Relaties
Anouk1234
13-01-2026 om 08:17
Heerlijk als man er een keer niet is
N.a.v. item dat ontstond bij een ander topic, hier een nieuw topic om hier over te praten. Dus vind je het heerlijk als je man er een dag of avond niet is of vind je het vervelend als hij er onverwacht toch wel is.
Schoondochter
15-01-2026 om 07:18
Anouk1234 schreef op 15-01-2026 om 06:34:
Zouden onze mannen er net zo over denken? Dus ook graag af en toe alleen thuis willen zijn?
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ja, want mannen zijn net mensen. Net als vrouwen.
Mijn vriend vind het heerlijk als een kantoordag heb.
Broadway
15-01-2026 om 07:20
MarvelousM schreef op 14-01-2026 om 16:22:
[..]
Ik vraag me dus vooral af of dat laatste zinnetje dan niet een soort goedpratertje is van 'maar ik houd wel heeeeel veel van hem hoor'. Ik houd ook heel veel van veel mensen maar ik hoef echt niemand bij mij in huis voor langere tijd.
als je je iets afvraagt kun je misschien eens proberen een vraag te stellen. een stelling droppen als je eigenlijk oprecht een vraag hebt werkt meestal niet zo lekker
Broadway
15-01-2026 om 07:25
Zouden onze mannen er net zo over denken? Dus ook graag af en toe alleen thuis willen zijn?
yup. ik moet vanmiddag na het werk meteen door en ben pas rond 1930 thuis.
toen we het daar gisteren over hadden begonnen de oogjes te twinkelen en zei hij: dan eet ik kalfslever (hij kookt altijd en is een lieverd die geen dingen kookt die ik niet lust) en nodig ik vriend x uit!
en daarna begon hij te mijmeren hoe hij uit zijn werk (hij is altijd vroeg thuis ivm vroeg beginnen) dan dit vast ging voorbereiden en dat ging doen etc.
dit kan allemaal als ik thuis ben, maar toch is het dan lekker om het te doen als je eens alleen bent.
Pooh-Bear
15-01-2026 om 08:16
Ja maar vanwege zijn continu dienst gebeurt dat ook regelmatig. Denk dat hij vaker het huis voor zichzelf heeft dan ik.
Herfstappeltaart
15-01-2026 om 08:30
felija schreef op 14-01-2026 om 20:46:
[..]
Ik krijg hier een heel warm en gezellig gevoel bij.
Ik ook
Herfstappeltaart
15-01-2026 om 08:31
Dat weet ik wel zeker. Mijn man vindt het hélemaal niet erg als ik anderhalf uur weg ben om te sporten.
Bakblik
15-01-2026 om 08:54
Ik denk het niet.
Van een avondje alleen, dingen kijken op tv die hij graag wil zien en ik echt vreselijk vind, geniet hij echt wel. Een dagje of weekendje alleen vindt hij vreselijk.
Hij heeft een rothekel aan koken en kan dat ook niet goed. Met meer dan 1 pan op het fornuis raakt hij snel het overzicht kwijt en heeft dan all gare rijst als het uitje voor het begin van de saus nog gesneden moet worden bij wijze van spreken.
Nu de kinderen groot zijn en vooral zoon het leuk vindt om te koken kunnen ze zich wel redden.
Dolfje
15-01-2026 om 09:28
Ja dat denk ik wel, ik werk 1x in de 5 weken een hele zaterdag en dan moet hij wel voor het eten zorgen en eventueel een was aanzetten maar verder kan hij doen wat hij wil.
En 1x in de 2 weken ben ik pas om 21:00 uur thuis, eerst ging hij wel eens sporten maar nu lekker bankhangen.
MarvelousM
15-01-2026 om 10:12
Duufje schreef op 14-01-2026 om 17:27:
[..]
Kan lekker zijn hè, even bashen.
Ik moet er niet aan denken om altijd alleen te zijn en ook niet om single te zijn. Ben dolgelukkig met mijn man en mijn gezapige getrouwde leven. En ik ben ook heel blij als ik af en toe even alleen ben. Dat kan heel goed samengaan.
