Relaties Relaties

Relaties

Ongelijke verdeling huishoudelijke taken en financiën


Varili schreef op 11-10-2021 om 18:13:

De reden waarom het me de laatste tijd is opgevallen dat hij enkel aan zichzelf denkt, is de volgende;
Als we de laatste tijd seks hebben dan wil hij de moeite niet meer doen om mij op te winden. Hij vindt dat als hij opgewonden is dat we dan wel seks kunnen hebben en als hij klaargekomen is dat het dan ook klaar is.
Als ik zeg dat ik wil dat hij moeite doet om het voor mij ook aangenaam te maken, dan zegt hij dat zijn vorige vriendin dat wel ok vond.
Heel fout dus allemaal...

Zijn ex is niet meer bij hem dus zo fijn zal ze het niet gevonden hebben.

 Het klinkt alsof hij zo bang is dat iemand van hem profiteert dat hij doorgeslagen is en zelf een profiteur is. Dit los jij niet op, hij zal dat zelf in moeten zien en waarschijnlijk met professionele hulp mee aan de slag moeten. Het enige verstandige wat jij kan doen is de relatie verbreken. Hij is veel te egoïstisch voor een relatie. 

Herfstappeltaart schreef op 11-10-2021 om 18:18:

Ik geloof er allemaal geen klap van.

Het wordt niet geloofwaardiger.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

11-10-2021 om 19:21

TO je kunt idd bij hem weggaan maar iets minder extreem, geef een keer duidelijk je grenzen aan. En dan niet van 'ik zou graag willen dat je wat meer helpt', meer a la met vuist op tafel slaan en duidelijk maken dat het lullig is wat hij doet en respectloos naar jou en dat je zo niet behandeld wil worden. (Het financiele en het huishouden) En wanneer hij je dan nog niet serieus neemt, dan mag hij lekker opr*tt*n  (Je kunt hem niet veranderen maar wel jouw reactie en hoe je hiermee omgaat)

Een relatie heb je omdat het leuk is  en samenwonen doe je voor de lol hoor, niet omdat 'alleen zijn zo erg is', omdat 'iedereen een x gaat hokken' of omdat het hoort/ om iemands Mien Dobbelsteen te zijn...
Wees duidelijk tegen hem en denk ook even aan jezelf... 
  

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

11-10-2021 om 19:24

Varili schreef op 11-10-2021 om 18:13:

De reden waarom het me de laatste tijd is opgevallen dat hij enkel aan zichzelf denkt, is de volgende;
Als we de laatste tijd seks hebben dan wil hij de moeite niet meer doen om mij op te winden. Hij vindt dat als hij opgewonden is dat we dan wel seks kunnen hebben en als hij klaargekomen is dat het dan ook klaar is.
Als ik zeg dat ik wil dat hij moeite doet om het voor mij ook aangenaam te maken, dan zegt hij dat zijn vorige vriendin dat wel ok vond.
Heel fout dus allemaal...

Maar waarom trek je dan niet je conclusies. Nogmaals je kunt hem niet veranderen maar wel jezelf en jouw reacties op zijn gedrag. Denk aub ook aan jezelf he, dat mag hoor... (dat is de basis van een fijne relatie i.m.o, eerst lief voor jezelf zijn ipv je veel te veel  opofferen... Been there done that... En ja ik ben single maar heb genoeg k*trelaties gehad, daar heb ik echt geen zin meer in. Ik heb geleerd om gelukkig te zijn met mijzelf en dat wil ik echt niet meer opofferen voor iemand die niet respectvol met mij omgaat. Geen zin meer in, jij ook niet hoop ik toch TO)

Herfstappeltaart schreef op 11-10-2021 om 18:18:

Ik geloof er allemaal geen klap van.

