Relaties Relaties

Relaties

Koopt jouw partner zijn eigen zooi?

Peiling

Koopt jouw partner zijn zooi zelf?
165 stemmen
36%
15%
43%
6%

MMcGonagall schreef op 13-10-2025 om 09:01:

Waarschijnlijk gaat er op een gegeven moment wel een werkgever klagen als hun medewerker iedere keer komt werken in versleten vodden.

Dat heeft mijn man idd een keer gehad , commentaar van een opdrachtgever. Dat kwam wel aan. 

Ik heb me nooit zo bemoeid met zijn kledingkoperij, niet in de tijd dat hij peperdure Italiaanse pakken kocht en ook niet in de tijd dat hij in versleten vodden rondliep. Hij heeft er zelf wel een middenweg in gevonden. 

Kampeerder

Kampeerder

13-10-2025 om 10:11 Topicstarter

Ginevra schreef op 13-10-2025 om 10:02:

[..]

Nou ja, zo moeilijk is het toch ook weer niet? Het topic gaat over vrouwen die spullen voor hun mannen (moeten) kopen, en over mannen en schoonmoeders die verwachten dat vrouwen voor hun man de tandpasta en sokken kopen. Alsof het nog steeds de taak van de vrouw is om dat soort inkopen te doen.

MMcGonagall breidt dat uit naar mannen die verwachten dat vrouwen óók de babyspullen kopen, omdat hij zelf niet in staat is Zwitsal en hydrofieldoeken te halen. Of omdat hij dat een te zware belasting vindt.

Ik vind dat op zich wel on topic. Het gaat erom dat als het redelijk is van vrouwen te verwachten dat ze weet dat hij Elmex gebruikt en dat de baby zinkzalf nodig heeft, waarom je dan van een man niet kan verwachten dat hij zinkzalf voor de baby kan kopen en Prodent voor haar.

(nuancering: behalve als het om eindeloos uitzoeken van babyprullaria gaat, daar zou ik ook geen zin in hebben en dat doe je meer voor de lol)

De vrouw is/was nog zwanger ten tijde van deze actie. Die man was mee, maar werd het zat. Tja ik wist het ook wel eens zat als ik aan het winkelen ben. Zelfs als dat voor mezelf is. 

Babyspullen uitzoeken is toch wat anders dan boodschappen doen. (Shampoo, sokken etc zijn voor mij boodschappen. Geen dingen die je moet uitzoeken) 

Kampeerder schreef op 13-10-2025 om 10:11:

[..]

De vrouw is/was nog zwanger ten tijde van deze actie. Die man was mee, maar werd het zat. Tja ik wist het ook wel eens zat als ik aan het winkelen ben. Zelfs als dat voor mezelf is.

Babyspullen uitzoeken is toch wat anders dan boodschappen doen. (Shampoo, sokken etc zijn voor mij boodschappen. Geen dingen die je moet uitzoeken)

Dat ben ik wel met je eens. Vandaar mijn opmerking over babyprullaria. Winkelen is niet mijn hobby en ik zou ook geen zin hebben in eindeloos muziekdoosjes vergelijken. En mannen hebben daar meestal niks mee. 

Aan de andere kant: kinderwagens en ledikantjes en zo kunnen duur zijn, en bij dure spullen zou ik willen dat man meekijkt. Vooral als hij anders achteraf commentaar gaat leveren: "Ja, waarom koop je dan ook dit model, je kan toch zien dat die niet in de auto past". Dan moet hij maar even zijn grotemensenbroek aantrekken en meegaan naar het babyzooipaleis zonder gezeur. 

Dus of hij nou kinderachtig was door geen zin meer te hebben in winkelen, zou wat mij afhangen van of er gewinkeld werd voor dure noodzakelijkheden of voor risicoloze snuisterijtjes. 

Mijn man koopt niet alleen zijn eigen spullen...

Toen de kinderen nog klein waren, ging hij vaker dan ik kleren met ze kopen. Hij heeft er meer lol in en winkelt heel anders. Effectiever, maar ook duurder. Als hij iets leuks ziet dat goed past, is hij klaar. Ik let veel meer op de prijs en wil altijd nog verder kijken om te vergelijken voor ik een beslissing neem.

De laatste 10 jaar gaat hij ook met mij mee winkelen. Sinds mijn hersenletsel is dat voor mij namelijk een flinke uitdaging - ik blokkeer binnen 30 minuten door de overprikkeling en dan wil ik alleen nog maar heel snel weg. Mijn man is de rust zelve en weet het winkelen kort te houden omdat hij zo doelgericht is. Dus als het me niet lukt om online te slagen, brengen we samen een flitsbezoek aan de stad. 

En binnenkort gaan we weer met mijn demente vader kleren kopen. Ik moet dan helaas wel mee, zodat mijn man indien nodig een andere maat uit het rek kan halen, terwijl mijn vader broeken past. 

