Relaties Relaties

Relaties

Onze huisdieren en samenwonen


BeneficialJay65

BeneficialJay65

03-09-2022 om 08:39

Je wist toch van te voren dat hij een kat heeft? Waarom ben je dan met hem verder gegaan als je weet dat hij die heeft? Ik zou nooit een relatie aangaan met iemand die op een bepaald vlak (in dit geval anders dieren) zo andere wensen heeft.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

03-09-2022 om 08:40

En inderdaad, hoe zou jij het andersom vinden als hij wil dat je je honden weg doet?

Je wilt niet latten. Je vind dat hij zijn kat weg moet doen, want jouw honden kunnen echt niet weg en samen kan ook niet volgens jou. Maar je wilt dat tegelijkertijd ook niet met hem bespreken.

Hoe verwacht je dan ooit tot een oplossing te komen?

Met dit soort topics ben ik altijd blij dat ik dit soort verhalen al las en meekreeg van vriendinnen voor ik een huisdier aanschafte als vrijgezel 😅 sorry TO daar heb je verder weinig aan

Weet je vriend eigenlijk dat jij zo over zijn huisdier denkt? Hij zal ook veel van zijn kat houden. Voor mij zou dat echt een afknapper zijn.

Dutchgirly schreef op 03-09-2022 om 08:30:

[..]

Je schrijft dit als een feit, ik schreef het als mening. Ik ben het hier echt niet mee eens. Ik zat laatst bij iemand op een stoel. Toen ik er vanaf kwam zat ik helemaal onder de kattenharen. Ik vind dat vies. Mening dus, jij kan daar anders over denken.

N=1

Toen ik laatst bij iemand was met een hond, kwam het dier direct om me heen dansen van vrolijkheid en smeerde het al zijn slijm aan me af. Brr. En niets zo stinkend als natte en/of oude hond.

En ik hou best van honden, kun je nagaan. 

Sunny_ schreef op 03-09-2022 om 08:41:

Weet je vriend eigenlijk dat jij zo over zijn huisdier denkt? Hij zal ook veel van zijn kat houden. Voor mij zou dat echt een afknapper zijn.

Voor mij ook. 

lastig hoor to. Jij wil het liefst geen kat, dat lezen we aan alles. Maar een dier wegdoen ligt gevoelig, dus die bespreek ik onder even niet.

Even een succes verhaal wb kattenliefde: je kan ook geen kattenmens zijn, en de kat lijkt niet leuk, tot hij bij je in huis komt en opwarmt. Sommige katten kijken dus letterlijk die kat uit de boom. En blijken daarna hartstikke leuk en lief! En onverwacht toch leukere beestjes dan gedacht.

Een mogelijke oplossing, maar wel tricky: als jullie samenwonen in een groter huis, kat naar de bovenverdieping en honden beneden. En kattentrapjes maken vanuit het raam naar de tuin b.v. (als kat gewend is aan buiten). Dan moet je wel concessies doen en de kat overal toelaten. En de kans dat dit slaagt is fifty fifty, kan best stressvol voor hun allemaal zijn. Je moet dan ook met de honden in gedragstherapie voor het jagen op katten. Ze moeten dan ook leren haar toe te laten in "hun" territorium (andersom is dat lastiger, want een kat is niet zo roedel gericht)

Ik denk dat je het toch moet gaan bespreken met je vriend. Als samenwonen met alle dieren volgens jou echt niet kan? En de honden moeten blijven? Dan is de enige optie de kat wegdoen. Tenminste, zoals jij het nu schrijft. Misschien is er nog een andere optie? Een weekendje proberen en heel goed opletten? Vraag hoe je vriend er over denkt. Hij houdt zo te lezen veel van zijn kat en dat hoort bij hem. 

Madamecannibale schreef op 03-09-2022 om 08:41:

Met dit soort topics ben ik altijd blij dat ik dit soort verhalen al las en meekreeg van vriendinnen voor ik een huisdier aanschafte als vrijgezel 😅 sorry TO daar heb je verder weinig aan

Haha. Ik was zo iemand (die huisdieren aanschafte als vrijgezel) en nu een man die allergisch is en sowieso katten niet leuk vindt. We hebben een tuinhuis voor ze gebouwd (met verwarming meubels enz dus ik zit er meestal savonds)

Katten voelen ook vaak wel aan als mensen ze niet moeten volgens mij. Misschien valt het dus wel mee en is de kat best leuk en lief. Als jij en kat elkaar een beetje beter leren kennen?   Het is maar een idee hoor maar misschien kan dat wel zo uitpakken. 

Rosabloem schreef op 03-09-2022 om 09:01:

Katten voelen ook vaak wel aan als mensen ze niet moeten volgens mij. Misschien valt het dus wel mee en is de kat best leuk en lief. Als jij en kat elkaar een beetje beter leren kennen? Het is maar een idee hoor maar misschien kan dat wel zo uitpakken.

Ik heb de indruk dat katten JUIST bij mensen gaan zitten die ze niet moeten

Even los van het feit wel dier schoner is, maar het is en blijft voor jullie allebei een huisdier waarvan je houdt. Ik zou never nooit mijn huisdier opgeven voor mijn vriend. Snap ook niet dat je dat überhaupt van hem verwacht... hij houdt net zoveel van die kat als jij van je honden. En een kat is ook geen wegwerpding evenals jouw honden dit niet zijn. Dus of allemaal samen of niet samenwonen. Voor mij zit daar niks tussenin.

Dutchgirly schreef op 03-09-2022 om 08:33:

[..]

Dat schreef ik toch al, omdat het me niet makkelijk lijkt de honden samen te herplaatsen. Die kat is nog jong en het is er maar 1. Misschien kennen ze een vriend of familielid die dat leuk vind. TO schrijft zelf dat ze niet wil blijven latten. Dus er zijn 2 opties over. Alle dieren in 1 huis, of 1 diersoort weg.

Optie 3: alle dieren het huis uit 

Optie 4: honden en kat beter opvoeden zodat ze elkaar negeren 

Optie 5: het huis zo aanpassen dat honden en kat niet samen hoeven te zijn 





De kat is nog maar 2,5 dus een prima leeftijd om een ander huisdier te introduceren.
Alle dieren zijn nog prima leerbaar, ook al zijn ze ouder, het kost alleen wat meer tijd. 
Krabben aan de bank mag niet, dus een goed alternatief bieden waar ze wel mag krabben. Consequent elke keer als ze neigt aan de bank te krabben haar bij het alternatief zetten, beetje catnip op het alternatief kan ook wonderen doen. De kasten en slaapkamer doe je dicht. 
Zorg dat jullie voor de kat genoeg hoge plekjes hebben, dat de kat makkelijk en ongehinderd naar boven kan/buiten kan. Houd de beesten de eerste paar dagen apart van elkaar. Zorg dat zowel de honden als de kat iets hebben waaraan de geur van het andere dier zit. Ook de honden kunnen nog prima opgevoed worden. Zoveel huisdieren die op latere leeftijd van huis wisselen en dan ander gedrag aan moeten leren, dat zal vast lukken. Het kost alleen wat tijd. 
En hij kwam in je leven mèt kat hè, je gaat toch echt niet serieus van hem verwachten dat hij haar wegdoet? Zou jij je honden wegdoen? Nee toch? 
Dus of je zoekt een manier waarop het wel werkt (ipv alleen naar de bezwaren te kijken) of je gaat gewoon niet samenwonen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.