Relaties
Debby1987
09-03-2026 om 09:52
Anonieme stook/treiter berichten in relatie
Hoi allemaal. Ik heb nu een half jaar een relatie met mijn vriend. Beiden zijn we 34. Het gaat op zich goed en we zijn gelukkig samen. Maar er is van mijn kant uit wel een hele grote maar. Of in ieder geval een onderbuikgevoel. Ik krijg al meer dan drie maanden regelmatig (laatste tijd bijna dagelijks) anonieme treiter en stookberichten over de relatie. Het gaat best ver. Het is iemand die zich voordoet als een vrouw die seks heeft met mijn vriend. Er staan ook allemaal beledigingen naar mij toe in. Variërend van dat ik lelijk ben naar dat ik stink van onder en dat mijn vriend dit ook vindt en dat hij van me walgt. Er staan in dat ik hem kapot maak (bijna in elk bericht) en hem ongelukkig maak, dat hij hele dagen met haar apt en alles. Dat zij elkaar al jaren leuk vinden en alles. Het gaat ver en doet me pijn.
Nu geloof ik best dat dit stoken is en niet waar, en mijn vriend houdt van mij en is gelukkig met mij.
Exen heeft hij niet want ik ben z'n eerste vriendin. Soms zegt hij dat hij vermoedt dat het een "vriendin " is van hem maar hij weet het absoluut niet zeker en soms zegt hij dat het ook een man kan zijn volgens hem.
De berichten kwamen eerst via instagram, toen heb ik m'n profiel afgeschermd en vanaf januari komen ze als smsjes bij me binnen. (Mijn nummer is helaas op internet te vinden). M'n vriend kreeg 3 smsjes 3 maanden terug en verder nooit meer maar daarin kwamen dan zogenaamd uit mijn naam en of hij het alsjeblieft uit wilde maken met me. De haat richt zich echt op mij. De berichten worden via internet verzonden en politie doet helaas niets omdat het geen dreigementen zijn.
Ik heb er enorm veel last van gehad en heb nu mijn sms dienst geblokkeerd dus ik krijg geen smsjes meer binnen. Maar dit heeft wel een smet op mijn vertrouwen gebracht en ik weet het is slecht van mij maar ik heb de laatste tijd moeite om mijn vriend te vertrouwen door dit. In begin van de relatie had hij het vaak over vriendinnen en dat hij appen met andere vrouwen geen probleem vindt. De laatste maand neemt hij opeens zijn telefoon overal mee naartoe, ook naar de wc, klikt snel op vergrendeling of scherm weg als ik er aan kom. Eerst was hij opener met z'n telefoon. Als we samen zijn checkt hij voortdurend zijn telefoon en z'n whatsapp. Afgelopen vrijdag was hij vrij en hij wist dat ik me niet lekker voelde maar dan is hij opeens 5 uren niet online en leest hij m'n apje niet. Als we samen zijn is hij dus zeer vaak met z'n telefoon bezig. Ook heeft hij laten doorschemeren dat z'n ouders mij niet echt goed genoeg voor hem vinden. Maar sust hij dat dan weer met dat ze wel begaan met me zijn en ze er nu wel anders over denken. Die ouders zijn het zoiezo niet want die zijn al rond de 70 en kunnen amper iets met hun telefoon. Ik denk echt dat het een vrouw uit zijn kant is.
Maar ben ik raar dat dit allemaal mij pijn doet en me onzeker maakt? Hij is verder ontzettend goed voor me en heeft alles voor me over. Hij kan weleens chagrijnig of bot doen de laatste tijd maar niemand is perfect en ik ook zeker niet.
Schoondochter
09-03-2026 om 10:04
Geeft hij je vaker negatieve feedback waardoor je gaat twijfelen aan jezelf? Zoals dat van zijn ouders? Ik sla daarop aan en, noem me achterdochtig, maar daardoor ga ik me afvragen of hij jou die bericht niet zelf stuurt. Zodat je bij hem moet gaan 'schuilen' en uithuilen.
