Relaties Relaties

Relaties

Onze huisdieren en samenwonen


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 07:44

Mevrouw75 schreef op 03-09-2022 om 07:40:

[..]

In feite bestaat dit dilemma dus omdat jouw honden niet te vertrouwen zijn?

Ik zou zeker wachten met een kind tot die honden dood zijn, een hond moet gewoon normaal reageren op een kat, als je bang bent dat die honden een kat uit elkaar trekken zijn ze dus niet te vertrouwen. 

Battle-Royale schreef op 03-09-2022 om 07:44:

[..]

Ik zou zeker wachten met een kind tot die honden dood zijn, een hond moet gewoon normaal reageren op een kat, als je bang bent dat die honden een kat uit elkaar trekken zijn ze dus niet te vertrouwen.

Dat vind ik ook wel weer een beetje overdreven. Ik ken genoeg honden die niet zo leuk op katten reageren maar die heel lief zijn met kinderen. Sowieso moet je een kind nooit alleen laten met een huisdier.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 07:57

Madamecannibale schreef op 03-09-2022 om 07:51:

[..]

Dat vind ik ook wel weer een beetje overdreven. Ik ken genoeg honden die niet zo leuk op katten reageren maar die heel lief zijn met kinderen. Sowieso moet je een kind nooit alleen laten met een huisdier.

Tja ik noem het onbetrouwbaar en slecht opgevoed en nooit je kind alleen laten met de honden gaat ook niet altijd even makkelijk. 

Mevrouw75 schreef op 03-09-2022 om 07:43:

Hoe doe je het nu trouwens met de honden als je bij hem langs gaat?
Mijn man en ik hebben trouwens nog best even gelat, tot ons kind 2 was. Dat kan ook.

Ik lat al 16 jaar met de vader van zoon, o,ja, dan noemen ze het mijn ex. 

Maar je hoeft dus niet samen in een huis te wonen om samen een kind op te voeden. Zeker als je verder wel een relatie hebt kun je wel samen op vakantie of weekenden weg. 

Ik heb zelf een bange kat en die komt echt niet vrijwillig naar je toe. Zit de hele dag in het raam of buiten. Slaapt de kat ook op bed wanneer jij er bent? 

Daarbij zijn honden veel viezere dieren dan een kat.

De eerste man die verwacht dat ik mijn kat weg doe krijgt zelf een enkeltje buitendeur.

Je weet dat katten zich net zo aan hun baasje hechten als dat honden dat doen? Dat jij er niks mee hebt wil niet zeggen dat je dat beestje een trauma moet toewensen. Hoe zou jij het vinden als hij vindt dat je je honden maar moet wegdoen?
 
Bah wat egoïstisch. 

Je schrijft wel over hoe je honden naar katten zijn, maar hoe is de kat naar honden? Mijn hond bijvoorbeeld is heel nieuwsgierig naar katten, wil altijd even kijken of de kat wil spelen. Sommige katten spelen ook daadwerkelijk met haar, geven kopjes enzo, heel schattig. Maar ze is ook een paar keer (bijna) aangevallen door een kat. Dus het kan ook nog dat de kat niet met honden kan.

Ik vind wat je verteld over de kat best smerig trouwens. Dat deze in bed slaapt en in de kledingkast. Ik ben allergisch voor katten dus voor mij zou het sowieso een no go zijn.

Alle dieren weg doen lijkt me echt geen optie. Het gaat hier niet over ikea kasten... het zijn levende dieren. Ik denk dat ik zou kijken of er misschien iemand is die ik ken die de kat zou willen. Twee honden ga je echt niet gemakkelijk samen kunnen herplaatsen.

een binnenkat die op bed slaapt is minder smerig dan een buiten hond die op het tapijt ligt. Katten zijn hele schone dieren. 

Sunny_ schreef op 03-09-2022 om 08:17:

De eerste man die verwacht dat ik mijn kat weg doe krijgt zelf een enkeltje buitendeur.

Je weet dat katten zich net zo aan hun baasje hechten als dat honden dat doen? Dat jij er niks mee hebt wil niet zeggen dat je dat beestje een trauma moet toewensen. Hoe zou jij het vinden als hij vindt dat je je honden maar moet wegdoen?

Bah wat egoïstisch.

En ik quote dit nog maar even 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 08:30

Dutchgirly schreef op 03-09-2022 om 08:23:

Je schrijft wel over hoe je honden naar katten zijn, maar hoe is de kat naar honden? Mijn hond bijvoorbeeld is heel nieuwsgierig naar katten, wil altijd even kijken of de kat wil spelen. Sommige katten spelen ook daadwerkelijk met haar, geven kopjes enzo, heel schattig. Maar ze is ook een paar keer (bijna) aangevallen door een kat. Dus het kan ook nog dat de kat niet met honden kan.

Ik vind wat je verteld over de kat best smerig trouwens. Dat deze in bed slaapt en in de kledingkast. Ik ben allergisch voor katten dus voor mij zou het sowieso een no go zijn.

Alle dieren weg doen lijkt me echt geen optie. Het gaat hier niet over ikea kasten... het zijn levende dieren. Ik denk dat ik zou kijken of er misschien iemand is die ik ken die de kat zou willen. Twee honden ga je echt niet gemakkelijk samen kunnen herplaatsen.

Waarom de kat wegdoen? Die honden zijn al op leeftijd dus die paar jaar dat ze er nog zijn kun je evt latten.

Sunny_ schreef op 03-09-2022 om 08:27:

een binnenkat die op bed slaapt is minder smerig dan een buiten hond die op het tapijt ligt. Katten zijn hele schone dieren.

Je schrijft dit als een feit, ik schreef het als mening. Ik ben het hier echt niet mee eens. Ik zat laatst bij iemand op een stoel. Toen ik er vanaf kwam zat ik helemaal onder de kattenharen. Ik vind dat vies. Mening dus, jij kan daar anders over denken.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 08:31

Dutchgirly schreef op 03-09-2022 om 08:30:

[..]

Je schrijft dit als een feit, ik schreef het als mening. Ik ben het hier echt niet mee eens. Ik zat laatst bij iemand op een stoel. Toen ik er vanaf kwam zat ik helemaal onder de haren. Ik vind dat vies. Mening dus, jij kan daar anders over denken.

Honden zijn wel een stuk viezer hoor, katten ruik je ook niet zoals een oude hond. 

Battle-Royale schreef op 03-09-2022 om 08:30:

[..]

Waarom de kat wegdoen? Die honden zijn al op leeftijd dus die paar jaar dat ze er nog zijn kun je evt latten.

Dat schreef ik toch al, omdat het me niet makkelijk lijkt de honden samen te herplaatsen. Die kat is nog jong en het is er maar 1. Misschien kennen ze een vriend of familielid die dat leuk vind. TO schrijft zelf dat ze niet wil blijven latten. Dus er zijn 2 opties over. Alle dieren in 1 huis, of 1 diersoort weg.

Is een andere vriend zoeken ook een optie ?

Dutchgirly schreef op 03-09-2022 om 08:33:

[..]

Dat schreef ik toch al, omdat het me niet makkelijk lijkt de honden samen te herplaatsen. Die kat is nog jong en het is er maar 1. Misschien kennen ze een vriend of familielid die dat leuk vind. TO schrijft zelf dat ze niet wil blijven latten. Dus er zijn 2 opties over. Alle dieren in 1 huis, of 1 diersoort weg.

Ze wil niet blijven latten, maar ze wil ook gewoon die kat weg. Tsja, das gewoon niet eerlijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.