Relaties Relaties

Relaties

Tinder voor dummies

Ik ben 35. 

Merk inderdaad dat er minder leuke mannen zijn boven de 35. De man waar ik nu mee date is 31 🥰

Normaal zou ik mijn date pas morgenavond laat zien, maar hij mist me en wil vanavond al langskomen 🥰 

Doe je goed 4 jaar jonger
Veel plezier vanavond!

Damoontje

Damoontje

20-10-2021 om 16:22 Topicstarter

Wat heerlijk Koffietje! 

Ik ben 39. En wat je dan dus hebt... dat de mannen denken 'die heeft haast'. Voor kinderen. En je leeftijd staat er natuurlijk bij op je profiel dus sommige kerels zeggen. 'Hoi'
'Heb je kinderwens' 

Nou en dan klap ik dicht natuurlijk. Want het is nogal een verhaal want ja ooit wel kinderwens maar ik snap ook wel dat je niet hals over kop op je 39 met een willekeurige vent van Tinder aan kinderen begint. Zo groot is die wens dan óók weer niet. 

Het was wel debiel want door omstandigheden liep ik vanmiddag tóch bij die winkel waar meneer Gezellig vandaag naartoe ging. 

Omstandigheden (en ik word nu wel herkenbaar): Ik was bij een vriendin op de katten aan het passen want zij en haar man zijn met vakantie. Moest naar een afspraak. Doe de deur dicht... aaaah.... sleutels binnen. Van haar maar ook van mij. 
Snel even geappt of ergens nog sleutels waren, door naar afspraak... ondertussen had ik mijn eigen huissleutel ook niet dus na afspraak beetje in de stad gehangen. Totdat ik bij een andere vriendin terecht kon voor de sleutel. Ik dacht ik ga even lunchen ergens... moest ik me legitimeren. En dat had ik dus niet bij me.... Dus puntje bij paaltje liep ik uiteindelijk toch in de stad en bij die winkel die hij bedoelde. Alleen waarsch met zo'n chagrijnig hoofd dat daten toch geen goed idee was  

Alles is opgelost trouwens, met de sleutels. 

Mamali schreef op 20-10-2021 om 15:57:

Doe je goed 4 jaar jonger
Veel plezier vanavond!

haha, ja, ik vind het ook wel bijzonder om iemand jonger te daten. Het maakt voor mij wel een verschil dat we beiden twee kinderen hebben en dat onze kinderen ongeveer dezelfde leeftijd zijn. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik een kinderloze 30-jarige zou daten (een kinderloze 40-jarige vind ik dan weer prima). Het maakt dat we toch wat in dezelfde levensfase zitten. 

Ik merk echt wel bij deze man dat als je mekaar wil zien je een manier vindt. Hij heeft een erg moeilijke periode op het werk en ik ben ook heel erg gestresseerd voor iets op mijn werk morgen. Maar we vinden mekaar leuk, hij wou me heel graag zien, ik wou hem zien. Dus dan maak je dat je mekaar kan zien. Ook al wil dat zeggen dat ik straks mijn auto bij mijn ex moet gaan halen (die delen we nog als deel van het co-ouderschap met de kinderen, zeg maar), dat hij een uur op de trein moet zitten en dat we morgen vroeg een wekker moeten zetten. 

Damoontje: op zulke vragen zou ik echt gewoon antwoorden dat het ingewikkeld is ("Nou, het korte antwoord is ja/nee, maar dat zit een beetje ingewikkeld in mekaar, dus we kunnen het daar later wel eens over hebben *smiley*"). Je hoeft niet meteen een heel (pijnlijk) verhaal aan een random Tinder-vreemde te vertellen, als je dat niet wil. Verder ben ik zelf altijd een beetje van het principe dat de eerste gesprekken vrolijk en luchtig moeten zijn. Ik stel liever een soort van happy, zorgeloze versie van mijzelf voor. Niet de versie die keihard met Adele zit mee te huilen op een random zaterdag omdat ik ongesteld ga worden (yay PMS). Die versie houd ik wel voor als we wat langer daten 😂 

Damoontje

Damoontje

20-10-2021 om 16:54 Topicstarter

Haha Koffietje, dank je. Dat is wel een goede idd om even de happy variant te laten zien. 

Ik vind als iemand binnenkomt met 'heb je kinderwens' dat wel iets zegt over diegene hoor... Ik bedoel als je niet eerst wat andere vragen stelt over algemene dingen. Geen interview, maar gewoon even een lopend gesprek. 
Ik snap wel dat er mensen zijn die al kinderen hebben, ze per se willen, ze per se niet willen, geen vrouw met kinderen willen of juist wel... en dat ze dat graag willen weten zodat ze niet uren chatten met de verkeerde. 

Alleen ik 'kon' door medicatie geen kinderen krijgen en dat ga je niet zomaar zeggen. Dus het was geen ja/nee antwoord op de kinderwens en die medicatie ging ze al helemaal niets aan. 

