Relaties
Artemis5
19-04-2026 om 12:28
Beste vriend van partner brengt onrust
Beste, 🌸
Gezien ik hier geen ervaring mee heb ben ik opzoek naar hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik heb mijn partner leren kennen via een oud collega, hierbij was zijn huisgenoot aanwezig en dat bleek de beste vriend te zijn van mijn partner. Mijn partner was net gedumpt en we wisselde nummers uit zodat ik hem kon helpen, soms werkt met een vreemde praten beter als met een bekende... Anyway,
Uiteindelijk hadden we het leuk en kwamen we vaker samen wat uitgroeide tot een stabiele relatie.
Zijn beste vriend is van mening dat hij ons gekoppeld heeft, alleen de beste man heeft een vorm van borderline.. hiermee breekt hij vaak het contact onder de reden van 'Je vriendin is niet goed voor je, je ex was beter voor je' tegen mijn partner. Het lijkt wel alsof de beste vriend de ex van mijn partner meer mist dan wij haha.
Vervolgens gebeurd dit vaak en zet hij druk op de relatie. Nou zoekt hij vaak contact met de ex van mijn partner en probeert hiermee duidelijk te maken dat het plaatje beter is met haar er in en niet met mij. Ook is hierdoor inbreuk op de privacy van onze relatie want veel gaat haar niet aan. Hij voegt mij dan ook vaak toe op social media om te laten zien dat hij contact heeft met haar om mij vervolgens weer te blokkeren en weer toe te voegen. De ex is kwestie was een profiteur en geen leuk mens. Maar geniet volgens mij evengoed van deze situatie.
Ik vind dit uiterst vervelend en mijn partner houdt iedereen maar te vriend want die heeft geen geen zin om zich hier in te mengen terwijl ik mag toekijken hoe ik behandeld wordt zonder enige reden. Wat zouden jullie doen?
Joszy
19-04-2026 om 12:37
ik zou als eerste deze vriend blokkeren op socials, dan kan hij jou niet meer toevoegen, blokkeren, weer toevoegen etc.
Daarna een goed gesprek met je partner. Hij moet dit stoppen. Wil hij dat niet, dan je relatie nog maar eens heroverwegen. Want dan sta je blijkbaar nogal laag op zijn prioriteitenlijstje.
Egel.
19-04-2026 om 12:42
Ga niet mee in het drama, dus blokkeer die vriend. Ook al is het een vriend van jouw vriend. Iemand die jou telkens toevoegt en blokkeert, met allemaal plannetjes, daar moet je vanaf.
Ten tweede, jouw probleem is niet die vriend, maar jóuw vriend.
Gewoon even over nadenken. Als je het niet begrijpt kom ik het uitleggen.
Artemis5
19-04-2026 om 13:02
Egel. schreef op 19-04-2026 om 12:42:
Ga niet mee in het drama, dus blokkeer die vriend. Ook al is het een vriend van jouw vriend. Iemand die jou telkens toevoegt en blokkeert, met allemaal plannetjes, daar moet je vanaf.
Ten tweede, jouw probleem is niet die vriend, maar jóuw vriend.
Gewoon even over nadenken. Als je het niet begrijpt kom ik het uitleggen.
Thanks! Ja dat begrijp ik, maar hij is van mening 'laat het gaan, bemoei je er niet mee'. Om vervolgens als clown neergezet te worden. Het zijn smerige streken..
Joszy
19-04-2026 om 13:19
Artemis5 schreef op 19-04-2026 om 13:02:
[..]
Thanks! Ja dat begrijp ik, maar hij is van mening 'laat het gaan, bemoei je er niet mee'. Om vervolgens als clown neergezet te worden. Het zijn smerige streken..
Tja er zijn twee opties: of je laat het inderdaad gaan. Of je beslist dat je hier niet tegen kan en maakt het uit
letterkoekje
19-04-2026 om 15:04
Ik vind het een moeilijk te volgen verhaal. Maar niet uitgeslapen zijn kan de oorzaak zijn.
