Relaties
Koekie1980
05-09-2026 om 12:01
Huwelijkscadeau ideeën gezocht...
Huwelijkscadeau ideeën gezocht...
De bruiloft is op locatie ver van huis, 3 dagen worden we "ingevlogen" Hotel en alles erop en eraan wordt geregeld voor mijn gezin incl kids. Vriend vind 3 dagen vrij pakken en een pak regelen al een kostenplaatje maargoed, het is een goede vriendin van me dus we gaan uiteraard! 😉
Jeetje wat moet ik hiermee 😆 een envelopje met 100 euro (wat ik normaliter zou doen) is wat minder passend in dit geval.
Vriendin ken ik al jaren, partner ken ik nauwelijks dus iets persoonlijks verzinnen met link over hun ontmoeting of hobby's, dat is er niet echt. Decoratie of kunst voor in huis vind ik erg persoonlijk, al weet ik wel wat passend kleurt in hun huis.
Feel free om leuke ideeën hier neer te zetten! Evt. ben ik met 2 stellen om samen iets voor te stellen dus om samen een hoger cadeau-bedrag te besteden.
afrodite05
06-09-2026 om 21:17
Koekie1980 schreef op 06-09-2026 om 10:26:
super bedankt voor jullie reacties! Ik had t gevoel dat ik meer dan normaal cadeau moest doen omdat wij ook "veel.krijgen".
Met 50 personen 3 dagen/2 nachten daar zijn is uiteraard een flinke kostenpost maar dan ook weer niet ons probleem....
Manieren om geld leuk in te pakken ga ik doen. Een naamplaat voor hun huis, fotos van leuke momemten samen en saunabon of kookworkshop vind ik ook erg leuk. Dankjewel voor jullie hulp!
Naambordje zou ik persoonlijk heel vervelend vinden om te krijgen. Schijnt nogal een dingetje te kunnen zijn bij ongure types die aan je deur staan en meteen je naam kennen of doen alsof ze je partner kennen. Misschien extreem achterdochtig of niet overal in het land van toepassing, maar misschien staat het toekomstig echtpaar er ook zo in, dus handig om in je achterhoofd te houden.
Zeespiegel
06-09-2026 om 22:47
afrodite05 schreef op 06-09-2026 om 21:17:
[..]
Naambordje zou ik persoonlijk heel vervelend vinden om te krijgen. Schijnt nogal een dingetje te kunnen zijn bij ongure types die aan je deur staan en meteen je naam kennen of doen alsof ze je partner kennen. Misschien extreem achterdochtig of niet overal in het land van toepassing, maar misschien staat het toekomstig echtpaar er ook zo in, dus handig om in je achterhoofd te houden.
Daarnaast ook een heel persoonlijk iets. Wij hebben lang gezocht naar een naambordje in onze smaak. Iemand had er zonder overleg èèn speciaal voor ons gemaakt. Ik vond het niks, maar voelde me als ontvanger wel bezwaard het cadeau af te wijzen. Een naambordje kan je niet subtiel uit het zicht moffelen als je het niks vind.
Frisdrank1972
08-09-2026 om 15:13
Maak eens een kostenplaatje voor jullie. Gelukkig wordt het hotel al betaald want als dat ook nog eens uit eigen zak moest zou ik de bruiloft overslaan. Ik zou het cadeau sowieso alleen van je eigen geld doen. Je wilt niet met je vriend in discussie hierover. Is het je allerbeste vriendin en denk je ook dat dit huwelijk stand gaat houden? Dan zou ik echt neigen naar 500 euro. Want het kost hun ook aardig wat om iedereen onder te brengen. Anders is 100 euro prima.
Ninoea
08-09-2026 om 16:48
Frisdrank1972 schreef op 08-09-2026 om 15:13:
Maak eens een kostenplaatje voor jullie. Gelukkig wordt het hotel al betaald want als dat ook nog eens uit eigen zak moest zou ik de bruiloft overslaan. Ik zou het cadeau sowieso alleen van je eigen geld doen. Je wilt niet met je vriend in discussie hierover. Is het je allerbeste vriendin en denk je ook dat dit huwelijk stand gaat houden? Dan zou ik echt neigen naar 500 euro. Want het kost hun ook aardig wat om iedereen onder te brengen. Anders is 100 euro prima.
500 euro????
