Relaties
Damoontje
09-08-2021 om 22:41
Tinder voor dummies
Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd.
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen).
Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken.
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold.
Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'.
Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt.
Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?
Koffietje
14-02-2022 om 10:02
Ach nee, Evaluna. Kut. Ook al liep je er zelf misschien niet zo warm voor, het blijft lastig om afgewezen te worden.
Damoontje, ik kreeg dus inderdaad een heel duur kettinkje (prijscategorie meer dan mijn maandloon) en voelde me daar initieel wel wat ongemakkelijk bij. Maar een vriendin van me zei dat ik zijn rekening niet hoef te maken, als hij dit bedrag kan missen voor een kerstcadeau dan is dat zo. En dat is natuurlijk waar.
Ik vind je date-man wel echt vermoeiend klinken hoor
Haha. Zorg vooral dat je jezelf niet verliest. Leuke seks is leuk, maar als je tussendoor de hele tijd moet uitzoeken of er wat scheelt en moet oppassen wat voor berichten je al dan niet stuurt, dan is het misschien ook niet meteen die heerlijke seks waard.
Ik ben trouwens ook zo iemand die stuurt wanneer ik geen tijd heb om te smsen. Ik heb ook de neiging om te laten weten wanneer ik iets anders ga doen, bvb "ok, nu ga ik ff met de kinderen eten. Tot straks". Ik ging ooit op date met een vrouw en zij deed dat ook, we hadden het erover dat dit toch blijkbaar soms een vrouwendingetje is, terwijl mannen meer geneigd zijn om gewoon niks te sturen. Zij en ik zagen smsen meer als een echt gesprek en in real life ga je ook niet zomaar plots rechtstaan en wegwandelen zonder iets te zeggen tegen je gesprekspartner.
Damoontje
14-02-2022 om 17:09
Aaaah Evaluna, balen!
Hoe voel je je nu?
Mijn date en ik zijn weer on speaking terms. Ik zit eerlijk gezegd ook in een periode dat het allemaal niet zo makkelijk gaat, in het leven. Ik heb wel hulp daarbij.
Maar voor mijn omgeving ook niet altijd even makkelijk en voor dates ook niet kennelijk.
Zojuist een appje van Ex, die appt alleen nog met kerst en Valentijnsdag geloof ik.
AggressiveReindeer87
14-02-2022 om 19:42
Zo ik waag me weer even op Bumble. Ik verwacht er weinig van en dat is ook niet erg want ik ben ook blij in mijn eentje maar wie niet waagt...
Hoe is het hier? Iemand nog iets leuks gehad voor valentijn? Ik 1 kaart 😁😬 (van mn moeder 🤣, doet ze ieder jaar)
Klein beetje teruggelezen: Eva ik doe soms ook moeilijk hoor, wij vrouwen zijn soms nou eenmaal een beetje ingewikkeld
. Had ik met laatste date ook maanden terug, dat ie e chemie niet voelde. Dat vind ik zulk gel*l, sorry hoor maar als je geen 20 meer bent gaat dat allemaal niet zo makkelijk en als je na 1 of 2 dates al een vlindertuin verwacht dan geloof je in sprookjes. Maar goed, een afwijzing is natuurlijk nooit leuk...
Evaluna
14-02-2022 om 22:29
Fijn Danoontje dat jullie elkaar weer spreken, hopelijk blijft het nu zo! Lastig inderdaad als het niet allemaal vanzelf gaat en dan daten... Wat laat je van jezelf zien en wat bewaar je maar even voor later? Ik vind dat ook wel een lastige hoor. Beide opties hebben niet gewerkt bij mij 😁
Mijn date, tja. Ik vind het jammer dat hij niet verder heeft gekeken of meer moeite ervoor heeft gedaan. Ook hij was 5 jaar alleen, net als ik en ik denk dat rugzakjes / ervaringen wel sporen gemaakt kunnen hebben. Voor hem was duidelijk geen onderwerp van gesprek en ik denk dat we daarin tc te verschillend waren. Ik ben niet zo van de small talk, hij dus wel.
Het is wel weer even goed zo. Gedoe ook wel met oppas en druk leven enzo.
Damoontje
16-02-2022 om 13:23
Dat is zeker zo, van de rugzakjes. Of het nou een overleden familielid is of iets wat bijna niet voorkomt... het is toch zoiets wat je niet bij de eerste date bespreekt maar wat wel een rol kan spelen in je leven.