Meesje
19-04-2026 om 15:13
letterkoekje schreef op 19-04-2026 om 15:04:
Ik vind het een moeilijk te volgen verhaal. Maar niet uitgeslapen zijn kan de oorzaak zijn.
haha, ik vind het ook lastig te volgen. Maar ik heb ook slecht geslapen, dus mss is het dat idd
ToetieToover
19-04-2026 om 15:21
Laatst hoorde ik dat je het gemiddelde wordt of bent van de 5 mensen waarmee je het meest omgaat. En dit is dus, laat het even goed doordringen, de beste vriend van jouw partner? Die vindt deze mensen kennelijk leuk. Zijn ex. Zijn borderline vriend.
Meesje
19-04-2026 om 15:21
Heel veel vragen:
Het hele verhaal over hoe je elkaar hebt leren kennen is kennelijk relevant. Kun je uitleggen waarom?
Je hebt nu een tijd een stabiele relatie zeg je. Hoe lang is die relatie al stabiel? Zijn er ook minder stabiele aspecten? Hoe lang is het al 'uit' met de ex?
Dus je partner heeft een vriend die de ex van je partner leuker vond dan hij jou vindt. Dat mag natuurlijk. Wel onfatsoenlijk om dat in je gezicht te zeggen. Hoe reageert jouw partner als die vriend zoiets over jou zegt? En hoe reageer jij?
Die vriend stuurt jou een vriendschapsverzoek. Jij accepteert dat. En dan blijkt dat hij dat doet om te laten zien dat hij contact heeft met de ex. Hoe weet je dat dat zijn bedoeling is? Zegt ie dat? En blokkeert ie jou dan ineens zomaar? Of gaat daar iets van contact aan vooraf? En dan stuurt ie opnieuw een verzoek en jij accepteert dat weer? Waarom? Mensen kunnen je toch niet toevoegen zonder dat jij daarmee instemt? Of wel? Dan zou ik mijn instellingen veranderen. En niks meer accepteren. En blokkeren als hij vervelend gaat doen.
Hoe weet je welke aandoening hij heeft? Heeft hij je dat vertelt?
Zeespiegel
19-04-2026 om 20:06
daar is een gezegde voor:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Is die borderline een officiële diagnose? Dan kan je beter afstand tussen jouw en hem scheppen.
En anders wordt het tijd voor je vriend, om tegen zijn slechtste vriend, te zeggen dat hij eens even normaal moet gaan doen. Echt mega kinderachtig dit.
yette
19-04-2026 om 21:45
Van wie heb je gehoord waarom die vriend zich zo tegenover jou gedraagt? Van hemzelf of van je partner?
Het slaat namelijk helemaal nergens op! Ik kan echt niet bedenken hoe de genoemde redenen een verklaring kunnen zijn voor de acties van die vriend.
Misschien is het wel andersom en voegt hij jou af en toe op social media toe om die ex te laten zien hoe leuk jij en je partner het hebben. Je schrijft dat die vriend gek op haar is. Grote kans dat ze er niet blij van wordt om haar ex/jouw partner zo snel in een nieuwe relatie te zien. Vervolgens kan die vriend haar dan 'helpen met het verwerken'. Dat heeft bij jou en je partner ook leuk uitgepakt.
Ik besef dat ik speculeer. Die neiging heb ik als een verhaal niet klopt. En hier klopt vanalles niet. Dikke kans dat er minstens één persoon niet de waarheid vertelt.
Zo is het ook vreemd dat je partner zijn ex 'een profiteur en geen leuk mens' noemt, maar dat zijn vriend dat heel anders ziet.
Succes ermee!
Nehalennia
19-04-2026 om 22:19
Ik zou tegen mijn vriend zeggen dat hij moet ophouden om zich te laten ringeloren door deze instabiele jodokus en als hij dat niet doet zou ik het hazenpad kiezen. Het leven is te kort voor dit soort onzin. Echt hoor!