Relaties Relaties

Relaties

Dochter heeft tante niet uitgenodigd voor haar bruiloft

felija schreef op 19-05-2026 om 22:38:

[..]

Als ik de reacties van to lees, krijg ik niet het idee dat ze richting haar dochter erg invoelend is, ze zegt zich zelfs te schamen voor haar. Ik zou als dochter zijnde mijn mond houden, ook tegen mjjn eigen moeder, want voor je het weet heb je iedereen tegen je.

Ach ja, misschien houdt dochter er wel nieuwe ouderwetse ideeën op na, dat een single vrouw verwerpelijk zou zijn, dat ze dat liever niet op haar bruiloft heeft rondlopen.

Als dochter of aanstaande van dochter, heimelijk dat gedachte goed aan hangt, zou ik als dochter ook mijn mond houden.

We kunnen er vanalles bij verzinnen, maar we weten het niet.

Ouders zijn er niet om alles maar goed te keuren wat hun kinderen doen, maar om sturing te geven. Soms is dat nog nodig wanneer kind al 30 is

Yentle schreef op 19-05-2026 om 21:38:

[..]

Bij keuzes maken hoort verantwoordelijkheid dragen voor de impact die je keuzes hebben op jezelf en je omgeving.

Het is nergens voor nodig om nodeloos kwetsende keuzes te maken. Deze keuze is geheel voor de verantwoording van nichtje. Zij kiest hier voor. Dan kan ze verwachten dat daar trammeland van komt.

Tante maakt geen drama. Nichtje creëert drama.

Holy shit. Niet te geloven dat nichtje de schuld krijgt!! Moet niet gekker worden.

Yentle schreef op 19-05-2026 om 22:45:

[..]

Ach ja, misschien houdt dochter er wel nieuwe ouderwetse ideeën op na, dat een single vrouw verwerpelijk zou zijn, dat ze dat liever niet op haar bruiloft heeft rondlopen.

Als dochter of aanstaande van dochter, heimelijk dat gedachte goed aan hangt, zou ik als dochter ook mijn mond houden.

We kunnen er vanalles bij verzinnen, maar we weten het niet.

Ouders zijn er niet om alles maar goed te keuren wat hun kinderen doen, maar om sturing te geven. Soms is dat nog nodig wanneer kind al 30 is

Of je vertrouwt je dochter en respecteert haar keuze, heeft niks te maken met alles maar goedkeuren. Ik wil mijn kind niet aanleren dat je altijd elk famillielid mioet uitnodigen, omdat het zo hoort. De enige die hier manipuleert is tante, wat een dramaqueen.

Miepjecody schreef op 19-05-2026 om 22:46:

[..]

Holy shit. Niet te geloven dat nichtje de schuld krijgt!! Moet niet gekker worden.

Ik weet ook niet wat ik lees.

Yentle schreef op 19-05-2026 om 22:45:

[..]

Je kan je volwassen kind toch niet meer sturen in wie ze wel en niet uitnodigt? Hoe zie je dat in de praktijk voor je? Je hoeft het niet goed te keuren maar je moet het wel accepteren.

felija schreef op 19-05-2026 om 22:47:

[..]

Of je vertrouwt je dochter en respecteert haar keuze, heeft niks te maken met alles maar goedkeuren. Ik wil mijn kind niet aanleren dat je altijd elk famillielid mioet uitnodigen, omdat het zo hoort. De enige die hier manipuleert is tante, wat een dramaqueen.

Kennelijk trekt de man van TO ook meteen het boetekleed aan. Want hij schaamt zich en het is zo erg voor zijn zus en nu valt de hele familie uit elkaar. Terwijl hij zelf precies niks te zeggen had in dit besluit. 

Als zus nooit eerder zo intens was, zou man dan meteen in de redding schieten?

Fiorah schreef op 19-05-2026 om 23:08:

[..]

Je kan je volwassen kind toch niet meer sturen in wie ze wel en niet uitnodigt? Hoe zie je dat in de praktijk voor je? Je hoeft het niet goed te keuren maar je moet het wel accepteren.

Ik zou het niet accepteren als mijn kind dergelijk wreed gedrag zou vertonen. Zo heb ik ze niet opgevoed. 

Poezie schreef op 19-05-2026 om 23:11:

[..]

Ik zou het niet accepteren als mijn kind dergelijk wreed gedrag zou vertonen. Zo heb ik ze niet opgevoed.

Wreed nog wel. 

Maar goed, jij vindt het wreed. Hoe zie je het voor je? Je gaat naar je kind en zegt: je moet Annemarie uitnodigen. Kind zegt nee. En dan doe jij...?

Fiorah schreef op 19-05-2026 om 23:12:

[..]

Wreed nog wel.

Maar goed, jij vindt het wreed. Hoe zie je het voor je? Je gaat naar je kind en zegt: je moet Annemarie uitnodigen. Kind zegt nee. En dan doe jij...?

Ik vind het idd wreed om iemand buiten te sluiten om niets. Maar goed, trouwerijen vind ik sowieso een grote poppenkast waar standaard trammelant van komt. Dus iets dergelijks was natuurlijk te verwachten vanuit welke hoek dan ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.