Relaties Relaties

Relaties

Huwelijkscadeau ideeën gezocht...

Huwelijkscadeau ideeën gezocht...
De bruiloft is op locatie ver van huis, 3 dagen worden we "ingevlogen" Hotel en alles erop en eraan wordt geregeld voor mijn gezin incl kids. Vriend vind 3 dagen vrij pakken en een pak regelen al een kostenplaatje maargoed, het is een goede vriendin van me dus we gaan uiteraard! 😉

Jeetje wat moet ik hiermee 😆  een envelopje met 100 euro (wat ik normaliter zou doen) is wat minder passend in dit geval.

Vriendin ken ik al jaren, partner ken ik nauwelijks dus iets persoonlijks verzinnen met link over hun ontmoeting of hobby's, dat is er niet echt. Decoratie of kunst voor in huis vind ik erg persoonlijk, al weet ik wel wat passend kleurt in hun huis.

Feel free om leuke ideeën hier neer te zetten! Evt. ben ik met 2 stellen om samen iets voor te stellen dus om samen een hoger cadeau-bedrag te besteden.

En je moet het cadeau ook nog meenemen in het vliegtuig?

Heb je foto's van dingen die jullie samen gedaan hebben sinds jullie elkaar kennen? En daar een mooi fotoboek van maken. Of een ander cadeau wat jullie vriendschap symboliseert. Zou ik zelf veel blijer mee zijn dan €100,00. Ik neem aan dat ze zelf geld genoeg hebben, als ze op deze manier hun bruiloft vieren.

Koekie1980

Koekie1980

05-09-2026 om 12:23 Topicstarter

Netherfield schreef op 05-09-2026 om 12:03:

En je moet het cadeau ook nog meenemen in het vliegtuig?

Ow dan heb ik ingevlogen wat verkeerd verwoord, we gaan zelf met de auto. 

Ik zal wel een chagrijnige oude vrouw zijn, maar ik ben team je vriend. Het kost je al drie vrije dagen en tja, dat zij het ver weg wil vieren vind ik een gevalletje haar probleem. Ik zou hetzelfde geven als ik bij iedere bruiloft zou geven, ik hoef haar bruiloft niet te bekostigen, toch? 100 euro vind ik al een mooi bedrag, dat zij die envelop ergens in Toscane ofzo open wil maken, lekker doen als je dat leuk vindt. Maar dat is dan haar keuze, niet de mijne. 

Ik vind met 2 personen 3 dagen vakantie nemen, kleding kopen, de kinderen meeslepen, ... al cadeau genoeg. Daar hoeft niets meer bij.

En anders zou ik overleggen met anderen die ook gaan.

100 euro is hier overigens het cadeaubudget voor close familie. Voor verderaf zit ik toch echt op 50 à 60 euro. Reken er dus niet op dat als je samenlegt met mensen dat iedereen 100 euro te voorschijn tovert boven alle kosten die ze al hebben en vakantie die ze moeten nemen.

Je neemt drie dagen vrij, zorgt voor passende kleding en je auto rijdt ook niet op water natuurlijk. De kleding had je bij een andere bruiloft misschien ook aangeschaft, maar de andere kosten zijn echt omdat zij zo ver willen. 

Als je normaalgesproken 100 euro zou geven dan zou ik het nu ook doen. Meer geven omdat zij meer uitgeven zou niet mijn keuze zijn. Zeker omdat je al meer kosten maakt. 

Maar eerlijk gezegd zou ik een bruiloft in de buurt leuker vinden dan een drie dagen ver weg. Dus in die zin is die laatste al meer een opgave voor mij, waardoor ik niet ook nog eens meer geld wil uitgeven. 

Ik denk dat trouwende mensen zich niet altijd realiseren dat ze best wel wat vragen van hun gasten door te trouwen in het buitenland. 

Even Google-en op orginele geldcadeaus en je vind heel veel leuke manieren om geld te geven. Zo heb ik ooit allemaal  briefjes  van 10 achter elkaar gedaan in een fotolijstje met erbij : jullie willen iets leuks gaan doen, hier is alvast het eerste miljoen.Een briefjes van 10 en verder zo gevouwen dat de 0 van elk briefje erachter kwam. Vond het bruidspaar erg leuk.  Samen met een liefde is plaatje erbij.

Je kunt er een geldboompje van maken. Of nog 100den andere ideeën. 

Een naambordje voor hun huis? Een belevenis in plaats van een ding? En dan iets wat ze zelf niet zo snel zouden bedenken, dus een leuke workshop of iets met een boot ofzo, en niet een dinerbon.

Nachtje weg in een bijzondere b&b?

Ik zie vaak grote bedragen voor kados voorbij komen op fora. Zelf geef ik leuke, gastvrije feestjes, maar grote dure kado's krijg ik vrijwel nooit.

100 zou ik een heel net bedrag vinden. Maar, zeker niet leuk om in een envelop te geven. Er staan veel ideeen op internet om geld op een leuke manier te geven. Tenzij je alsnog op een leuk kado idee komt, dan zou ik dat doen. 

bruidspaar moet cadeaus ook weer mee naar huis nemen, tenzij ze daar wonen. Dus daar zou ik ook rekening mee houden. 

Mijn dierbaarste huwelijkscadeau waren een creatief cadeau en een beeldje. Die staan na 10 jaar nog in de kast.

100 euro lijkt me prima, misschien een pakketje met lekkere massageolie erbij.

Koekie1980

Koekie1980

06-09-2026 om 10:26 Topicstarter

super bedankt voor jullie reacties! Ik had t gevoel dat ik meer dan normaal cadeau moest doen omdat wij ook "veel.krijgen".
 Met 50 personen 3 dagen/2 nachten daar zijn is uiteraard een flinke kostenpost maar dan ook weer niet ons probleem.... 

Manieren om geld leuk in te pakken ga ik doen. Een naamplaat voor hun huis, fotos van leuke momemten samen en  saunabon of kookworkshop vind ik ook erg leuk. Dankjewel voor jullie hulp!

een vlaggenlijn (het zij gepersonaliseerd) wat ze kunnen gebruiken in de (vele) feesten die ze hopelijk samen nog vieren en een kaartje zou ik doen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.