Relaties Relaties

Relaties

Ex benaderen

zouden jullie dit wel of niet doen als je er behoefte aan hebt? We zouden eigenlijk voor altijd vrienden blijven maar ik dacht dat ik het niet kon. Nu hebben we echt al denk 2 jaar of 3 geen contact meer, ben er ook lang overheen. Maar ik heb wel nog steeds verlangen. Maar ik ben bang dat de stap te nemen. Ik weet niet of zin heb in een gemene toon of afwijzing. Ik zoek geen relatie of zo, we hebben ook nooit wat serieus gehad. Maar we weten ook dat we niet met elkaar zullen eindigen. Maar eigenlijk kunnen we tot die tijd wel af en toe van elkaar genieten toch? Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik heb eigenlijk ook het contact destijds te abrupt gestopt en het had niet zo moeten verlopen. 


Wat wil je nou precies van hem?

Als iemand met wie ik iets heb gehad dat (en mij) abrupt afkapt zou ik er niet op zitten wachten dat die persoon een paar jaar later opeens contact zou opnemen.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wil. Zoek je nu een vriendschap of bedoel je met “van elkaar genieten” iets anders?

Vriendschap met een ex kan alleen werken als beiden geen gevoelens meer hebben en de relatie helemaal afgesloten. Is dat bij één van beiden of bij allebei niet het geval dan kan het mijn inziens nooit werken. Het risico dat je loopt wanneer je weer contact opneemt met je ex is dat je niet verder gaat met je leven. Bedenk goed wat je nog uit het contact wil halen en wat het je waard is. Weet je überhaupt hoe het nu met je ex gaat, en wil je dat eigenlijk wel weten? Wat vind je ervan als bijvoorbeeld blijkt dat je ex nu in een gelukkige relatie zit?

LieverDanJeDenktx

LieverDanJeDenktx

17-05-2023 om 22:28 Topicstarter

Wollstonecraft schreef op 17-05-2023 om 22:21:

Wat wil je nou precies van hem?

Als iemand met wie ik iets heb gehad dat (en mij) abrupt afkapt zou ik er niet op zitten wachten dat die persoon een paar jaar later opeens contact zou opnemen.

Gewoon contact, misschien een keer afspreken om elkaar weer eens te zien. Erover praten, misschien afsluiten. Misschien zoenen, het was een soort van vriendin van me en ik was destijds best wel van God los en daardoor was de relatie denk ik best wel toxic terwijl ik er eigenlijk zelf voor zorgde maar eigenlijk was t ook niet leuk om zo behandeld te worden. Ik kreeg dan ineens geen aandacht meer of werd gemeen behandeld omdat ik uitging terwijl ik dan juist nog meer behoefte aan liefde en communicatie had na zo lege vreselijke nachten weg. 
zij heeft het ook eens beëindigd omdat ik met een ander had gezoend maar dat deed ik eigenlijk doordat ik er soms juist zo erg mee zat dat we niet met elkaar kunnen eindigen. En daardoor ook verder wilde. Dus ma goed ingewikkeld, en de vriendschap/relatie had ong 5 jr geduurd maar ik heb het best wel naar beëindigd doordat ik al zelf niet lekker bij zat en t idee had dat t alleen negatief was dat beeld had ik alleen maar en toen was het ineens dat heb ik wel eens vaker met mensen dat ik er dan meteen na opstapeling klaar ben ma uiteindelijk komt t vaker ook goed met andere mensen doordat ik leer te vergeven dat we allemaal niet perfect zijn

Ga gewoon op zoek naar seks met een nieuw persoon en laat deze met rust.

LieverDanJeDenktx

LieverDanJeDenktx

17-05-2023 om 22:35 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 17-05-2023 om 22:23:

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wil. Zoek je nu een vriendschap of bedoel je met “van elkaar genieten” iets anders?

