Relaties Relaties

Relaties

Overdenk ik teveel? (grappen vriend)

Hallo,

Ik zou graag willen weten of ik te gevoelig ben of dingen teveel overdenk, zoals mijn vriend weleens zegt.

Binnenkort gaat mijn vriend een weekend weg met vrienden. Ik vind dit leuk voor hem en heb zelf een weekendje met vriendinnen gepland. 

Ik wil even aangeven dat ik even een lastige tijd heb gehad. Ruim twee en halve week geleden heb ik een miskraam gehad. Ondanks dat het een vroege miskraam was en ik heel kort, zo'n vijf weken maar zwanger was heb ik er wel verdriet van. Maar ik zeg dit erbij omdat mijn horromonen best nog uit balans zijn en ik wat gevoelig kan reageren. 

Anderhalve week terug maakt mijn vriend een grapje wat er op neerkwam dat we maar moesten videobellen als hij dat weekend weg is omdat hij dan vooral in de eerste plaats de seks gaat missen want hij is een man en die denken hele dagen aan seks. Ik was toen nog best "hormonaal " en moest huilen om dat grapje. Hij zei sorry.

Paar dagen terug zegt hij opeens out of the blue weer als grapje dat hij misschien wel een andere vrouw gaat vinden tijdens het weekendje weg.
Ik stel me misschien wel aan maar dit is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. En dat heeft niks met jaloezie te maken. Maar ik vind het zo'n rotopmerking. Stel ik mij aan?

De een zal het wel een rotopmerking vinden, de ander niet. Maar dat is niet zo interessant. Belangrijker is of je vriend die grens dan respecteert. 
Wij maakten vroeger ook wel grapjes als een van ons weg was, over de orgie die de achterblijver dan zou organiseren. Totdat mijn man een keer zei dat hij het eigenlijk niet leuk meer vond, om daarover te grappen. Toen zijn we er zonder verdere discussie mee opgehouden. 

Een grapje is pas een grapje als je er allebei om kunt lachen. Hij wist na de eerste keer dat jij er niet om kunt lachen.
De tweede keer was dus nogal horkerig.
Niet gelijk reden tot echtscheiding maar wel iets om nog even ter discussie te stellen. Lijkt mij. 

ik zou het ook niet waarderen. Vind dat jij niet gek doet.

De eerste opmerking zou ik nog wel om kunnen lachen. De tweede vind ik een gemene opmerking, zeker gezien de mentale staat waarin je nu verkeert.  Ik zou daar wel een fikse ruzie voor over hebben en vind je dus niet overgevoelig hierin. Sterkte
Een miskraam is altijd verdrietig.

Bijzonder toch he, dat lelijke en denigrerende opmerkingen van mannen naar vrouwen altijd maar een grapje zijn en dat de vrouw die daar wat van zegt de stommerd is! Ook nu; hij kleineert je, als je dit niet accepteert stel je je aan en vervolgens vraag jij je af of je dit doet vanwege jóuw hormonen! 

Deze man maakte geen grapje, hij was aan het testen hoeveel slecht gedrag je pikt. 

Niks overgevoelig, je vindt het gewoon niet leuk. En al was je overgevoelig, dan kan hij daar rekening mee houden. Dit soort opmerkingen zijn opmerkingen die sowieso naar kunnen vallen, ook zonder een overgevoeligheid, dus het is makkelijk om rekening mee te houden.

Ik zou het ook niet kunnen waarderen.

Maar misschien wel goed om ook blijven aan te geven dat je (logischerwijs!) nog worstelt met de miskraam (zowel mentaal als ook fysiek / hormonaal), en dat daardoor deze opmerkingen nog meer bij je binnenkomen dan normaal. Bij mijn eigen miskraam (met 12w) merkte ik dat er een groot verschil zat in hoe wij beiden ermee omgingen. Voor mij was het best een tijdje heftig (niet alleen rond de miskraam zelf, maar ook met de onzekerheid van weer zwanger worden & of het dan wel goed zou gaan), terwijl mijn man er meer in stond van 'oke, jammer, blijkbaar had deze een genetische afwijking oid, volgende ronde weer een kans' (na een halve dag rouw). Ik vond dat in eerste instantie best raar, maar we hebben er wel goed over kunnen praten hoe dat zo komt dat we het anders ervaren, hoe hij met mij rekening kan houden, etc.

