Relaties
Kampeerder
12-10-2025 om 19:56
Koopt jouw partner zijn eigen zooi?
Gisteren wipte mijn moeder even binnen terwijl ik net een hele berg was zat te vouwen. Ze wees een paar sokken aan en vroeg of dat herensokken waren en waar ik die dan gekocht had. Waren misschien ook mooie sokken voor mijn vader. Het waren inderdaad sokken van partner maar geen idee waar hij ze gekocht had. Dat bevreemde mijn moeder nogal want waarom moest partner zijn eigen sokken kopen dan? Toen ik vertelde dat hij ook zijn eigen ondergoed, shampoo, douchegel en scheerspullen kocht vond ze dat maar raar. Was toch een kleine moeite voor mij om dat mee te nemen als ik toch voor mijn eigen spullen bij Kruidvat of Hema was?
En ja, dat doe ik ook wel eens. Ik vraag als ik ga of hij nog iets nodig heeft, maar ik houd niet bij wat er mogelijk op is.
Hoe doen jullie dat? Mijn ouders zijn 80+, ik ben nog net 60- en partner is 60. (Voor het geval dat nog verschil zou kunnen maken.
Peiling
Koopt jouw partner zijn zooi zelf?
Dorestad
12-10-2025 om 22:22
alle toiletspullen voor de gezinsleden die bij supermarkt of drogisterij te koop zijn koop ik wanneer het ongeveer 1+1 gratis aanbieding is. Ik koop dan fiks in. Voor minstens een half jaar tot een jaar. Kleding doen ze zelf tenzij ik tweedehands iets leuks tegenkom. Wil iemand een product van bijvoorbeeld de eigen kapper dan regelt diegene dat zelf. Ik heb dus zeker een kilometer flossdraad in huis momenteel. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Ies
12-10-2025 om 22:38
MMcGonagall schreef op 12-10-2025 om 20:01:
Altijd. Ik vind het echt niet van deze tijd als mannen dat niet doen.
Toevallig sprak ik van de week een collega, 36. Zwanger van de eerste en ze had met haar man gewinkeld voor babyspullen. Dat was leuk, maar ‘na de lunch begon hij wat te mopperen en was hij er wel klaar mee.’ Dus ik zei: ‘Gut, ik dacht dat die baby pas in januari kwam. Of kun je mooi oefenen op je man.’ Nou ja, het is haar leven maar ik vind het treurig.Overigens vind ik shampoo e.d. gewoon gezinsinkopen en niet per se ‘iemands zooi.’ Mijn vriend bestelt gewoon wat ik doorgeef, bij de AH.
Huh, wat vind je treurig? Mopperen is idd vast niet leuk (en kinderachtig) maar ik ben ook snel klaar met winkelen, vind het echt niet leuk. En misschien ging je collega wel helemaal los en wilde ze een hoop onnodigs. (Al vond ik zwanger winkelen weer wel ook leuk) Ik verman me als ik met dochter winkel omdat ik het toch leuk vind iets met haar te doen maar het kost soms moeite.
Ha, ik zou wel graag iemand willen die zomaar mijn voorraden aanvult
LazyCat
12-10-2025 om 22:48
Knutselkei schreef op 12-10-2025 om 20:06:
Ik koop voor manlief alles. Anders zou hij echt in vodden rondlopen, maakt m niks uit... en mij wel. Ouderwets? Ja vast en zeker. Maar dat interesseert me niet
Hier net zo 😂
Zeespiegel
12-10-2025 om 23:09
wij kopen onze eigen kleren, maar shoppen vaak wel samen. Shampoos en dergelijke gaan gewoon op de boodschappenlijst. We gebruiken wel bijvoorbeeld allebei een ander merk tandpasta, dus wel eigen keus. Maar als het bijna op is, is het gewoon voor de eerste die in de gelegenheid is om naar de drogist te gaan.
Wij hebben ook een gezamenlijke huishoud rekening.
Peaches
12-10-2025 om 23:17
Hij koopt zijn eigen zooi. Dat, en de katten eten geven, is ook het enige dat hij doet.
Ik koop de zooi van de kinderen en van mij, en doe verder alles voor iedereen. En dat vind ik echt meer dan genoeg.
Auwereel
12-10-2025 om 23:18
Man en ik hebben gemeen dat we geen van beiden erg dol zijn op shoppen wat kleiding kopen betreft. Maar ik heb er net wat minder een hekel aan als man, en ga dus wel kleding kopen als het moet, bijvoorbeeld omdat we netjes moeten zijn. Man vindt al snel iets netjes genoeg, terwijl ik denk, nou, daar mag wel iets nieuws voor komen. Vandaag heb ik weer even geprobeerd voor de feestelijke gelegenheid die we volgende week hopen te hebben, maar 't is weer mislukt.
Ik denk dat man erg zou opkijken als ik wat online voor hem zou bestellen en dan is de kans ook groot dat het nog een keer niet past ook, want als we kleding gaan kopen, moeten er ook tig broeken gepast worden voordat het goed staat en lekker zit.
Miepjecody
12-10-2025 om 23:25
MMcGonagall schreef op 12-10-2025 om 20:01:
Altijd. Ik vind het echt niet van deze tijd als mannen dat niet doen.
