Relaties Relaties

Relaties

Ice

Ice

12-12-2021 om 18:51

Daten tijdens de pandemie

Ik heb zo het idee dat het de laatste tijd steeds minder wordt met online daten. Terwijl je eigenlijk verwacht dat het nu juist drukker zou zijn omdat er buiten de deur zo weinig mogelijk is.

Of hoe ervaren jullie dat. Dit forum zal waarschijnlijk voornamelijk vrouwelijke leden hebben, dus ik kan me voorstellen dat vrouwen daar minder last van hebben, in de zin dat er zoiezo altijd veel meer mannen op dating apps te vinden zijn dan vrouwen. Tenzij dat dat juist net het probleem is; te veel/nog meer rare perverse mannen op de dating apps die de vrouwen wegjagen.

Wat ik wel storend vind is hoe weinig moeite gedaan wordt wanneer er een match/chat is. Je toont interesse, doet je best en ja hoor het gesprek is meteen weer eenzijdig. Ik ben dan degene die het op gang moet houden, de vragen moet stellen, het leuk moet maken, er wordt vaak weinig moeite gedaan aan de andere kant.

Ik kan me even niet zo makkelijk bedenken wat de andere opties zijn nu qua daten. 


ik zat ook op datingsite, maar enorm rustig, en idd weinig aanspraak. Dooie boel

Ik zit op Tinder (vrouw) en vind het maar een saaie boel. Weinig moeite, als je even niet reageert gelijk vraagtekens sturen, geen profielfoto. 

Ik (vrouw) zit op Bumble. En had vandaag een date voor het eerst in 7 jaar 
Ben wel echt van het afstand houden geweest. Volgende week eens samen wandelen. Maar weet nog echt niet of het iets wordt. 

Denk dat december ook geen goeie date maand is..vaak wat drukker dan normaal met familie dingen enzo..
Ik ervaar het idd ook, gebeurt weinig..

Je hoeft ook niet persee op dating sites te zitten. Ik ben lekker bezig op twitter, heerlijk al die sexuele dingen daar, mijn bubbeletje. Een paar hele leuke contacten uit gekregen die lekker bezig zijn. Enne misschien ook wel een vriendin. Het enige wat het mij tegenhoud is dat ik aan boord zit. Eerst thuiskomen, daarna zien, is ze echt of niet.

Mamali schreef op 12-12-2021 om 21:59:

Denk dat december ook geen goeie date maand is..vaak wat drukker dan normaal met familie dingen enzo..
Ik ervaar het idd ook, gebeurt weinig..

Dat, en begreep van een vriendin dat zij het idee had dat de mensen die nu daten, vaak daten om met de feestdagen niet alleen te zijn. 🤷‍♀️

Kan best zijn dat het in januari drukker wordt, omdat a) de feestdagen zijn voorbij en men is weer meer alleen is, b) nieuw jaar, nieuwe voornemens, dus nieuwe kans. 

Sowieso is afspreken, denk ik, nu ook vaak een ding. Horeca is vroeg dicht en om nu in het donker te gasn wandelen, daar zou ik nu echt geen zin in hebben. Dus moet het in het weekend overdag en de meeste mensen hebben wel wat te doen in het weekend, dus druk, druk  druk.

Ice

Ice

16-12-2021 om 16:12 Topicstarter

Nog even afwachten dus. Heb alle apps zoiezo verwijderd. Had er even geen zin meer in. Misschien dat de covid-winter-lockdown combi ook geen goede is, maakt je eerder somber dan vrolijk. 

Ik vind het wel ontzettend rot dat juist nu die covid heerst. Ik ben inmiddels de 35 gepasseerd, en zie mijn kansen op de 'markt' steeds verder slinken. Hoe lang moet dit nog door gaan..

Zeefietser schreef op 12-12-2021 om 22:31:

Je hoeft ook niet persee op dating sites te zitten. Ik ben lekker bezig op twitter, heerlijk al die sexuele dingen daar, mijn bubbeletje. Een paar hele leuke contacten uit gekregen die lekker bezig zijn. Enne misschien ook wel een vriendin. Het enige wat het mij tegenhoud is dat ik aan boord zit. Eerst thuiskomen, daarna zien, is ze echt of niet.

Op Twitter? Of hou je ons nou voor de gek 😆

Ice schreef op 16-12-2021 om 16:12:

Nog even afwachten dus. Heb alle apps zoiezo verwijderd. Had er even geen zin meer in. Misschien dat de covid-winter-lockdown combi ook geen goede is, maakt je eerder somber dan vrolijk.

Ik vind het wel ontzettend rot dat juist nu die covid heerst. Ik ben inmiddels de 35 gepasseerd, en zie mijn kansen op de 'markt' steeds verder slinken. Hoe lang moet dit nog door gaan..

[..]

Op Twitter? Of hou je ons nou voor de gek 😆

Op twitter ja, het punt is gewoon dat ik daar met veel mensen praat. Het enige en dat is ook zo met tinder en badoo. Je weet pas echt of ze echt zijn als je ze echt ontmoet hebt. Zelfs een camcheck kan fake zijn.

Ice

Ice

17-12-2021 om 00:57 Topicstarter

Zeefietser schreef op 16-12-2021 om 16:49:

[..]

Op twitter ja, het punt is gewoon dat ik daar met veel mensen praat. Het enige en dat is ook zo met tinder en badoo. Je weet pas echt of ze echt zijn als je ze echt ontmoet hebt. Zelfs een camcheck kan fake zijn.

Twitter lijkt me een beetje vergezocht voor daten. Dat zijn dating apps eigenlijk ook. In het echt iemand ontmoeten blijft het beste.

Naast het feit dat vrouwen bij online daten gigantisch in het voordeel zijn.

