Relaties Relaties

Relaties

Is hij een catfish?

Ik ben sinds een week met een man aan het chatten via een datingapp. De berichten die we versturen zijn voornamelijk pikant, dus het is wel duidelijk welke kant het opgaat. 

In het verleden heb ik helaas vaker met catfishes te maken gehad. Mijn ervaring is dat deze personen er heel erg omheen draaien als het op afspreken aankomt en hier sowieso niet (snel) zelf over beginnen. 

De man waar ik nu mee chat stuurt er al vanaf de tweede dag op aan om af te spreken. Het liefst wilde hij eigenlijk dat ik meteen zou langskomen. Ook wilde hij graag dat we daarnaast alsvast een afspraak zouden maken voor het weekend. Toen ik na een paar dagen vroeg of hij ook naar mij kon komen omdat ik de eerste keer niet naar hem toe wil komen vond hij dat jammer, omdat we dan 3 dagen moesten wachten. Hij had pas in het weekend tijd om naar mij te komen omdat hij vroege diensten had op zijn werk. 

We spraken af dat hij vrijdag naar mij toe zou komen. Die dag heb ik hem nog een berichtje gestuurd of het door zou gaan en hij stuurde terug dat dat het geval was maar dat het wel laat kon worden. Hij is echter niet op komen dagen. In de nacht van zaterdag op zondag belde hij mij pas en zei dat er wat tussengekomen was. Hij was bang dat ik inmiddels een andere date zou hebben. Ik gaf aan dat dat niet het geval was. In eerste instantie was ik blij dat hij toch nog van zich liet horen maar ik merk dat ik ergens nog steeds bang ben dat hij een catfish is. 

Het enige wat ik dan dus alleen niet kan plaatsen is dat hij juist degene was die zei dat hij niet kon wachten om mij te zien en zo graag wilde afspreken. Of is dat juist wat catfishes anno 2021 doen? 

 


FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

19-07-2021 om 14:28

Zou je hem dan bij je thuis hebben ontvangen of vul ik dat zelf in?

Wat maak je het moeilijk, facetime hem en je hebt meteen je antwoord.
Al zou een gozer die mij 24uur lang negeert en erna met zo'n onzin excuus aankomt hier geen contact meer hoeven op te nemen, maar goed dat is aan jou natuurlijk.

Lijkt me sterk dat een catfish aanstuurt op een afspraak. Tegelijkertijd ook niet netjes dat hij gewoon niet komt opdagen.. . Misschien heeft hij verantwoordelijkheden waar jij (nog) niet van af weet. Ik zou hem het voordeel van de twijfel geven en nog 1x afspreken. Komt hij zijn afspraak dan nog niet na, dan door naar de volgende!

Ik ken mijn man ook online en ik had hem bij de eerste afspraak ook vrij laat afgezegd. Ik liet mijn moeder bellen, omdat beide ogen van mij ontstoken waren en zo dik waren dat ik niks meer kon zien. Ik weet niet of hij dacht dat het rotsmoes was, maar hij gaf me uiteindelijk wel een tweede kans en nu hebben we samen een baby.  

Je zou kunnen videobellen met hem. Dan weet je gelijk of hij fake is of niet. Maar afgelopen vrijdag iets anders perongeluk had ingepland, of dat soort dingen. 

Phlora schreef op 19-07-2021 om 14:28:

Wat maak je het moeilijk, facetime hem en je hebt meteen je antwoord.
Al zou een gozer die mij 24uur lang negeert en erna met zo'n onzin excuus aankomt hier geen contact meer hoeven op te nemen, maar goed dat is aan jou natuurlijk.

Dan zou het van mij ook niet meer hoeven nee, als er niet eens een berichtje af kan als er iets tussen komt, zou ik er meteen klaar mee zijn.

Wees alsjeblieft voorzichtig zou ik vooral zeggen, een vreemde van internet 's nachts laten langskomen, je hebt geen idee wie je in huis haalt? Maar misschien doe jij dat vaker en vind je het het geen probleem, dan heb ik niks gezegd.