Mijn date heeft één ding benoemd bij de eerste date. (ik verdraai het iets) Een familielid dat die ochtend plots in het ziekenhuis was opgenomen. Verder wil hij het er niet echt over hebben. Bij mij speelt er eigenlijk ook best veel en bij de eerste date denk je, dat komt later wel.... en nu merk ik dat we in een situatie zitten dat we allebei wel wat meer mogen gaan vertellen want het wordt nu echt TE oppervlakkig.
Verder heeft mijn ex ook best wat met me gedaan en dat heb ik op dat moment niet meteen door gehad. Hij was heel heftig. Op een gegeven moment had ik gezegd dat ik het wilde afsluiten oftewel nog één avond samen en dat was het. (Overigens is uitmaken nog best een gedoe als het avondklok is en je de straat niet op mag). Hij heeft me toen (bewust of onbewust, dat weet ik niet) verteld over een heftige zelfmoordpoging die hij gedaan had in het verleden. 'Maar ik ben nu al heel lang niet meer suïcidaal hoor'.
Nouja twee weken later was hij dus wel weer suïcidaal en weet ik veel wat allemaal. Ik ben er niet heen gegaan ofzo maar het zit je dan toch niet lekker. Kon daardoor zelf niet 'gewoon' verdrietig zijn over iets wat ook gezellige momenten had.
Onbewust verwacht ik bij huidige date soms dingen die Ex had. Daar is hij al eens heel boos over geworden. Bijv als hij weinig tijd heeft, dat ik denk dat dat het begin is van nooit meer tijd hebben.
Alice, lukt het al met Bumble? We hebben toch Koffietje als voorbeeld
Evaluna, idd het geeft ook wel weer rust.
Vind het zelf ook wel een fijn idee dat je weer 'in het wild' mensen kunt ontmoeten. Het lijkt alsof online daten de enige oplossing was toen alles dicht zat.
AggressiveReindeer87
16-02-2022 om 14:07
Damoontje ik ontmoet ook liever iemand 'in het wild'.
Ja het gaat aardig, 2 gesprekken. Komt nog niet helemaal op gang maar dat komt wel, of niet, ook goed ![]()
Evaluna
16-02-2022 om 17:14
Is bij mij ook zo hoor Danoontje. Date vertelde ook dingen waarvan ik me ging afvragen of dat nou rode vlaggen waren, want ik herkende het van ex en die was een grote rode vlag.
Dat helpt niet om helemaal open op een date te zitten bij iemand die hoge verwachtingen heeft van een tweede date.
In het echt is wel prettiger, al kom ik ze weinig tegen. En als ik ze tegen kom dan durf ik er eigenlijk ook niets mee. Zeker niet als ik het niet zeker weet.
Bij Tinder zijn is het tenminste wel duidelijk 
Damoontje
17-02-2022 om 12:45
We blijken toch verschillende verwachtingen te hebben.
Het was een respectvol gesprek. Toch word ik bij zo'n afwijzing weer herinnerd aan eerdere afwijzingen en dat maakt me verdrietig. Deze geeft er tenminste nog woorden aan en daar kan ik nog iets mee en ik begrijp ook wel wat hij zegt. Maar veel mannen zijn opeens 'weg' .
Toch werd ik altijd wel vrolijk van zijn appjes. Het uitzicht op een date... we hebben helemaal niet zo vaak gedate maar je trekt toch even wat leuks aan, iemand zegt dat je mooi bent, etc.
Damoontje
17-02-2022 om 13:48
Evaluna schreef op 16-02-2022 om 17:14:
Is bij mij ook zo hoor Danoontje. Date vertelde ook dingen waarvan ik me ging afvragen of dat nou rode vlaggen waren, want ik herkende het van ex en die was een grote rode vlag.
Dat helpt niet om helemaal open op een date te zitten bij iemand die hoge verwachtingen heeft van een tweede date.
In het echt is wel prettiger, al kom ik ze weinig tegen. En als ik ze tegen kom dan durf ik er eigenlijk ook niets mee. Zeker niet als ik het niet zeker weet.
Bij Tinder zijn is het tenminste wel duidelijk
Vind dat idd ook lastig. Kwam op mijn oude werk veel leuke dertigers tegen maar stuk voor stuk met een stabiele relatie. (Relaties op werkvloer zou daar geen probleem geweest zijn qua bedrijf). Alsof de vrijgezelle mannen op waren. En dan kom je op Tinder maar het is vaak zo respectloos.
Als ik er weer op ga, ga ik wel wat betere foto's maken. Ben ook afgevallen in de tussentijd. De vorige waren erg huis-tuin-keuken en dat deed ik toen ook bewust maar iets meer glamour mag ook wel.
