Relaties Relaties

Relaties

Mannen die niks willen


Bellejolie

Bellejolie

05-11-2021 om 21:08 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 21:03:

[..]

Weet ik veel. Ik ken beide beroepen niet. Ik weet wel dat ik na mijn oude baan bákken met energie overhad, van mijn huidige werk 0,0. Dan heb ik qua sociaal gedrag gewoon echt alles gegeven wat ik in huis heb.

Ik vind je hier wel wat aangebrand op reageren. Ik stel je een vraag om jouw situatie helder te krijgen, om eventueel op jouw hulpvraag te kunnen reageren.

Okay,  hij is chef magazijn bij een groothandel in zuivelptoducten

DanGun schreef op 05-11-2021 om 21:00:

[..]

Pfffff. Wat wil je eigenlijk met dit topic behalve sneren naar iedereen die niet met je meehuilt?

Wat een rare aanvallende reactie, ik begrijp haar vraag juist heel goed.

Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 21:07:

[..]

Omdat de ene baan flink je sociale extraverte kant aanspreekt en de andere baan je interne ik.

Waarom vind je dit zo raar?

Precies. En dat heeft niet alleen met het werk an sich te maken maar met alles eromheen. 

Bellejolie schreef op 05-11-2021 om 21:04:

[..]

????

Wat maakt het soort werk dan uit?

Hij heeft een kantoorbaan, met redelijk wat verantwoordelijkheid. Waarom is het relevant wat hij precies doet?

Het is niet zo relevant wat de functienaam precies is maar wel wat het werk hem kóst. Je zegt in een vorige post dat jullie evenveel werken en dat jullie banen ongeveer even veeleisend zijn. De vervolgvraag is: is jullie energiebalans ook hetzelfde? Halen jullie allebei evenveel energie uit je werk? Of is hij leeg als hij van zijn werk komt? 

Dat heeft niet alleen te maken met hoeveel het werk éist maar vooral met wat je zelf kunt geven en incasseren én of je jezelf kunt voeden. Twee mensen kunnen exact hetzelfde werk doen en toch kan de een happy zijn en de ander burn out. Dus de vraag is eigenlijk: Hoe ís het met je man? Zit hij een beetje lekker in zijn vel? 

Bellejolie schreef op 05-11-2021 om 21:08:

[..]

Okay, hij is chef magazijn bij een groothandel in zuivelptoducten

Ok, wellicht, ik weet het niet want ik ben geen chef groothandel, moet hij de hele dag kletsen met mensen en heeft hij dat wel gehad aan het eind van de dag. Is zijn sociale bron opgedroogd en moet hij tot zichzelf komen. En behoeft de jouwe juist wat input omdat je als, ik zeg maar wat, onderzoeker in het lab, de hele dag geconcentreerd hebt zitten werken en aan het eind van de dag echt stevig behoEfte hebt om de bloemetjes buiten te zetten.  Allebei veeleisende verantwoordelijke baan, maar aan het eind van de dag totaal andere behoeftes  


vraag het hem eens. En vertel het hem. 

Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 21:07:

[..]

Omdat de ene baan flink je sociale extraverte kant aanspreekt en de andere baan je interne ik.

Waarom vind je dit zo raar?

Maar ze heeft al eerder aangegeven dat het maken van sociale contacten hem makkelijk afgaat!

Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 21:13:

[..]

Ok, wellicht, ik weet het niet want ik ben geen chef groothandel, moet hij de hele dag kletsen met mensen en heeft hij dat wel gehad aan het eind van de dag. Is zijn sociale bron opgedroogd en moet hij tot zichzelf komen. En behoeft de jouwe juist wat input omdat je als, ik zeg maar wat, onderzoeker in het lab, de hele dag geconcentreerd hebt zitten werken en aan het eind van de dag echt stevig behoEfte hebt om de bloemetjes buiten te zetten.


vraag het hem eens. En vertel het hem.

En hoeveel moet je kletsen in de bioscoop bij het kijken bij een film? Of tijdens theatervoorstelling? Ik vind het het echt een drogreden.


en ja, een goed en serieus gesprek, daar was ik het al eerder mee eens.

Kersje schreef op 05-11-2021 om 21:13:

[..]

Maar ze heeft al eerder aangegeven dat het maken van sociale contacten hem makkelijk afgaat!

Dat maakt niks uit. Ik kan dat ook, maar na mijn baan ben Total loss. 

Kersje schreef op 05-11-2021 om 21:15:

[..]

En hoeveel moet je kletsen in de bioscoop bij het kijken bij een film? Of tijdens theatervoorstelling? Ik vind het het echt een drogreden.


en ja, een goed en serieus gesprek, daar was ik het al eerder mee eens.

Dan vind je het onzin, ik ervaar nl exact wat ik nu vertel. Als je zelf iets niet zo ervaart is iets niet direct een drogreden. 

Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 21:15:

[..]

Dat maakt niks uit. Ik kan dat ook, maar na mijn baan ben Total loss.

Herkenbaar. 

Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 21:15:

[..]

Dat maakt niks uit. Ik kan dat ook, maar na mijn baan ben Total loss.

En dan zou je je partner niet 1x per maand tegemoet kunnen komen met een avond in een theater-/bioscoopstoel ipv op de bank thuis?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-11-2021 om 21:18

Bellejolie schreef op 05-11-2021 om 21:08:

[..]

Okay, hij is chef magazijn bij een groothandel in zuivelptoducten

Dat je er nog op ingaat ook. Wat een gekat jouw kant op is dit geworden 🤨

Kersje schreef op 05-11-2021 om 21:17:

[..]

En dan zou je je partner niet 1x per maand tegemoet kunnen komen met een avond in een theater-/bioscoopstoel ipv op de bank thuis?

Naar een film die ik niet leuk vind? En ik zal heus gaan hoor, maar dat moet je niet vlak voor ik me naar bed sleep gaan voorstellen. 

Dat laatste is ook nog een puntje: wat is de timing van je voorstellen? 

Peen schreef op 05-11-2021 om 21:18:

[..]

Dat je er nog op ingaat ook. Wat een gekat jouw kant op is dit geworden 🤨

Hé zeg! Ik kat niet. 

Bellejolie

Bellejolie

05-11-2021 om 21:22 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 21:20:

[..]

Naar een film die ik niet leuk vind? En ik zal heus gaan hoor, maar dat moet je niet vlak voor ik me naar bed sleep gaan voorstellen.

Dat laatste is ook nog een puntje: wat is de timing van je voorstellen?

Ik stel voor naar de film te gaan en dan zoeken we samen uit welke.  Het is echt niet zo dat hij mee moet naar een romcom terwijl hij van thrillers houdt. Kom op zeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.