Relaties Relaties

Relaties

Huilbaby buren

Wij hebben sindskort nieuwe buren. Zij hebben een huilbaby. Elke dag als ik er langsloop hoor je het meisje huilen. De moeder ziet er ook heel erg vermoeid uit. Wij hebben geen contact naast elkaar vriendelijk groeten op straat. Ik heb de indruk dat deze mensen een klein netwerk hebben. Zelf hebben wij ook een huilbaby gehad en ik weet hoe slopend dat is. Is het raar om bij de buren langs te gaan en hulp aan te bieden? Ik kan bijv best even een uurtje op de baby passen dat ouders wat rust hebben. Ik wil mij alleen zeker ook niet opdringen. Wat zouden jullie doen?


Ja ik zou dat doen. Aanbieden om even op te passen of een wandeling met de kinderwagen te maken. Misschien eerst even je buren uitnodigen op de koffie zodat jullie elkaar wat beter leren kennen. Ik had er vroeger bwvs een moord voor gedaan om even een uurtje mijn ogen dicht te kunnen doen toen mijn baby zoveel huilde en amper sliep. 

Ik zou zeker even langsgaan! Wel eerst even elkaar leren kennen, dan kun je peilen waar ze behoefte aan hebben, maar sowieso heel attent van je!

Wat lief van je! Zeker aanbieden. Waarschijnlijk vindt buurvrouw het al heel fijn om met iemand te praten die weet hoe het is…..

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

05-05-2022 om 18:38

Ik zou eerst gaan kennis maken

MissBobby schreef op 05-05-2022 om 18:32:

Wat lief van je! Zeker aanbieden. Waarschijnlijk vindt buurvrouw het al heel fijn om met iemand te praten die weet hoe het is…..

Dat laatste sowieso!! Kan echt zo ontzettend fijn zijn. En dan niet in de categorie "ooooh maar dat heb ik ook gehad en zus en zo is de oplossing" - aanhoren en bevestigen hoe slopend het is, is vaak al heel erg fijn

Regendrup. schreef op 05-05-2022 om 18:54:

[..]

Dat laatste sowieso!! Kan echt zo ontzettend fijn zijn. En dan niet in de categorie "ooooh maar dat heb ik ook gehad en zus en zo is de oplossing" - aanhoren en bevestigen hoe slopend het is, is vaak al heel erg fijn

Dit idd.

En ik vind het al heel fijn dat de buren niet boos worden van mijn huilbaby. Niet dat ik er iets aan kan doen. Maar ben hier ook nieuw komen wonen en kan me voorstellen dat ze me soms verwensen. Dus jouw begrip zou ik zeker waarderen. 

Wat lief! 

MissBobby schreef op 05-05-2022 om 18:32:

Wat lief van je! Zeker aanbieden. Waarschijnlijk vindt buurvrouw het al heel fijn om met iemand te praten die weet hoe het is…..

Eens. Misschien ook handig te benadrukken dat je het wel hoort, maar er geen last van hebt, anders worden ouders misschien nog gestresster.

Ik hoop dat de moeder het aandurft en zichzelf een uurtje bijslapen gunt.




Meesje schreef op 05-05-2022 om 19:10:

[..]

Dit idd.

En ik vind het al heel fijn dat de buren niet boos worden van mijn huilbaby. Niet dat ik er iets aan kan doen. Maar ben hier ook nieuw komen wonen en kan me voorstellen dat ze me soms verwensen. Dus jouw begrip zou ik zeker waarderen.

Ben jij de buurvrouw van Lisabette?

nlies schreef op 05-05-2022 om 19:27:

[..]

Ben jij de buurvrouw van Lisabette?

Haha. Als de buurvrouw één dezer dagen aanbelt weet ik wie het is!

Wat ontzettend lief van je To.
Ik zou het zeker gewaardeerd hebben in de tijd dat mijn dochter zo huilde.

Fijn dat je zo'n lieve buurvrouw bent! Je kan ook met een pan eten aanbellen en zo meer betrokken raken. Inderdaad zeggen dat je ze af en toe wel hoort, maar het niet stoort en je ze graag wil helpen af en toe omdat je weet hoe slopend een huilbaby is. Succes!

Ik zou niet meteen de term 'huilbaby' gebruiken. Je kent de buurvrouw nog niet. Misschien voelt ze zich ontzettend bezwaard dat haar huilende kindje ook voor jou te horen is. Voor iedere vrouw is een baby hebben pittig, zeker als je een klein netwerk hebt. Superlief dat je haar af en toe wil ontlasten! Even aanbellen en aanbieden eens een rondje te lopen met de baby, boodschap te doen of een uurtje op te passen zodat ze even een moment voor zichzelf heeft, daar zou ik het bij houden. Mocht ze eens vertellen over dat haar baby zoveel huilt, kun je daarover verder praten, maar ik zou er niet meteen over beginnen. 

wat lief, en een pan met eten, een tas met lekkers, een bloemetje kan ook een mooi gebaar zijn. 

Zeker doen, ontzettend attent van je. Ik denk dat het gebaar sowieso gewaardeerd wordt en misschien wil ze er wel gebruik van maken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.