Relaties Relaties

Relaties

Help mijn man heeft een hobby

Ellori schreef op 20-04-2026 om 14:09:

Hier ook domotica maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik daar zelf net zo hard aan meewerk haha. Ideaal om tegen Alexa te zeggen welke lampen er aan of juist uit moeten. Vervolgens kan ik vanuit bed ook makkelijk de lampen beneden uitdoen want die vergeten we altijd etc.
Het is ook super chill om de kachel gewoon aan te kunnen zetten boven en weer automatisch uit te laten gaan. Gewoon zo'n hele simpele goedkope electrische kachel maar gaat nu wel automagisch, want de puber vergeet dat ding gerust uit te zetten. Dus nu slaat ie af als de temp bereikt is of als het 23u is.

Ik snap de haat naar domotica maar het kan je leven ook een heel stuk makkelijker (en soms goedkoper) maken haha.

Ik heb er geen haat tegen hoor. Als het allemaal goed werkt is het inderdaad heel fijn. Het is alleen het moment dat het het even niet doet. Dat ik dan niks heb aan de app omdat ik het alleen als gebruiker kan bedienen maar niet weet hoe ik het probleem moet oplossen. Dus dan inderdaad alleen de lampen die niet op de domotica kan bedienen.

Mijn oma was niet van het 'hulp vragen'. 

Mijn man kwam, constateerde en dook even achterin de auto. Gereedschap had hij altijd wel liggen.

Toen we het huis leeg moesten halen, kwamen we gereedschapskisten van mijn opa tegen. Die hebben wij dus meegenomen.

Man is van het tuinieren en kruiden en groenten kweken.

Hij mocht 4 bakken kruiden aan het terras hangen* anders zie je niets meer en groeien de druiven niet meer. Op het moment dat er 8 hingen en de terrasrand net niet instortte ben ik toch echt uit mijn slof geschoten.

Ik moet ook continu alles proeven. En raden welk kruid dit weer is. Weet ik het veel. Het is jouw hobby.

In de zomer is mijn tuin niet mooi en netjes, maar een overgroeide catastrofe vol met kruiden en groenten op de gekst mogelijke plekken. Op zo'n manier dat zelfs "even het gras afrijden" zowat mission impossible is aangezien er overal wel een gigantische pompoenplant in de weg groeit, een stel tomaten in de weg staan of we moeten opletten voor een giga courgette-plant.

*Hij heeft nog zeeën plaats in de tuin.

Ik lust absoluut geen pompoen, dus ik verzet me élk jaar tegen die pompoen. En élk jaar weer belandt ie op mysterieuze wijze toch weer in de tuin. Het is overigens niet "zomaar een pompoen". Het worden standaard knotsen van 15 kilo. Probeer dat met 2 personen waarvan 1 geen pompoen lust maar weg te werken  .

We hebben hier overigens 3 gekregen gereedschapskisten staan in de kelder, maar handig is hij totaal niet. En domotica interesseert hem gelukkig geen bal. De 4de gereedschapskist die aangeboden werd heb ik dus gelukkig weten buiten te houden.

Partner met klushobby. Alle klusjes in huis zijn leuk en interessant. Opzich prima, ware het niet dat afmaken en opruimen geen hobby is 

Ik vind mannen zonder hobby veel irritanter dan met. Mijn man zwemt en gaat naar aikido en rolt van de bank van het lachen bij Trevor Noah. Zijn lego hobby vind ik soms te duur, maar gelukkig houdt hij niet van voetbal kijken en vissen, dus het is vergeven. 

Klussen in huis en als het hier niet kan omdat er niets meer te klussen valt dan probeert man een ander gelukkig te maken. 
Andere hobby: motoren kopen, oppimpen en vervolgens naar motorshows gaan en weer verkopen.
Geen tuinwerkzaamheden want daar heeft man een schurft aan net als ik. 

Gelukkig ben ik een man mét autohobby (4 stuks, waaronder mijn dagelijkse) en motoren (3), maar zonder partner. En dat hou ik graag zo. Voor iedereen beter.

Ohja nog vergeten: LP's draaien. Best gezellig, ware het niet dat we zijn collectie nergens meer kwijt kunnen

Citroengraag schreef op 20-04-2026 om 18:57:

Ik vind mannen zonder hobby veel irritanter dan met. Mijn man zwemt en gaat naar aikido en rolt van de bank van het lachen bij Trevor Noah. Zijn lego hobby vind ik soms te duur, maar gelukkig houdt hij niet van voetbal kijken en vissen, dus het is vergeven.

Leuk, mijn manlief idem minus de LEGO. Hij heeft een bordspel hobby. En een hele bordspelkamer. Wat daar niet meer in past, ja jammer joh. 

Ha ha, mijn man is helemaal niet handig; hij heeft een allerbeste vriend met een Garage; vriend sleuteld en man levert…

Man "verzamelt" ook oude kapotte apparaten om onderdelen uit te halen om weer in de nieuwe domotica in te bouwen of andere apparaten mee te repareren.
Gisteren bracht hij een scheerapparaat mee van een collega dat het niet meer deed. Daar zou hij onderdelen uit halen maar daar was hij nog niet aan toe gekomen gisteravond. 
01.30 vannacht komt dat scheerapparaat tot leven en begint te draaien, liggend op het bureau.  Wat een rotherrie midden in de nacht. 
Fijn zo'n hobby! 

Mijn man werkt veel en in zijn vrije tijd speelt hij 
met de kinderen of kijken ze een film samen of gaan we met zijn allen naar een pretpark, wat eigenlijk meer de hobby van mij en de kinderen is, maar waar hij gelukkig ook wel voor te porren is.  Zijn hobby was altijd voetbal en films kijken, maar de voetbal staat nu op een erg laag pitje, wat ik eerlijk gezegd niet zo erg vind, want ik vond het in het begin van onze relatie toch wel onhandig dat de knvb een groot deel van zijn agenda bepaalde en het werd echt vervelend toen we kinderen kregen. En nee ik heb hem niks verboden, maar ik vind het ook echt niet erg dat hij de kinderen over het algemeen voor laat gaan op de voetbal.  

Mijn man heeft als hobby, Lotus.
Hij is acteur, grimeur, patiënt,slachtoffer alles in een optreden.
Daar heeft hij het druk mee.

Hemke schreef op 21-04-2026 om 12:02:

Mijn man heeft als hobby, Lotus.
Hij is acteur, grimeur, patiënt,slachtoffer alles in een optreden.
Daar heeft hij het druk mee.

Vind dat echt een leuke en bijzondere hobby Hemke!

Auditor schreef op 20-04-2026 om 20:27:

Gelukkig ben ik een man mét autohobby (4 stuks, waaronder mijn dagelijkse) en motoren (3), maar zonder partner. En dat hou ik graag zo. Voor iedereen beter.

Zo denk ik er als vrouw zijnde ook over, vrijheid blijheid. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.