Relaties Relaties

Relaties

Ik weet niet wat ik hiermee moet aanvangen

Ik ga dit vaag houden wegens herkenbaarheid. Ik volg sinds 3 weken les op school (volwassenonderwijs), 1 uur per week. Dit is one on one met de leerkracht F. Elke les verliep erg professioneel en aangenaam. Vorige keer had F zijn gsm-nummer in mijn boek geschreven, wat ik negeerde maar verdacht vond. Diezelfde avond begon ie talloze berichten te sturen op mijn social media tot 3 uur 's nachts (hij had me gegoogled). Het liet weinig aan de verbeelding over: hij wou seks. F is 12 jaar ouder, getrouwd + heeft kinderen. Toen het duidelijk was dat ik niet op zijn avances inging, raakte hij het noorden kwijt. Ik kreeg verschillende inconsistente berichten. Eerst sorry, dan weer geflirt, dan weer sorry en "als ik dat wou hielden we het gewoon professioneel". Alsof dat nog een optie is. Ik heb hem heel hard op zijn plek gezet (de feiten benoemd en wat ik ervan dacht). Hij is daarop in totale paniek geslagen en stuurde vele lange berichten vol sorry's en dat ie beseft dat hij te ver is gegaan, dit hem z'n job en privé kan kosten en dat hij zich fatsoenlijk gaat gedragen volgende les en me nooit meer zal lastigvallen.

Ik twijfel om dit voor te leggen aan de school en een andere lesgever te vragen. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog op mijn gemak naast hem ga kunnen zitten. Normaal zien we elkaar over een aantal dagen terug. Ik heb hier ook echt nood aan, vreemd genoeg. Ik denk dat ik dit nodig heb om het te kunnen afsluiten, ik kan het niet anders verklaren. Ik ben best wel razend omdat ik in het verleden te maken heb gehad met langdurig extreem seksueel geweld en dit soort schijnbaar onschuldige voorvallen een veel grotere impact op me nalaat dan zou moeten. Ik heb het gevoel dat die lessen, die ik erg graag deed, verpest zijn. Een groot deel van mijn leven draait rond het verwerken van mijn vroegere ervaringen en nu is de associatie met seks ook gelegd met een onschuldige hobby. Ik heb ook schrik dat ik in de les opwinding ga voelen (volstrekt buiten het rationele om, als iemand zo overduidelijk is dat ie seks met je wil, reageer je daar fysiek toch op).

Van mij hoeft ie niet ontslagen te worden. Ik ben ruim volwassen en de lessen zelf verliepen professioneel. Het meest foute is dat ik zijn student ben en hoe in your face hij me probeerde te versieren buiten de school om. Dat hij getrouwd is daar heb ik ook een mening over, maar die laat ik buiten beschouwing. Het is een man die me totaal fout tot seks heeft proberen verleiden, maar het is ook niet meer dan dat. Ik wil dit dus niet opblazen. Ik denk wel dat het beter is dat iemand op die school dit weet, voor moest dit in de toekomst nog voorvallen en te ver gaan. Ik vermoed, aan de snelheid te zien waarmee het gesprek ontspoorde, dat hij dit nog al heeft gedaan, maar dat zijn veronderstellingen.

Hij heeft beloofd me niet meer te sturen en houdt zich hier ook aan, maar deze ervaring vreet aan me. Het haalt slechte herinneringen naar boven. Ik weet niet goed wat ik ermee moet aanvangen en wou dit kwijt. Ik voel me haast dom omdat dit me zo uit m'n lood slaat terwijl het gewoon een onprofessionele versierpoging was.


Dus hij geeft je ongevraagd zijn telefoonnummer.
IPV te wachten tot jij héél misschien ooit zou reageren zoekt hij je op op internet en begint je te bestoken met berichten.
Als blijkt dat het niet werkt en dat hij bot vangt begint hij je weer eindeloos te bestoken.

