Relaties Relaties

Relaties

Seksueel getinte grapjes

Ik vind het niet fijn als mijn partner seksueel getinte grapjes maakt naar andere vrouwen. Ik vind het ongemakkelijk, aantal keer in mijn bijzijn gebeurd. Hij vindt het gewoon een geintje en het moet kunnen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? 

Ik vind seksueel getinte grapjes sowieso vaak nlet leuk. 
En als hij dat blijft doen vind ik het een eikel.

Dolfje schreef op 28-08-2026 om 13:09:

Ik vind seksueel getinte grapjes sowieso vaak nlet leuk.
En als hij dat blijft doen vind ik het een eikel.

Dit.

Ik vind het behoorlijk ongepast dat je partner seksueel getinte grapjes maakt naar andere vrouwen!? Waarom zou je zoiets doen?!

Prachtwacht

Prachtwacht

28-08-2026 om 13:29 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 28-08-2026 om 13:16:

Ik vind het behoorlijk ongepast dat je partner seksueel getinte grapjes maakt naar andere vrouwen!? Waarom zou je zoiets doen?!

Ik vind het ook ongepast. Hier ontstond er discussie over. Ik heb hem wel aangegeven dat ik het vervelend vind.

Misschien ook een argument: ik vind het als vrouw heel vervelend als mannen seksueel getinte grappen naar mij maken. Denkt hij dat de vrouwen waar hij dat doet het überhaupt leuk vinden/er op zitten te wachten?? ("Ja, want ze lachen erom" kun je pareren met de opmerking dat het heel lastig is om op een andere manier te reageren, en dat dat eigenlijk wel is wat er van je verwacht wordt)

MRI

MRI

28-08-2026 om 13:46

Ja tuurlijk vind je dat niet leuk. En als hij zegt 'negentig procent van de mannen doet het' zeg dan maar: en negentig procent van de vrouwen vindt het vervelend. Zowel als hun man het doet, als om te ontvangen. Toen het nog tegen mij gedaan werd geneerde ik me voor zijn vrouw en vond het rot voor haar. Ik dacht altijd 'wat erg waarom ben je met zo' man?" Het is onrespectvol. Mannen voelen zich betrapt als je er iets van zegt en willen hun zelfgeclaimde recht daar op verdedigen. ja, hashtagwedon'tdothatanymorekevin 

Oei, dit zou misschien wel een dealbreaker voor mij kunnen zijn. Want er schuilt mogelijk zo'n kwalijke mentaliteit achter...
Voor mijn beeldvorming en nieuwsgierigheid: wil je kwijt wat hij precies zei?

oh nee dat is niet ok hoor! Niet voor jou en meest waarschijnlijk ook niet voor de ontvangende vrouwen! 
Sws een eikel als hij gewoon doorgaat terwijl je hebt gezegd dat je het niet fijn vindt.

Ranzig, gewoon weg ranzig gedrag, als je dat als man nu na alles wat hier de laatste jaren over in de publiciteit is geweest nog steeds doet heb je zeker onder een steen geleefd en ben je te vol van jezelf.

Ik vind dit totaal respectloos naar vrouwen, naar je eigen vrouw en het slachtoffer van zo'n opmerking. Ik ken geen één vrouw die zo'n opmerking echt leuk vindt.

Als je eigen vrouw en de ontvangster het geen leuke opmerkingen vinden is het niet leuk en dus geen geintje, maar een ongepaste ranzige opmerking. 

Soms lacht het slachtoffer na zo'n grap mannen denken dan dat ze het leuk vindt, maar dit is meestal een schrik reactie en hoe je werkelijk had willen reageren bedenk je pas later.
Zou dat ook nog even aan je man mee geven.

Tja, dat werd ons vroeger gewoon wijs gemaakt. Dat we er om moesten lachen ook als er het niet leuk vonden. Dat was sociaal gewenst of zo. Dat de grapjes sociaal ongewenst waren werd niet moeilijk over gedaan. 

Lachen om de grapjes is geen waardering, echt niet. Ik roep alle vrouwen op om bij dit soort grapjes de man een draai om de oren te verkopen. Of vraag de man of hij deze opmerking ook geschikt vindt voor zijn (denkbeeldige) dochter van veertien. 

