Relaties
Vader J
04-06-2025 om 00:20
Huiselijk geweld naar man
Beste mensen het volgende.
Ik ben acht jaar getrouwd en 11 jaar samen met mijn vrouw.
Nu heb ik haar leren kennen en toendertijd was zij gevlucht van haar ex man omdat hij haar geschopt en geslagen had en dus veroordeeld voor huiselijk geweld. Ik leerde dus een vrouw kennen die iets heel erg had meegemaakt.
Onze relatie was super, deden alles samen eigenlijk alleen maar pluspunten en ik was smoorverliefd en droeg haar op handen. Zo'n anderhalf jaar geleden is zei begonnen met af en toe een drankje maar dit werd steeds meer (whisky).
Soms een halve fles. Dan veranderde zij in de duivel zichzelf en uite agressief gedrag naar mij, kleineren, slecht praten (schelden over mijn kinderen) ,slaan, schoppen, bijten, ik maak je dood etc en ook zelfs een glas in mijn gezicht slaan waardoor ik een scheur in mijn lip had tot bloedens toe ook doodsbedreigingen waren er dan altijd. Op een gegeven moment ben ik deze situaties op gaan nemen (Dit is legaal als je zelf maar deel neemt aan het gesprek) Ik hoopte het nooit nodig te hebben maar na een zenuwinzinking dat ik als volwassen man lag te huilen om mijn moeder, en dat ik dood ging heeft zij mij zitten troosten en dat alles goed zou komen. Maar toen was er ineens politie in huis (mijn kinderen waren bij mijn ex) en haar vijfentwintig jarige zoon die niks gezien heeft maar wel gehoord had de politie gebeld. Zij heeft toen terplekke aangegeven aangifte tegen grdaan voor huiselijk geweld en dus werd ik gearresteerd. Nadat ik een paar uur in een cel zat ben ik verhoord en heb wederom als een klein kind gebroken zitten huilen. Ik heb aangegeven dat in mijn telefoon bewijs had dat het geweld andersom is en ik bewijs op mijn telefoon had. De recherche schrok ervan en drukte mij op mijn hart dat ik aangifte MOEST doen!! Ik heb nog een half uur in mijn cel gezeten en toen mocht ik weg terwijl er was aangegeven aan mijn vrouw ik minimaal drie dagen vast zou zitten toen ze dit natuurlijk nog niet wisten. Ik ben als een gebroken man opgehaald door kennissen. En ben gelijk stappen ondernomen (huisverbod naar mij was wel al bepaald voordat de recherche mijn bewijs had gezien en gehoord) Ik heb een scheidings advocaat en een strafrecht advocaat ingeschakeld.
Maar het wordt nog gekker. Wij hebben alle twee een eigen bedrijf en ik ben ben in 2024 erachter gekomen dat zij heel veel schulden heeft gemaakt door rekeningen niet te betalen (ik storte de helft van de onkosten, huur, eneco etc elke maand naar haar).
Ook ben ik erachter gekomen dat zei stiekem huursubsidie had aangevraagd en jaren zonder mijn weten dit op streek.
Vervolgens kwam ik er ook achter dat zo lang ik haar ken zij nooit belastingaangifte voor zichzelf heeft gedaan. (Ik wel en alles netjes betaald en nooit schulden gehad)
Misschien dom van mij dat ik er vanuit ging dat ze dit gewoon deed (?).
Alleen van drie jaar heeft ze 150.000,- omzet gedraaid en nooit opgegeven de andere jaren weet ik nog niet. Dit kan dus ook voor mij een probleem worden omdat ik dus getrouwd ben.
Ik wil ook niet meer naar dat huis zolang zij daar is en omdat mijn vrouw geen gesprek bij veilig thuis wilde heb ik daar wel mijn verhaal met alle bewijzen gedaan.
Ik mag tien dagen het huis niet in en deze is ook met negentien dagen verlengd wat zij heeft aangevraagd. Zolang ik geen aangifte gedaan heb ziet de politie haar nog als slachtoffer.
Morgen heb ik een afspraak om aangifte te doen en bewijsmateriaal in te leveren. Hierop is echt haar agressie goed te horen het vernederen, schoppen slaan en zelfs het glas door mijn lip.
Met de aangifte en mijn co-ouderachap heb ik recht op urgentie voor een andere woning, waar ik ook gebruik van wil maken.
Vergeef mij als ik dingen dubbel heb getikt maar de emotie is hoog in mijn hoofd.
Heeft iemand tips?
Of heeft iemand een idee wat haar na de aangifte staat te wachten (straf etc).
Alle antwoorden zijn welkom.
P.s.: ik heb haar nooit aangeraakt. Zelfs met het glas door mijn lip ben ik rustig gebleven maar wel gezegd dat ze echt een probleem heeft met alcohol, agressie etc.
Voor wie de tijd neemt te reageren, bedankt.
Zeespiegel
04-06-2025 om 06:28
misschien contact opnemen met die ex man? Wellicht blijkt zijn verhaal overeen te komen met de jouwe, maar heeft hij teruggevochten? Samen staan jullie sterker.
En misschien met die 20 jarige zoon praten?
Met een eigen bedrijf is per definitie het advies om niet in gemeenschap van goederen te trouwen. Gezien je haar schulden relevant acht, heb je dat blijkbaar wel gedaan?
stokstaart
04-06-2025 om 08:09
Jeetje wat naar! En inderdaad, ik zou ook contact opnemen met haar ex om te vragen wat daar destijds is gebeurd.
Tips heb ik niet behalve een goede scheidingsadvocaat maar wel veel sterkte!
melisande2
04-06-2025 om 08:21
Ben je in gemeenschap van goederen getrouwd? Ik denk dat je een aardig probleem hebt. Een goede advocaat nemen.
Rosehip
04-06-2025 om 10:20
Aangifte doen en een advocaat zoeken om de scheiding te regelen.
Ik hoop maar dat je niet in gemeenschap van goederen getrouwd bent.
Sterkte.
Netherfield
04-06-2025 om 12:15
Na 1-1-2018 trouw je automatisch in beperkte gemeenschap van goederen, daarvoor was het automatisch in gemeenschap van goederen. 8 jaar getrouwd, dus dat zal 2017 zijn? Dan hoop ik dat je toen met huwelijkse voorwaarden bent getrouwd. Hadden jullie daarvoor ook al een bedrijf? Als het gemeenschap van goederen is dan zijn haar schulden ook die van jou en ben je de sjaak. Ook voor de huurtoeslag. Je kan dan als de schulden zich gaan opstapelen, het beste kijken of je in de WSNP kunt, dat is nog maar 18 maanden tegenwoordig. Kun je bij de aangifte niet een huisverbod voor haar aanvragen? En nee, dat is niet zielig voor haar. Ze heeft het namelijk allemaal zelf veroorzaakt. Zoek een goede scheidingsadvocaat die ook kennis heeft van mensen met een eigen bedrijf. Zorg dat je zo snel mogelijk gaat scheiden, alle schulden die ze na de scheiding maakt zijn dan niet meer voor jou.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.