Relaties Relaties

Relaties

Na meer dan 30 jaar samen komt mijn man uit de kast als bi

Jolisa72

Jolisa72

09-08-2025 om 17:28 Topicstarter

Marty1984 schreef op 09-08-2025 om 17:18:

[..]

Hij is sowieso al op missie vertrokken voor hij de boel bekend maakte bij opstartster. Hij heeft al zitten chatten, foto's zitten uitwisselen, ...

Het is pas nu hij ook op dates wil - waar mensen hem ook kunnen zien - dat hij zogenaamd toelating vraagt. Lijkt mij dat je dat verdomd moeilijk nog tegenhoudt tenzij je hem letterlijk voor de keuze stelt "het zijn je dates of ons huwelijk".

Hij houdt dus sowieso al verdomd weinig rekening en wil gewoon dingen die hij eigenlijk 35 jaar geleden al had moeten uitzoeken.

Stel dat ik het al zou toelaten zou ik zelf niet elke vrijpartij willen weten. Maar wel met wie hij op stap is en waar. Als een bepaalde naam te vaak voorkomt weet ik toch écht wel hoe laat het is. Net zoals ik bijvoorbeeld zou willen weten hoe oud die mannen zijn. 30 jaar samen dan ben je ... een jaar of 50? Dan moet je dus niet met 20-jarige jongens op stap.

Mooi gezegd op missie vertrokken. Klopt de box van Pandora is open. Ik heb sowieso al besloten dat hij van mij de zegen krijgt dit te ontdekken. Tuurlijk had hij die 35 jaar geleden kunnen uitzoeken maar toen kende ik hem als een bleu en verlegen jongen plus het is een koe in zij reet kijken. 
Ik weet ook inderdaad nog niet goed wat ik wel En niet wil weten. 

Ik vind jou heel ruimdenkend. Ik zou het niet kunnen. Als mijn man seks zou hebben gehad met een man dan zou ik geen seks meer met hem willen. Misschien kijk je er nu te makkelijk tegenaan. Ik vind ook wel dat hij jou belazerd heeft om na 30 jaar pas eerlijk te zijn. Als mijn man in onze verkeringstijd had gezegd dat hij bi zou zijn dan was ik nooit met hem getrouwd.

Jolisa72

Jolisa72

09-08-2025 om 18:12 Topicstarter

watertoren schreef op 09-08-2025 om 18:01:

Ik vind jou heel ruimdenkend. Ik zou het niet kunnen. Als mijn man seks zou hebben gehad met een man dan zou ik geen seks meer met hem willen. Misschien kijk je er nu te makkelijk tegenaan. Ik vind ook wel dat hij jou belazerd heeft om na 30 jaar pas eerlijk te zijn. Als mijn man in onze verkeringstijd had gezegd dat hij bi zou zijn dan was ik nooit met hem getrouwd.

Dat kan, het kan een volledige inschattingsfout van mij zijn. Ik ga dat ondervinden. Ik zie het niet als belazerd zijn. Het is een geheim geweest en heeft zich tot nu toe als fantasie gemanifesteerd. We hebben allemaal onze fantasieën, nu gaat het moment van de waarheid aan breken en moet ik inderdaad kijken hoe ik hier mee om ga. Dat is voor mij de grootste Vraag en dus kan het zeker zijn dat ik er te gemakkelijk ( ik vind het nu al best pittig) tegenaan kijk. Bedankt voor je reactie. 

Het is toch gewoon vreemdgaan dan, als iemand rond wil daten moet je vrijstaand zijn dan kun je  experimenteren zoveel je wilt. Als je bijv. de enige vrouw bent waar hij sex mee heeft gehad zou je ook niet fijn vinden als hij het nu met andere vrouwen wil uit proberen . Voor mij zou het zeker einde relatie zijn, ook al ben je 40 jaar getrouwd. 

Vreemd gaan is stiekem. Haar man is niet stiekem maar wil wat met zijn biseksuele gevoelens. 
Misschien was het 30 jaar geleden nog niet zo duidelijk of mocht het niet . 
Gelukkig voor haar man is TO open minded .

Jolisa72

Jolisa72

09-08-2025 om 18:44 Topicstarter

majorette2005 schreef op 09-08-2025 om 18:18:

Het is toch gewoon vreemdgaan dan, als iemand rond wil daten moet je vrijstaand zijn dan kun je experimenteren zoveel je wilt. Als je bijv. de enige vrouw bent waar hij sex mee heeft gehad zou je ook niet fijn vinden als hij het nu met andere vrouwen wil uit proberen . Voor mij zou het zeker einde relatie zijn, ook al ben je 40 jaar getrouwd.

Het is een totaal andere zaak als het om een vrouw zou gaan. Voor mij dan. Ik snap je reactie maar ik ga dit proberen voor de liefde. Ik ben geen jaloers type en door een man voel ik me niet bedreigd er moeten alleen hele goede afspraken gemaakt worden en ja dan kan je het toestemming tot “vreemdgaan” noemen. Bedankt voor je reactie 

Jolisa72

Jolisa72

09-08-2025 om 18:45 Topicstarter

Roos57 schreef op 09-08-2025 om 18:25:

Vreemd gaan is stiekem. Haar man is niet stiekem maar wil wat met zijn biseksuele gevoelens.
Misschien was het 30 jaar geleden nog niet zo duidelijk of mocht het niet .