Kortom: hij koopt 'zooi' voor 3 generaties

Mijn man liet de babymeuk lekker aan mij over. Hij regelde dat het platte dak boven de slaapkamer en de babykamer werd vernieuwd en er windveren op het huis kwamen. Ieder zijn ding.

Het Duitse ledikant heeft hij wel mee uitgezocht en de Duitse draagzak werd echt ZIJN project omdat hij het niet leuk vond om achter een kinderwagen te lopen.

Shampoo, douchegel en scheerspul gaat gewoon mee de 'normale' boodschappen. En die doe ik. Man schrijft het wel zelf op het bord als hij het nodig heeft

Kleding doen we meestal samen. Wij zijn allebei niet zo van het shoppen, maar als we eens samen een dagje of weekendje weg zijn, is dat vaak een (kort) onderdeel. 
Anders is het net hoe het uitkomt. Als man iets basics nodig heeft, vraagt hij wel aan mij of ik binnenkort nog ergens in de buurt van een kledingwinkel kom en of ik dan bijvoorbeeld een paar zwarte shirts mee kan nemen. 

Roos57 schreef op 12-10-2025 om 20:17:

[..]

✋ geef me de 5

Hier net zo

En hier ook. Ouderwets? Ja, jammer dan.

verzorgingsproducten regel ik. Soms koopt hij wel eens wat extra douchegel als hij ergens is en iets ziet wat hij wil. Kleding kopen we beiden zelf. Soms met elkaar en soms alleen. Prima. Hij vraagt nog wel eens wat voor Sint/kerst etc. Hij is makkelijk in de zin van legerbroeken en bandshirtjes. 

Ginevra schreef op 13-10-2025 om 10:02:

[..]

Nou ja, zo moeilijk is het toch ook weer niet? Het topic gaat over vrouwen die spullen voor hun mannen (moeten) kopen, en over mannen en schoonmoeders die verwachten dat vrouwen voor hun man de tandpasta en sokken kopen. Alsof het nog steeds de taak van de vrouw is om dat soort inkopen te doen.

MMcGonagall breidt dat uit naar mannen die verwachten dat vrouwen óók de babyspullen kopen, omdat hij zelf niet in staat is Zwitsal en hydrofieldoeken te halen. Of omdat hij dat een te zware belasting vindt.

Ik vind dat op zich wel on topic. Het gaat erom dat als het redelijk is van vrouwen te verwachten dat ze weet dat hij Elmex gebruikt en dat de baby zinkzalf nodig heeft, waarom je dan van een man niet kan verwachten dat hij zinkzalf voor de baby kan kopen en Prodent voor haar.

(nuancering: behalve als het om eindeloos uitzoeken van babyprullaria gaat, daar zou ik ook geen zin in hebben en dat doe je meer voor de lol)

Allemachtig,  het ging over 1 keer dat die man na halve dag beu was!!

Hier wisselt het, meestal kopen we gewoon voor onszelf, maar we nemen ook wel eens iets voor elkaar mee. Kleding kopen we soms samen, vaak alleen. Hij stuurt dan wel vaak even een foto als hij in de paskamer staat. Andersom doe ik dat eigenlijk nooit.

Mijn man koopt zijn eigen kleding. Maar af en toe, als ik net langs de Jack & Jones loop en weet dat zijn ondergoed rafelig is, wil ik nog wel eens een pakje meenemen.
Of als hij klaagt dat hij de laatste tijd geen leuke shirts tegenkomt en ik zie ineens een leuk t-shirt, dan koop ik dat gerust. Maar dat zijn incidentele aankopen; voor de rest beheert bij gewoon zijn eigen garderobe, zoals ik dat ook doe met de mijne. En hij strijkt zijn eigen overhemden, om die er ook maar gelijk bij te pakken. Toen mijn schoonmoeder mij ooit aansprak omdat ze vond dat ik het overhemd van mijn man niet goed had gestreken, heb ik dan ook hard gelachen. 

Herfstappeltaart schreef op 13-10-2025 om 11:08:

[..]

En hier ook. Ouderwets? Ja, jammer dan.

Hier ook. Dan maar ouderwets 

Miepjecody schreef op 13-10-2025 om 14:34:

[..]

Allemachtig, het ging over 1 keer dat die man na halve dag beu was!!

Eh, vanwaar schiet je zo uit je slof tegen mij? 

Kampeerder snapte kennelijk niet wat MMcGonagall bedoelde, en ik probeerde het uit te leggen. Misschien lag dat niet op mijn weg en had MMcGonagall dat zelf moeten doen, maar goede bedoelingen en zo. 

'Gisteren wipte mijn moeder even binnen terwijl ik net een hele berg was zat te vouwen.'

Doet jouw man dat niet?  
'

Mijn man koopt zijn eigen kleding. Al zijn shirts en truien zijn van superdry en al zijn broeken van WE. Overhemden meestal van plaatselijke modezaak. Qua toiletspullen/verzorging: we hebben een boodschappenapp (familywall), dus we zien of de ander wat nodig heeft bij kruidvat of biowinkel (bamboesokken). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.