Relaties
Anouk1234
13-01-2026 om 08:17
Heerlijk als man er een keer niet is
N.a.v. item dat ontstond bij een ander topic, hier een nieuw topic om hier over te praten. Dus vind je het heerlijk als je man er een dag of avond niet is of vind je het vervelend als hij er onverwacht toch wel is.
Bakblik
13-01-2026 om 15:02
Ies schreef op 13-01-2026 om 14:22:
[..]
Jeetje Bakblik, steeds als ik jouw lees denk ik maar goed dat je hier niet komt kijken
![]()
Zo’n dot stof achter de deur die blijft liggen, wat boeit dat nu?? Die heb je, áls het je stoort, letterlijk binnen 2 seconden opgepakt en weggegooid. Onder de bank kost misschien net wat meer tijd maar dat hoef je toch niet iedere week te doen? Of je neemt een robot die gaat steeds onder de bank.
Herfstappeltaart schreef op 13-01-2026 om 14:25:
[..]
Nou ik moet eerlijk zeggen dat dit mij ook zou storen. Stofzuigen moet bij mij wel goed gebeuren. En óók de bank en eetkamerstoelen, die liggen namelijk vol kruimels als de kleinkinderen zijn geweest.
Nou dit inderdaad wat Herfstappeltaart beschrijft. Ik heb een houten/laminaatvloer dus die dotten waaien wel een beetje onder de bank uit als je daar met de ventilatie van destofzuiger naartoe staat.
Bovendien is man zelf allergisch voor huisstofmijt dus als hij het goed zou doen snottert hij zelf een stuk minder.
Om rustig te slapen raap ik dotten op de slaapkamer dus echt op voordat we gaan slapen. En doe ze op de badkamer in een dichte afvalbak. Het zou sneller zijn als hij ze zelf opzoog.
Herfstappeltaart
13-01-2026 om 15:13
Tuinfluiter schreef op 13-01-2026 om 14:48:
[..]
Wij hebben hebben de taken ook opnieuw verdeeld toen mijn man stopte met werken. Mijn man stofzuigt ook en als hij dat snel met de franse slag doet kan hij aan de volgende klus beginnen. Op maandag doen we altijd veel en we beginnen en eindigen dan tegelijkertijd.
Ja prima toch!
watertoren
13-01-2026 om 16:56
Het is deze maand 10 jaar geleden dat ik mijn man verloren heb aan kanker. Ik zou willen dat ik me zou ergeren.
Ies
13-01-2026 om 17:04
Herfstappeltaart schreef op 13-01-2026 om 14:25:
[..]
Nou ik moet eerlijk zeggen dat dit mij ook zou storen. Stofzuigen moet bij mij wel goed gebeuren. En óók de bank en eetkamerstoelen, die liggen namelijk vol kruimels als de kleinkinderen zijn geweest.
Mmh ja, dat zal.
Maar ik zou het verschrikkelijk vinden als ik zou stofzuigen en er zou me verteld worden dat ik het niet goed zou doen. In mijn eigen huis dan. De zin zou me wel vergaan.
Maar goed, ik heb er zelf ook wel een handje aan. Heb ook wel flink kritiek op het poetsen van manlief hier. Maar ik vind dat ik daar wel een goede reden voor heb
Bakblik
13-01-2026 om 17:49
Ies schreef op 13-01-2026 om 17:04:
[..]
Mmh ja, dat zal.
Maar ik zou het verschrikkelijk vinden als ik zou stofzuigen en er zou me verteld worden dat ik het niet goed zou doen. In mijn eigen huis dan. De zin zou me wel vergaan.
Maar goed, ik heb er zelf ook wel een handje aan. Heb ook wel flink kritiek op het poetsen van manlief hier. Maar ik vind dat ik daar wel een goede reden voor heb![]()
Wil je even met de billen bloot? Wat maakt jouw reden beter dan die van Herfstappeltaart? Mijn reden heb ik ook gegeven en die is kennelijk valide gevonden door jou want je hebt er niet op gereageerd.
Dolfje
13-01-2026 om 17:57
Ted68 schreef op 13-01-2026 om 11:08:
Dat slechte slapen heb ik ook ....
Ik ook. Slaap al niet best maar alleen is het helemaal ruk.
Dolfje
13-01-2026 om 18:00
watertoren schreef op 13-01-2026 om 16:56:
Het is deze maand 10 jaar geleden dat ik mijn man verloren heb aan kanker. Ik zou willen dat ik me zou ergeren.
Dat snap ik helemaal
Ik mopper wel eens op /over hem maar ik zou hem echt niet kunnen missen.
Herfstappeltaart
13-01-2026 om 18:21
watertoren schreef op 13-01-2026 om 16:56:
Natuurlijk, daarbij valt elke ergernis in het niet.
Rekenenisleuktaalook
13-01-2026 om 18:53
Waarom is dit topic binnen drie pagina's en topic geworden over hoe slecht onze mannen kunnen huishouden? Hoe we het huishouden verdelen als hij met pensioen is? Wat we aan huishouden kunnen doen als man er wel of juist niet is? Wat een gezeur, huishouden is geen doel van je leven maar een middel om het leuk te hebben.
