Relaties Relaties

Relaties

Tinder voor dummies

Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd. 
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen. 

Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen). 

Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde. 

Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken. 
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold. 

Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'. 

Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt. 

Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?  


Je ziet alle mannen, niet alleen die jou naar rechts hebben geswiped. Je hebt pas een match als zowel jij als hij naar rechts hebben geswiped en dan pas kan je praten.  Al het andere wat is geblurred is idd via een betaald account, je kan dan gerichter zoeken naar accounts die jou al hebben “gekozen” Je ziet dan al wie jou geliked heeft zonder dat je iemand zelf liked. 
Je kan prima tinderen zonder te betalen. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

09-08-2021 om 22:48

Veel mannen volgen op Tinder de strategie dat ze alle vrouwen naar rechts swipen. Er bestaan zelfs apps die je naast Tinder moet gebruiken waarmee je dat automatisch kan doen.

Volgens mij is AutoSwipe for Tinder een dergelijke app.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eros.tinder

Damoontje

Damoontje

09-08-2021 om 23:16 Topicstarter

Ah ok dank jullie wel. 

Het lijkt alsof 99 mensen mij leuk vinden maar ik die niet kan zien. Maar dat zal ook een truc zijn.... ik moet gewoon veel swipen dus. 

Ik heb drie matches gehad vandaag. Twee van de drie vonden mij niet leuk en waren zo weer weg uit gesprek (omdat ik niet mee ging in hun goedkope verzoeken). De derde is tot nu toe niet lomp maar ook niet erg boeiend. 

Heel apart dat mannen alles naar rechts swipen soms. Ik had als eerste foto echt eentje zonder opsmuk... gewoon tijdens een wandeling, een foto waar echt niet iedereen op zou vallen. Waar dan opeens 99 likes vandaan komen verbaasde me wel. Ook omdat ik nog niet eens een profieltekst had. Had eerst nog niet gezien waar je dat moest invullen. 

Heb nu toch een andere foto en zal morgen even een tekst schrijven met wat ik wel en niet zoek. Gezeur van gebonden mannen enzo vind ik zonde van de tijd. 

Damoontje

Damoontje

09-08-2021 om 23:23 Topicstarter

Ok ik heb m door denk ik. Als ik niet naar die geblurde dingen kijk is het best simpel 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

09-08-2021 om 23:24

Het schijnt voor mannen behoorlijk moeilijk te zijn om op Tinder een match te krijgen. Daarom passen veel mannen de strategie toe om alle vrouwen naar rechts te swipen.

BeertjeColargol schreef op 09-08-2021 om 23:24:

Het schijnt voor mannen behoorlijk moeilijk te zijn om op Tinder een match te krijgen. Daarom passen veel mannen de strategie toe om alle vrouwen naar rechts te swipen.

Als een profiel er normaal uitziet met duidelijke foto’s niet. Waar t vaak misgaat is dat die mannen alleen maar profielen liken waarvan een buitenstaander direct al ziet dat die interesse niet wederzijds gaat zijn.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

09-08-2021 om 23:39

Als je alle profielen automatisch een like geeft, dan geef je dus ook automatisch een like aan alle profielen waarvan je direct kan zien dat de interesse niet wederzijds is.

Dat 99 likes is ook een truc. Een van de vele manieren waarop Tinder je probeert te verleiden tot betalen. Maar dat is zeker niet nodig. Concept is opzich simpel. Het enige wat je hoeft te doen is de mannen die je leuk vindt naar rechts swipen, de rest naar link. Het blauwe sterretje betekent Super Like. Volgens mij kan je die onbetaald een paar keer gebruiken, voor iemand die je heel erg leuk vindt. Zodra hij dan jou voorbij ziet komen kan hij zien dat jij hem een Super Like hebt gegeven en weet hij dus direct ook dat als hij jou ook liked er een match is. Zo kan jij ook weer een Super Like krijgen van mannen, dat zie je aan het sterretje en blauwe rand als je diegene voorbij komt. (Zelf vind ik Super Likes wel een beetje een afknapper). Matches staan in het chatscherm. Alles wat niet geblurred is inderdaad. 
Ik vind Tinder soms prima tijdverdrijf maar het is wel vrij arbeidsintensief om het kaf van het koren te scheiden zegmaar...

Damoontje

Damoontje

10-08-2021 om 00:04 Topicstarter

Bedankt. Ik swipete vanmiddag heel voorzichtig 5 mannen ofzo naar rechts maar daarom schoot het niet op. 
Ik heb eerder op paiq gezeten maar achteraf vind ik dat dat erg veel tijd kostte. Eerst chatten en dan zie je de foto. Alleen is het dan best lullig om meteen na de foto het gesprek te staken dus dat sukkelde dan nog wat door. 
Ik heb echt hele degelijke foto’s geplaatst en hoop dat dat niet teveel goedkope reacties oplevert, 

Ik vind die Secret Admirer rete irritant. Duurt lang voor het scherm geladen is, welke vakje je ook aanklikt, het is altijd raak en wat moet je ermee? 

Jeetje, Tinder is wel een stuk ingewikkelder geworden sinds ik mijn man 8 jaar geleden naar rechts swipete! Maar ik ken een hele hoop succesverhalen, waaronder mijn zus, beste vriendin en ikzelf dus. Wij zijn allen minstens een kind verder 😊. Hoewel ik wel het idee heb dat het aanbod in leuke mannen wat kariger is geworden, klopt dat? Ik had toentertijd een lijst met zo'n honderd leuke mannen, dat waren nog eens tijden 🤩. Maar echt íedereen zat toen ook op Tinder, omdat het net nieuw was. Heel veel succes, hoop dat je een leuke match vindt!

Millie91 schreef op 10-08-2021 om 09:49:

Jeetje, Tinder is wel een stuk ingewikkelder geworden sinds ik mijn man 8 jaar geleden naar rechts swipete! 

Ik swipete bijna 8 jaar geleden mijn man naar rechts en ook twee kinderen verder. 

Maar deze opties had je toen nog niet die to nu noemt.

Damoontje

Damoontje

10-08-2021 om 10:59 Topicstarter

wat leuk! In mijn omgeving idd ook een stel met kind inmiddels. 
Ik vind de mannen er goed uit zien hoor! Valt mij alles mee. Niet allemaal spierbundels maar gewoon leuk geklede mannen met sympathieke kop. Vaak vakantiefoto’s of thuis met hond of kat.
Ik had denk ik meer festivalfoto’s of blote lijven verwacht. Misschien is er een algoritme dat bikinifoto’s andere matches geeft dan aangeklede mensen 🙂

Damoontje

Damoontje

10-08-2021 om 11:54 Topicstarter

Ik gisteravond tegen zo’n man:
Ik spreek je binnenkort
Zijn reactie vanmorgen: Is dat zo?

Ik vind m nu al vervelend. 

Damoontje schreef op 10-08-2021 om 11:54:

Ik gisteravond tegen zo’n man:
Ik spreek je binnenkort
Zijn reactie vanmorgen: Is dat zo?

Ik vind m nu al vervelend.

Oh vreselijk dat soort bijdehante gedoe. Next! 😁

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.