Edit: wacht, ik lees het denk ik verkeerd, hij liet 's nachts iets horen, hij zou niet 's nachts langskomen denk ik. Maar dan nog

Dromertje

Dromertje

19-07-2021 om 14:39 Topicstarter

U2fan schreef op 19-07-2021 om 14:28:

Zou je hem dan bij je thuis hebben ontvangen of vul ik dat zelf in?

Ja. We hebben echt leuke gesprekken en ik ben ook wel toe aan een leuke fwb. Netjes wachten is dus niet nodig vind ik. 

Bedankt voor de reacties. Dat hij wellicht verantwoordelijkheden heeft zoals TanteTheelepel zegt zou inderdaad ook goed mogelijk zijn. 

Pff ik baal wel. Ik zit al best lang op verschillende datingapps en merk dat het best lastig is iemand te vinden waarmee ik het echt zie zitten om fwb mee te zijn. Ik was blij dat ik nu eindelijk iemand gevonden had waarmee die klik er wel was. Deze onzekerheid nu vind ik echt niet fijn. 

Via wat voor website duik je dat soort mannen op? Is het een betaalde website? Ik zou eerlijk gezegd 100% afknappen op iemand die op de eerste date niet komt opdagen. Het contact draait maar om 1 ding en dat kun je ook in elke willekeurige kroeg halen. 

Ja, ook catfishes doen alsof ze heel graag willen afspreken en komen vervolgens niet opdagen. Ik zou idd of videobellen of vragen naar zijn social media accounts om het zeker te weten.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

19-07-2021 om 14:57

Dromertje schreef op 19-07-2021 om 14:39:

[..]

Ja. We hebben echt leuke gesprekken en ik ben ook wel toe aan een leuke fwb. Netjes wachten is dus niet nodig vind ik.


Nou, ik vroeg het niet mbt netjes wachten, maar eerder iemand bij je thuis ontvangen terwijl je net een weekje met hem chat. Ik persoonlijk vind het best wel riskant hem zo snel bij je thuis te ontvangen, ondanks dat de gesprekjes leuk zijn. Qua betrouwbaarheid heeft ie nu al een steekje laten vallen door niet op te komen dagen zonder een berichtje vooraf. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

19-07-2021 om 15:02

Dromertje schreef op 19-07-2021 om 14:39:

[..]

Pff ik baal wel. Ik zit al best lang op verschillende datingapps en merk dat het best lastig is iemand te vinden waarmee ik het echt zie zitten om fwb mee te zijn. Ik was blij dat ik nu eindelijk iemand gevonden had waarmee die klik er wel was. Deze onzekerheid nu vind ik echt niet fijn.

Met een fwb bouw je ook vriendschap op, een man die zo snel aandringt om af te spreken voor seks geeft mij het gevoel vooral op zoek te zijn naar een snelle wip ipv vriendschap daarnaast. Als je een ONS ook prima vind heb ik niks gezegd uiteraard 

Je geeft hem je huisadres en jullie maken een concrete afspraak, hij komt niet opdagen en laat niks horen, belt de dag erna midden in de nacht op dat er wat tussen is gekomen... 

Catfish of niet, ik zou doorgaan naar de volgende potentiële fwb. En daar niet thuis mee afspreken, maar eerst een drankje in de stad Er lopen zoveel gekken rond daarbuiten... 

Vreemd excuus waarom hij niet even zou kunnen afbellen. Denk eerder een creep dan catfish, zou je niet eerst een keer met hem afspreken op een openbare plek, voordat je hem in je stek laat of dat van hem binnen huppelt?

joh die heeft een vrouw/vriendin naast hem op de bank zitten. 

Ik zou hem zelf niet meer willen zien. Dat er iets tussen gekomen is, dat kan. Maar laat dat dan netjes voor de afspraak weten en kom niet achteraf met een excuus.

Mocht je toch nog met hem willen afspreken, bel hem eerst eens video.. 

Hij is in ieder geval onbetrouwbaar. Je maakt toch geen afspraak om vervolgens desgevraagd mede te delen dat het laat kan worden, en vervolgens helemaal niet op te komen dagen zonder bericht. Move on, dit is een recept voor ellende. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.