Relaties Relaties

Relaties

Help mijn man heeft een hobby

Mijn man heeft een brommer gekocht. Want die had hij nooit gehad als puber. Nu 50+ dus ja. Het is niet de beste brommer dus er moet aan gesleuteld worden. Er komen allerhande pakketjes binnen met onderdelen en -deeltjes. En ik word dus regelmatig gevraagd om iets vast te houden, bij te schijnen of morele ondersteuning te verlenen. IK WIL GEWOON MET EEN BOEK OP DE BANK! Daarom dit topic, om te klagen over de hobby van je man, of hij nou wel of niet in zijn midlife crisis zit. 

Domotica!

Zo handig! Het licht gaat automatisch aan, een ook weer uit. Op tijd en schemering dus nooit onnodig. De vaatwasser start als de zonnepanelen genoeg opbrengst hebben een iets anders het niet direct al gebruikt. 

Allemaal heel leuk, tot het even niet werkt omdat de wifi hapert. Dan gaat het niet vanzelf, kan ik het niet handmatig met mijn telefoon starten en zit ik bijna in het donker. 

Het licht in de gang gaat nog met een schakelaar en dat boven de eettafel ook, dus dan doe ik dat aan en komt er licht door de glazen deur. Of ik zet in de keuken de koelkast open om ontbijt te maken. 

En soms start de vaatwasser dan ook terwijl er niks inzit omdat de opdracht niet gewist is.

Nu wil hij ook de garagedeur met een app gaan bedienen (nadat ik de afstandsbediening per ongeluk had meegewassen). 

Ik zou er slecht tegen kunnen om steeds iets vast te moeten houden of te moeten helpen dus ik begrijp je helemaal TO! 

Sterkte er verder mee! 

Netherfield

Netherfield

19-04-2026 om 20:48 Topicstarter

Kampeerder schreef op 19-04-2026 om 20:39:

Ik zou er slecht tegen kunnen om steeds iets vast te moeten houden of te moeten helpen dus ik begrijp je helemaal TO!

Sterkte er verder mee!

Dankjewel!

Goh, Kampeerder ben jij samen met met de niet bestaande broer van MIJN man?
Wij hebben geen zonnepanelen, want te weinig plek voor redelijke opbrengst. Maar verder heel herkenbaar geschreven. 
De verlichting gaat automatisch maar kan ook met de hand, soms heb je gewoon toch een lamp nodig ook als de domotica het nog niet nodig vindt om het licht aan te doen. 
Maar met storingen is het nooit wat je nodig hebt. Het licht aan midden op een zonnige dag of in de winter om 17.00 zit je in het stikkedonker.
Na de start van de zomertijd was er ook wat mis, ging maandagochtend om 5.00 het licht aan in de slaapkamer. Altijd leuk als je net die ochtend niet vroeg uit bed hoeft. 

Ik hoef gelukkig nooit te helpen. Hij heeft een standaard met klemmetjes om zijn printplaten vast te houden als hij moet solderen. 

Ies

Ies

19-04-2026 om 21:09

Kampeerder schreef op 19-04-2026 om 20:38:

Domotica!

Zo handig! Het licht gaat automatisch aan, een ook weer uit. Op tijd en schemering dus nooit onnodig. De vaatwasser start als de zonnepanelen genoeg opbrengst hebben een iets anders het niet direct al gebruikt.

Allemaal heel leuk, tot het even niet werkt omdat de wifi hapert. Dan gaat het niet vanzelf, kan ik het niet handmatig met mijn telefoon starten en zit ik bijna in het donker.

Het licht in de gang gaat nog met een schakelaar en dat boven de eettafel ook, dus dan doe ik dat aan en komt er licht door de glazen deur. Of ik zet in de keuken de koelkast open om ontbijt te maken.

En soms start de vaatwasser dan ook terwijl er niks inzit omdat de opdracht niet gewist is.

Nu wil hij ook de garagedeur met een app gaan bedienen (nadat ik de afstandsbediening per ongeluk had meegewassen).

Die van mij amuseert zich er ook mee. Niks voor mij want ik speel bijv graag met licht en pas het aan aan mijn stemming. Vreselijk als die dingen al aanspringen terwijl ik geniet van het lichte avondlicht. 
Toen hij zoiets voor het eerst geïnstalleerd had heeft hij mij niets gezegd. We gingen samen op vakantie met de hele familie, incl hoogbejaarden etc, was nogal een onderneming. Hij ging eerder en wist dat ik midden in de nacht op moest en een behoorlijk hectisch programma had. En toen vond hij het leuk om uit te proberen van afstand en ik schrok me wild van het licht dat maar aan en uit ging…

Hier ook een liefhebber van dingen met stekkers en die je met een app kunt aanzetten. " Ja ik programmeer de vaatwasser wel dan is hij morgenvroeg klaar ".  Maar natuurlijk gaat dat regelmatig fout en is het niet klaar.
En ook zitten overal ledjes op. Maar goed hij kent me al 35 jaar dus ledjes in de slaapkamer worden afgeplakt of het hele apparaat gaat uit. 