En ik vind die kinderwens ook niet een dealbreaker. Als ik nu iemand vind met wie alles klikt en die zegt: Sorry maar we zijn straks allebei 40 en ik zie het niet meer gebeuren Damoon... dan kun je dat bespreken. 
Laatst had ik een date met iemand die was gek op kinderen, maar wilde ze zelf niet. Hij zag hoeveel werk het was bij anderen en dat vindt ie leuk maar niet in zijn leven. Maar die was gewoon heel duidelijk en van hem vond ik het ook geen vervelende vraag. 

Klopt, als je elkaar wilt zien dan vind je wel een weg. Alleen voor een eerste date wil ik wel even de tijd nemen. Niet net na werk en voordat ik moet sporten een bak koffie ergens naar binnen gieten. Moet ook even ruimte in mijn hoofd hebben voor iemand zijn verhaal. Make-upje op, haar in de krul. Haha gewoon even met aandacht. 

Ohja, ik vind dat ook best wel wat om dat zo direct in een gesprek te gooien. Ik heb een vriendin die dat ook doet. Binnen de eerste 10-20 berichten vertelt ze over haar kinderwens. Nou, dat zet dan meteen ook wel wat druk op het gesprek, de gesprekspartner en de date. 

Ikzelf had een andere visie op daten en vond het gewoon leuk om leuke dingen te doen met een Bumble-man. Daardoor ging het er bij mij wat luchtiger aan toe, denk ik. Ik vind het zelf ook vervelend als iemand mij vraagt wat ik zoek op Bumble of Tinder. Wat ik zoek bij de ene persoon kan zo anders zijn dan bij de andere. Het is niet dat ik helemaal afwijzend was naar een relatie (want nu heb ik er dus wel één), maar ik was ook niet wanhopig op zoek naar één.

Aangezien je geen simpel Ja/Nee antwoord kan geven en ik ook helemaal begrijp dat je niet meteen over je medicatie wil beginnen zou ik gewoon antwoorden dat het ingewikkeld is en je daar later wel eens op wil terugkomen. 

Elkaar zien voor de eerste date is inderdaad wel helemaal anders, daar moet je je niet bij haasten. Ik had het meer over dat we nu al een tijdje daten en dan ook wel manieren vinden om mekaar te zien. Dat vind ik fijn. Omdat er genoeg mannen zijn die dat niet doen. 

Vandaag stuurde de buitenlander-Bumble-man plots weer op whatsapp. Heel vriendschappelijk, maar volgens mij zijn z´n intenties wel duidelijk. Binnen een paar weken verhuist hij naar het land waar ik woon en ik denk dat hij wel een lijntje wil uitgooien naar mij (en vermoedelijk ook anderen?). Ik reageer vriendelijk, maar afstandelijk. Hem hoef ik niet in mijn leven in elk geval. 

Grappig dat je dat zegt van make up en haar. Mijn Bumble-man en ik zijn ondertussen na een maand al in de fase dat ik de ene keer opgekleed met een mooi jurkje hem opwacht en de andere keer rondloop in een joggingbroek en topje 😂 Hij zegt dat hij me in beide mooi vindt. Maar meestal ga ik toch voor het jurkje.

En totaal too much info. Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven een Brazilian Wax laten doen (aawtch). Ik doe dus wel nog moeite om er een beetje goed uit te zien en naar aanleiding van ons tripje naar Italië leek het me wel praktisch om een oplossing te hebben die me een beetje haar- en stoppelvrij houdt voor een halve week. 

Koffietje schreef op 20-10-2021 om 16:45:

[..]

haha, ja, ik vind het ook wel bijzonder om iemand jonger te daten. Het maakt voor mij wel een verschil dat we beiden twee kinderen hebben en dat onze kinderen ongeveer dezelfde leeftijd zijn. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik een kinderloze 30-jarige zou daten (een kinderloze 40-jarige vind ik dan weer prima). Het maakt dat we toch wat in dezelfde levensfase zitten.

Ik merk echt wel bij deze man dat als je mekaar wil zien je een manier vindt. Hij heeft een erg moeilijke periode op het werk en ik ben ook heel erg gestresseerd voor iets op mijn werk morgen. Maar we vinden mekaar leuk, hij wou me heel graag zien, ik wou hem zien. Dus dan maak je dat je mekaar kan zien. Ook al wil dat zeggen dat ik straks mijn auto bij mijn ex moet gaan halen (die delen we nog als deel van het co-ouderschap met de kinderen, zeg maar), dat hij een uur op de trein moet zitten en dat we morgen vroeg een wekker moeten zetten.

Damoontje: op zulke vragen zou ik echt gewoon antwoorden dat het ingewikkeld is ("Nou, het korte antwoord is ja/nee, maar dat zit een beetje ingewikkeld in mekaar, dus we kunnen het daar later wel eens over hebben *smiley*"). Je hoeft niet meteen een heel (pijnlijk) verhaal aan een random Tinder-vreemde te vertellen, als je dat niet wil. Verder ben ik zelf altijd een beetje van het principe dat de eerste gesprekken vrolijk en luchtig moeten zijn. Ik stel liever een soort van happy, zorgeloze versie van mijzelf voor. Niet de versie die keihard met Adele zit mee te huilen op een random zaterdag omdat ik ongesteld ga worden (yay PMS). Die versie houd ik wel voor als we wat langer daten 😂

Dat scheelt wel ja dat jullie qua gezinssituatie in hetzelfde zitten zeg maar..

