Relaties Relaties

Relaties

ben je meer waard omdat je rijke familie hebt

sinds een meisje weet dat ik rijke familie heb heeft ze meer respect voor mij
ben ik daarom meer waard
en ik ben zelf helemaal niet rijk en mijn ouders ook niet


IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-08-2022 om 04:07

Het antwoord is nee. Stomme vraag.

Tikki

Tikki

01-08-2022 om 04:45 Topicstarter

ik weet zelf ook wel dat het antwoord nee is
maar ik bedoel komaan ik werd vroeger nog gepest door dat meisje en nu heeft ze dus plots respect voor mij dat is toch raar

sommige mensen zijn nu eenmaal snel onder de indruk van rijkdom of beroemdheid en dat soort dingen. 

In dit geval is het antwoord dus niet 'nee' maar 'ja': je bent voor dit individu meer waard door de financiële toestand van je familie.

Zeker ik ken mensen die dat laten meewegen. Geld hebben maakt gelukkiger .

Of je meer waard bent , ik denk het niet .
Of geld gelukkig maakt ?

" Genoeg hebben is geluk .  Meer dan genoeg hebben brengt ongeluk. Dat geldt voor alle dingen, vooral echter voor geld. "  ( Lao Tse - Chinese filosoof )

Roos55 schreef op 01-08-2022 om 07:57:

Zeker ik ken mensen die dat laten meewegen. Geld hebben maakt gelukkiger .

Ik ken ook dat soort mensen. Geen leuke karaktereigenschap vind ik dat.

Er zijn nu eenmaal mensen die zich graag in kringen bewegen waar er veel geld is.
Persoonlijk vind ik niet dat je meer van waarde zou zijn omdat je geld hebt. Onzin natuurlijk.

Ja. Natuurlijk niet jouw eigenwaarde, maar mensen doen anders als jij rijke of beroemde familie hebt. Sommigen gaan je vervelend behandelen, maar anderen - het leeuwendeel - hebben daar respect voor. Men warmt zich graag aan jouw aureool. Mensen hebben dan het gevoel dat zij doordat ze jou kennen, zelf ook belangrijker worden.

Ingangetjes in hogere kringen geeft jou betere kansen en de anderen hebben nu eenmaal ook zelf wat aan jouw netwerk als ze vrienden met jou zijn.

Dat geld is toch niet van jou? Omdat mijn oom John de Mol is, heb ik niet meer geld hoor.

Nee, ik vind het grote onzin. Mijn broer heeft het financieel heel erg krap ( door zijn eigen schuld). Ik heb het financieel heel goed maar ik vind me daardoor niet meer waard dan mijn broer. We zijn gelijk.

Madeliefjees schreef op 01-08-2022 om 12:17:

Dat geld is toch niet van jou? Omdat mijn oom John de Mol is, heb ik niet meer geld hoor.

Als je oom John de Mol is kun je door nepotisme ook geld vergaren natuurlijk. 

Madeliefjees schreef op 01-08-2022 om 12:17:

Dat geld is toch niet van jou? Omdat mijn oom John de Mol is, heb ik niet meer geld hoor.

Ik zou een boek over hem schrijven, dan word je vanzelf wel rijk.

wild-flower schreef op 01-08-2022 om 08:21:

Of je meer waard bent , ik denk het niet .
Of geld gelukkig maakt ?

" Genoeg hebben is geluk . Meer dan genoeg hebben brengt ongeluk. Dat geldt voor alle dingen, vooral echter voor geld. " ( Lao Tse - Chinese filosoof )

Mooie uitspraak

IrritatingRam15

IrritatingRam15

07-08-2022 om 03:08

Madamecannibale schreef op 01-08-2022 om 08:35:

[..]

Ik ken ook dat soort mensen. Geen leuke karaktereigenschap vind ik dat.

Slechte eigenschap zelfs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.