Relaties Relaties

Relaties

Hoe maak je nieuwe vrienden?

Hoe maak je, als 36-jarige, nieuwe vrienden?
Ik weet niet zo goed hoe ik nieuwe mensen ontmoet. Ik doe een individuele sport. Via zoon ontmoet ik wat mensen (ouders van vriendjes en zo), maar daar heb ik nog niet echt mensen ontmoet met wie het ‘klikt’.

Iemand ideeen? 


op het werk, sportclub, buren, hobby? 

Of heel gericht via nmlk ?

Bloemenzee

Bloemenzee

12-11-2021 om 22:32 Topicstarter

werk: heeft potentie, maar die wonen behoorlijk ver weg.
Hobby: ik fröbel vooral thuis.
Buren   (sorry, kun je niet weten, maar wij wonen tussen de bejaarden)


nmlk ken ik niet. Ik ga eens zoeken.

Vooral handig als je mensen vaker ziet, zodat je de gelegenheid hebt elkaar een beetje te leren kennen. 

Bijvoorbeeld zitting nemen in de ouderraad op de lagere school,  vrijwilligerswerk gaan doen (waarbij je met meerdere mensen samenwerkt), of een teamsport gaan doen. Of dit allemáál gaan doen🙂

De meeste van mijn nieuwere vriendinnen zijn vrienden van vrienden.  Misschien biedt je bestaande netwerk potentieel?

vrijwilligers werk, helpen op school, kind op voetbal en blauwbekken langs de lijn?  

Ik ken mijn vrienden voornamelijk van lagere school, middelbare school, uitgaan, hbo en meer recent via werk en paardrijden. 

Bloemenzee

Bloemenzee

12-11-2021 om 22:45 Topicstarter

Vaker zien. Ja, een vriendschap zal inderdaad niet in één avondje ontstaan.

Vrijwilligerswerk is wellicht nog een idee. (Pfff, verplichtingen  ) Eens nadenken over wat kans heeft op leeftijdsgenoten.

Ik vind het ook lastig. Ben 38 jaar, geen kinderen, kan niet aan teamsport doen en vorig jaar verhuisd naar klein dorp. Collega's wonen ook ver weg. Dus lees graag mee in jouw topic Bloemenzee.

Via internet, de facebook groep van je dorp bijv. 

Ik heb serieus diverse vriendschappen door Viva gekregen. Niet omdat ik opzoek was, maar omdat het op het forum klikte. We begonnen te mailen over dingen die we niet openbaar wilden hebben en daaruit ontstonden weer afspraken en vervolgens een aantal vriendschappen.
Ze wonen niet in de buurt, dus we zien elkaar soms maanden niet. Maar het contact is warm en we staan voor elkaar klaar. 

Nu scheelt het wel dat ik een soort vloek heb altijd bevriend te raken met mensen die niet in de buurt wonen Dus ik ben het gewend elkaar niet vaak te zien. Al hebben we daarbuiten wel veel contact. Met sommigen dagelijks.

Overigens is geen van hen van mijn leeftijd. Maar leeftijd zegt mij weinig qus vriendschap.

Hoe belangrijk is leeftijd voor je? Ik ben een paar jaar ouder dan jij, maar ben het afgelopen jaar bevriend geraakt met een 24, 50 en 64 jarige. En dat zijn intussen echte vriendinnen geworden waar ik alles mee kan delen. Als ik alleen naar de leeftijd had gekeken, dan had ik dat allemaal gemist.

Ik vond vrienden bij het sporten, via het sporten van de kinderen en op vakantie. Hoewel het in principe een individuele sport is leent die zich, samen met bijpassende hobby, goed voor vakanties en weekendjes weg in groepsverband. Het is dus allemaal elkaar verweven. 
Oh, en de nieuwe buren. Maar dat moet je ook maar treffen, dat is in 15 jaar in de oude buurt nooit gelukt. Oude buren hebben wel eerder de potentie om te vertrekken.

Bloemenzee

Bloemenzee

12-11-2021 om 23:01 Topicstarter

Hmmm, misschien is ‘in de buurt’ inderdaad minder essentieel. Bellen, appen, etc kan ook.

Leeftijd: ik denk dat mijn beeld is dat je dan gemakkelijker ‘op hetzelfde niveau’ klikt (fase in leven e.d.). Maar inderdaad, ik heb ook een vriendin van 50+, dus niet essentieel.

En wat Malibu hierboven schrijft. Ik heb vrienden van 30 en van 53 (zit zelf in het midden) en als ik zeg dat we samen op vakantie gaan vinden ze het samen ook erg gezellig. 

Malibu2 schreef op 12-11-2021 om 22:53:

Hoe belangrijk is leeftijd voor je? Ik ben een paar jaar ouder dan jij, maar ben het afgelopen jaar bevriend geraakt met een 24, 50 en 64 jarige. En dat zijn intussen echte vriendinnen geworden waar ik alles mee kan delen. Als ik alleen naar de leeftijd had gekeken, dan had ik dat allemaal gemist.

Nou ja dat dacht ik dus ook. Voor vriendschap maakt leeftijd toch weinig uit. Ik heb zelfs vrienden van 90+. Ook al kan ik me voorstellen dat het ook fijn is om wat vrienden of kennissen te hebben die in dezelfde leeftijdsfase zitten.

Ik heb de meeste ‘nieuwe’ vrienden ontmoet via de kinderen, op het schoolplein, moeders van vriendjes. En ook bij het jaarlijkse evenement waar ik in de organisatie zit als vrijwilliger (een evenement voor basisschooljeugd, dus ongeveer mensen van dezelfde leeftijd). En ook een stel, vrienden van vrienden, dat inmiddels is uitgegroeid tot een leuke vriendschap. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.