Relaties Relaties

Relaties

Alleen gaan stappen, uitgaan

De laatste tijd heb ik zin om weer lekker te stappen.

Maar tja mijn twee vriendinnen die hebben zoiets van die tijd heb ik wel gehad. Te druk, krijg het er spaansbenauwd van etc. Ik krijg dus geen enkele vriendin mee om zo nu en dan te gaan stappen en de kroeg in te duiken. Met mijn 30+ en twee beginnende pubers heb ik zoiets van tja leuk maar ben genoeg thuis geweest. En heb zin in gezelligheid en wie weet loop ik een keer tegen een leuke date aan.

Kan natuurlijk alleen gaan en zit hier steeds vaker aan te denken. Leuker, gezelliger is echter om gewoon met meerdere te gaan. 


Zou jij alleen gaan? Mochten er dames zijn die denken oh leuk stappen in Utrecht dan kunnen we altijd afspreken. Mits het kabinet het vanavond niet dicht gaat gooien (vermoedelijk wel).


Ik ben echt jaren alleen op stap gegaan. Vriendinnen wilden niet meer mee dus ging ik maar alleen. Heerlijk vond ik het. Zelf gaan wanneer ik wilde, aan niemand vast zitten en weer naar huis als het niet beviel. En eigenlijk was er ook zelden iemand die het raar of gek vond. Ik woon in een gezellige Brabantse stad en kwam altijd wel bekenden tegen en heb ook veel mensen leren kennen. Het waren geweldige jaren. Nu al een hele tijd niet meer geweest vanwege Corona. En ik heb inmiddels een relatie (vriend op 1 van mijn stapavondjes leren kennen) Maar ik denk dat ik in de toekomst zeker nog wel eens alleen de kroeg in duik. 

Ik zou dat best ongemakkelijk vinden. 
Overweeg zondag voetbal in de kroeg hier te gaan kijken, alleen. Dat vind ik al een dingetje, maar dan kom je nog om voetbal te kijken zeg maar.

Ik vind het heel stoer dat jullie dat durven!

Ik ging vroeger wel eens alleen, maar dan wel naar onze stamkroeg. Daar waren altijd wel een paar bekenden. Om zomaar in den vreemde ergens naar binnen te lopen, hmmmm. Dat zou ik toen en nu niet zo snel doen.

Wel gek, ik heb vroeger best veel alleen gereisd maar dat voelde toch anders.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

10-07-2021 om 01:51

Ik ben al meer dan 20 jaar een regelmatige bezoeker van een karaoke bar. Ik ga daar altijd alleen heen. Vanwege de corona ben ik er al een hele tijd niet meer geweest, maar zodra die bar weer open gaat, dan ga ik ook weer.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-07-2021 om 02:08

Ik zou zeggen: gewoon doen.
Heb als twintiger genoeg vrouwen gescharreld van jouw leeftijd. Je zult waarschijnlijk genoeg aandacht krijgen.

Anderzijds: doe het met enkele mensen die je vertrouwd. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

10-07-2021 om 02:15

IK kom dus al meer dan 20 jaar in die bar, maar ik heb daar nooit een dame ontmoet om eventueel ergens anders een keer af te spreken.

Ik ga graag alleen weg, bios, museum, stad bezoeken. Vroeger ook wel om uit te gaan. Nu ga ik vaker naar het café juist om vrienden te treffen. Maar zou ik behoefte hebben te gaan en niemand kan of wil ga ik prima ook alleen. 

Mayla

Mayla

10-07-2021 om 21:03 Topicstarter

Thanks! Heb de knoop doorgehakt en ga er eerdaags op uit.

Herkenbaar! Ik ben net 40 geworden, maar ook zin in om op stap te gaan. Meeste vriendinnen zijn daar helaas minder van of willen niet vaak. Alleen uitgaan zou ik wel eng vinden. Zou me dan wat eenzaam voelen denk ik? Maar heb zo'n zin om te dansen aan de andere kant! 

Mayla schreef op 10-07-2021 om 21:03:

Thanks! Heb de knoop doorgehakt en ga er eerdaags op uit.

Leuk! Laat even weten hoe het was!

Ik ga heel graag alleen. Vooral naar een nacht feestje of naar een festival. Je ontmoet genoeg leuke mensen. En daarna fladder je weer verder! 

Ik ging ook wel eens alleen een aantal jaar terug. Wel naar een plaatselijke kroeg, dus kwam vrijwel altijd bekende tegen. Mijn vriendinnen waren allemaal al gesetteld en wilde heel vaak niet mee, toen besloot ik om gewoon zelf te gaan en niet afhankelijk te zijn van mijn vriendinnen. Het was toen die tijd erg goed bevallen, geen gezeur over wie wanneer naar huis wil etc. Je kan de avond/nacht dan gewoon zelf invullen en als het gezellig is gewoon blijven tot wanneer je zelf wil. Ideaal.

Ik ging vroeger regelmatig alleen op stap. Ook omdat ik vaak naar feesten ging met thema's waar ik niet zo makkelijk iemand vond om mee te gaan (bijv een gaybar, gothic/metal feest) en vond de vrijheid om te komen en gaan wanneer ik wou ideaal. En als je er voor open staat heb je in het uitgaansleven vrij makkelijk aanspraak en leer je nog eens nieuwe mensen kennen. Ik zeg doen! En ja, soms is het ongemakkelijk in het begin, maar ik vond dat minder erg dan thuis zitten mopperen dat ik niemand had om mee weg te gaan

Valdemar schreef op 10-07-2021 om 02:08:

Ik zou zeggen: gewoon doen.
Heb als twintiger genoeg vrouwen gescharreld van jouw leeftijd. Je zult waarschijnlijk genoeg aandacht krijgen.

Anderzijds: doe het met enkele mensen die je vertrouwd.

Dan gaat ze toch niet meer alleen als er enkele mensen bijzijn? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.