Ik heb een tante die altijd stond te kirren dat haar vent zulke leuke grapjes maakte als hij weer eens tegen mij en/of mijn tienernichtjes ranzig gedrag vertoonde. 
Ik heb het nooit leuk gevonden en heb gelukkig een man die zich verre houdt van deze lol. 
Mijn ouders zijn gewaarschuwd, op het eerstvolgende familiefeest waar oom begint tegen mijn dochter of de dochters van mijn zusjes krijgt hij (80 jaar oud) een knal voor zijn kop van mij. En als zijn vrouw het dan lacherig als grapje afdoet krijgt zij ook een oorvijg.

Sidenote: op het laatste feestje waar iedereen bij was heeft hij zich gedragen en hoefde ik niet in actie te komen.  

Bakblik schreef op 28-08-2026 om 15:25:

Ik heb een tante die altijd stond te kirren dat haar vent zulke leuke grapjes maakte als hij weer eens tegen mij en/of mijn tienernichtjes ranzig gedrag vertoonde.
Ik heb het nooit leuk gevonden en heb gelukkig een man die zich verre houdt van deze lol.
Mijn ouders zijn gewaarschuwd, op het eerstvolgende familiefeest waar oom begint tegen mijn dochter of de dochters van mijn zusjes krijgt hij (80 jaar oud) een knal voor zijn kop van mij. En als zijn vrouw het dan lacherig als grapje afdoet krijgt zij ook een oorvijg.

Sidenote: op het laatste feestje waar iedereen bij was heeft hij zich gedragen en hoefde ik niet in actie te komen.

Inderdaad, zéééééééééér irritant gedrag en beneden alle peil. Om daar dan voor te beginnen slaan, vind ik eigenlijk een beetje van dezelfde (gemene) orde. Maar dat je hem luid (dat iedereen het kan horen) en duidelijk zijn zaligheid zou geven, dat kan ik volledig verstaan.

Courage schreef op 28-08-2026 om 13:56:

Voor mijn beeldvorming en nieuwsgierigheid: wil je kwijt wat hij precies zei?

Om te kunnen oordelen of het wel degelijk seksuele grapjes waren, moeten we inderdaad wel iets meer weten. Sommige mensen vinden: wàt zie JIJ er goed uit, al een aantasting van de seksuele integriteit.

letterkoekje schreef op 28-08-2026 om 15:42:

[..]

Inderdaad, zéééééééééér irritant gedrag en beneden alle peil. Om daar dan voor te beginnen slaan, vind ik eigenlijk een beetje van dezelfde (gemene) orde. Maar dat je hem luid (dat iedereen het kan horen) en duidelijk zijn zaligheid zou geven, dat kan ik volledig verstaan.

Van vóór mijn 12e verjaardag tot de 90e verjaardag van mijn opa heeft hij voor mij en mijn nichtjes alle feestjes verpest. Toen opa 90 werd was ik al bijna 40 en had ik 2 kleine kinderen. 

Sinds me too (2017) ben ik mij bewust dat het niet normaal is. In de jaren 80 en 90 vond ik het niet leuk maar vertelde iedereen mij dat ik er tegen moest kunnen zo waren mannen nu eenmaal. De laatste reünie was nog tot en met mijn generatie,  mijn kinderen waren daar niet bij. Als mijn dochter er ook bij is en hij begint aan die generatie met vragen over bh-maat en lekkere benen dan ga ik door het lint. En ik vind dat ik dat recht heb. 

Genoegdoening halen voor wat hij zijn (schoon)zussen en nichten meer dan 30 jaar heeft aangedaan. Mijn dochter kan het fysiek niet dat zou nog mooier zijn als ze het zelf deed. 

Bakblik schreef op 28-08-2026 om 15:57:

[..]

Van vóór mijn 12e verjaardag tot de 90e verjaardag van mijn opa heeft hij voor mij en mijn nichtjes alle feestjes verpest. Toen opa 90 werd was ik al bijna 40 en had ik 2 kleine kinderen.

Sinds me too (2017) ben ik mij bewust dat het niet normaal is. In de jaren 80 en 90 vond ik het niet leuk maar vertelde iedereen mij dat ik er tegen moest kunnen zo waren mannen nu eenmaal. De laatste reünie was nog tot en met mijn generatie, mijn kinderen waren daar niet bij. Als mijn dochter er ook bij is en hij begint aan die generatie met vragen over bh-maat en lekkere benen dan ga ik door het lint. En ik vind dat ik dat recht heb.

Genoegdoening halen voor wat hij zijn (schoon)zussen en nichten meer dan 30 jaar heeft aangedaan. Mijn dochter kan het fysiek niet dat zou nog mooier zo'n als ze het zelf deed.

Gad-ver-damme. Die zou het bij mij ook niet makkelijk krijgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.