Lastig Damoontje maar ik zou dat ook even omzeilen tot een eerste date ofzo denk ik..

Damoontje

Damoontje

20-10-2021 om 17:45 Topicstarter

Komt ook bij dat ik niet 'alles op de rit'  heb zoals sommigen dat ook verwachten. Dan staat in het Tinder-profiel dat ze iemand zoeken met 'alles op de rit'. Nouja ik loop dus met mijn medicatie te kloten, zit in re-integratietraject, etc. En misschien heeft iemand geen zin in gedoe... maar ik heb wel gedoe  
Het is niet zo dat de ander dat moet oplossen. Maar hij zal er wel tegenaan lopen dat ik niet altijd geld heb voor dure vakanties of luxe restaurants. 

Koffietje, denk dat het scheelt dat je idd niet meer op zoek bent naar 'een man om kinderen mee te krijgen'. Die druk is er af zeg maar. Waar jullie dan weer mee zitten is natuurlijk planning met de kinderen maar zo te zien is dat niet zo'n probleem. 

Mijn Corona-date snapte denk ik niet helemaal dat je als vrouw ook even tijd nodig hebt om je mooi te maken e.d. Iets waar ik overigens ook al snel mee gestopt ben. Maar hij was vlg mij gewend met vrienden gewoon te appen: Ik zit in het zonnetje, kom je erbij zitten? 
Terwijl ik natuurlijk rekening moest houden met blijven slapen. Dus tandenborstel mee, schone onderbroek en de hele riedel. En spulletjes voor de volgende dag. En idd scheren, mooi setje aan, dat werk. Misschien zag hij het niet eens hoor, maar ik wilde (in het begin) niet in mijn kloffie aankomen en zonder overnachtingsspullen. Hij was het ook niet zo gewend allemaal denk ik. 

En ik heb er trouwens een pesthekel aan als ik ergens verschijn idd helemaal gekapt, geschoren, slaapspullen mee en dat ik uiteindelijk toch niet kan blijven slapen oid. (Of dat de sfeer er niet naar is). Niet dat ik met Jan en Alleman mee naar huis ga, maar als ik dan eenmaal die logeertas mee heb dan eh... nouja dan mag het ook wel eens. 

Leuk onderwerp

hhah over dat onderwerp hadden we een hele discussie op mijn werk.

Bij de derde date met Bumble-man gingen we vrijdag en zaterdag iets doen. Ik had hem toen enkele dagen voordien een berichtje gestuurd om te vragen of hij wou blijven slapen. Volgens de mannelijke collegas stond dit helemaal gelijk aan “wil je vrijdag seks met mij hebben?”. Terwijl volgens mij (en veel vrouwelijke collegas) het eerder om het praktische ging. Als in “wil je blijven slapen? Neem een tandenborstel mee en een schoon onderbroek en een frisse shirt”. 

Hm... zelf zou ik er naar neigen om de eerste keer niet in volledige feestverpakking te gaan, want dat legt de lat gelijk zo hoog.

Damoontje

Damoontje

20-10-2021 om 20:48 Topicstarter

Haha leuk onderwerp voor het werk…

ik wilde laatst niet in feestverpakking gaan, naar de laatste ‘eerste date’. Maarja… thuis die middag niks gepland dus toch het hele scheerritueel maar even gedaan. Toch maar even het nieuwe setje… en toen zag ik m en was het zo he-le-maal niks. Dat was idd wel even raar dat ik die avond heel snel weer thuis was met de feestverpakking nog aan. 
Andersom bij Coronadate verwachtte ik het totaal niet en overal waar haar kon zitten zat haar… ik zal ook wel oudste bh aangehad hebben, geen make-up remover of tandenborstel mee natuurlijk. En toen belandde ik daar toch tussen de lakens. 
Maarja andersom als je ergens aankomt met je hele werktas voor de volgende ochtend en je bent met een uurtje weer weg…

Wel een leuk onderwerp 🙂

Tja, alles op de rit. Dat is natuurlijk zooooo relatief. Ik vind momenteel dat ik niet alles op de rit ben, dus een projectje. Terwijl ik genoeg mensen kennen die het veeeeel minder voor elkaar hebben, maar echt serieus op zoek zijn. Want zij zien het gewoon als iets leuks dat ze graag willen. (Denk ik, hoop ik.)

Damoontje, het is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor gedoe je hebt.
Ik bedoel, ik heb geen zin in een man die mij als zorgverlener of coach ziet. Of mij als opvulling ziet voor de leegte dat zijn leven heet.
Als jij gewoon jouw gedoe hebt, maar de oplossing los van die ander staat én die ander gewoon een bonus is in je leven, tja, waarom niet.

En je kan vandaag alles op de rit hebben en volgende week kan het zomaar anders zijn, niks is zeker in het leven.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.