om 00:11
Milala schreef op 28-05-2022 om 19:49:
Bellen helpt echt enorm, dat ga ik voortaan echt eerst doen voor afspreken.. vorige week had ik afgesproken voor de dag erna en toen dacht ik.. ik wil toch eerst ff bellen. Ik kwam er tijdens het bellen achter dat hij rookte, dat is voor mij een no go, en dat hij dat eigenlijk bewust wilde achterhouden tot na de eerste date.. uhm, dan denk ik, wat komt erna nog allemaal?
Slim ja .. ik ga meestal op wandeldate. Zou ik normaliter toch al doen dus met z'n tweeën is net zo handig. Maar bellen filtert inderdaad de mismatches al uit....
Kan zonder account niet veel zien op NMLK. Hebben ze ook events in Noord Limburg of is dat alleen in grote steden?
Milala
29-05-2022 om 08:28
Ook in Noord Limburg hoor, daar kom ik met nmlk regelmatig. Ik woon in 046 dat is dus in de buurt. Als jij een account aanmaakt dan kun je wel meer zien geloof ik, laatst sprak ik iemand op een wandeling die zich juist vanwege die wandeling lid had gemaakt..
Damoontje
30-05-2022 om 08:48
Wat leuk dat hier weer wordt geschreven.
Ik ben van Tinder af. Ik heb het al verwijderd tijdens mijn laatste 'datingperiode' en het er niet meer op gezet. Paiq gebruik ik nu ook niet (en terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik nog met iemand in gesprek was en dat ik die misschien nog even iets moet sturen. Op Paiq is nog net iets meer fatsoen dan op Tinder).
Eigenlijk heeft het online daten door de jaren heen weinig opgeleverd. Omdat er toch veel tijd in gaat zitten maar vooral omdat de mensen zich anders voordoen. Sommigen zeggen gewoon precies wat je wilt horen en dan wordt het al snel lichamelijk maar dan ken je elkaar nog niet echt. De twee mannen die ik in Coronatijd gedatet heb, die heb ik ook alleen 1 op 1 gezien steeds en lullig gezegd, dan valt iemand niet zo snel door de mand. Dat hij zich anders voordoet dan hij is.
Ik merk nu dat ik IRL wel weer interesse krijg voor mensen.
Ik zit al lang bij NMLK, ik heb het idee dat het per leeftijdscategorie ook een beetje verschilt. Dat je tot de 40/45 een beetje de eeuwige vrijgezellen hebt (mannen) en als er dan eens een leuke man tussen zit gaat ie binnen no time daten. Of het wordt zo'n serial dater die half vrouwelijk NMLK afwerkt.
Boven de 45 zie je weer wat meer mannen met puberkinderen (of ouder) die weer wat meer tijd voor zichzelf hebben en/of gescheiden zijn. Die zijn dan weer wat leuker vind ik, haha.
Maar ik heb nog nooit iemand gedatet via NMLK.
Tinder werkte bij mij echt verslavend, maar daar zijn die algoritmen natuurlijk ook op ingesteld. Dat elke keer als jij het een dagje weglegt, je een of andere hunk op je scherm krijgt.
Gaan jullie veel uit nu, nu het weer kan? Het echte stappen zit bij mij niet meer zo in mijn systeem. Hoewel ik het best wel weer eens leuk zou vinden.
Mamali
30-05-2022 om 10:01
Dat klinkt positief bij nmlk dat de mannen boven de 45 wel leuk kunnen zijn haha..
Ik zit nog wel op de apps maar met weinig resultaat..
Af en toe een feestje vind ik wel leuk, maar ook daar kom ik niks tegen...
Hoor ook maar weinig succesverhalen om me heen,eigenlijk geen 1, dus betrek het maar niet op mezelf..
Maar ik word dit jaar 50 en dan denk ik weleens ga ik het nog wel vinden..soms is het wel een schrikbeeld dat ik alleen ga blijven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.