Ice schreef op 17-12-2021 om 00:57:

[..]

Twitter lijkt me een beetje vergezocht voor daten. Dat zijn dating apps eigenlijk ook. In het echt iemand ontmoeten blijft het beste.

Naast het feit dat vrouwen bij online daten gigantisch in het voordeel zijn.

Is niet vergezocht hoor. Net wat je daar doet. En tja daar ik aan boord zit, nu Indische Oceaan, heb ik ook geen andere keus dan het digitaal te doen. En misschien wordt ik wel gecatfished, maakt mij niet uit, ik heb wel fun met meerdere dames.

Ice schreef op 17-12-2021 om 00:57:

[..]

Twitter lijkt me een beetje vergezocht voor daten. Dat zijn dating apps eigenlijk ook. In het echt iemand ontmoeten blijft het beste.

Naast het feit dat vrouwen bij online daten gigantisch in het voordeel zijn.

Dan moet dat wel kunnen. En sommigen (de meesten van ons) komen gewoon niet op plaatsen waar regelmatig nieuwe vrijgezellen zijn. 🤷‍♀️

Ice

Ice

20-12-2021 om 18:21 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 19-12-2021 om 22:18:

[..]

Dan moet dat wel kunnen. En sommigen (de meesten van ons) komen gewoon niet op plaatsen waar regelmatig nieuwe vrijgezellen zijn. 🤷‍♀️

OK, hoe komt dat zo? Ik ben ook wel benieuwd dan naar die plaatsen. Rond mijn leeftijd (mid 30) zijn de meeste leuke bezet, of je komt ze inderdaad niet tegen. En áls ze single zijn, hebben ze al kinderen of een belachelijke eisenlijst, vooral online.

Wat betreft Tinder etc. mag je als man in je handjes klappen als je een of twee matches hebt per week. En 100 hail mary's doen als ze dan ook nog terug praat, plus het volledig Nederlands volkslied, 20 keer als ze terugpraat, én moeite doet. En ik ben verre van lelijk of ongeïnteresseerd, kun je nagaan hoe de 'gemiddelde' man het doet. 

Tinder en al die dating apps verdienen niet aan je succes, maar aan je falen. Je betaald omdat je geen succes hebt op de gratis manier. Dit 'falen' zal denk ik voor het gros van de mannen gelden. En dat weten die bedrijven! Mede zijn de abonnementen voor iedereen in de 30 bijna twee keer zo duur, ze weten dat je wanhopig wordt.

In het echt weet je wel gelijk of ze interesse heeft, en je kunt elkaar gelijk zien, er valt dan niets te verhullen. In het echt is veel beter, maar ik zeg niet dat ik zo vaak iemand 'tegenkom'. We hebben allemaal onze redenen.

Tja, het is normaal ook niet makkelijk om iemand te vinden. Het voordeel van bijvoorbeeld de apps is dat je jouw vijver kunt vergroten, zonder te veel moeite te hoeven doen. Want als ik naar mijzelf kijk, waar zou ik een leuke man tegen kunnen komen?
- Werk (maar die zijn over het algemeen bezet en vaak niet mijn slag man)
- Sport (al mijn sportmaatjes zijn een heel stuk ouder dan ik. Mijn andere sporten zijn redelijk individueel, dus dan zou ik misschien op een club moeten gaan.)
- Vakantie (maar nu met corona ligt dat op zijn gat)
- Hobby (maar daar zie je over het algemeen geen mannen)
- Kroeg (kom ik nooit)
Dus dan is een app makkelijker, want dan hoef ik niet een nieuw hobby, sport te zoeken of steeds de kroeg in te gaan.

Daarnaast denk ik dat midden 30 gewoon lastig is aangezien veel mensen kinderen hebben, werken en al een sociaal leven hebben. Daardoor is er gewoon weinig ruimte voor iemand nieuw.

Ice

Ice

21-12-2021 om 21:30 Topicstarter

@Zusterclivia OK, misschien dat ik onder de illusie was dat het voor vrouwen makkelijker is om iemand 'tegen te komen'. Een beetje leuke vrouw - dacht ik altijd - komt vanzelf wel iemand tegen. Via via of bijv. zelfs in de supermarkt. Het is tenslotte 'custom' dat de man de vrouw aanspreekt, wordt je dan niet nu en dan aangesproken door mannen? Of zijn dat zowat allemaal creeps?

Ik denk zelf ook vaak; ik moet iets nieuws proberen, hobby of sport, maar dan voelt het gelijk aan alsof ik dat enkel doe om dan mogelijk iemand tegen te komen. Wat dan eigenlijk natuurlijk ook zo is. Ik zie het al voor me; "Oh leuk een nieuw lid van het sportteam, dus je vind < sport > leuk?" Tja, wat ga je dan zeggen.. laat staan dat je er plezier in zou hebben en zou volhouden.

Spreek jij vaak vrouwen aan dan die je leuk vind Ice? Ik ben zelf van jouw leeftijd maar dat gebeurt mij toch maar heel zelden en ik hoor andere leuke vrouwen daar ook nooit over dat dit hun overkomt.

Ik heb zelf een vriend, maar vriendinnen van mij zijn single. Nou ik kan een boek schrijven over al hun horrordates via tinder. Ik krijg echt niet de indruk dat dat voor vrouwen van begin 30 zoveel makkelijker is. De meeste mannen denken gemakkelijk te scoren door net te doen alsof ze een relatie willen.  Of willen een chick erbij in hun open relatie. Of later blijkt dat ze met 6 vrouwen tegelijk aan het daten zijn. Of laten na een paar dates nooit meer wat van zich horen, etc, etc.  En dan zijn die vriendinnen van mij stuk voor stuk lieve, knappe, sportieve, slimme dames. Dus daar ligt het toch ook niet aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.