Relaties
infinity
31-07-2025 om 13:04
jongere man 22 met oudere vrouw 35 - relatie
Goedenmiddag,
ik date al enige tijd met een jongere man. Toch merk ik soms wel dat hij echt nog heel jong is. maar goed dit is niet vreselijk. ik ben eigenlijk benieuwd naar andere die wellicht zelf ook een date of relatie hebben in deze leeftijdscategorie. Ik weet dat hoe ouder we worden het steeds minder aanvoelt als een verschil. bedoel een man van 40 en een vrouw van 53 is heel anders als een man van 22 en een vrouw van 35. Ook is het veelal andersom dat de man ouder is als de vrouw. Ik ben dus echt specifiek opzoek naar de jongere man met een oudere vrouw in ook deze leeftijdscategorie. ik ben dan benieuwd naar jou ervaring en hoe je omging met de verschillen tussen jullie maar ook van buitenaf. ??
Loenn
31-07-2025 om 13:11
Ik heb als tiener een relatie gehad met een 2 jaar JONGERE jongen. Daar had ik spijt van, hij was te jong voor mij en voor de liefde. Hij was 17 ik 19.
Nu ben ik wat ouder en merk ik wel een onbewust vooroordeel naar jongere mannen. Terwijl het eigenlijk niet uit zou moeten maken.
Kersje
31-07-2025 om 14:39
Niet helemaal vergelijkbaar qua leeftijdsverschil, maar op mijn 26e had ik 2 jaar een relatie met een 22-jarige en dat is uiteindelijk tóch uitgegaan door het leeftijdsverschil, al was het ‘maar’ 4 jaar.
De relatie van de dochter van mijn beste vriendin, zij 28/hij 23 is sinds 1 week ook over, ook grotendeels door het leeftijdsverschil. Zéker jongens/mannen zijn op die leeftijd een stuk onvolwassener dan vrouwen.
Ik vind het verschil 35 en 22 ook best groot, ik bedoel, de levensfase is zo anders op die leeftijd. Maar dat vind ik persoonlijk dus absoluut geen feit ![]()
letterkoekje
31-07-2025 om 15:10
Bij de ene zal het werken, bij de ander niet. Ligt het dan aan het leeftijdsverschil? Koppels die minder in leeftijd schelen, koppels bij wie de man een (heel) stuk ouder zijn, of even oud, die scheiden ook. Dus, ligt dat dan altijd aan het verschil in leeftijd?
Als jullie je voldoende goed voelen bij mekaar, dan kan het ook op langere termijn lukken. Zijn er nu al botsingen, zware meningsverschillen, dan wordt het waarschijnlijk moeilijk.
Trek je conclusie hoe het bij jullie zit en trek je vooral niet aan wat anderen zeggen of denken.
Roos57
31-07-2025 om 15:17
mannen van 22 zijn nog jongens . Hun brein is pas ontwikkeld met 25 .
Je date dus al zeeer volwassen vrouw met een soort van kind 😜 . Lijkt mij niet werken en ik zou er als ouder ook niet blij mee zijn .
Vooral als ik de ouder was van de 22 jarige.
Caroline80
31-07-2025 om 15:21
Een man van 40 met een vrouw van 53 is inderdaad heel anders dan een man van 22 met een vrouw van 35. Maar een vrouw van 80 is met een man van 68 is ook heel anders. En hoe zit het met een kinderwens?
bieb1963
31-07-2025 om 15:22
anderzijds: een man van 22 en een vrouw van 35 zijn lichamelijk (uiterlijk, energie enz) op hetzelfde niveau. Bij een man van 40 en een vrouw van 53 vind ik dat eigenlijk toch wel anders eerlijk gezegd. Die man is nog in de bloei van z’n leven en de vrouw in de overgang met alle bijbehorende issues
Madamecannibale
31-07-2025 om 15:28
Ik kijk bij dit soort verschillen niet zozeer naar leeftijdsverschil maar vooral naar het verschil in leeftijdsfases. En hoewel er volwassen 22-jarigen en jeugdige 35-jarigen zijn vind ik over het algemeen het verschil toch te groot. Dat is vooral ook gebaseerd op mijn eigen leven tussen mijn 20ste en 30ste. In die periode studeerde ik, reisde ik veel, kwam ik er meer en meer achter wie ik was en wat ik leuk vond. Vraagstukken als een kinderwens of dat soort zaken speelden toen nog helemaal niet, terwijl dat op je 35ste natuurlijk wel anders is (of je ze nou wel of niet wil).
