Relaties
netz
20-05-2025 om 21:57
Into Jezus
Een meisje die ik ken is met haar familie into Jezus, en ze bleven aandringen dus gingen we er eens, en iedereen stond daar maar te springen en te roepen Jezus Jezus en hun armen in de lucht gooien dat was echt raar. Maar ik dacht ik probeer het ook eens dus ik ook maar roepen van Jezus Jezus en mijn armen in de lucht gooien en gek doen, en dan vroeg ze of ik het leuk vond en ik zei ja dat het leuk was, dat was ook wel zo alleen ik ben niet into Jezus want je kan bidden tot je groen en geel ziet maar Jezus antwoord heus niet. Maar ja nu willen ze dat we nog eens gaan maar daar hebben we toch niet zoveel zin in en verzinnen we smoesjes om niet te gaan, alleen je kan niet blijven smoesjes verzinnen dus mischien gaan we toch nog eens terug.
Gebruikersnaaminvullen
20-05-2025 om 22:00
Dan zeg je toch dat je het leuk hebt gevonden maar dat je niet gelovig bent.
madee
20-05-2025 om 22:01
En wat is je vraag of doel van deze post?
Je kunt gewoon eerlijk zeggen dat je 1x wel oké vond maar dat het niet je ding is en dus niet nog een keer wil.
Bloem75
20-05-2025 om 22:15
Omdat je smoesjes verzint, blijft ze het vragen.
Dus gewoon duidelijk zijn en zeggen, joh het was leuk om eens mee te maken maar ik geloof niet in jezus. Ik ga dus niet meer mee. Punt.
ToetieToover
20-05-2025 om 22:20
Bloem75 schreef op 20-05-2025 om 22:15:
Omdat je smoesjes verzint, blijft ze het vragen.
Dus gewoon duidelijk zijn en zeggen, joh het was leuk om eens mee te maken maar ik geloof niet in jezus. Ik ga dus niet meer mee. Punt.
Precies dit. Je zegt zelf al “je kan niet blijven smoesjes verzinnen” nee inderdaad. Dat betekent NIET dat je dan maar weer moet meegaan. Dan moet je eerlijk zijn en zeggen dat je niet nog eens meegaat.
netz
20-05-2025 om 22:43
Ja jullie hebben gelijk alleen ik durf niet goed maar het zal toch wel moeten
rionyriony
21-05-2025 om 06:17
Jouw doel van het geloof is een wonder (dat je dus hier op aarde krijgt wat je wenst, op welk terrein dan ook, bijvoorbeeld in de liefde, in gezondheid of in geld, in macht of in controle over de toekomst), maar wonderen bestaan niet op deze aardse wereld.
Blijft over het hiernamaals. Maar dat is jouw streven niet: je wil het nú. Voor veel mensen echter is het al een prachtige beloning als ze na het opvolgen van een aantal leefregels een eeuwige gelukzaligheid zullen krijgen in het hiernamaals.
Daarom werkt jouw gespring niet. Door springen krijg je geen beloning. Misschien wel in de atletiek?
PS: het samen op en neer springen en Jezus roepen dat dient vermoedelijk om een vrolijke saamhorigheid te ervaren, wat moed kan geven in het leven.
amarna
21-05-2025 om 08:04
Van springen en Jezus roepen word je niet gelovig. Bij de gelovigen daar is het een uiting van hun geloof. Eerlijk gezegd vind ik het een tikkie beledigend om te gaan springen en Jezus roepen als je zelf niet gelovig bent. Daarom vind ik ook dat je niet meer mee moet gaan. En zeg ook eerlijk dat je niet gelovig bent.
Roos57
21-05-2025 om 09:08
Dolfje schreef op 21-05-2025 om 07:02:
Volgens mij stond het ook op viva dit topic.
Stond 😅
Naminokurashi
21-05-2025 om 11:57
Dolfje schreef op 21-05-2025 om 07:02:
Volgens mij stond het ook op viva dit topic.
Mag je niet op meerdere fora een topic openen?
Dolfje
21-05-2025 om 12:36
Naminokurashi schreef op 21-05-2025 om 11:57:
[..]
Mag je niet op meerdere fora een topic openen?
Zeg ik dat?
netz
21-05-2025 om 15:00
Maar ik dacht dus ik probbeer om te bidden tot Jezus maar ik kon bidden tot ik groen en geel zag maar Jezus antwoord heus niet hoor, dan zeggen zij Jezus antwoord wel alleen je moet goed luisteren, nou ik luisterde tot ik groen en geel zag maar ik hoorde alleen een hond blaffen, sorry niet om te beledigen, of bedoeld Jezus dat we zo trouw moeten zijn als een hond, sorry grapje
ToetieToover
21-05-2025 om 15:28
netz schreef op 21-05-2025 om 15:00:
Maar ik dacht dus ik probbeer om te bidden tot Jezus maar ik kon bidden tot ik groen en geel zag maar Jezus antwoord heus niet hoor, dan zeggen zij Jezus antwoord wel alleen je moet goed luisteren, nou ik luisterde tot ik groen en geel zag maar ik hoorde alleen een hond blaffen, sorry niet om te beledigen, of bedoeld Jezus dat we zo trouw moeten zijn als een hond, sorry grapje
Dat soort grapjes zullen gelovige mensen je niet in dank afnemen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.