Debby1987
09-03-2026 om 10:16
nee hij is in m'n gezicht heel lief en positief over me. Soms laat hij wel merken dat de relatie veel tijd en energie van hem vraagt (zien elkaar niet dagelijks en eten en slapen twee dagen in weekend samen en doordeweeks twee avondjes van 2,5 uur bij elkaar. Hij vond de berichten heel erg voor me maar zei ook van probeer erom te lachen en verwijder ze zonder te lezen. Maar ze waren heel kwetsend, durf ze niet eens hier neer te zetten. Alsof iemand me haat. Ik denk niet dat hij lichamelijk vreemdgaat maar wel dat er intensief whatsapp contact is met een andere vrouw. Hij begon gisteren ook te zeggen dat hij mij vreemdgaan zou vergeven want dat zou een teken zijn dat hij iets niet goed doet. Ook zo raar. En dan opeens overal die telefoon mee naartoe en snel scherm weg als ik eraan kom
Chiquita
09-03-2026 om 10:27
Eerste wat ik zou doen is dat soort berichten aan hem laten zien/lezen. Tweede als ik zou constateren dat hij zelf zo anders doet met zijn telefoon nu, vragen om openheid. 'Waarom vergrendel je je toestel nu snel', 'waarom neem je m nu steeds mee', ik zou vragen of je mee mag kijken. Verder dat nummer waar 't vandaan komt blokkeren en als spam melden
Groentetuin
09-03-2026 om 10:39
Als hij zo geheimzinnig over zijn telefoon zou doen, en jij vertrouwt hem niet( en dat doe je niet) zou ik het onderwerp aansnijden, en vragen waarom hij zo doet en dat je graag op zijn telefoon kijkt of er wat is.( Op dat moment niet later zodat hij alles kan verwijderen)
Mag dat niet dan heb je je antwoord.
Ik denk niet dat hij een andere vriendin heeft, wel grote kans dat hij je zelf deze berichtjes stuurt.
Maar hoe fijn is een relatie zonder vertrouwen?
Dweedledee
09-03-2026 om 10:44
Nou. Ik zie flink wat rode vlaggen hoor. Ik vraag me af of jullie écht “gelukkig zijn samen”.
Schoondochter
09-03-2026 om 10:47
Debby1987 schreef op 09-03-2026 om 10:16:
nee hij is in m'n gezicht heel lief en positief over me. Soms laat hij wel merken dat de relatie veel tijd en energie van hem vraagt (zien elkaar niet dagelijks en eten en slapen twee dagen in weekend samen en doordeweeks twee avondjes van 2,5 uur bij elkaar. Hij vond de berichten heel erg voor me maar zei ook van probeer erom te lachen en verwijder ze zonder te lezen. Maar ze waren heel kwetsend, durf ze niet eens hier neer te zetten. Alsof iemand me haat. Ik denk niet dat hij lichamelijk vreemdgaat maar wel dat er intensief whatsapp contact is met een andere vrouw. Hij begon gisteren ook te zeggen dat hij mij vreemdgaan zou vergeven want dat zou een teken zijn dat hij iets niet goed doet. Ook zo raar. En dan opeens overal die telefoon mee naartoe en snel scherm weg als ik eraan kom
Klinkt echt heel gezellig. Waarom twijfel je aan jezelf? Natuurlijk doet dit pijn, natuurlijk maakt dit je onzeker. Natuurlijk is dit niet ok.
rionyriony
09-03-2026 om 10:57
Negatief van hem zou ik vinden dat hij zegt dat hij appen met andere vrouwen geen probleem vindt, ook het afschermen van zijn telefoon, geen medeleven toont als je ziek bent, dat hij laat doorschemeren dat zijn ouders jou niet goed genoeg vinden (andere cultuur?) maar dat ze 'wel begaan met je zijn' (nou dank je wel voor weinig). En dat hij chagrijnig en bot kan doen.
Ikzelf als ik hem was, zou ik het appen met andere vrouwen per vrouw omstandig uitleggen aan mijn lief en samen af en toe ook die vrouw contacteren. Afschermen van mijn telefoon zou ik ook uitleggen (dit mag jij even niet zien (schertsend)) en dan suggereren dat het om een verrassing gaat.
Geen medeleven tonen als je partner ziek is is een heel grote rode vlag en zou voor mij de reden zijn om de relatie onmiddellijk te beëindigen, ik bedoel: waar heb je anders een relatie voor dan voor liefde, medeleven en support? Dan doe ik liever zonder hem.
Dat hij laat doorschemeren dat zijn ouders jou niet goed genoeg zouden vinden zegt over hem dat hij dat belangrijk vindt, en dat hij jou daar lastig mee gaat vallen. Normaal zou ik vinden dat niemand het moet wagen zich met mijn relatie te bemoeien en zich niet goed te gedragen anders krijgen ze met mij te doen!