MRI
31-07-2025 om 15:46
Toen ik 38 was, had ik een relatie die zes jaar jonger was. Ik leek wat ouder dan mijn leeftijd, hij wat jonger dan de zijne. Ik moet zeggen dat het mij meer dwars zat dan hem. Maar hij keek niet vooruit ik wel. Ik dacht 'straks ben ik vijftig en lijk ik vijfenvijftig en is hij 44 en lijkt 39. Dat is een groot verschil 55 en 39. Dan kan hij een leuke meid van bv 32 krijgen en als ik geluk heb een man van 55 tot 65". Want het was een man die best veel naar andere vrouwen keek etc. Ik trok dat samenspel niet meer op een gegeven moment. In zijn relatie erna ging hij ook met een dame die ouder was maar ging hij ook vreemd bij het leven. (bij mij niet vzv ik weet). Ik denk zelf dat de Macrons uitzonderingen zijn.
infinity
31-07-2025 om 15:49
Madamecannibale schreef op 31-07-2025 om 15:28:
Ik kijk bij dit soort verschillen niet zozeer naar leeftijdsverschil maar vooral naar het verschil in leeftijdsfases. En hoewel er volwassen 22-jarigen en jeugdige 35-jarigen zijn vind ik over het algemeen het verschil toch te groot. Dat is vooral ook gebaseerd op mijn eigen leven tussen mijn 20ste en 30ste. In die periode studeerde ik, reisde ik veel, kwam ik er meer en meer achter wie ik was en wat ik leuk vond. Vraagstukken als een kinderwens of dat soort zaken speelden toen nog helemaal niet, terwijl dat op je 35ste natuurlijk wel anders is (of je ze nou wel of niet wil).
hij weet heel goed wat hij wilt, en is eigenlijk enorm volwassen in zijn doen en laten. hij studeert nog maar dit is nog maar 1 schooljaar. dit is ook zeker geen probleem. hij heeft een eigen woning en een goede baan naast zijn school. is geen persoon die uitgaat of extreme dingen doet. behalve gamen maarja ik game ook dus dat is ook geen probleem voor mij. ook heb ik al een kind en mijn kind en hijzelf mogen elkaar enorm. dus ik zeg nu eigenlijk.. waar maak ik me druk om als ik mijn eigen tekst terug lees??
infinity
31-07-2025 om 15:51
Roos57 schreef op 31-07-2025 om 15:17:
mannen van 22 zijn nog jongens . Hun brein is pas ontwikkeld met 25 .
Je date dus al zeeer volwassen vrouw met een soort van kind 😜 . Lijkt mij niet werken en ik zou er als ouder ook niet blij mee zijn .
Vooral als ik de ouder was van de 22 jarige.
zijn moeder kent mij al, en is vanaf dat 1 dat hij zijn familie vertelde dat ik een stuk ouder ben dan hem, 0 problemen geweest. ik heb zelfs app contact met zijn moeder, die overigens 10 jaar ouder is dan mij. ligt misschien ook aan je eigen denkwijze. je moet kijken of je zoon van 22 gelukkig is. overigens was dat niet mijn vraag, maar bedankt voor jou denkwijzen te delen!
infinity
31-07-2025 om 15:55
MRI schreef op 31-07-2025 om 15:46:
Toen ik 38 was, had ik een relatie die zes jaar jonger was. Ik leek wat ouder dan mijn leeftijd, hij wat jonger dan de zijne. Ik moet zeggen dat het mij meer dwars zat dan hem. Maar hij keek niet vooruit ik wel. Ik dacht 'straks ben ik vijftig en lijk ik vijfenvijftig en is hij 44 en lijkt 39. Dat is een groot verschil 55 en 39. Dan kan hij een leuke meid van bv 32 krijgen en als ik geluk heb een man van 55 tot 65". Want het was een man die best veel naar andere vrouwen keek etc. Ik trok dat samenspel niet meer op een gegeven moment. In zijn relatie erna ging hij ook met een dame die ouder was maar ging hij ook vreemd bij het leven. (bij mij niet vzv ik weet). Ik denk zelf dat de Macrons uitzonderingen zijn.