Deze kerel heeft dit nog gedaan. Met andere leerlingen, andere vrouwen, whatever.
Die is écht niet aan zijn proefstuk toe.

Aangeven bij de school dus en vragen om een andere leerkracht.
Wat zij met hem doen moeten ze zelf maar bepalen.

De gevolgen zijn écht niet jouw probleem, daar had HIJ eerder bij moeten stilstaan.

Jeetje wat een verhaal zeg. No way dat ik bij hem die een op een lessen bleef volgen. Ik zou echt contact opnemen met de school en een andere docent vragen. Zeker gezien je verleden, maar überhaupt. Dit is echt heel ongepast en ongewenst gedrag.

dit hem z'n job en privé kan kosten en dat hij zich fatsoenlijk gaat gedragen volgende les en me nooit meer zal lastigvallen

Vieze vuile manipulator. Hij geeft jou het gevoel dat je je mond moet houden omdat de arme ziel anders alles kwijtraakt.

Hij is geen arme ziel. Hij is een man die vindt dat vrouwen er zijn om op te jagen. Dat je seksueel mag lastig vallen, vernederen en intimideren. En als klap op de vuurpijl ze medeverantwoordelijk mag maken. “Niks zeggen hoor want dan maak je me kapot”.  

Wat het met jou heeft gedaan interesseert hem geen biet. 
Waarom hoeft hij van jou niet ontslagen te worden? Dit gedrag gaat toch werkelijk alle grenzen over?!

Mariejan schreef op 26-09-2021 om 05:05:

dit hem z'n job en privé kan kosten en dat hij zich fatsoenlijk gaat gedragen volgende les en me nooit meer zal lastigvallen

Vieze vuile manipulator. Hij geeft jou het gevoel dat je je mond moet houden omdat de arme ziel anders alles kwijtraakt.

Hij is geen arme ziel. Hij is een man die vindt dat vrouwen er zijn om op te jagen. Dat je seksueel mag lastig vallen, vernederen en intimideren. En als klap op de vuurpijl ze medeverantwoordelijk mag maken. “Niks zeggen hoor want dan maak je me kapot”.

Wat het met jou heeft gedaan interesseert hem geen biet.
Waarom hoeft hij van jou niet ontslagen te worden? Dit gedrag gaat toch werkelijk alle grenzen over?!

Eens! Hij weet dondersgoed dat dit gedrag echt niet door de beugel kan. Viezerik kon niet eens wachten totdat to hem eventueel terug zou bellen/appen/whatever. Nee, meneertje gaat zelf op onderzoek uit naar haar social media account. 

To, je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Als dat betekent dat je een melding maakt, dan is dat je goed recht. Het is niet jouw verantwoordelijkheid wat er na zo'n melding gebeurt. Dat had hij eerder moeten bedenken, voordat hij jou berichten hing sturen. Mocht je besluiten geen melding te maken, dan is dat ook aan jou. Doe vooral wat jij wil, zonder rekening te houden met hem. Dat deed hij namelijk óók niet.

Succes!

dit is niet oké. 
En dat zou ik zeker melden bij school. 
Jij kan nee zeggen, de volgende misschien niet.

Heb je zicht op waarom jij nood hebt, om hem weer te zien? Ik heb daar wat bedenkingen over, gezien je eerdere ervaring. Kan jij die ook zien?

Toch bijzonder hoe iemand over alle grenzen heen kan gaan en dat jij je dan nog soort van schuldig gaat voelen.
Deze man is heeft hulp nodig, maar de vraag is of hij dat erkent. Ik herken dit gedrag van mensen uit mijn verleden. 
Maar voor jou geldt; jij bent niet die hulpverlener en ben hem niets verschuldigd. Eerder andersom. Dus ja, geef aan bij de opleiding. Vraag om een vervangende docent. 
Zeg tegen deze man dat hij geen contact meer mag zoeken en blokkeer hem overal. Gaat hij dan nog door? Melding maken bij de politie. Wees niet voorzichtig of beleefd maar SNOEIduidelijk.

