Relaties
Jolisa72
09-08-2025 om 14:31
Na meer dan 30 jaar samen komt mijn man uit de kast als bi
Hoi, ik ben nieuw hier maar zoals je aan het topic ziet kan ik wel wat advies gebruiken of liever nog (positieve) ervaringsverhalen. Mijn man en ik zijn meer dan 30 jaar samen en hebben een gelukkig huwelijk, dacht ik. Afgelopen week is hij uit de kast gekomen als bi-sexueel. Hij loopt al zijn hele leven van puber tot nu met dit geheim rond. Sinds een paar weken is hij begonnen met chatten en delen van foto’s met andere mannen. In aanloop naar zijn “coming out” gebeurden er zaken die ik vreemd vond en daar vroeg ik naar. Diep van binnen wist ik het antwoord want heb altijd al een vermoeden gehad. Maar goed, de waarheid kwam boven tafel en omdat ik zijn eerste en enige sexpartner ben geweest heeft hij geen ervaring met mannen. Omdat ik zo ongelofelijk veel van deze man houdt wil ik hem de kans geven dit te ontdekken en dus te experimenteren. Maar met grenzen, eerlijkheid en respect naar mij toe. Hoe pak ik dit aan??? Hij zegt dat hij niet zonder mij kan en wil maar wordt ik niet gewoon gedegradeerd tot de reservebank…. Mijn hoofd loopt er een beetje van over… vooral door verdriet, niet eens door boosheid want ik gun hem dit feitelijk ook dat hij het kan onderzoeken….
DeOnbekende
11-08-2025 om 15:38
letterkoekje schreef op 11-08-2025 om 14:27:
[..]
Oh, ik had dat anders begrepen, ik dacht dat ze bedoelde mannen met een zwarte huidskleur.
![]()
Maar, Onbekende, wat bedoel jij met 'haarkleur met geslacht', dat versta ik niet.
Haarkleur, huidskleur, het is allebei genoemd hier in het zinnetje: als jouw man met een man mag, mag jij dan ook met...?
Zoiets kunnen alleen hetero's zeggen. Een andere huidskleur of haarkleur is namelijk niet hetzelfde als een ander geslacht (en alles wat daarbij hoort). In de verste verte niet, zelfs.
Waterfles
12-08-2025 om 00:55
Hapje schreef op 11-08-2025 om 10:16:
Ik ben al jaaaaaren getrouwd met een blonde man met blauwe ogen. Ben niet bi maar maar denk eigenlijk dat ik ook op zwarte mannen val. Mag ik dat lekker gaan uitvinden? Vind het zo’n onzin dat als je bi bent je dit opeens moet gaan doen en als hetero het vreemd gaan is.
Je moet geen vergelijking maken met bi en hetero maar overwegen dat mensen al 30 jaar een diepe relatie hebben opgebouwd en heel veel om elkaar geven. Een man die al vanaf puber zijne een geheim met zich meedraagt en heeft onderdrukt.
Er komen hele diepe emoties bij kijken.
MarvelousM
13-08-2025 om 11:09
RoodVruchtje schreef op 10-08-2025 om 13:30:
[..]
Hij gaat toch ook niet vreemd?
Als hij het eens met een andere vrouw zou willen doen, zou TO het hem dan ook 'gunnen'??
Ik vind het zo bijzonder dat het zo vaak gebeurt dat mensen uit de kast komen als 'bi' en dat dat volgens hen dan ook betekent dat ze dat moeten onderzoeken en seks willen met iemand van hetzelfde geslacht. En dan moet de partner dat diegene 'gunnen'.
letterkoekje
13-08-2025 om 12:39
MarvelousM schreef op 13-08-2025 om 11:09:
[..]
Ik vind het zo bijzonder dat het zo vaak gebeurt dat mensen uit de kast komen als 'bi' en dat dat volgens hen dan ook betekent dat ze dat moeten onderzoeken en seks willen met iemand van hetzelfde geslacht. En dan moet de partner dat diegene 'gunnen'.
Daar heb je 100% gelijk in. Maar hoe ga je daar dan mee om, als je al met iemand getrouwd/in relatie bent.
En ... iemand kan ook in relatie zijn met iemand van hetzelfde geslacht. En dan tegen zijn partner zeggen dat ie bi is.
Ik vind dit een héél ingewikkeld iets. Het 'uitproberen' daar staan de meest partners in een serieuze relatie niet voor open.
Koettie
13-08-2025 om 15:45
Als er ruimte is voor 'gunnen' toch mooi. Zo niet dan of niet of stopt de relatie of ze gaan stiekem vreemd. Drie opties en ze 'moeten' zelf weten wat bij ze past.
RoodVruchtje
13-08-2025 om 15:52
MarvelousM schreef op 13-08-2025 om 11:09:
[..]
Als hij het eens met een andere vrouw zou willen doen, zou TO het hem dan ook 'gunnen'??
Ik begrijp gewoon niet waarom er zoveel andere, niet tot toe doende, zaken/vergelijkingen bijgehaald moeten worden? Haar openingspost is toch vrij duidelijk?
Ginevra
13-08-2025 om 16:01
RoodVruchtje schreef op 13-08-2025 om 15:52:
[..]
Ik begrijp gewoon niet waarom er zoveel andere, niet tot toe doende, zaken/vergelijkingen bijgehaald moeten worden? Haar openingspost is toch vrij duidelijk?
