Relaties
Anouk1234
13-01-2026 om 08:17
Heerlijk als man er een keer niet is
N.a.v. item dat ontstond bij een ander topic, hier een nieuw topic om hier over te praten. Dus vind je het heerlijk als je man er een dag of avond niet is of vind je het vervelend als hij er onverwacht toch wel is.
Dolfje
13-01-2026 om 08:26
Vandaag is mijn langste werkdag en op dinsdag gaat man meestal sporten. Ga ik lekker in bad en een serie voor mezelf kijken. Het is niet perse nodig maar ik vind dat wel even lekker rustig.
Anouk1234
13-01-2026 om 08:28
Vrijdag is mijn vrije dag en heb ik het liefst dat mijn man naar kantoor gaat en zeker niet dat hij in de woonkamer gaat zitten werken. Ik wil gewoon lekker zelf kunnen rommelen zonder dat ik op de vingers wordt gekeken. En heb zeker ging zin om mee 'te genieten' van zijn online overleggen en telefoontjes.
Schoondochter
13-01-2026 om 08:39
Oh dit is zo mijn topic.
Mijn vriend is al maanden thuis, hij zit met zichzelf in de knoop. En hij kan zo'n hork zijn. Hij is net onverwacht vertrokken, een dagje op pad met iemand, en ik ben heel erg gelukkig.
Anna76
13-01-2026 om 08:47
Soms vind ik het heerlijk als hij weg is, soms baal ik ervan, heel stom. Als ie dan eenmaal weg is, vermaak ik mezelf wel weer hoor. Dat dan ook wel. Over het algemeen kijk ik er wel naar uit.
Op zijn vrije dag ga ik altijd naar kantoor, zodat ik hem niet in de weg zit. Ik heb een eigen plek thuis, ik zit nooit in de woonkamer, maar toch. Hij kan niet thuiswerken, dus daar heb ik sowieso geen last van in dat opzicht.
Tuinfluiter
13-01-2026 om 09:08
Mijn man zat 30 jaar lang voor zijn werk bijna iedere week wel een paar dagen in het buitenland. Ik vind nu hij gestopt is met werken het gezellig dat hij veel thuis is.
We hebben een paar gezamenlijke hobby's dus doen best veel samen.
Af en toe is één van ons een dag alleen op pad en daar hebben we ook geen moeite mee.
In het verleden deed ik altijd veel huishoudelijke klussen op maandag. Ik had dan graag het huis alleen, zodat man of kinderen niet in de weg liepen. Nu zit man niet meer in de weg maar doen we samen de klussen.
Netherfield
13-01-2026 om 09:14
Man deed heel lang een sport waarbij hij 3 avonden in de week aan het trainen was of een wedstrijd speelde. Heerlijk. Soms ging hij niet en dan baalde ik echt. Die sport doet hij al een tijd niet meer en nu is hij bijna altijd thuis 's avonds, dat vind ik toch wel jammer soms. Dus ik sluit me van harte aan bij dit topic!
Ted68
13-01-2026 om 09:32
Ik vind het heerlijk om af en toe alleen te zijn. Man wandelt veel in de zomer, en dan gaat hij een weekend. Verder Sport hij iedere zaterdagochtend en zondag ochtend… Omdat hij aan huis werkt zie ik hem meer dan genoeg.
Broadway
13-01-2026 om 09:58
Ik ben graag samen, maar ook graag alleen. Nu heeft mijn man sinds 2 jaar een nieuwe baan. het is heerlijk om te zien hoe zijn omscholing hem zoveel goeds brengt!
klein ding voor mij is dat hij nu hele andere tijden werkt. hij werkt gewoon fulltime, maar omdat hij héééél vroeg begint eindigt zijn dag ergens tussen 13 en 15 uur.
dat houdt in dat áls ik dan een keer een dag voor mijzelf heb dit eigenlijk maar een halve dag is omdat mijn lief zomaar om 14 uur weer thuis kan zijn.
ik voel me er bijna lullig over dat ik soms dan denk dat 1730 thuiskomen mij echt een dag gegeven zou hebben en het nu niet als "vrij" voelt.
CreaBea
13-01-2026 om 10:09
Man is 4 dagen per week thuis, kind volledig. Ik kan ze af en toe de deur wel uitkijken. Zelf (langdurig) weggaan is onmogelijk ivm mantelzorgtaken voor hen beiden.
Nikki1973
13-01-2026 om 10:12
vandaag kan ik het gewoon even niet hebben dat man geen zin had om naar kantoor te gaan. Ben ziek, zou niet werken dus wilde rustig aan doen, wat lezen of serie kijken. Maar nu voel ik me bijna bezwaard dat ik op de bank hang en man aan het werk is. Hij maakt ook net even teveel lawaai….. kan er niet tegen vandaag.
Madamecannibale
13-01-2026 om 10:38
Ja, heerlijk. Helaas komt het weinig voor dat hij in de avonden weg is. Maar als het zo is kom ik meer tot rust dan wanneer hij thuis is. Soms verlang ik wel weer naar alleen wonen. Verder hebben we trouwens een prima relatie 
Zilver_gray
13-01-2026 om 10:50
Ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn (kinderen ook de deur uit als het even kan
).
Man moest “vroeger” regelmatig een aantal dagen de stad uit voor zijn werk en overnachtte dan in een hotel.
Heeft nu een nieuwe baan en meer bij huis; heeft zo zijn voor en nadelen. Maar een paar avonden per maand alleen op de bank lekker mijn ding doen (series/ films kijken waar man geen klap aan vindt) heerlijk was dat!
Due-scimmie
13-01-2026 om 10:57
Man werkt altijd op kantoor. Maar in de avond is hij weinig weg, ik ben graag samen thuis ookal doen we ons eigen ding.
Op mijn vrije dagen vind ik het fijn als man af en toe vrij is, maar niet iedere keer. Dan kom ik niet toe aan wat er allemaal moet gebeuren en sporten enzo.
Als man 's nachts niet thuis is, slaap ik slecht 🙈
Anouk1234
13-01-2026 om 11:24
Mijn man was vorige week een paar nachten weg. Ik slaap dan prima. Dan kan ik tenminste een nachtlampje aan doen, zodat ik niet op de tast naar het toilet moet en kan ik de wasmachine in de nacht aanzetten. En ik kan zonder schuldgevoel lekker op tijd naar bed.