Zeker melden bij school en een andere lesgever vragen. Misschien dat jij zelf wel van de afbijt, maar de volgende keer treft hij misschien iemand die niet zo sterk in haar schoenen staat. Dan heb je dus al snel een misbruiksituatie.
Dat hij zo ver over de schreef gaat en dan gaat janken over zijn job is pure manipulatie, hij probeert je een schuldgevoel aan te praten, zodat hij buiten schot blijft.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat er mensen zijn die zoiets doen. In zijn positie en dan allemaal gaan stalken en sex willen terwijl je niets eens weet of die ander überhaupt interesse in je heeft. Niet dat dat laatste verder veel uitmaakt voor TO, maar het zegt me iets over die andere persoon. Wat een grenzeloze zak hooi.
Ik zou niet meer bij zo'n viezerik in de buurt willen komen. 

Ik zou de berichtenuitwisseling aan de schoolleiding laten lezen, zodat ze de urgentie zien van jou in een andere klas te plaatsen. 

Meid, maak jezelf niet gek door te denken dat jij het groter maakt dan het is door je ervaringen. Ik snap dat de 'normaal' lijn niet helder is het zo in de war is gegooid, maar probeer het niet bij jezelf te leggen en objectief naar de situatie te kijken.

Hij heeft ongevraagd zijn nummer gegeven en dan ook nog indirect. Daarna is hij je op gaan zoeken en heeft je bestookt met seksueel getinte berichten.
Dat is niet alleen onprofessioneel als leerkracht, maar ook onbeschoft als mens.
Vervolgens legt hij de verantwoordelijkheid voor zijn gedrag ook nog bij jou neer: 'als jij iets vertelt is het jouw schuld dat hij problemen krijgt'
Maar dat is niet zo. Alleen hij is verantwoordelijk voor zijn gedrag én de consequenties die erop volgen.
Als jij je niet prettig meer voelt bij hem (en dat zou ik, zonder negatief seksueel verleden, ook voelen, hoor!) dan moet je dat gewoon aangeven bij de schoolleiding. 

Niet jouw schuld!!!

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 08:22:

Ik zou de berichtenuitwisseling aan de schoolleiding laten lezen, zodat ze de urgentie zien van jou in een andere klas te plaatsen.

Dit. Korte metten mee maken. Die man weet heel goed dat hij fout bezig is en wat hij riskeert. Hij weet echter ook dat de kans groot is dat hij ermee wegkomt omdat jij het gevoel hebt verantwoordelijk te zijn voor zijn toekomst - zijn baan en gezin. Laat je niet manipuleren.

Ik zou tegen hem zeggen: "er staat een e-mail verzendklaar aan de schoolleiding over jouw ongepaste gedrag inclusief bewijzen. Je krijgt nog één kans: als je je nog een keer ongepast tegenover mij gedraagt druk ik op de verzendknop".

rionyriony schreef op 26-09-2021 om 08:57:

Ik zou tegen hem zeggen: "er staat een e-mail aan de schoolleiding verzendklaar over jouw ongepaste gedrag inclusief bewijzen. Je krijgt nog één kans: als je je nog een keer ongepast tegenover mij gedraagt druk ik op de verzendknop".

Ik zou er gewoon vanaf willen dus hem geen kans meer geven. 

ik zou het ook melden en vragen om een andere docent. Het is vervolgens aan de school hie ze er verder mee om gaan.

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 08:58:

[..]

Ik zou er gewoon vanaf willen dus hem geen kans meer geven.

Als hij zichzelf beheerst is dat toch makkelijker voor mij. Ik zou ook niet voldoende woede voelen om meteen tot handelen over te gaan. Ik zou denken: misschien ben ik onweerstaanbaar, of zo. Maar negeert hij nog een keer mijn wens dan tekent hij zijn vonnis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.