Je bent niet de enige, dikke duim vooral 🤪

Geloofwaardig of niet: als een man je toont wie hij werkelijk is, geloof hem dan direct.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-10-2021 om 21:40



In het begin van onze relatie, woonde hij nog bij zijn moeder (was toen 28) en kwam hij dagelijks bij mij eten, slapen, zich wassen, liet mij zijn was doen,... Hij heeft hiervoor nooit iets betaald. Ik heb er eerlijk gezegd toen ook niet naar gevraagd omdat ik het op zich wel kan missen.

Na dit stukje kon ik de rest van je tekst wel invullen. 
Als dit echt is, zou ik hem zo snel mogelijk dumpen en bij een toekomstige partner (rond die leeftijd) geen genoegen nemen met iemand die nog nooit alleen gewoond heeft. 

Valdemar schreef op 11-10-2021 om 21:40:



In het begin van onze relatie, woonde hij nog bij zijn moeder (was toen 28) en kwam hij dagelijks bij mij eten, slapen, zich wassen, liet mij zijn was doen,... Hij heeft hiervoor nooit iets betaald. Ik heb er eerlijk gezegd toen ook niet naar gevraagd omdat ik het op zich wel kan missen.

Na dit stukje kon ik de rest van je tekst wel invullen.
Als dit echt is, zou ik hem zo snel mogelijk dumpen en bij een toekomstige partner (rond die leeftijd) geen genoegen nemen met iemand die nog nooit alleen gewoond heeft.

Ik vind het ongeloofwaardig dat iemand die nog bij z'n ouders woont z'n vriendin de was laat doen. En nog ongeloofwaardiger dat de vriendin in kwestie daar mee instemt. Dan gedraag je je wel erg needy.

Echt. Werkelijk waar, ik begrijp hier geen ene sikkepit van. Je moet als vrouw wel zo ontzettend min over jezelf denken om na de was gedaan te hebben, überhaupt niet overal 10 cm. af te knippen van zijn kleding: elke rechtermouw en rechterbroekspijp en daarna weer netjes in de kast te hangen.

Waarna je met veel genoegen met je koffertje met kleren in je ene hand en je eigenwaarde in je andere hand,  de voordeur rustig en beheerst achter je dicht trekt. Om nooit, maar dan ook nooit meer om te kijken.
Ik ben werkelijk waar liever mijn hele ganse leven alleen, dan met zo'n infantiele haarbal mijn leven te delen.

Maar blijkbaar ben ik niet jou......

Je reageert wel heel selectief hè?  En áls je reageert gooi je er nog een schepje bovenop. Weet je wie dat ook doet? 
Het begint met een T...
Oh en het eindigt op roll. 

Succes dr mee. 

Rooss4 schreef op 12-10-2021 om 09:24:

Je reageert wel heel selectief hè? En áls je reageert gooi je er nog een schepje bovenop. Weet je wie dat ook doet?
Het begint met een T...
Oh en het eindigt op roll.

Succes dr mee.

Psies.

Varili

Varili

12-10-2021 om 10:11 Topicstarter

Jezus... Waarom zou ik dit verzinnen.

Laat ook maar al.

Varili schreef op 12-10-2021 om 10:11:

Jezus... Waarom zou ik dit verzinnen.

Laat ook maar al.

Er zijn ook serieuze reacties gekomen, maar die komen wel allemaal op hetzelfde neer.

Hij gaat niet veranderen, dus als je geen sloof wilt zijn wegwezen

Varili schreef op 12-10-2021 om 10:11:

Jezus... Waarom zou ik dit verzinnen.

Laat ook maar al.

Tsja, dat krijg je als mensen zich niet voor kunnen stellen dat iemand in zo'n relatie zit. 

redbulletje schreef op 11-10-2021 om 21:44:

[..]

Ik vind het ongeloofwaardig dat iemand die nog bij z'n ouders woont z'n vriendin de was laat doen. En nog ongeloofwaardiger dat de vriendin in kwestie daar mee instemt. Dan gedraag je je wel erg needy.

Ik ken ook iemand die voor haar zelfstandig woonende vriend de overhemden streek die jaaarenlang zelf had gestreken. En zij had zelf ook een hekel aan strijken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.