Je die rode vlaggen.... ik weet soms niet of ik angst voel (op basis van eerdere mannen) of dat het een onderbuikgevoel is dat gewoon klopt.
Het is jammer van laatste date maar het is fijn als we dat geduw en getrek niet meer hebben. Hij wil dingen niet echt plannen, meer kijken hoe de week loopt. Maar ik plan wel dingen (al is het maar iemand van MP die langskomt) dus als we niets concreet afspreken lopen mijn avonden toch vol. Als je elkaar echt leuk vindt loopt dat wat meer vanzelf, dan wil je elkaar gewoon zien.
Bij een volgende kerel gaan we ouderwets bellen invoeren in plaats van appen
AggressiveReindeer87
17-02-2022 om 15:46
Damoontje jammer, afgewezen worden is nooit leuk.
Klopt wat je zegt over 30+mannen, ik heb ook het idee dat de leuke van onze leeftijd op zijn
Ik heb er een paar uitgebonjourd waarvan de gesprekken niet echt liepen. En daar heb ik geen in in. Heb er nu eentje, dat loopt wel heb ik het idee en woont ook nog in dezelfde stad.
Damoontje
17-02-2022 om 23:23
Dat klinkt goed. Heb je hem vandaag nog gesproken?
Ik was wel gewend geraakt om met Date altijd even contact te hebben hoe de dag was, etc. Dat is toch wel jammer, om dat niet meer te hebben.
Ben t ook een beetje beu als mensen die een relatie hebben dan tegen mij zeggen dat het toch ook lekker is, zo je eigen huis en eigen plekje. Dat ze zelf wel zouden willen latten als ze het over konden doen.
Dat is wel appels met peren vergelijken.
Damoontje
18-02-2022 om 00:02
Ik heb toch nog een vraag. Voor de single ladies.
Ik had vanavond bijv een vergadering waar ik een beetje tegenop zag. We hebben gelukkig een fijne bijeenkomst gehad en de dingen waar ik mee zat, zijn uitgesproken.
Maar dan kom ik thuis en mis ik het wel om even na te praten met iemand. Niemand die even vraagt hoe het gegaan is, of we eruit gekomen zijn etc. Ik zou even verslag willen uitbrengen.
Hoe hebben jullie dat? Hebben jullie een vriendin die dan vraagt hoe het gegaan is?
Of heb je die behoefte niet om na te praten over dingen? (En ja soms heeft iemand een partner en die boeit het ook niets, dat kan ook nog..)
AggressiveReindeer87
18-02-2022 om 06:28
Damoontje schreef op 18-02-2022 om 00:02:
Ik heb toch nog een vraag. Voor de single ladies.
Ik had vanavond bijv een vergadering waar ik een beetje tegenop zag. We hebben gelukkig een fijne bijeenkomst gehad en de dingen waar ik mee zat, zijn uitgesproken.
Maar dan kom ik thuis en mis ik het wel om even na te praten met iemand. Niemand die even vraagt hoe het gegaan is, of we eruit gekomen zijn etc. Ik zou even verslag willen uitbrengen.
Hoe hebben jullie dat? Hebben jullie een vriendin die dan vraagt hoe het gegaan is?
Of heb je die behoefte niet om na te praten over dingen? (En ja soms heeft iemand een partner en die boeit het ook niets, dat kan ook nog..)
Dit herken ik wel, ik vind dat soms ook lastig en ik heb idd die behoefte ook want het is iets menselijks i.m.o.
Ik heb wel een paar (mannelijke maar das toeval) bff's maar die zijn uiteraard niet 24 u 7 beschikbaar.
Wat betreft Bumble, de mannen met wie het gesprek niet echt op gang kwam (eentje meer 'goedemorgen lekker geslapen, goedeavond hoe was je dag', meer niet..) heb ik eruit gebonjourd. Met 1 gaat het gesprek lekker, die is bevorderd naar whatsapp en heeft een koffie-drink-voorstel gedaan
.
Dat gesprek begon meteen goed, hij is dierenarts (Een van mijn droom-fantasie-banen haha) en ik ben dol op dieren, vooral katten. Ik heb mijn hele leven beestjes gehad, nu nog uiteraard. Anyway we hadden dus in eerste instantie meteen een onderwerp om over te praten en dat vind ik leuk.
Metallover
19-02-2022 om 11:19
AliceM1982 schreef op 19-02-2022 om 08:54:
Ik ga vanmiddag koffie drinken met Bumble man! Zin in!
veel plezier!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.