Relaties Relaties

Relaties

Kan keuze van vriendin niet steunen

Misschien was mijn vergelijking met het geld niet heel duidelijk: ik wilde daarmee zeggen: die vent is klaar om 'te pakken' (*) en het geld ligt ook klaar om te pakken. Maar al wat binnen handbereik ligt om te grijpen, neem je daarom niet. 
Voor sommigen misschien nog een onbegrijpelijke vergelijking, duidelijker kan ik het niet maken.

(*) ik heb wel gelezen dat vriendin eerste 3 maand niet wist dat hij relatie had. 

En dan voeg ik hier nog een klein pee esje toe: niemand moet mij komen vertellen: die man is niet schuldig want die vrouw heeft hem tot een avontuur verleid. Of die vrouw is niet schuldig want die man liet haar niet met rust. In een overspelige relatie zijn beiden schuldig, zelfs al is één van de twee niet gebonden. Je ben niet in coma als je aan een affaire begint. Dit is MIJN mening en geen evangelie. En voor wie denkt dat ik stenen gooi: niet denken want ik ben ook niet zonder zonden.

Op zich wel een interessant onderwerp. Wat als je familie iets doet wat zo tegen jouw waarden indruist. Ook maar geen familie meer  

Je zoon zal maar iemand neersteken of nog erger vermoorden.
Wat dan ?

Je hoeft je vriendin hier ook niet in te steunen. Het is haar leven. Je kan een keer zeggen hoe jij over deze situatie denkt en dat is het dan.
Zeg tegen je vriendin dat je hier liever niet over wil praten. 
Lange vriendschappen zijn kostbaar. Koester deze.

Roos57 schreef op 07-08-2025 om 08:33:

Op zich wel een interessant onderwerp. Wat als je familie iets doet wat zo tegen jouw waarden indruist. Ook maar geen familie meer

Wat dan ?

Hij is naast moordenaar ook zoon, broer, oom, ...

Afhankelijk van de omstandigheden (zelfverdediging of lustmoord), kun je hem veroordelen voor de daad die hij heeft gedaan maar hij zal nooit iemands ex-zoon worden. Of je nog (warme) gevoelens voor je zoon kan hebben hangt ook nog van iemands persoonlijkheid af.

Met verdere familie kan je eventueel definitief breken omdat die band al (iets) verder af is.

Roos57 schreef op 07-08-2025 om 08:33:

Wat dan ?

Dan blijft het mijn zoon maar mijn gevoelens voor hem zouden toch erg veranderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.