Waarom voel je je zo aangesproken? Ik ben niet aan het bashen. Ik verkondig statistieken. Het is gewoon zo.
Kan ook nog wel een beetje echt bashen: ik vind vrouwen die bang zijn om vrijgezel te worden altijd een beetje sneu. Daardoor blijven zo veel mensen in een slechte relatie hangen. Waar je zin in hebt.
Hemke
15-01-2026 om 10:43
Mijn man en ik zijn ruim 10 jaar met pensioen.
In het jaar voor zijn pensionering afspraken gemaakt, hoe gaan wij dat strakjes allemaal doen.
Die afspraken zijn er nog steeds, elk zijn eigen hobby’s blijven uit oefenen, ook al ben je dan een hele dag op stap.
Zelfben ik ook regelmatig een dagdeel weg.
Mooiste, wij hebben elk onze eigen hobbykamer, die onderhoud je ook zelf.
Taken verdeling in huis , mijn man kookt ,die vind dat fijn om te doen.
De rest is vaak gezamelijk, huis en tuin.
Broadway
15-01-2026 om 10:44
MarvelousM schreef op 15-01-2026 om 10:12:
[..]
Waarom voel je je zo aangesproken? Ik ben niet aan het bashen. Ik verkondig statistieken. Het is gewoon zo.Kan ook nog wel een beetje echt bashen: ik vind vrouwen die bang zijn om vrijgezel te worden altijd een beetje sneu. Daardoor blijven zo veel mensen in een slechte relatie hangen. Waar je zin in hebt.
ok, maar daar gaat dit topic niet over.
Zilver_gray
15-01-2026 om 11:39
Dit topic ging over “tijd voor jezelf” en of je daar wel/ niet behoefte aan hebt als mens. Hoe komen we dan nu op een punt dat vrouwen die bang zijn om vrijgezel te worden sneu zijn?
Rare wending.
Herfstappeltaart
15-01-2026 om 11:43
MarvelousM schreef op 15-01-2026 om 10:12:
[..]
Waarom voel je je zo aangesproken? Ik ben niet aan het bashen. Ik verkondig statistieken. Het is gewoon zo.Kan ook nog wel een beetje echt bashen: ik vind vrouwen die bang zijn om vrijgezel te worden altijd een beetje sneu. Daardoor blijven zo veel mensen in een slechte relatie hangen. Waar je zin in hebt.
Wie is hier bang om vrijgezel te worden?
yette
15-01-2026 om 12:37
Ik ben zelf vrij vaak de hort op voor mijn eigen lol. Zo ga ik 2-4 weken per jaar helemaal alleen op vakantie en ga ik ook regelmatig een weekendje weg met een vriendin, broer of zus. Mijn man doet dat soort dingen niet, maar hij begrijpt me en respecteert dat ik er wel behoefte aan heb. Hij redt het prima zonder mij - hoewel het natuurlijk best pittig is om de boel thuis in zijn uppie draaiende te houden naast een meer-dan-fulltime-baan. Dus ik ga niet langer dan 2-3 aaneengesloten weken.
Reizen met mijn man en/of kinderen vind ik ook leuk, maar heel anders. Niet alleen vanwege wat je zoal doet op een dag, maar ook omdat ik, als er anderen in de buurt zijn, blijf lopen moederen. Het lukt me niet om dat af te leren. In mijn eentje is het allemaal een stuk simpeler en kan ik ook ècht even alles loslaten.
Tjilp
15-01-2026 om 12:37
We hebben het over een partner die de alleen-tijd waardeert in het vertrouwen dat de ander na x-tijd weer terug komt. Dat blijkt vrijwel iedereen hier te zijn.
Heeft niet te maken met blijven hangen in een slechte relatie.
Vrijgezel ga ik nooit meer worden. Die term klinkt
me te luchtig als ik na 44 jaar samen weer alleen zou zijn.