De OP vind ik anders niet zo duidelijk in één richting wijzen. TO gunt haar man dat hij het mag uitproberen, maar ze is óók bang tot de reservebank gedegradeerd te worden. En ze wil ook grenzen en respect voor haarzelf. Dus als er één ding duidelijk is, dan is het wel dat TO zelf ook twijfels heeft over hoe dit uit kan pakken.
Er zijn mensen die zonder meer positief reageren: mooi dat je hem dit gunt! Maar er zijn ook mensen die zich afvragen of TO niet over haar eigen grenzen aan het gaan is, omdat ze zoveel van hem houdt. En dat kan allerlei achterliggende vragen oproepen.
RoodVruchtje
13-08-2025 om 17:31
Ginevra schreef op 13-08-2025 om 16:01:
[..]
De OP vind ik anders niet zo duidelijk in één richting wijzen. TO gunt haar man dat hij het mag uitproberen, maar ze is óók bang tot de reservebank gedegradeerd te worden. En ze wil ook grenzen en respect voor haarzelf. Dus als er één ding duidelijk is, dan is het wel dat TO zelf ook twijfels heeft over hoe dit uit kan pakken.
Er zijn mensen die zonder meer positief reageren: mooi dat je hem dit gunt! Maar er zijn ook mensen die zich afvragen of TO niet over haar eigen grenzen aan het gaan is, omdat ze zoveel van hem houdt. En dat kan allerlei achterliggende vragen oproepen.
Vrij logisch dat TO ook twijfels heeft hoe dit uit kan pakken, dat weet niemand. Maar vergelijkingen gaan doen over een andere vrouw, haarkleur etc slaan gewoon nergens op.
Verder vind ik haar twijfels en vragen vrij logisch, voor hetzelfde geld had zij hem die kans om het uit te zoeken niet gegund, ook prima natuurlijk. Haar grenzen zal zij zelf moeten gaan uitzoeken, maar goed met elkaar blijven communiceren lijkt mij de belangrijkste stap.
MarvelousM
14-08-2025 om 14:11
RoodVruchtje schreef op 13-08-2025 om 17:31:
[..]
Vrij logisch dat TO ook twijfels heeft hoe dit uit kan pakken, dat weet niemand. Maar vergelijkingen gaan doen over een andere vrouw, haarkleur etc slaan gewoon nergens op.
Verder vind ik haar twijfels en vragen vrij logisch, voor hetzelfde geld had zij hem die kans om het uit te zoeken niet gegund, ook prima natuurlijk. Haar grenzen zal zij zelf moeten gaan uitzoeken, maar goed met elkaar blijven communiceren lijkt mij de belangrijkste stap.
Ik vind de vergelijking met een vrouw anders prima opgaan. Het is gewoon een ander persoon waar hij mee wil seksen. En dat mag hij prima willen. Maar TO mag dat prima niet oké vinden en dan de relatie verbreken.
RoodVruchtje
14-08-2025 om 17:55
MarvelousM schreef op 14-08-2025 om 14:11:
[..]
Ik vind de vergelijking met een vrouw anders prima opgaan. Het is gewoon een ander persoon waar hij mee wil seksen. En dat mag hij prima willen. Maar TO mag dat prima niet oké vinden en dan de relatie verbreken.
Maar hij wil toch niet seksen met een andere vrouw, daarover schrijft TO toch heel duidelijk?
Dat JIJ dat allemaal hetzelfde vindt zegt iets over jouw denkwijze en ja, dat kan/mag, maar maakt het nog geen feit natuurlijk. En waar schrijf ik dat TO het niet niet oké mag vinden of de relatie niet mag verbreken?
Goede bijdrage hoor voor TO, heeft zij vast iets aan 🥴
DeOnbekende
14-08-2025 om 18:38
MarvelousM schreef op 14-08-2025 om 14:11:
[..]
MarvelousM
15-08-2025 om 11:30
RoodVruchtje schreef op 14-08-2025 om 17:55:
[..]
Maar hij wil toch niet seksen met een andere vrouw, daarover schrijft TO toch heel duidelijk?
Dat JIJ dat allemaal hetzelfde vindt zegt iets over jouw denkwijze en ja, dat kan/mag, maar maakt het nog geen feit natuurlijk. En waar schrijf ik dat TO het niet niet oké mag vinden of de relatie niet mag verbreken?
Goede bijdrage hoor voor TO, heeft zij vast iets aan 🥴
Kun je wel lullig doen, maar waar zijn je argumenten? Waarom is het anders? Als je exclusiviteit met elkaar hebt afgesproken, zie ik echt het verschil niet waarom het met een man dan ineens wel allemaal zou moeten mogen en kunnen en vrijheid blijheid.
letterkoekje
15-08-2025 om 11:48
MarvelousM schreef op 15-08-2025 om 11:30:
[..]
Kun je wel lullig doen, maar waar zijn je argumenten? Waarom is het anders? Als je exclusiviteit met elkaar hebt afgesproken, zie ik echt het verschil niet waarom het met een man dan ineens wel allemaal zou moeten mogen en kunnen en vrijheid blijheid.
Rood Vruchtje doet graag lullig, al dikwijls opgemerkt.
Schemerlampje
15-08-2025 om 13:37
Hangt dit ook niet af van je visie op seksualiteit? Voor mij is seksualiteit iets wat je doet met degene waar je van houdt en een vaste relatie mee hebt. Dan is seksualiteit met iemand anders ernaast, van wat voor gender dan ook, niet bespreekbaar.
Als seks voor iemand meer gaat om het fysieke genot en minder een link heeft met liefde, dan zul je hier misschien minder moeite mee hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.