En chagrijnig en bot dat doe je maar tegen je kwaaie zuster maar niet tegen mij. Nooit. Je hebt een mond om je bezwaren en ongenoegen mee uit te praten.
Ook dit trouwens, wat je later toevoegde:
"Soms laat hij wel merken dat de relatie veel tijd en energie van hem vraagt". Dat vind ik raar. Ik zou in zijn plaats zeggen dat mijn werk veel tijd en energie vraagt; niet mijn lief. Je liefste gééft je energie, en de rest van de wereld vráágt energie.
Zoals je het vertelt lijkt hij mij dus niet de hoofdprijs; niet iemand om me mee te verbinden. Wie die stalker is zou ik dan niet heel belangrijk meer vinden.
Yumi
09-03-2026 om 11:06
"Normaal" zou ik het advies geven; verander je telefoonnummer en geef het alleen aan mensen die je vertrouwd.
Dat is lastig als je een relatie hebt met iemand die je niet vertrouwd.....
Waarom ga je hiermee door? Je kent hem pas een half jaar, vertrouwen is de basis en die is er niet, stop hiermee!
Tuinfluiter
09-03-2026 om 11:32
Je bent pas een halfjaar samen en hebt nu al een vertrouwens probleem.
Hij appt waarschijnlijk intensief met een andere vrouw doet raar met zijn telefoon en zit er veel op als jullie samen zijn, kan bot en chagrijnig zijn en vindt dat jullie relatie tijd en energie kost.
Maar toch denk jij dat dit een leuke relatie is.
Wat vind jij van intensief app contact met andere vrouwen terwijl je niet weet waarover. Wat vind jij van zijn opmerking over vreemd gaan.
Je mag gewoon zelf je normen en waarden hebben en als dingen je niet bevallen hoef je niet door te modderen. Zonde van je tijd om in een relatie te zitten waarin je je partner niet vertrouwd.
Grindelwald
09-03-2026 om 11:39
Dit is geen leuke relatie en diep in je hart weet jij dat ook. Teveel rode vlaggen na een half jaar.
krulliebollie
09-03-2026 om 12:10
Als dit speelt na 6 maanden lijkt het mij een kansloze relatie. In deze fase zou je verwachten dat je zo verliefd bent dat de geur van elkaars scheten nog als parfum ruiken. Dat alles geweldig en leuk is. Ik zie verschillend rode vlaggen ( ouders, opmerkingen, zorgzaamheid, gedrag met telefoon en de berichtjes om maar wat te noemen). Ik zou eruit stappen.
lientje69
09-03-2026 om 12:15
Alles is al gezegd denk ik. Ik sluit mij aan bij de andere reacties. Dit wordt hem niet.
BritgetJones007
09-03-2026 om 12:25
Wat ontzettend goed van jou, want ik weet hoe eng en kwetsbaar en ongemakkelijk het voelt om hier zoiets prive gevoelige informatie te delen, om hier om advies te vragen.
Ik zit helaas zelf ook in een nare situatie en ik ben vroeger niet opgevoed in signalen (rode vlaggen herkennen), omdat ik zelf uit een warm, fijn en stabiel gezin kom. Dus eigenlijk vanuit een soort naieviteit ervan uit ging dat anderen het goed bedoelen en nooit geleerd heb naar mijn intuitie (je onderbuikgevoel) te luisteren.....
En juist dat zou ik jou adviseren. Jou vriend is helaas een grote rode vlag. Dat jou dit overkomt in de periode dat je deze vriend hebt, daar is vooral typisch. En die link lijkt toch echt jou vriend zelf te zijn: dat zijn ouders jou niet genoeg zouden vinden voor hem? Om zoiets te zeggen heeft maar 1 doel: het ondermijnen van jou zelfvertrouwen. Tel daar die rare berichten bij op die je ineens ontvangt sinds je jou vriend kent....ik zou jou het advies geven om te luisteren naar je intuitie en het niet eens gaan zoeken bij vriendinnen van hem. Hij is het zelf en hij is vooral bezig met verwarring zaaien. Dat denk ik.
Sterkte met deze situatie
Kampeerder
09-03-2026 om 12:28
Die is jou alvast aan het voorbereiden op zijn vreemdgaan. Hij leert je alvast hoe je moet reageren als het zover is. Als hij vreemdgaat ligt het vooral aan jou!