Relaties Relaties

Relaties

Diner, tafelschikking

Eind van dit jaar hebben wij, als het dan weer kan, een 6-gangen diner met 60 man.

Niet iedereen kent elkaar. Iedereen kent wel meerdere aanwezigen. 

Nu willen we niet dat iedereen 3 uur naast dezelfde mensen zit. 

We overwegen om, bij voorbeeld tijdens een spoom, idereen van tafel te laten gaan, opnieuw te (laten) dekken en dan iedereen een andere plek te laten kiezen. Maar mogelijk is dat net zo ingewikkeld als het klinkt😅.

Heeft iemand een beter idee? Waarbij we wél een uitgeserveerd meergangen diner willen en geen buffet. 


Er zijn 6 gangen in 3 uur. Dus elke 30 minuten van plek wisselen. Korter eigenlijk, want er moet ook tijd zijn om te dekken en mensen de tijd geven om op een andere plek te gaan zitten. Maar wat als iemand nu lekker aan het kletsen is, als je elke 20 minuten moet wisselen, dan blijven de gesprekken wel oppervlakkig lijkt mij.

Zou dat niet doen. Bovendien denk ik dat er nog corona maatregelen zijn en dan is van plek wisselen en alles laten ontsmetten nogal een heftige operatie voor een etentje. 
Laat de mensen die met elkaar klikken gewoon lekker bij elkaar zitten. Ik zou strontchagerijnig worden als ik lekker met iemand zit bij te kletsen en ik moet opeens naast een andere tafelgenoot gaan zitten. 

O jeetje, wat strak
Ik zou ze gewoon zelf laten kiezen waar ze willen laten zitten. Eventueel kun je de gerechten per gang in lopend buffet vorm doen zodat ze daarna ervoor kunnen kiezen om op een andere plek te gaan zitten.

Ik zou niet 6 keer wisselen maar 1 of 2 keer. Veel minder gedoe.

als je ze na het opnieuw dekken zelf laat kiezen gaat iedereen zitten waar hij zat. daar kun je vanuit gaan. ik zou ermee oppassen. liever erna een borrel met staantafels waardoor lopen makkelijker wordt. 

Meander

Meander

10-08-2021 om 15:22 Topicstarter

Ik dacht aan één keer wisselen, halverwege. 

Maar zelfs dat lijkt me een uitdaging; iedereen van tafel, glas meenemen, ergens gaan staan, ondertussen moet de tafel opnieuw gedekt worden en dan moeten 60 mensen een nieuwe plek aan tafel vinden...

Zou dat mee vallen? Heeft iemand dit wel eens gedaan? Of heeft iemand een beter idee?

Dolfje schreef op 10-08-2021 om 15:19:

Ik zou niet 6 keer wisselen maar 1 of 2 keer. Veel minder gedoe.

Dit was ook mijn gedachte. 
Anders ben je alleen maar van plek aan het wisselen. Dus ruilen na gang 2 en na gang 4. 

Ik zou iedereen gewoon zelf laten kiezen en niet ook nog wisselen. Zit je net naast iemand leuks, wordt je weer verplaatst. Klinkt niet heel erg leuk.

Wel ns meegemaakt dat de gastheer/vrouw tijdens elke gang bij een ander groepje aan tafel gingen zitten. Maar dat was nog ver voor corona. 

Denk dat het merendeel van de gasten not amused zal zijn als ze gewisseld worden halverwege. Na het eten bij 't natafelen kunnen ze desgewenst even bij een ander tafeltje aanschuiven als daar ook bekenden zitten. 

Waar laat je de mensen als er weer gedekt wordt? Want het is ook zo iets om langs de kant te moeten blijven staan met een drankje in je ene hand en je tas in je andere hand tot er weer gedekt is.

Best maak je van te voren een tafelschikking waarbij de mensen die goed met elkaar kunnen bij elkaar aan tafel gezet worden. Vooral fijn voor de mensen die in hun eentje komen dat ze niet bij willekeurige mensen aan moeten schuiven. 

Als je iedereen zelf een nieuwe plaats laat kiezen, gaan 9 van de 10 toch weer op hetzelfde plek zitten. Ik ehb wel meegemaakt dat het zilveren bruidspaar wel even met alle gasten wilde spreken en dus 3 tafels had, en 3 stel die van plaats wisselden. Bruidspaar zelf, kun 2 kinderen en ik (zus) en moeder van de bruid. 

Ik snap niet waarom er opnieuw gedekt wordt? 

Je hebt toch verschillende besteksetjes voor verschillende gangen? En je krijgt met je eten gelijk een nieuw bord erbij. Servet en glas zelf meenemen.

Op familie-etentjes gaat dit bij ons spontaan zo.

Maar voor werk.... ik zou er niet aan beginnen, tenzij je bijv. een activiteit tussendoor doet. Maar dan nog.... wat een gedoe...en waarvoor? Er zijn andere manieren om te mingelen. 

MarvelousM schreef op 10-08-2021 om 15:47:

Ik snap niet waarom er opnieuw gedekt wordt?

Je hebt toch verschillende besteksetjes voor verschillende gangen? En je krijgt met je eten gelijk een nieuw bord erbij. Servet en glas zelf meenemen.

Op familie-etentjes gaat dit bij ons spontaan zo.

Maar voor werk.... ik zou er niet aan beginnen, tenzij je bijv. een activiteit tussendoor doet. Maar dan nog.... wat een gedoe...en waarvoor? Er zijn andere manieren om te mingelen.

Je moet tussendoor ontsmetten volgens mij vanwege corona

redbulletje schreef op 10-08-2021 om 15:28:

Best maak je van te voren een tafelschikking waarbij de mensen die goed met elkaar kunnen bij elkaar aan tafel gezet worden. Vooral fijn voor de mensen die in hun eentje komen dat ze niet bij willekeurige mensen aan moeten schuiven.

Dit vind ik ook belangrijk. Ik zit graag gewoon bij mensen die ik goed ken, ik heb geen behoefte om bij totaal onbekenden te zitten

Zou voor mij zelfs een reden zijn om niet te gaan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.