Relaties
Desteney1
02-11-2025 om 19:01
Afstand nemen oude vriendin
Ik heb op de basisschool een vriendin gehad, waar ik toentertijd mee uit elkaar groeide toen we naar de middelbare school gingen. Nu zaten we tot vorig jaar weer een tijdje op dezelfde opleiding (SPW). Zij is vrij snel daarmee gestopt, ik ben daar wel gebleven. Laatst stelde ze voor om samen af te spreken in de Mall. Ik heb daar gemerkt dat wij helemaal niets meer met elkaar hebben. Zij moet bijvoorbeeld altijd en overal haar vriendje meenemen (dat vond ik goed), en in de Mall hadden ze ineens nog een jongen meegenomen. Die 3 mensen zaten alleen maar seksuele opmerkingen te maken. En stelden serieus voor dat ik met die derde persoon een relatie aan ga want hij is nog vrijgezel. Het zijn gewoon echt alledrie geen mensen voor bij mij.
Hoe kan ik het beste afstand nemen van zo'n persoon (die oude vriendin)? Gewoon recht in de face zeggen of subtiel het contact helemaal laten verwateren?
Mila-E
03-11-2025 om 21:14
Rosemary00 schreef op 03-11-2025 om 21:07:
[..]
Nou nou, dat is ook overdreven. Misschien had hij gewoon niets te doen. Misschien gaat zij ook wel mee naar zijn vrienden. Misschien moest hij toevallig in de Mall zijn.
Ik lees in de OP letterlijk dit: "Zij moet bijvoorbeeld altijd en overal haar vriendje meenemen"
Sowieso lijkt het me een beetje vreemd om altijd samen te zijn met je vriend, zelfs als je met anderen afspreekt? Ik zou dan oprecht me afvragen of er iets achter zit zoals dwang en controle.
Schoondochter
03-11-2025 om 21:16
Mila-E schreef op 03-11-2025 om 21:14:
[..]
Ik lees in de OP letterlijk dit: "Zij moet bijvoorbeeld altijd en overal haar vriendje meenemen"
Sowieso lijkt het me een beetje vreemd om altijd samen te zijn met je vriend, zelfs als je met anderen afspreekt? Ik zou dan oprecht me afvragen of er iets achter zit zoals dwang en controle.
Aan de OP te zien gaat het hier om tieners/begin twintigers. Daarvan vind ik dit echt geen zorgwekkend gedrag. Irritant, zeker. Maar absoluut niet hulpinstantie-waardig.
Jesper7
04-11-2025 om 21:46
je doet er goed aan om afstand te nemen van zulke mensen... als je niets meer van haar hoort hoef je ook niks meer van jezelf te laten horen
Jesper7
04-11-2025 om 21:48
Rosemary00 schreef op 03-11-2025 om 19:00:
Maar zo als ik het nu lees had die vriendin helemaal geen intentie om met jou af te spreken. Ze wilde die vriend gewoon koppelen.
zo lees ik het ook.
Rosemary00
05-11-2025 om 19:10
Maar TO denk je dat je vriendin ook maar een minuut om jou wakker ligt? Zo te lezen maak jij het in je hoofd veel groter dan het is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.