Frisdrank1972
08-09-2026 om 16:51
Ninoea schreef op 08-09-2026 om 16:48:
[..]
500 euro????
Als het echt haar allerbeste vriendin is. Alles wordt toch voor haar betaald en TO geeft het toch namens haar en haar vriend en kinderen.
Koekie1980
08-09-2026 om 20:14
Jeetje 500 vind ik voor n beste vriendin toch veel. Das een maand huur voor mij zeg 🤣
Tijgeroog
08-09-2026 om 21:10
Frisdrank1972 schreef op 08-09-2026 om 16:51:
[..]
Als het echt haar allerbeste vriendin is. Alles wordt toch voor haar betaald en TO geeft het toch namens haar en haar vriend en kinderen.
Maar dat een is de keuze van het bruidspaar, daar hoeven de gasten niet voor op te draaien.
Frisdrank1972
09-09-2026 om 07:24
Koekie1980 schreef op 08-09-2026 om 20:14:
[..]
Jeetje 500 vind ik voor n beste vriendin toch veel. Das een maand huur voor mij zeg 🤣
Je geeft het toch vanuit je man en jou. Ik denk dat ze het best kan waarderen.
Frisdrank1972
09-09-2026 om 07:26
Tijgeroog schreef op 08-09-2026 om 21:10:
[..]
Maar dat een is de keuze van het bruidspaar, daar hoeven de gasten niet voor op te draaien.
Dat klopt. Ik heb wel eens een bruiloft gehad, maar het niet zo subtiel in de uitnodiging stond dat doordat de kosten zo hoog waren ze vroegen of iedereen wat extra's kon missen. Voor een beste vriendin had ik dan nog wel mijn portemonnee willen trekken, voor een verre nicht niet.
Due-scimmie
09-09-2026 om 10:54
Maar het is toch haar keuze om het zo duur te maken voor zichzelf. Je betaalt je eigen entree niet op een bruiloft.
Due-scimmie
09-09-2026 om 10:55
Frisdrank1972 schreef op 09-09-2026 om 07:26:
[..]
Dat klopt. Ik heb wel eens een bruiloft gehad, maar het niet zo subtiel in de uitnodiging stond dat doordat de kosten zo hoog waren ze vroegen of iedereen wat extra's kon missen. Voor een beste vriendin had ik dan nog wel mijn portemonnee willen trekken, voor een verre nicht niet.
Als ze de kosten te hoog vinden, hadden ze andere keuzes moeten maken
. Ik vind het heel asociaal om daarom extra geld te vragen.
Frisdrank1972
09-09-2026 om 11:16
Due-scimmie schreef op 09-09-2026 om 10:55:
[..]
Als ze de kosten te hoog vinden, hadden ze andere keuzes moeten maken
. Ik vind het heel asociaal om daarom extra geld te vragen.
Is het ook. Maar dat is de vraag niet. Als vriendin diep in de buidel moet tasten voor zo'n bruiloft (lijkt mij wel als overnachtingen van alle gasten betaald worden). Dan zou ik mij als gast heel erg bezwaard voelen, zeker als ik zoveel voor haar beteken, om met ''slechts'' een hand geverfde mok aan te komen.
Zusterclivia
09-09-2026 om 12:49
Frisdrank1972 schreef op 09-09-2026 om 11:16:
[..]
Is het ook. Maar dat is de vraag niet. Als vriendin diep in de buidel moet tasten voor zo'n bruiloft (lijkt mij wel als overnachtingen van alle gasten betaald worden). Dan zou ik mij als gast heel erg bezwaard voelen, zeker als ik zoveel voor haar beteken, om met ''slechts'' een hand geverfde mok aan te komen.
Daarom zou ik 100 euro geven. Dat is echt wel genoeg.
Zandhaas
10-09-2026 om 15:43
Frisdrank1972 schreef op 09-09-2026 om 07:26:
[..]
Hé??? Die zijn ook knettergek. Geef dan een ander feest. Je kent echt geen enkel schaamtegevoel als je dat op de kaart zet zeg.
Ik zou een bedrag kiezen wat je op basis van de waarde van de relatie zou geven. Dat is dus ongeacht de invulling van de dag. Als ze een Amerikaanse picknick in het park houden, krijgen ze dan minder? De invulling en kosten van de dag is aan hen (en hun portemonnee), het kado aan jou op basis van de relatie. En die zijn wat mij betreft niet van elkaar afhankelijk.