Dankjewel Roos57 dit is precies wat het is. 

Dat hij bi is zou ik geen probleem vinden. Maar waarom moet hij dat onderzoeken? Hij is toch samen met jou? Als jij nu ineens zegt dat je ook valt op mannen met paarse snorren mag je daar ook mee naar bed!? 

Wat ik vooral opvallend vind is dat zijn coming out pas kwam nadat jij vragen bent gaan stellen. Voor die tijd was hij wel al aan het chatten en foto's aan het delen met mannen. Had hij toen ook al de intentie om af te spreken en had hij uit zichzelf de intentie om jou te gaan vertellen dat hij hier mee bezig was en mogelijk meer wilde?

Ik denk dat ik meer moeite zou hebben dat hij het in eerste instantie achter je rug om deed en het niet uit zichzelf is gaan delen met je, maar pas nadat jij vragen bent gaan stellen.

LindaPinda11 schreef op 09-08-2025 om 18:48:

Dat hij bi is zou ik geen probleem vinden. Maar waarom moet hij dat onderzoeken? Hij is toch samen met jou? Als jij nu ineens zegt dat je ook valt op mannen met paarse snorren mag je daar ook mee naar bed!?

Het lijkt mij dat hij opstartster op dit moment nog weinig te verbieden heeft.

Hij heeft zelf de deur naar een open huwelijk opengezet.

Hoogstens kan er na zijn ge-experimenteer (of jullie ge-experimenteer als je daadwerkelijk zelf ook wat wil uittesten) - bijvoorbeeld volgend jaar of over 5 jaar - gezamenlijk besloten worden dat zo'n open huwelijk toch niets is. Maar daar moet je op dat moment dan beiden akkoord mee gaan.

Als zij op dit moment dus wil testen of mannen met snorren iets zijn of kale mannen ... het is het moment.

Roos57 schreef op 09-08-2025 om 18:25:

het is fijn voor Jolisa’s man als ze echt open minded is, helemaal vanuit zichzelf en overtuigd daarvan niet alleen met het verstand maar ook met het hart. 

Ik heb in mijn leven een paar keer vrouwen gezien die open minded waren omdat ze vónden dat ze open minded moesten zijn, omdat ze progressief waren en vonden dat ze hun man de ruimte moesten gunnen. Maar die achteraf vinden dat ze over hun eigen grenzen zijn gegaan. Ik denk dat daar een paar reacties vandaan komen. 

Ik kan goed volgen dat Jolisa haar man een kans wil geven omdat ze ook al lang samen zijn. Maar blijf ook goed naar je eigen gevoel luisteren en je bent geen slecht mens als je op zeker moment zegt dat je het niet meer trekt. 

Omdat het behoorlijk levensbepalend is als je je geaardheid al je hele leven wegdrukt of verzwijgt. Dat onderzoeken kan ervoor zorgen dat de puzzelstukjes in elkaar vallen, het blijven negeren zal altijd vraagtekens achterlaten. Echt een totaal andere situatie dan wanneer hij gewoon eens een andere vrouw had willen uittesten. 

Knap hoe je erin staat TO, het lijkt me heel moeilijk voor jou. 

Jolisa72

Jolisa72

10-08-2025 om 00:12 Topicstarter

DeOnbekende schreef op 09-08-2025 om 21:36:

[..]

Omdat het behoorlijk levensbepalend is als je je geaardheid al je hele leven wegdrukt of verzwijgt. Dat onderzoeken kan ervoor zorgen dat de puzzelstukjes in elkaar vallen, het blijven negeren zal altijd vraagtekens achterlaten. Echt een totaal andere situatie dan wanneer hij gewoon eens een andere vrouw had willen uittesten.

Knap hoe je erin staat TO, het lijkt me heel moeilijk voor jo

Dankjewel voor je reactie, dit slaat de spijker op z’n kop. Kan het zelf niet beter omschrijven!

Jolisa72

Jolisa72

10-08-2025 om 00:12 Topicstarter

Beetje kort door de bocht…

Jolisa72

Jolisa72

10-08-2025 om 00:14 Topicstarter

Marty1984 schreef op 09-08-2025 om 19:08:

[..]

Het lijkt mij dat hij opstartster op dit moment nog weinig te verbieden heeft.

Hij heeft zelf de deur naar een open huwelijk opengezet.

Hoogstens kan er na zijn ge-experimenteer (of jullie ge-experimenteer als je daadwerkelijk zelf ook wat wil uittesten) - bijvoorbeeld volgend jaar of over 5 jaar - gezamenlijk besloten worden dat zo'n open huwelijk toch niets is. Maar daar moet je op dat moment dan beiden akkoord mee gaan.

Als zij op dit moment dus wil testen of mannen met snorren iets zijn of kale mannen ... het is het moment.

Daar is hij zich zeker van bewust. Dank voor je reactie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.