Relaties Relaties

Relaties

Het laten voor wat het is...?

ik zit even in een dubio. 
Inmiddels bijna 3 maand een relatie met een lieve jongen. Echter is later gebleken dat hij tijdens het daten met mij seks heeft gehad met zijn ex. Hij zegt dat het niks voor hem betekende en dat hij in feite nog “single” was, maar hij snapt wel dat ik mij erg verraden voelt. Het was eenmalig en ik heb ook met mijn eigen ogen gezien dat hij later in onze datingsfase het contact heeft afgebroken. Dit heeft hij overigens zelf gedaan. 
Dit gesprek is al een paar weken geleden geweest.Verder tijdens onze relatie heb ik nooit het gevoel gehad dat zijn interesse ergens anders liggen, hij laat me altijd alles weten en we kennen elkaars familie ondertussen. Maar toch voel ik me tot de dag van vandaag best kut erover. 🥺 What to do? Ik wil ook niet continue oude koeien uit te sloot halen, maar ik vind het gewoon echt niet leuk en merk dat ik er nog best wel mee zit...


Niets meer aan te doen toch? Het is gebeurd en hij kan het niet terugdraaien. Hij is er eerlijk over geweest, het contact is daarna gestopt. Je kan je er overheen zetten en laten voor wat het is of je laat het tussen jullie in staan maar daar wordt je relatie niet leuker van. 

Eerlijk gezegd denk ik dat zoiets wel vaker gebeurt; ik zat zelf ook nog in een soort afronding met m’n ex toen ik m’n huidige man ontmoette. Tijdens onze date-fase heb ik ook nog wel een keer bij (en met..) ex geslapen. Overigens weet man dit niet, want het is nooit echt ter sprake gekomen en ik heb dat zo gelaten. Ik zou er dus niet zo zwaar aan tillen.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

30-07-2021 om 20:38

Eens met beide voorgangers. Je accepteert het of je kan het niet accepteren en maakt het uit. Het laten sluimeren en/of er steeds op terugkomen zal niet veel goeds brengen voor de relatie.

Glossiebaby

Glossiebaby

30-07-2021 om 20:58 Topicstarter

-Nienke- schreef op 30-07-2021 om 20:24:

Eerlijk gezegd denk ik dat zoiets wel vaker gebeurt; ik zat zelf ook nog in een soort afronding met m’n ex toen ik m’n huidige man ontmoette. Tijdens onze date-fase heb ik ook nog wel een keer bij (en met..) ex geslapen. Overigens weet man dit niet, want het is nooit echt ter sprake gekomen en ik heb dat zo gelaten. Ik zou er dus niet zo zwaar aan tillen.


Aan de ene kant snap ik het, want hij hoeft zich niet te verantwoorden naar mij op dat moment aangezien we geen relatie hadden maar aan de andere kant vraag ik mij dan of zijn intenties in die datingsfase wel oprecht zijn geweest. Ik kan het voor mijzelf niet voorstellen dat je zegt dat je mij leuk vindt maar aan de andere kant nog met een ander in bed ligt... 

We hebben er laatst uitgebreid over gehad en heb het gezegd dat ik het wilde laten maar merk aan me dat het de laatste tijd toch ineens weer te binnen schiet

Glossiebaby

Glossiebaby

30-07-2021 om 21:00 Topicstarter

Gatekeeper schreef op 30-07-2021 om 20:14:

Niets meer aan te doen toch? Het is gebeurd en hij kan het niet terugdraaien. Hij is er eerlijk over geweest, het contact is daarna gestopt. Je kan je er overheen zetten en laten voor wat het is of je laat het tussen jullie in staan maar daar wordt je relatie niet leuker van.

Nee dat begrijp ik. We hebben er laatst al uitgebreid over gehad en heb verteld dat ik het hierbij laat zitten. Maar het knaagt toch soms een beetje aan mij omdat ik twijfel aan zijn oprechtheid naar mij toe destijds. Ik kan het voor mij zelf niet voorstellen dat je met iemand anders in bed kan liggen terwijl je gevoelens hebt voor een ander, maar nogmaals dat zijn mijn gedachtes. Ik wil meer proberen het te vergeten

Glossiebaby

Glossiebaby

30-07-2021 om 21:01 Topicstarter

U2fan schreef op 30-07-2021 om 20:38:

Eens met beide voorgangers. Je accepteert het of je kan het niet accepteren en maakt het uit. Het laten sluimeren en/of er steeds op terugkomen zal niet veel goeds brengen voor de relatie.

Nee, dat begrijp ik. Ik heb er verder ook niks meer over gezegd tegen hem

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

30-07-2021 om 21:11

Ik denk niet dat dit hem is .

Glossiebaby

Glossiebaby

30-07-2021 om 21:20 Topicstarter

clivia53 schreef op 30-07-2021 om 21:11:

Ik denk niet dat dit hem is .

Hoe bedoel je dat? Dat mijn relatie het niet is of?

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

30-07-2021 om 22:34

ja dit wordt het niet

Zoiets heeft heeeel veeel tijd nodig om te helen, maar voor nu doet hij erg zijn best is wat ik opmaak uit je bericht. Ik weet dat het super moeilijk is en er gaan ook echt wel meer momentjes komen dat je er extra moeite mee zal hebben. Nogmaals het heeft veel tijd nodig om zoiets te helen. Maar als het iets is wat jullie beide willen zal het uiteindelijk zeker de vruchten afwerpen.

Misschien was hij er tijdens het daten ook nog niet zeker van dat hij vol voor je wilde gaan, maar dat is toch niet erg? Daar is het daten voor, elkaar lekker leren kennen. Dingen uitzoeken voor jezelf. Die keer seks met zijn ex heeft voor hem waarschijnlijk alleen maar bevestigd dat dat een gesloten hoofdstuk is en hij met jou door wil gaan. 

Nu heeft hij besloten dat hij wel in een relatie wil zitten en hij gaat er zo te lezen vol voor. Het contact met zijn ex is verbroken, laat het verleden in het verleden en geniet van de mooie tijd die jullie nu samen hebben

Dinah, je omschrijft het mooi! Precies zo heb ik het ook altijd ervaren, als een periode om op een rijtje te krijgen wat ik wil en/of waar ik voor wil gaan. Gevoelens zijn in die periode soms ook nu eenmaal nog niet helemaal duidelijk. Ik ben zelf tenminste meestal nogal nuchter en zeker niet meteen hotel-de-botel verliefd. 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

30-07-2021 om 22:58

dinah
Je beschrijft het mooi
Zoals het van hem uit is
Probleem ligt denk ik bij TO
Zij voelt dit zo en daarom wordt het niks
Denk ik.

Ik ben het eens met Dinah. Seks is maar seks voor veel mensen. Ik denk niet dat je vriend anders verder was gegaan met jou. 

jij bent zijn rebound?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.