Oh en ik hoef ook niet te horen hoe spannend het was met Max Verstappen.

Hier een autoliefhebber.  Inmiddels  in bezit van denk ik 11 auto's  waarvan er maar 3 rijden. Rest moet het nodige aan gebeuren. Hoe vaak ik niet stond sleutels aan te geven, bijschijnen enz. Enige pluspunt daarvan was dat ik veel leerde. Bougies wisselen , een autoband verwisselen, olie peilen, nieuwe accu plaatsen, lientje kan alles zelf. Nu na mijn hersenbloedingen  kan ik het niet meer.  Elk nadeel heb zun voordeel, Cruijf zei het al...

Dolfje schreef op 19-04-2026 om 21:14:

Hier ook een liefhebber van dingen met stekkers en die je met een app kunt aanzetten. " Ja ik programmeer de vaatwasser wel dan is hij morgenvroeg klaar ". Maar natuurlijk gaat dat regelmatig fout en is het niet klaar.
En ook zitten overal ledjes op. Maar goed hij kent me al 35 jaar dus ledjes in de slaapkamer worden afgeplakt of het hele apparaat gaat uit.

Oh en ik hoef ook niet te horen hoe spannend het was met Max Verstappen.

Ja een ledje op de wekker,  zelf geknutseld. Dan kan je in het donker zien dat je de wekker gezet hebt voor morgenochtend. Zo handig!  Doe dan een rood ledje, daar heb je in de nacht geen hinder van maar nee dat ledje is groen, want in dezelfde kleur als het display van de wekker, wat hij met een ander knopje aan kan doen dan heb je niet zoveel licht naast het bed. 

Wat Max doet hoef ik ook niet te horen en vd Poel trouwens ook niet. Hij kijkt nu wielrennen op tv ik hang op het forum. 

Hij moet nu overigens gaan opruimen.  Ivm gezondheid/ financien enz. Dat is een lastige keuze want welke auto's gaan er weg.  De 500 uit '69, de Porsche 924 of de bmw cabrio. En zo staan er nog een aantal. Benieuwd hoe lang het gaat duren eer er een aantal weg zijn.

Ies schreef op 19-04-2026 om 21:09:

[..]

Die van mij amuseert zich er ook mee. Niks voor mij want ik speel bijv graag met licht en pas het aan aan mijn stemming. Vreselijk als die dingen al aanspringen terwijl ik geniet van het lichte avondlicht.
Toen hij zoiets voor het eerst geïnstalleerd had heeft hij mij niets gezegd. We gingen samen op vakantie met de hele familie, incl hoogbejaarden etc, was nogal een onderneming. Hij ging eerder en wist dat ik midden in de nacht op moest en een behoorlijk hectisch programma had. En toen vond hij het leuk om uit te proberen van afstand en ik schrok me wild van het licht dat maar aan en uit ging…

Inderdaad. Soms hoeft niet alles aan, en soms juist wel. 

Hangt inderdaad samen met stemming maar ook met wat ik aan het doen ben. TV kijken vraagt minder licht dan handwerken of lezen. 

Er is hier trouwens een uit de hand gelopen bierglazen hobby. En op zich vind ik dat nog best leuk maar we hebben er nu wel erg veel.

Hahaha bij het schijnsel van de koelkast je eten maken! Mijn huidige manlief heeft veel van dezelfde hobbies als ik. Daar ben ik ‘m tegengekomen. Aanbevolen!

ToetieToover schreef op 19-04-2026 om 21:45:

Hahaha bij het schijnsel van de koelkast je eten maken! Mijn huidige manlief heeft veel van dezelfde hobbies als ik. Daar ben ik ‘m tegengekomen. Aanbevolen!

Lang leve de lente, het is inmiddels licht als ik ontbijt ga maken. Tja, en ooit hadden wij ook dezelfde hobby. Na dertig jaar komt er wel eens een hobby bij......

Zoals domotica

Nou Lientje, ben je met mijn man getrouwd?  Hier hetzelfde: man huurt 4 garages, want we hebben 5 parkeerplaatsen, die bezet zijn....
We hebben een afspraak....tussen nu en 3 jaar is op een motor en onze VW T2 na alles verkocht.
Eerst zien, en dan geloven🫠

Man is weg maar heeft zijn fure koffiezetapparaat achtergelaten. Ik denk dat hij een nieuwe hobby heeft nu 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.