Relaties Relaties

Relaties

Daten als je in het buitenland woont

Beetje een niche misschien, maar ik vroeg me af of hier meer singles zijn die in het buitenland wonen. Ik zit erover te denken om me op het datingpad te begeven, maar dat is natuurlijk toch weer anders als je in het buitenland woont. Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen! 

ConsciousWalrus47

ConsciousWalrus47

28-08-2021 om 12:13

Dan wil je in Nederland gaan daten bedoel je? Zit je zelf wel in Europa? Ik bedoel maar: als je zelf in EU woont, is elkaar ontmoeten makkelijker dan daten tussen Australië en Europa. Sorry, ik heb hier trouwens helemaal geen ervaring mee, daar vroeg je om. Maar wel een leuke vraag.

Ik woon in het buitenland en date. Maar ik woon al zo lang in het buitenland (>10j) dat dit voor mij gewoon daten is. Het zou pas raar zijn als ik in mijn thuisland zou daten (daar heb ik ook al getinderd, maar dat was dus meer voor iets euhm casual).

ConsciousWalrus47

ConsciousWalrus47

28-08-2021 om 12:54

Koffietje schreef op 28-08-2021 om 12:51:

Ik woon in het buitenland en date. Maar ik woon al zo lang in het buitenland (>10j) dat dit voor mij gewoon daten is. Het zou pas raar zijn als ik in mijn thuisland zou daten (daar heb ik ook al getinderd, maar dat was dus meer voor iets euhm casual).

Oh, waarschijnlijk bedoelt TO daten in het land waar ze nu woont, gewoon live. Ik ben niet zo scherp vanmorgen, merkte ik net in een ander topic ook al..

Sorry Nube, negeer anders mijn eerdere post gewoon👍

Nube

Nube

28-08-2021 om 17:05 Topicstarter

Haha, dat bedoelde ik inderdaad. Leek me gewoon leuk om over de culturele verschillen te praten. Je kon hier in Spanje op een datingsite bijvoorbeeld de vraag beantwoorden hoe je dacht over traditionele rolpatronen thuis. Die vraag zou ik in Nederland niet zo snel verwachten. 

Maar ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die in het buitenland wonen, maar toch het liefst met Nederlanders zouden willen daten (eventueel woonachtig in datzelfde buitenland). Dat viel me op aan B&B Vol Liefde: allemaal Nederlanders in het buitenland die blijkbaar toch graag een Nederlandse partner willen.

@Koffietje, jij kunt die vraag dus al met 'nee' beantwoorden blijkbaar! Zie jij in jouw land culturele verschillen met daten in Nederland? 

Wil jij een NL partner of juist een local? 

Nube

Nube

28-08-2021 om 17:14 Topicstarter

redbulletje schreef op 28-08-2021 om 17:10:

Wil jij een NL partner of juist een local?

Goeie vraag. Ik denk eigenlijk dat het me niet zoveel uitmaakt. Kan ook nog een expat uit een ander land zijn die hier woont. Mij lijkt een relatie beginnen met een Nederlander die nog in Nederland woont wel heel ingewikkeld. En daten trouwens ook. 

In Spanje heb je toch best wel NL communities? Vrienden van mij hebben een B&b maar die hebben een hele wandelclub met andere NL-ers. Volgens mij wel veel 60plussers die zelf ook met VUt zijn of een B&b hebben. 

Nube

Nube

28-08-2021 om 17:33 Topicstarter

redbulletje schreef op 28-08-2021 om 17:17:

In Spanje heb je toch best wel NL communities? Vrienden van mij hebben een B&b maar die hebben een hele wandelclub met andere NL-ers. Volgens mij wel veel 60plussers die zelf ook met VUt zijn of een B&b hebben.

Ja klopt. Maar meeste mensen zijn hier wel gekomen met een partner. En 60+ is me nog iets te gortig... 

ConsciousWalrus47

ConsciousWalrus47

28-08-2021 om 20:30

Nube schreef op 28-08-2021 om 17:05:

Haha, dat bedoelde ik inderdaad.

Jah..🤦🏼‍♀️ 

Maar aantrekkingskracht, raakvlakken en liefde zijn niet op een cultuur te plakken dus kun je overal wel vinden. Wel denk ik dat de kans groot is op inlevingsvermogen van de ander (en omgekeerd) als je te maken hebt met iemand die óók bereisd is/in een ander land heeft gewoond en dus voorbij zijn of haar eigen gewoontes en tradities kan kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.