Vriendschap met een ex kan alleen werken als beiden geen gevoelens meer hebben en de relatie helemaal afgesloten. Is dat bij één van beiden of bij allebei niet het geval dan kan het mijn inziens nooit werken. Het risico dat je loopt wanneer je weer contact opneemt met je ex is dat je niet verder gaat met je leven. Bedenk goed wat je nog uit het contact wil halen en wat het je waard is. Weet je überhaupt hoe het nu met je ex gaat, en wil je dat eigenlijk wel weten? Wat vind je ervan als bijvoorbeeld blijkt dat je ex nu in een gelukkige relatie zit?

Ja vriendschap en meer dan dat, maar intiem zijn hoeft niet perse of so van mij. 

Ik weet niet, ik denk dat het wel pijnlijk zou zijn eerlijk gezegd. Ik wil echt zeggen dat ik dan blij voor haar zou zijn maar dan zou ik liegen. 

Ik zou iets op vrijblijvende basis willen afspreken en dan verder kijken. Maar dat is dus ergens waar ik ook bang ben dat je niet verder gaat als je contact blijft hebben met je ex dat is dus ook een van de redenen geweest dat ik het heb gekapt maar hoezo zou je dat niet kunnen behouden en in die tussentijd miss alsnog een ander kunnen ontmoeten en dan dat afremmen. 

Maar goed het is sowieso een hele grote stap maar soms denk ik waarom niet, het leven is te kort. Maar ik zit vol met twijfel doordat wel dachten voor altijd vrienden te blijven of de ander nou verder gaat of niet maar ik denk dat ik daar het meeste in mee zat en eigenlijk daardoor ook realiseerde dat ik het niet kon zo terwijl ik het wel zou moeten kunnen. 

LieverDanJeDenktx

LieverDanJeDenktx

17-05-2023 om 22:36 Topicstarter

Dolfje schreef op 17-05-2023 om 22:34:

Ga gewoon op zoek naar seks met een nieuw persoon en laat deze met rust.

Hahaha serieus, ik heb genoeg andere knappe meiden met wie ik kan daten maar ik cancel het. Misschien moet ik het toch doen om iets anders een kans te geven. 

LieverDanJeDenktx schreef op 17-05-2023 om 22:36:

[..]

Hahaha serieus, ik heb genoeg andere knappe meiden met wie ik kan daten maar ik cancel het. Misschien moet ik het toch doen om iets anders een kans te geven.

Lijkt me slimmer dan achter iemand van jaren geleden aan gaan.

LieverDanJeDenktx schreef op 17-05-2023 om 22:36:

[..]

Hahaha serieus, ik heb genoeg andere knappe meiden met wie ik kan daten maar ik cancel het. Misschien moet ik het toch doen om iets anders een kans te geven.

Haha serieus, ga dat gewoon doen dan, als ze vriendschap met je had gewild dan had ze zelf wel actie ondernomen. 

LieverDanJeDenktx

LieverDanJeDenktx

17-05-2023 om 22:54 Topicstarter

Vavoom schreef op 17-05-2023 om 22:41:

[..]

Haha serieus, ga dat gewoon doen dan, als ze vriendschap met je had gewild dan had ze zelf wel actie ondernomen.

Jullie hebben gelijk. Ik heb er op een of andere manier geen zin in terwijl aantrekkingskracht wel er is en klik maar durf het niet aan. 
ik ga niet berichten, was een stom idee ineens doordat ik aan haar moest denken. 
moet de stap denk ik wel nemen te gaan daten maar ik ben iemand die dit toch heel erg op me laat afwachten of ergens dan weer denk dat t niet beter gaat worden en dat de beste relatie was maar ik zal het niet weten als ik het probeer en ervoor ga

LieverDanJeDenktx

LieverDanJeDenktx

17-05-2023 om 23:49 Topicstarter

Ik weet soms niet meer waar ik behoefte aan heb. Dan wel of niet aan contact. Zodra het er is denk ik geen zin in meer. Hebben jullie dit ook? Dat jullie denken van dat je bepaald mensen wel ziet zitten maar dan toch niet de moeite neemt om af te spreken. Aan wat ligt het dan.? 
kijk mijn ex was iemand die dan wel boos werd en zo een persoon heb ik nodig dan mensen die het allemaal oké vinden ook al zeg ik 100x af. Heel kinderachtig dit en ik moet me eens gedragen maar eigenlijk besef ik wel pas later veel dingen ook

Oh, jij bent die ene die een' lesbische vriendschap' heeft die onmogelijk is. Waarbij jij haar de hele tijd aantrekt om vervolgens weer weg te duwen. Heel ongezond allemaal. Volgens mij heb je nog nooit verteld waarom jullie precies niet samen kunnen eindigen.
Eerlijk gezegd denk ik dat je beter professionele hulp (psycholoog) hier bij kan zoeken. Want je zit hier al heel erg lang mee en het lijkt erop dat je niet verder komt.

