Relaties Relaties

Relaties

Gepensioneerde echtgenoot zit altijd thuis


Bolmieke, Ik heb nog nergens gelezen dat ondanks dat jullie manier van leven totaal verschillend is, wel van elkaar houden/om elkaar geven.... Waarom blijven jullie bij elkaar, financieel, de buitenwereld? Het klinkt allemaal zo liefdeloos 

Wat triest om zo nog 20 jaar door te gaan .

Oh, dit bericht had 20 jaar geleden van mijn moeder kunnen zijn. Ik heb niet alle reacties gelezen.....

Mijn moeder is het huis uitgevlucht, en is veel meer gaan doen, en gaan afspreken. Tot groot ongenoegen van mijn vader, want die had het liefst samen op de bank gezeten. 
Mijn moeder ging ook bewust met vriendinnen op vakantie. 

Mijn vader is intussen overleden, maar ik weet wel dat ze heel veel van hem gehouden heeft, maar dat gepensioneerd zijn vies tegen viel.

Dan hier een tegenbericht: Bolmieke, wat heerlijk dat je zo een eigen plekje hebt, waar jij je, als jij 't nodig hebt, kunt terugtrekken ! 
Liefdeloos, nog 20 jaar zó doorgaan, 't zijn allemaal kreten van mensen die in een andere wereld leven

Chiquita schreef op 15-02-2023 om 10:

Liefdeloos, nog 20 jaar zó doorgaan, 't zijn allemaal kreten van mensen die in een andere wereld leven

pardon 

MRI

MRI

15-02-2023 om 10:12

Zo fijn voor je Bolmieke. Ideaal, ik hoop dat je er een beetje je eigen plekje van kan maken. En: misschien kan het zo maar een opleving tussen jouw en je man geven over een tijdje. 

Chiquita schreef op 15-02-2023 om 10:09:

Dan hier een tegenbericht: Bolmieke, wat heerlijk dat je zo een eigen plekje hebt, waar jij je, als jij 't nodig hebt, kunt terugtrekken !
Liefdeloos, nog 20 jaar zó doorgaan, 't zijn allemaal kreten van mensen die in een andere wereld leven

Bedankt ik leef inderdaad in een andere wereld en daar ben ik dankbaar voor 

Yumi schreef op 15-02-2023 om 10:13:

[..]

Bedankt ik leef inderdaad in een andere wereld en daar ben ik dankbaar voor

Nou inderdaad 💜

Ik gun gewoon iedereen een relatie vol liefde, maar dat lees ik nergens bij TO en dat vind ik oprecht jammer voor zowel haar als haar man.

Ik hoop dat de ruimte help om rust en ruimte te vinden. En dat het beter is voor jullie relatie omdat het niet 24/7 samen zijn.
Voor nu een oplossing, maar ga wel nadenken over hoe verder. Want als het huisje niet meer beschikbaar is, zit je weer.

Chiquita schreef op 15-02-2023 om 10:09:

Dan hier een tegenbericht: Bolmieke, wat heerlijk dat je zo een eigen plekje hebt, waar jij je, als jij 't nodig hebt, kunt terugtrekken !
Liefdeloos, nog 20 jaar zó doorgaan, 't zijn allemaal kreten van mensen die in een andere wereld leven

Sorry?

Yumi schreef op 15-02-2023 om 10:13:

[..]

Bedankt ik leef inderdaad in een andere wereld en daar ben ik dankbaar voor

Inderdaad.

MRI

MRI

15-02-2023 om 10:49

Mijn God gaan we nu een wedstrijdje 'ik leef het beste leven' doen? 

Yumi schreef op 15-02-2023 om 10:13:

[..]

Bedankt ik leef inderdaad in een andere wereld en daar ben ik dankbaar voor

🧡

Fijn dat je een plekje voor jezelf hebt gevonden. Toen ik je berichtje las was ik even bang dat je je echtgenoot daar een paar dagen in de week naartoe ging verbannen 😄 Maar voor jezelf lijkt zo’n plek mij heerlijk om even te ontspannen op je eigen manier en bezig te zijn met je eigen hobbies. 

Bolmieke schreef op 15-02-2023 om 09:03:

Iedereen bedankt voor het reageren, het heeft veel stof tot nadenken gegeven. Het probleem heeft zich gisteren op een heel leuke manier opgelost.
Mijn nicht heeft achter in de tuin een klein huisje dat ze voor dat ze weduwe werd verhuurde aan doortrekkende wandelaars. Ze heeft kinderen in het buitenland en gaat daar vaak naar toe daarom vroeg ze of ik niet iemand wist die daar af en toe wou verblijven bv iemand die een ruimte nodig had om te schilderen of zo en dan ook een oogje in het zeil kon houden voor haar huis. Nou ik wist meteen iemand ha ha, ze vond het heel leuk en ze wist ook niet dat ik behoefte had aan af en toe alleen zijn. Het is 30 minuutjes fietsen, een huiskamer met een bed, een klein keukentje en een wc. Er is uitzicht op een weilandje. Ik ga denk ik iets creatiefs doen, paar keer per week voor mezelf koken, stapel boeken mee. Ik ben er zo blij mee!

Wat leuk! Dit is ook echt een plekje voor jezelf, veel meer dan een kamer in huis! Mooi dat dit op je pad is gekomen. 

Ik hoop dat dit het evenwicht tussen je man en jou zodanig herstelt dat je de tijd die jullie samen in huis doorbrengen, weer prettiger gaat vinden. Er is niks mis met ‘gewoon samen zijn’. Dat is helemaal aan jullie! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.