Relaties
Duckie73
19-05-2026 om 07:25
Dochter heeft tante niet uitgenodigd voor haar bruiloft
Mijn dochter gaat binnenkort trouwen. En bijna iedereen in de familie is uitgenodigd (zelfs mijn broer die ik hooguit een paar keer per jaar spreek) op één tante (zus van man) na. Mijn man heeft 2 zussen en daar is hij erg close mee. Ze zien elkaar minstens 1 keer per week en kerst wordt ook altijd met de drie gezinnen gevierd. Nu is dus 1 van die zussen niet uitgenodigd. Dat is niet in goede aarde gevallen.
Wij dachten eerst dat het een financiële reden had en wilde graag bijspringen als dat het geval was, maar volgens dochter had ze gewoon geen band met die tante. Wat ik erg raar vind want mijn broer is ook uitgenodigd en die heeft mijn dochter in 5 jaar niet gezien. De tante in kwestie heeft mijn dochter ook opgebeld of ze misschien boos op haar was, maar dat was niet het geval.
De tante is dus diep beledigd en de andere zus wil nu uit solidariteit ook niet op de bruiloft komen. Mijn man zit in zak en as en is erg verdrietig hierover. Hij wil gewoon zijn zussen op zijn dochters bruiloft hebben. Dit weekend is het geëscaleerd. De tante die niet uitgenodigd is, heeft een appje naar ons gestuurd dat ze haar verjaardag wat ze over 3 weken wilde vieren cancelled omdat ze zich niet gewaardeerd voelt door de familie.
Ik weet niet wat ik hiermee moet. Dochter is volwassen en mag natuurlijk zelf bepalen wie wel en wie niet komt, maar die keuze brengt zoveel drama en verdriet met zich mee. Heeft iemand advies hiervoor?
Tuinfluiter
09-06-2026 om 12:50
Duckie73 schreef op 09-06-2026 om 09:18:
Aankomende zaterdag is de verjaardag van mijn schoonzus (die niet uitgenodigd was). Ze gaat het ''ondanks alles'' toch vieren. Mijn dochter appte net of wij daarheen gingen. Ik had ja gezegd en mijn dochter vroeg of zij ook mocht komen (tante had haar namelijk wel uitgenodigd). Ik dacht eigenlijk dat ze er geen zin in had, maar haar aanstaande man is aan het klussen en ze wil het huis blijkbaar uit.
Nu ben ik ontzettend nerveus. Alles is niet helemaal uitgepraat maar ik denk wel dat de schoonzus er vrede mee heeft dat ze niet mocht komen. Ik ben alleen bang dat als mijn dochter op haar verjaardag is dat al dat stof weer opwaait.
Dochter vraagt aan jouw of ze mee mag. Ik zou in dit geval geantwoord hebben liever niet ik heb geen zin in drama en er is best een reële kans dat dat onstaat als jij naar die verjaardag gaat.
Poezie
09-06-2026 om 13:08
joky schreef op 09-06-2026 om 12:22:
Sorry hoor.vreemd dat die bewuste dochter wel naar die verjaardag wil.
Idd,waarom zou je naar de verjaardag van iemand willen waar je geen band mee hebt? Ik vind het heel lief van tante dat ze haar wel heeft uitgenodigd.
Broadway
09-06-2026 om 13:21
Diezijnvanmij schreef op 09-06-2026 om 10:27:
[..]
Is het dan raar dat ze uitgenodigd wordt? Of dat ze de uitnodiging accepteert?
beiden is raar, maar de uitnodiging kan al van voor het hele bruiloftsdebacle zijn.
Renmuis
09-06-2026 om 13:28
Wat een plottwist weer.
Waardeloze en onvolwassen actie van dochter dat ze jou er weer tussenin zet, Duckie. Ik heb geen idee hoe je zou moeten reageren. Volgens mij ben je straks hoe dan ook weer de gebeten hond. Maar misschien hebben andere forummers beter advies.
Meesje
09-06-2026 om 13:34
Tuinfluiter schreef op 09-06-2026 om 12:50:
[..]
Dochter vraagt aan jouw of ze mee mag. Ik zou in dit geval geantwoord hebben liever niet ik heb geen zin in drama en er is best een reële kans dat dat onstaat als jij naar die verjaardag gaat.