hier hebben we het over gehad, en ik heb alsnog wel mijn twijfels. alleen hij weet mij tot zover wel te overtuigen dit niet zo is, en hij voorkeur heeft voor oudere vrouwen.. dit komt natuurlijk vaker voor. Ook als ik met hem samen ben en ik zie een mooie vrouw, kijkt hij niet eens op of om alleen ik ben in de picture. kijken naar andere vrouwen vind ik niet een probleem, ik kijk ook als ik een mooie man zie, hij vind dat dus niet leuk als ik kijk, maar kijken is kijken, no touch.. dus vreemdgaan van zijn kant zie ik niet echt voor mij, alluwel iedereen vreemd kan gaan zelfs de lelijkste persoon op aarde lukt dat nog. vraag; ben jij iemand die naar uiterlijk kijkt, of telt dat minder in jou ogen?
infinity
31-07-2025 om 15:57
bieb1963 schreef op 31-07-2025 om 15:22:
anderzijds: een man van 22 en een vrouw van 35 zijn lichamelijk (uiterlijk, energie enz) op hetzelfde niveau. Bij een man van 40 en een vrouw van 53 vind ik dat eigenlijk toch wel anders eerlijk gezegd. Die man is nog in de bloei van z’n leven en de vrouw in de overgang met alle bijbehorende issues
dat is andersom natuurlijk ook als de man ouder is dan de vrouw, krijgt misschien zijn D. niet meer omhoog op een begeven moment. zou je dan weggaan alleen daarom? Stel je voor je hebt de mooiste persoon op aarde in jouw ogen en diegene krijgt een ongeluk, been amputatie.. ga je dan weg? dat zijn eigenlijk net zo goed dingen waar je dan over na gaat denken..
Roos57
31-07-2025 om 16:04
infinity schreef op 31-07-2025 om 15:49:
[..]
hij weet heel goed wat hij wilt, en is eigenlijk enorm volwassen in zijn doen en laten. hij studeert nog maar dit is nog maar 1 schooljaar. dit is ook zeker geen probleem. hij heeft een eigen woning en een goede baan naast zijn school. is geen persoon die uitgaat of extreme dingen doet. behalve gamen maarja ik game ook dus dat is ook geen probleem voor mij. ook heb ik al een kind en mijn kind en hijzelf mogen elkaar enorm. dus ik zeg nu eigenlijk.. waar maak ik me druk om als ik mijn eigen tekst terug lees??
Nou dat .
MRI
31-07-2025 om 17:32
Maar wat is nou eigenlijk je punt Infinity? Je schetst een beeld van dat alles prima gaat: hij is zelfstandig, gedraagt zich volwassen, is jou toegewijd etc. Dus wat is het probleem? Geniet er gewoon van en laat iedereen denken wat ze denken. Of heb je zelf je bedenkingen?
rionyriony
31-07-2025 om 19:55
Mijn aangrenzende buurman had een relatie met een veel oudere vrouw. Hij was maar een paar jaar ouder dan haar zoon en hij was vreselijk verliefd op haar. Hij was een ontzettend knappe man en ik snapte niets van deze relatie want ze zag er echt uit als zijn moeder en dan geen jonge moeder. Een al zorg en liefde en als hij haar zag en naast haar liep dan straalde hij aan alle kanten. Haar zoon kon vaak niet overweg met de man die maar een paar jaar ouder was dan hij. Die jongen was van mijn leeftijd en we hadden dezelfde hobby. Ik kwam daar soms in zijn hobbyruimte om te kijken en erover te praten en we gingen naar tentoonstellingen.
De jongen is met spanningen daar weggegaan en ik heb hem toen niet meer gezien. Zijn moeder en de man zijn daar blijven wonen en bleven dolgelukkig met elkaar. Hij maakte zich ontzettende zorgen en zei tegen ons dat hij niet meer wou leven als ze zou sterven. Ze zijn toen verhuisd naar een seniorenwoning en toen heb ik ze niet meer gezien. Ik hoorde dat ze overleden was later.
Dat is mijn ervaring en hopelijk een niet te saai verhaal
Kan dus prima gaan, maar:
Trouwen is een bitter spel, je weet het van tevoren
Heb je het een poos gedaan
Is er een die dood moet gaan
En wie er dan alleen blijft staan
Heeft het spel verloren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.