Debby1987

Debby1987

30-09-2026 om 12:43 Topicstarter

Hij weet dat ik het erg moeilijk heb met de miskraam. Ook is mijn allerbeste vriendin en moederfiguur tegelijk een paar maanden terug overleden. Hij weet mijn verdriet.

Debby1987 schreef op 30-09-2026 om 12:43:

Hij weet dat ik het erg moeilijk heb met de miskraam. Ook is mijn allerbeste vriendin en moederfiguur tegelijk een paar maanden terug overleden. Hij weet mijn verdriet.

Wat superrot voor je. Gecondoleerd met deze overlijdens. En dan nu nog deze miskraam. Wat moeilijk.

Voel je je gesteund door je vriend in deze moeilijke tijd?

Lieve Debby, dat klinkt als veel tegelijkertijd, heel veel sterkte! Je vriend klinkt als een pannekoek met zijn opmerkingen, zeker nummer 2. Seksistisch, flauw, ongepast en ook gewoon een beetje onnozel. Jij overdenkt niet, hij denkt duidelijk te weinig na. Zelfs zonder jouw situatie erbij zou ik -en menig vrouw met mij denk ik- absoluut niet gediend zijn van dat soort opmerkingen. Grapjes over dit soort dingen kunnen(misschien?) leuk zijn als het over en weer is, of jullie ding maar niet zo out of the blue, zeker niet als het bij nummer 1 al duidelijk was dat je het rot vond. Je bent nog aan het ontzwangeren van een door jullie beide gewenste zwangerschap(van hem!) Hij zou extra lekker voor je moeten koken, het bad voor je vol moeten laten lopen en extra moeten checken of jij okee bent nu hij net nu een weekend weg gaat. Is dit zijn normals manier van doen? Want dan zou ik serieus nadenken of dit het type man is waar je een gezin mee wil beginnen. Zeker gezien zijn meninkje over seks, want dan kun je je borst nog natmaken hoor, in een zwangerschap en post partum.

Wat een lul.

Niet mijn normale manier van reageren maar dat was toch echt het eerste (en het tweede en derde) wat in me opkwam.

Debby1987 schreef op 30-09-2026 om 12:43:

Kom hier, dat ik je eens dicht tegen me aantrek en je een (Belgische) knuffel geef! 

Debby, het trekt op niks wat hij zegt, zelfs zonder je verdriet zijn het ongepaste opmerkingen. 

Sterkte met de rouwverwerking van beide geliefden die je verloren hebt.

Ik las dit topic net ook op Viva, maar daar kan ik niet meer reageren.
Ik vindt het in de eerste plaats diep triest dat die vent niet eens een weekend zonder seks kan.
Ik begreep dat ie wel meer rare acties heeft en van mij zou helemaal weg mogen blijven.

Elmo1972 schreef op 30-09-2026 om 19:51:

Ik las dit topic net ook op Viva, maar daar kan ik niet meer reageren.
Ik vindt het in de eerste plaats diep triest dat die vent niet eens een weekend zonder seks kan.
Ik begreep dat ie wel meer rare acties heeft en van mij zou helemaal weg mogen blijven.

Ik las het daar ook. Meer reacties dan hier ( misschien dat ze het daarom ook daar nog geopend heeft) maar ook meer achtergrond te lezen. Blijkbaar is vriend  al een behoorlijke hork , en is de relatie pas een jaar oud. Verder nog een dochter in het spel van TO uit een andere relatie. De reacties zijn vrij unaniem.  Dit is géén leuke man. Op Viva zouden ze zeggen: een weggewaaid dakraam en de sloot in met hem!😁

Het eerste ,,grapje,, was al ongepast, maar de tweede kan echt niet.
Zeker zo vlak na je miskraam.
Maar wat als je een volgende zwangerschap wel vol draagt, en je kunt na de bevalling een tijdje geen seks hebben?
Zoekt ie dan ook een ander? Hij heeft je zien huilen en hij maakt daarna gewoon nog zo,n opmerking.
Respectloze empathieloze miskleun is het, sorry voor mijn harde reactie..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.