Toen ik vanmiddag de openingspost las, had ik het te druk om meteen te reageren maar ik had een heel ander bericht willen plaatsen.
ToetieToover
13-01-2026 om 19:03
Ik ga nog even door over het huishouden
want ik vind het vreemd om de taken te gaan herverdelen op basis van hoeveel uren je werkt. Het huishouden is namelijk voor beide partners die in dat huis wonen. Als ééntje minder werkt, hoeft die in mijn optiek niet ineens meer huishoudelijke taken te gaan doen. Zou wat zijn zeg. Maak je tijd vrij van je werk, kun je dat meteen weer inleveren voor het huishouden. Mij niet gezien.
Rekenenisleuktaalook
13-01-2026 om 19:03
Ik vind het heerlijk om het huis soms voor mijzelf te hebben. Ik kan enorm genieten van de stilte. Mijn werk is de hele dag vol geluid, dus kan ik heerlijk thuis genieten van geen radio, geen tv, geen gepraat, geen gehoest etc. Alleen mijn eigen geluiden.
Man en ik kunnen ons samen om prima vermaken, met wandelen, samen koken en de dag doorspreken, en film kijken etc.
Ook al hebben de kinderen ons niet meer nodig, we hebben nog steeds ieder onze eigen doordeweekse vrije dag. Indien nodig neemt man wel eens vrij op mijn vrije dag, als we ergens voor op pad willen. Of in een van mijn vele vakanties.
Ik kan erg balen van een thuiswerkdag op mijn vrije dag, want dan is er de hele dag geluid. Wil man samen lunchen, eitjes bakken of wat dan ook. Vraagt dan of ik even wat wil halen daarvoor etc.
Huishouden doen we ieder op onze vrije dag een stukje een soms nog wat in het weekend. Ieder heeft vaste taken, al jaren, we bemoeien ons niet meer de taken van de ander. Tenzij er echt iets aan de hand is. Man is chef afval en die kan gerust vanuit de auto bellen of ik de kliko aan de weg wil zetten, want daar denk ik zelf niet aan. Ook niet als ik buren zie of hoor met de hunne. Zijn taak, dus als hij niks overlegt dan houd ik me er niet mee bezig.
Herfstappeltaart
13-01-2026 om 19:04
Rekenenisleuktaalook schreef op 13-01-2026 om 18:53:
Waarom is dit topic binnen drie pagina's en topic geworden over hoe slecht onze mannen kunnen huishouden? Hoe we het huishouden verdelen als hij met pensioen is? Wat we aan huishouden kunnen doen als man er wel of juist niet is? Wat een gezeur, huishouden is geen doel van je leven maar een middel om het leuk te hebben.
Toen ik vanmiddag de openingspost las, had ik het te druk om meteen te reageren maar ik had een heel ander bericht willen plaatsen.
Omdat een gesprek nu eenmaal vaak alle kanten opgaat. En wat betreft je heel andere bericht: wat let je?
Rekenenisleuktaalook
13-01-2026 om 19:08
ToetieToover schreef op 13-01-2026 om 19:03:
Ik ga nog even door over het huishouden
want ik vind het vreemd om de taken te gaan herverdelen op basis van hoeveel uren je werkt. Het huishouden is namelijk voor beide partners die in dat huis wonen. Als ééntje minder werkt, hoeft die in mijn optiek niet ineens meer huishoudelijke taken te gaan doen. Zou wat zijn zeg. Maak je tijd vrij van je werk, kun je dat meteen weer inleveren voor het huishouden. Mij niet gezien.
Tot op zekere hoogte met je eens.
Als de een heel veel werkt en de ander heel veel vrij is, dan kun je best wat voor elkaar doen. Degene die veel werkt kan, in verband met de uitgaven, niet ineens zijn werkuren halveren om ook wat meer vrije tijd te hebben en dan verwachten dat de kosten ook door twee gedeeld worden.
ToetieToover
13-01-2026 om 19:14
Mijn ex keek ik ook altijd de deur uit, maar meestal ging ik zelf weg. Mijn huidige vriendlief is een hele prettige huisgenoot. Geen gedoe of onenigheid; we komen goed overeen in wensen over reinheid, rommel, geluid. Het enige minpuntje is dat hij heel laat gaat slapen en ik daardoor langer opblijf dan goed voor me is. Soms word ik om 3 uur ‘s nachts wakker en zit hij nog beneden, dan kunnen we gezellig even kletsen en gaan we vervolgens samen weer naar bed.
ToetieToover
13-01-2026 om 19:14
Rekenenisleuktaalook schreef op 13-01-2026 om 19:08:
[..]
Tot op zekere hoogte met je eens.
Als de een heel veel werkt en de ander heel veel vrij is, dan kun je best wat voor elkaar doen. Degene die veel werkt kan, in verband met de uitgaven, niet ineens zijn werkuren halveren om ook wat meer vrije tijd te hebben en dan verwachten dat de kosten ook door twee gedeeld worden.
Dat kan natuurlijk wel, je kunt de uitgaven aanpassen.