En dan wordt het later; dochter had langs willen komen, tante had haar erbij gewilde, maar Duckie heeft het verhinderd, stomme Duckie. Ik zou me er vooral niet mee bemoeien.
Tuinfluiter
09-06-2026 om 13:56
Meesje schreef op 09-06-2026 om 13:34:
[..]
En dan wordt het later; dochter had langs willen komen, tante had haar erbij gewilde, maar Duckie heeft het verhinderd, stomme Duckie. Ik zou me er vooral niet mee bemoeien.
Dochter stelt een vraag en aangezien Duckie bij het vooruitzicht al nerveus is mag ze best eens zeggen wat ze werkelijk vindt. Ik zou als ik Duckie was en mijn dochter ging toch zelf lekker thuis blijven onder het mom van een onschuldig kwaaltje. Laat dochter het eerst maar uitzoeken met tante zonder dat ik daar getuigen van ben.
krulliebollie
09-06-2026 om 13:58
volgens mij is een deel van het probleem dat Duckie niet tegen haar dochter en schoonzussen op kan..
DeOnbekende
09-06-2026 om 14:17
Je dochter lijkt me een beetje een kreng dat volgens mij precies weet waar ze mee bezig is.
Duckie73
09-06-2026 om 14:49
Ik vind het ook erg vreemd. Het lijkt wel of dochter niet in de gaten heeft wat ze allemaal heeft aangericht. De schoonzus in kwestie had wel in de familie app gezet haar verjaardag toch te vieren. Dochter zit in die app, dus misschien zag dochter dat als een indirecte uitnodiging. Het is dat het mijn dochter is anders zou ik haast denken dat ze zit te stoken om op die verjaardag te komen. Mijn man ziet er geen kwaad in. Hij ziet het als een teken dat iedereen weer fijn met elkaar kan omgaan. Maar ik zie de bui al hangen.
Roos57
09-06-2026 om 15:01
Dochter heeft een bord voor haar kop
Echt hoor.
Je nodigt tante met een reden niet uit . Geen klik voelen. En je gaat zonder blikken of blozen bij dezelfde tante op verjaardag.
Tuinfluiter
09-06-2026 om 15:42
Duckie73 schreef op 09-06-2026 om 14:49:
Ik vind het ook erg vreemd. Het lijkt wel of dochter niet in de gaten heeft wat ze allemaal heeft aangericht. De schoonzus in kwestie had wel in de familie app gezet haar verjaardag toch te vieren. Dochter zit in die app, dus misschien zag dochter dat als een indirecte uitnodiging. Het is dat het mijn dochter is anders zou ik haast denken dat ze zit te stoken om op die verjaardag te komen. Mijn man ziet er geen kwaad in. Hij ziet het als een teken dat iedereen weer fijn met elkaar kan omgaan. Maar ik zie de bui al hangen.
Het was een uitnodiging voor meerdere mensen in een familie app dan zou ik tegen dochter zeggen dat ze even aan haar tante persoonlijk moet vragen of ze welkom is.
Dochter voelt geen band met deze tante maar wil haar verjaardag gebruiken om een taartje te eten met familieleden die ze wel wil zien. Ik zou daar als tante niet blij mee zijn en verwachten dat er op mijn verjaardag mensen komen die een band met mij voelen.
Ik zou heel vreemd staan te kijken als mijn nichtje nu zou komen en haar echt niet hartelijk begroeten.
DeOnbekende
09-06-2026 om 15:55
Duckie73 schreef op 09-06-2026 om 14:49:
Ik zou hier toch écht wel iets van zeggen. Leuk dat ze volwassen is, maar ook dan kun je elkaar erop aanspreken als gedrag niet door de beugel kan.
Vrijevlinder
09-06-2026 om 17:41
Als je geen band voelt en haar niet op de bruiloft wilt, voel je toch ook geen band om naar haar verjaardag te gaan?
Ik vind het best bijzonder allemaal.
Yumi
09-06-2026 om 17:47
Vrijevlinder schreef op 09-06-2026 om 17:41:
Als je geen band voelt en haar niet op de bruiloft wilt, voel je toch ook geen band om naar haar verjaardag te gaan?
Ik vind het best bijzonder allemaal.
Het is inderdaad bijzonder, maar het was al 2 weken stil in dit topic, je moet wat hé