Toevallig sprak ik van de week een collega, 36. Zwanger van de eerste en ze had met haar man gewinkeld voor babyspullen. Dat was leuk, maar ‘na de lunch begon hij wat te mopperen en was hij er wel klaar mee.’ Dus ik zei: ‘Gut, ik dacht dat die baby pas in januari kwam. Of kun je mooi oefenen op je man.’ Nou ja, het is haar leven maar ik vind het treurig.Overigens vind ik shampoo e.d. gewoon gezinsinkopen en niet per se ‘iemands zooi.’ Mijn vriend bestelt gewoon wat ik doorgeef, bij de AH.
Ik snap dat stuk over die collega niet?
Poezenmeisje
12-10-2025 om 23:40
Man koopt zelf kleding en als hij iets anders wil bestellen zoekt hij het op internet. Vaak komt hij bij bol. com uit en dan plaats ik de bestelling omdat ik een account heb.
Soms betaalt hij die terug, soms niet. Ik heb tenslotte óók gemak van die toner en de boormachine wordt een verjaardagscadeau voor onze zoon.
Het kan ook zijn dat hij een berichtje stuurt met het verzoek dat ik even bij de elektronicawinkel langs ga (vlakbij mijn werk). Ik weet nooit of het bestelde in mijn jaszak past of dat het in de fietstas moet.
Het personeel weet dat ik vrijwel nooit weet wát ik moet hale. Zij pakken direct mijn telefoon met de bestellijst en graaien links en rechts in kleine bakjes. Ik krijg dan een zakje gevuld met weetikveelwat en man is weer blij.
😊
HAHA!wait..what
12-10-2025 om 23:40
Dingen als deo/gel haal ik altijd een voorraad van en zodra het bijna op is (aan de laatste begonnen van iets), hoor ik dat en haal ik dat de eerstvolgende keer als dat in de aanbieding is bij Kruidvat.
Hij werkt fulltime, ik niet.
Ik kom regelmatig (1 x in de 2 of 3 weken) bij de Kruidvat dus het is een kleine moeite om dan meteen zijn 'zooi' mee te nemen.
Ik bestel wel eens online kleding voor hem en vaak gaan we samen shoppen voor hem! Voor mezelf doe ik liever alleen of samen met zus ofzo
Dingen als ondergoed en sokken haal ik ook altijd.
Dit zijn wel dingen die ik dan combineer met andere dingen die ik nodig heb o.i.d.
Misschien ouderwets? Maar voor ons werkt het 
absor
13-10-2025 om 01:07
als ik naar de winkels toevallig ga en hij vraagt; wil je wat sokken meenemen of zijn douchespul dan ja tuurlijk
Andersom niet, hij kan geen sokken of douchespul voor mij meenemen dat doe ik liever zelf
maar hij houdt het zelf bij en als ik niet naar de winkels ga dan haalt hij het zelf.
Ik zou geen ruimte in mijn hoofd hebben om ook zijn dingen bij te houden. Ben blij dat puberdochters het tegenwoordig ook zelf kunnen en doen
rionyriony
13-10-2025 om 04:16
Moest even graven in mijn geheugen maar zeker is dat hij niets van mijn spullen inkocht, maar andersom was het wel zo dat ik weleens een jasje of vest voor hem heb gekocht als cadeau en ik adviseerde hem ook wel in de betekenis van "dit staat je goed" (casual kleding) en ik vind dat mwah" (pakken e.d.). Dagelijkse kleding zoals hemden en broeken en dagelijkse verzorging daar bemoeide ik me niet mee. Geen idee waar hij alles kocht. Hij had vergeleken met andere mannen een schitterend figuur trouwens.
Hij was ook leuk om iets aan cadeau te doen. Reageerde daar altijd erg blij en enthousiast op.
Kampeerder
13-10-2025 om 06:28
ToetieToover schreef op 12-10-2025 om 22:34:
Komt jouw vader nooit in de supermarkt of drogist?
Jawel, mijn moeder rijdt geen auto meer, en kan niet meer fietsen dus ze komen overal samen. Mijn vader is de chauffeur en mijn moeder doet de boodschappen. Ik denk dat hij niet weet welke maat sokken hij nodig heeft of welke tandpasta hij altijd heeft. Hij weet geeneens dat het bijna op is denk ik.
Al zestig jaar lang staat er de dag nadat de shampoo op is gegaan een nieuwe fles in de douche. Precies zo met de tandpasta en alles. Ook lagen er altijd schone hele sokken in de la. Hij heeft daar nooit over hoeven nadenken.
Koettie
13-10-2025 om 07:02
Ex ging echt nooit de stad in voor nieuwe kleding. Die kocht wel zelf maar we gingen vaak samen de stad in. Denk dat hij het liefst had dat ik voor hem iig sokken en boxers zou kopen maar dat vertikte ik echt, op af en toe grappig paar sokken na.
Husiige vriend koopt alles zelf. Koop regelmatig andere kleding en besteld oa zn parfum zelf. Qua douchegel haal ik gewoon een kruidvat aanbieding en gebruikt hij dat, net als tandpasta maar hij neemt ook wel eens wat mee.
MMcGonagall
13-10-2025 om 07:46
Miepjecody schreef op 12-10-2025 om 23:25:
[..]
Ik snap dat stuk over die collega niet?
Die echtgenoot gedraagt zich als een kleuter en collega is straks degene die alles voor de baby kan gaan kopen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.