LieverDanJeDenktx

LieverDanJeDenktx

18-05-2023 om 00:36 Topicstarter



Ik zit ook met andere dingen. Maar eerlijk gezegd valt het echt mee. Ik zit met haar niet meer zo erg in mee hoor. Psychologische hulp heb iK al eens geprobeerd, ben toen ook op haar verliefd geworden en gaan hechten, toen ook abrupt gestopt en veel spijt van gehad maar het moest naar mijn idee toen ook gebeuren om meer pijn te vermijden maar helaas heb ik daar dan ook weer onnodig bijna 2 jaar mee gezeten.
maar die ex is allang al geen hoop of iets meer en ik denk dat ik nu echt niet meer mijn gedachten ga spenderen aan andere mensen. Het is klaar nu. Heb er ook echt geen zin meer in.

LieverDanJeDenktx schreef op 17-05-2023 om 22:28:

[..]

Gewoon contact, misschien een keer afspreken om elkaar weer eens te zien. Erover praten, misschien afsluiten. Misschien zoenen, het was een soort van vriendin van me en ik was destijds best wel van God los en daardoor was de relatie denk ik best wel toxic terwijl ik er eigenlijk zelf voor zorgde maar eigenlijk was t ook niet leuk om zo behandeld te worden. Ik kreeg dan ineens geen aandacht meer of werd gemeen behandeld omdat ik uitging terwijl ik dan juist nog meer behoefte aan liefde en communicatie had na zo lege vreselijke nachten weg.
zij heeft het ook eens beëindigd omdat ik met een ander had gezoend maar dat deed ik eigenlijk doordat ik er soms juist zo erg mee zat dat we niet met elkaar kunnen eindigen. En daardoor ook verder wilde. Dus ma goed ingewikkeld, en de vriendschap/relatie had ong 5 jr geduurd maar ik heb het best wel naar beëindigd doordat ik al zelf niet lekker bij zat en t idee had dat t alleen negatief was dat beeld had ik alleen maar en toen was het ineens dat heb ik wel eens vaker met mensen dat ik er dan meteen na opstapeling klaar ben ma uiteindelijk komt t vaker ook goed met andere mensen doordat ik leer te vergeven dat we allemaal niet perfect zijn

Ik lees hierin alleen maar redenen om geen contact meer op te nemen. 

heb alles gelezen en ik denk dat je eerst maar eens serieus met jezelf aan de slag moet. Hoe jij met relaties (ook de niet romantische) omgaat is niet gezond. Dus, laat je weer doorverwijzen naar een psycholoog en dan naar een man.

LieverDanJeDenktx

LieverDanJeDenktx

18-05-2023 om 07:24 Topicstarter

Wollstonecraft schreef op 18-05-2023 om 05:17:

heb alles gelezen en ik denk dat je eerst maar eens serieus met jezelf aan de slag moet. Hoe jij met relaties (ook de niet romantische) omgaat is niet gezond. Dus, laat je weer doorverwijzen naar een psycholoog en dan naar een man.

Ja klopt, ik besef het ook. Maar ik ben nu echt er klaar mee en ga dat niet meer doen. 
Ik kan ook gewoon op mannen vallen dus dat is niet zo belangrijk, vind een vrouw ook fijner qua dat. Ik ga niet naar een psych meer, ik ga gewoon  weer beginnen met daten en normaal doen. Ik heb ook niet zomaar met iedereen een obsessie ofso, dit is denk ik meer doordat weet eigenlijk ook niet waarom.. maar komt goed. Ga ook deze obsessie richten weer maar mezelf verbeteren op alle gebieden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.